0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

نویسنده:
HTeBooks
ناشر:
شکیب
درباره چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

ترس، همه‌ی ما با این احساس آشنایی داریم. برخی افراد از حیوانات می‌ترسند، بعضی از زلزله، عشق، ازدواج، شکست و... ترس یک احساس غریزی است و در زندگی هر فردی چیزهایی وجود دارد که از آنها بترسد. حتی این احساس روی تصمیم‌گیری‌های افراد نیز تأثیرگذار است و علت بسیاری از شکست‌ها است. ترس یک احساس طبیعی است که می‌تواند در واکنش به خطرات واقعی و یا حتی غیرواقعی ایجاد شود. روانشناسان معتقدند که ترس به خودی خود مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند و در گذشته باعث بقای ما هم شده است. درواقع مسئله‌ی مهم نحوه‌ی واکنش فرد به این احساس است. همچنین باید ترس را از اضطراب جدا کرد. زیرا اضطراب معمولاً بدون وجود تهدید خارجی اتفاق می‌افتد. گاهی ترس در ذهن پرورش پیدا می‌کند و با اینکه در دنیای خارج اتفاق نمی‌افتد زندگی ما را دچار اختلال می‌کند. برای رهایی از این ترس‌ها و بازگشت به زندگی معمول، متخصصان تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند و روش‌های مختلفی را ارائه کرده‌اند. کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟ با ارائه‌ی راهکارهایی جدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتار مناسب برای مقابله با ترس‌های مختلف خود را بیاموزید.

 

درباره کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

کتاب «چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟» با هدف آگاهی‌رسانی و ارائه‌ی راهکارهای کاربردی برای غلبه بر ترس و تجربه‌ی یک زندگی فردی بهتر توسط موسسه HTeBooks منتشر شده است.

همیشه چیزهایی در زندگی وجود دارد که باعث ایجاد احساس ترس در شما شوند. ترس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی به علت عدم آگاهی ما نسبت به آن، تجربه‌ی بد گذشته و موارد دیگر می‌تواند باشد. عقیده‌ی ما این است که ترس به دلیل یک عامل خارجی در ما ایجاد می‌شود اما علت ترس معمولاً در درون ماست. بیش از ۹۰٪ ترس‌هایی که تجربه می‌کنیم تنها در ذهن ما هستند و هیچگاه اتفاق نمی‌افتد. مارک تواین -نویسنده‌ی آمریکایی- می‌گوید: «من در زندگی خود سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ام، درحالی که تعداد کمی از آنها واقعاً رخ داده‌اند.». درواقع منظور او این است که بیشتر این مشکلات تنها در ذهن او وجود داشتند و در دنیای واقع خبری از آنها نبوده است. همه‌ی ما تجربه کردیم، چیزی که ما از آن می‌ترسیم شخص دیگری به راحتی با آن برخورد می‌کند و یا چیزی که در دیگری ایجاد ترس می‌کند برای ما یک اتفاق عادی است. مانند دیگر احساسات مثل شادی و غم، باید ترس را نیز تجربه کنیم و به سمت آن حرکت کنیم و بدانیم که اتفاق بدی رخ نمی‌دهد. کاری که ما باید انجام بدهیم پیدا کردن علت ترس در درون خود و بررسی آن است. درست است که ترس برای ما یک احساس ناخوشایند است ولی باید بدانیم که مراقبت از این احساس نیز مهم است و باید به درستی با آن رفتار کنیم زیرا این احساس باعث شده است که در طول سالیان ما زنده بمانیم. برخی از انواع ترس مانند ترس از تصادف کردن در خیابان می‌تواند ما را ایمن نگه دارد. ترس از شکست می‌تواند باعث شود تا بیشتر تلاش کنیم ولی اگر این حساس بیش از حد معمول باشد می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد. باید بدانیم که همه‌ی افراد ترس‌هایی دارند. آدم‌های موفق نیز می‌ترسند اما تفاوت آنها این است که با وجود ترس حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند ترس آنها باعث انتخاب‌های بهتر شود نه یک دست‌انداز. اما بیشتر افراد نمی‌دانند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند. کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟ تلاش کرده است تا ۲۵ روش کاربری و قابل انجام را برای مقابله با ترس و اضطراب را ارائه کند. پس از پایان مطالعه این کتاب شما می‌توانید با قاطعیت بگویید که می‌توانید بر ترس‌های خود غلبه کنید و به زندگی پیش از ترس و اضطراب بازگردید.

درباره HTeBooks منتشر کننده کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

تاکنون بیش از ۴۰ کتاب توسط HTeBooks از سری کتاب‌های «چگونه...» منتشر شده است که مورد استقبال قرار گرفته است و خوانندگان آنها نظرات مثبتی درباره محتوای این کتاب‌ها داشته‌اند. از جمله عناوین منتشر شده می‌توان به چگونه احساسات خود را کنترل کنید، چگونه درباره خودتان احساس نابی داشته باشید، چگونه بدون اینترنت و تکنولوژی خوش بگذرانیم و چگونه هر مهارتی را به سرعت یاد بگیرید، چگونه خود را دوست داشته باشید اشاره کرد.

ترجمه کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟

نسخه‌ی اصلی این کتاب به زبان انگلیسی بوده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است و خانم فائزه زارع زردینی که یکی از مترجمان خوب کشورمان است، آن را به فارسی ترجمه کرده است و با همکاری انتشارات شکیب منتشر کرده است. همچنین کتاب صوتی چگونه بر هر ترسی چیزه شویم را هم‌اکنون می‌توانید در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو با صدای رضا عمرانی بشنوید. کتاب‌های صوتی در همه‌جا در دسترس شما هستند و می‌توانید گوش کنید.

کتاب چگونه بر هر ترسی چیره شویم مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی ما ترس را تجربه کرده‌ایم، از این‌رو کتاب «چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟» به تمامی افرادی که ترس‌های مختلف بر زندگی و تصمیماتشان تأثیر گذاشته و باعث جلوگیری از پیشرفت آنها شده است و به دنبال رشد فردی و تجربه‌ی یک زندگی شاد و امیدبخش هستند و همچنین افراد علاقه‌مند به حوزه روانشناسی پیشنهاد می‌شود. اگر به دنبال هدیه دادن یک کتاب به دوستان و عزیزان خود هستید که فوبیا و یا ترس‌های زیادی در زندگی دارند، این کتاب می‌تواند یک انتخاب خوب برای هدیه دادن باشد.

 

در بخشی از کتاب صوتی چگونه بر هر ترسی چیره شویم می‌شنویم

«اگر زمان کافی داشتید، می‌توانستید خودتان را قانع کنید که تنهایی چیز بهتریست، انزواست، بهترین شرایط برای تفکر و حتی نوعی آزادیست. وقتی که اینچنین متقاعد شدید به اندازه‌ی کافی حس احمق بودن در شما بوجود می‌آید که در را باز کنید و به دیگران اجازه‌ی داخل شدن بدهید. منظور از این وارد شدن، تنها ورود از در نیست. بلکه منظور نزدیک شدن به شماست. با این کار توازنی که به‌سختی کسب کرده‌اید و آرامشی را که آن را صلح می‌نامید در معرض خطر قرار داده‌اید.»، دین کنست.

طبق گفته‌ی کارشناس، زمانی که مردم مضطرب می‌شوند تصوراتی فراتر از این دنیا می‌کنند. آنها تمایل به باور این تصورات دارند. هرچقدر هم که این تصورات غیرواقعی و غیرممکن باشد برایشان اهمیتی ندارد. این موارد تنها میزان اضطراب فرد را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال، از آنجایی که از این حقیقت می‌ترسید که به‌موقع نتوانید کارهای خود را تحویل دهید مغزتان شما را به سمت این باور هدایت می‌کند که از کار اخراج خواهید شد. به‌گفته‌ی روانشناسان باید اندکی مکث کنید و درباره‌ی آنچه در ذهنتان می‌گذرد تأمل کنید. کدامیک از افکار شما منطقی هستند و ارزش باورکردن دارند و کدامیک از آنها حواس شما را پرت می‌کنند. پاسخ دادن به سؤال‌هایی که مطرح می‌کنم در تسهیل روند تأمل به شما کمک خواهد کرد:

۱- این چیزی که من الان نگرانش هستم چقدر منطقی است؟

۲- چقدر احتمال رخ دادنِ نگرانی‌های من وجود دارد ؟
۳- تحمل بدترین شرایط ممکن چقدر دشوار خواهد بود؟
۴- چگونه می‌توانم وضعیتم را بهبود ببخشم؟ آیا من واقعاً یک انسان بیچاره هستم؟
۵- آیا می‌توانم کاری انجام دهم تا برای بدترین شرایط آماده شود؟

نکات کلیدی:
- افرادی که مضطرب هستند تمایل به تفکر درباره‌ی احتمالات عجیب و غریب دارند.
- هیچ‌وقت به پیشواز شرایط غیرعادی نروید، احتمال رخ دادن آنها وجود ندارد.
- از خودتان سؤالات تأمل‌برانگیز بپرسید و سعی کنید برای مقابله با ترس تا حد امکان منطقی عمل کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
89.۹۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۸:۱۶
نویسنده HTeBooks
مترجمفائزه زارع‌زردینی
راویرضا عمرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۹.۹۷ مگابایت
۰۱:۳۸:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 64 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
39 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
40 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی عالی با توصیه های عملی برای گذر از ترس ها و اضطراب های خود. هر فصل با نقل قولی از یک فرد مشهور شروع می شود و به ارائه دلایل ریشه ای برای بیماری های خاص مانند اضطراب، استرس و ترس ادامه می دهد. همه چیز از آنچه می خوریم تا طرز فکرمان.

5

کتابی بسیار عالی که با گفتن نکات پیش پا افتاده ای که همه میدونن اما فراموشش کردن رو یاد اوری میکنه... خیلی عالی هست کتاب توصیه میکنم دوستانی که دچار ترس و استرس و اضطراب بدون دلیل هستن حتما مطالعه کنن یا فایل صوتیش رو گوش کنن

4

عذر خواهی میکنم، چرا توی قسمت های مختلف میگه این مورد را در فصل های قبل گفتیم؟ این کتاب که یک ساعت و نیم بیشتر نیست؟ ولی در کل به نظرم به گوش کردنش می ارزید.

5

خیلی عالی هست بهترین کتابی که در مورد ترس خوندم بود کمک میکنه بر ترس و اضطراب آگاهی بیشتری داشته باشیم و کنترلش کنیم

5

اره خوبه واقعا خواب به مدت ۸ ساعت برای یه انسان مفید است و تو زندگی موفقیت های زیادی خاهید داشت

5

کتاب بسیار جالبی که در عین کوتاه بودن نکات و مطالب خیلی جالبی رو به ادم یاد میده عالی بود

4

خوبه که در طول روز حتی چند دقیقه هم شده به این سبک از کتاب صوتی ها گوش کنیم نکات خیلی خوبی بدست میاد

1

چیز جدیدی بهت اضافه نمیکنه و صرفا مطالب پیش پا افتاده ای رو برات مرور میکنه. به نظرم ارزش نداره گوش بدید

5

دقیقا به آدم جهت میده ، ترسش توی چه مرحله ای هست و میتونه خودش حلش کنه یا لازم به کمک متخصص داره

5

راههای عملی و مشخصی را بیان کرده و کمک می‌کنه با ترسهات آشنا بشی و از بین ببریشون

نمایش 30 نقد دیگر
4.1
(64)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
29,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟
چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟
HTeBooks

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟
چگونه بر هر ترسی چیره شویم؟
HTeBooks
شکیب
4.1
(64)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
29,900
تومان