0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قلعه حیوانات نوشته جورج اورول
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

نویسنده:
جورج اورول
درباره قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های دنیا است. این کتاب نه فقط مناسب اعتراض و کنایه به نظام شوروی بلکه مناسب برای اعتراض به تمامی دولت‌ها است. نمادهای این کتاب هیچگاه قدیمی نمی‌شوند. اگر نگاهی به اطرافتان بیاندازید قطعا معانی این نمادها را دقیقا در کنار خودتان خواهید دید.

کتاب صوتی «قلعه حیوانات»

کتاب قلعه حیوانات Animal Farm توسط نویسنده نام آشنا جورج آورول George Orwell نوشته شده‌است. این کتاب در 17 آگوست سال 1945 به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده و منتشر شد. کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول نمونه‌ای از هجوهای سیاسی است که بنا به گفته خود اورول «طیف وسیع‌تری» از مسائل سیاسی را بیان می‌کند. از نظر سبک شناسی، این اثر شباهت‌های بسیاری با برخی دیگر از آثار اورول دارد. در این نوع آثار، اورول به طور آشکار به وضعیت نابسامان و آسیب‌زای اروپا پس از جنگ جهانی دوم اشاره می‌کند. سبک و فلسفه نوشتن اورول به طور کلی به دنبال «حقیقت» در نوشتن بود. او متعهد به برقراری ارتباط با روشی ساده بود، با توجه به روشی که احساس می‌کرد معمولا از کلمات در سیاست برای فریب دادن و گیج کردن استفاده می‌شود. به همین دلیل او در مزرعه حیوانات تمام دقت خود را به خرج داد که مطمئن شود، راوی به صورت بی‌طرفانه صحبت می‌کند. در این کتاب تفاوت بسیاری در نحوه گفتگو و تعامل حیوانات دیده می‌شود. حیوانات معمولی عقاید و خواسته‌های خود را به صراحت و روشنی بیان می‌کنند، در حالی که حیوانات شرور مانند ناپلئون، حرف‌های خود را به گونه‌ای پیچیده و موذیانه بیان می‌کنند. این سبک نوشتاری نشان دهنده‌ی نزدیکی اورول به موضوعاتی است که اروپا در آن زمان با آن‌ها روبرو بوده‌است.

جورج اورول اولین نسخه از کتاب قلعه حیوانات را بین نوامبر سال 1943 و فوریه 1944 پس از بدست آوردن تجارب بسیار در طول جنگ داخلی اسپانیا نوشت. او در پیشگفتار کتاب در اوکراین سال 1947 توضیح داد که چگونه فرار از پاکسازی کمونیست‌ها در اسپانیا به او آموخت «تبلیغات تمامیت خواهی یا توتالیتاریسم چگونه به راحتی می‌تواند نظر افراد روشن فکر را در کشورهای دموکراتیک» کنترل کند. آنچه او فساد استالینیسی در آرمان‌های اصلی سوسیالیستی می‌داند، به شدت محکوم می‌شود. قبل از نگارش این کتاب اورول بی‌بی‌سی را ترک کرده بود. او همچنین یک کتابچه که برای مبلغین بود را از وزارت اطلاعات بیرون آورده‌ بود. این کتابچه شامل یکسری دستورالعمل برای رفع ترس ایدئولوژیک از اتحاد جماهیر شوروی بود. به علاوه این کتاب ادعا می‌کرد که ترور سرخ زاییده تخیل نازی‌ها است.

کتاب داستان حیوانات

داستان کتاب قلعه حیوانت از یک سخنرانی توسط میچر پیر در مزرعه آغاز می‌شود. مزرعه مَنر Manor در نزدیکی منطقه ویلینگ‌دان در انگلستان بود. صاحب این مزرعه کشاورزی بی‌توجه، غیر مسئول و الکلی به نام آقای جونز بود. حیوانات این مزرعه سال‌ها با وضعیت این مرد کنار آمده بودند. اما دیگر نمی‌توانستند شرایط نامناسب مزرعه را تحمل کنند. به همین دلیل شورشی علیه آقای جونز به رهبری میچر پیر به راه انداختند. در نهایت آقای جونز مجبور به فرار از مزرعه شد و مدیریت این مزرعه بزرگ به دست خوک‌ها افتاد. خوک‌ها با خود تصور می‌کردند که از دیگر حیوانات فهیم‌تر هستند. آن‌ها از سادگی دیگر حیوانات استفاده کرده، با زبانی پیچیده بر مزرعه حکومت می‌کنند. در ابتدا مزرعه دو مدیر به نام‌های اسنوبال و ناپلئون داشت. اما ناپلئون با بدجنسی، اسنوبال را از مزرعه بیرون کرده و حاکم مطلق آنجا می‌شود. حیوانات در ابتدای این شورش هفت فرمان حیوان‌گرایی را برای خود انتخاب می‌کنند. آن‌ها این هفت فرمان را با حروف بزرگ در یک طرف انبار می‌نویسند. این هفت فرمان عبارتند از:

حیوانات نباید یکدیگر را بکشند.

حیوانات نباید لباس بپوشند.

حیوانات باید سرجای خودشان و بروی زمین بخوابند.

تمامی موجودات دو پا دشمن این مزرعه و دیگر حیوانات هستند.

تمامی موجودات چهارپا و پرندگان جزء دوستان هستند.

حیوانات نباید نوشیندگی‌های الکل‌دار بنوشند.

تمامی حیوانات باهم برابر و برادر هستند.

اما پس از گذشت مدتی قانون آخر به «همه حیوانات با هم برابرند، اما بعضی برابرترند» تغییر می‌کند. ناپلئون با بد ذاتی برای خود و خوک‌ یک دیکتاتوری به راه می‌اندازد. همه‌ی حیوانات باید روزها سخت کار می‌کردنند. اما در نهایت زندگی خوب و امکاناتی نصیبشان نمی‌شد.

شخصیت‌های «قلعه حیوانات»

تمامی شخصیت‌های این داستان نمادین هستند. شخصیت‌های این داستان در چهار گروه انسان‌ها، خوک‌ها، اسب‌ها و دیگر حیوانات حضور دارند. در شخصیت‌های انسان آقای جونز، صاحب اصلی مزرعه مَنر است. او مردی است که مزرعه آباد و بزرگ خود را با بی‌خردی‌اش از بین برد. آقای مَنر تمثیلی از تزار روسیه نیکلاس دوم است، که پس از انقلاب فوریه سال 1917 از سلطنت کناره‌گیری کرد. نیکلاس دوم به همراه خانواده‌اش توسط بلشویک‌ها کشته شد. دیگر شخصیت‌های انسانی این داستان آقای فردریک، آقای پیلکینگتون و آقای وایمپر هستند.

در شخصیت‌های خوک داستان مزرعه، با نمادهای بسیاری روبرو هستید. میچر پیر، رهبر و مشوق شورش بود. او ترکیبی از تمثیل کارل مارکس، یکی از خالقان کمونیسم و ولادیمر لنین رهبر کمونیست انقلاب روسیه و شوروی است. زیرا اوست که اصول انقلاب را ترسیم می‌کند. در این داستان جمجمه‌ او برای ادای احترام در معرض نمایش همه حیوانات قرار می‌گیرد. این حرکت اشاره مستقیمی به بدن مومیایی شده لنین دارد. شخصیا اصلی دیگر خوک‌ها ناپلئون است. ناپلئون یک خوک بزرگ است. او زیاد اهل حرف زدن با کسی نیست. اما در بین دیگر حیوانات شهرت بسیاری دارد. او تمثیلی از جوزف استالین دارد. از دیگر شخصیت‌های خوک می‌توان به اسنووبال، بچه خوک‌ها، پینکیی و ... اشاره کرد.

در گروه اسب‌ها یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها باکسر است. باکسر اسبی سخت‌کوش، مهربان، فداکار، با وفا و ساده لوح است. باکسر تقریبا نماد الکسی استاخانوف روس است. باکسر با ناپلئون موافق بوده و به وفادار است. اما زمانی سگ‌های ناپلئون به او حمله می‌کنند، به راحتی حمله را دفع می‌کند. این قدرت بدنی او ناپلئون را می‌ترساند. در گروه دیگر حیوانات نیز شخصیت‌های مهمی مانند گوسفندان، کلاغ سیاه، بنجامین و ... حضور دارند.

اقتباس‌های سینمایی و نمایشی از کتاب «قلعه حیوانات»

با اقتباس از داستان قلعه حیوانات برای اولین بار در سال 1954 یک انیمیشن ساخته شد. برای دومین بار در سال 1999 یک فیلم سینمایی ساخته شد که در این فیلم سینمایی حیوانات واقعی حضور داشتند. اما این دو نسخه فیلم مقداری در روند و نتیجه داستان تغییرات داشتند. به علاوه در سال 2012 اعلام شد که نسخه سه‌ بعدی فیلم مزرعه حیوانات توسط اندی سرکیس ساخته می‌شود.

با اقتباس از داستان این کتاب در سال 1947 یک نمایش رادیویی از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد. بار دیگر در سال 2013 شبکه بی‌بی‌سی یک نمایش رادیویی دیگر از این کتاب را اجرا کرد. تئاتر ملی لندن در سال 1984 میزبان نمایش موزیکال با اقتباس از داستان مزرعه حیوانات بود. نسخه سولو و یا تک‌خوانی این کتاب نیز در سال 1995 بروی صحنه سالن تئاتر ادینبورگ اجرا شد. به علاوه در سال 1398 یک نمایش عروسکی به زبان فارسی از شبکه من وتو Manoto پخش شد.

ترجمه کتاب صوتی «قلعه حیوانات» به زبان فارسی

 رمان قلعه حیوانات در سال 1348 توسط امیر امیرشاهی به زبان فارسی ترجمه شد. این ترجمه اولین ترجمه از این کتاب به زبان فارسی است. تاکنون بسیاری از مترجمان کشورمان مانند آرمان فیروز، حمیدرضا بلوچ، محد هاشمی، شهرزاد لولایی و ... اقدام به ترجمه این کتاب کرده‌اند. کتاب پیش‌رو توسط امیر امیرشاهی ترجمه شده‌است. نسخه صوتی این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات نوین کتاب به سمع علاقه‌مندان رسید. کتاب صوتی قلعه حیوانات توسط بسیاری از گویندگان خوب کشورمان مانند میلاد فتوحی و بیژن گنجعلی موجود است. راوی اصلی این کتاب صوتی هنرمند نامی کشورمان میرطاهر مظلومی است.

میرطاهر مظلومی زاده سال 1350 است. او در پایتخت ایران، تهران چشم به جهان گشود. آقای مظلومی فارغ‌اتحصیل رشته تئاتر است. علاقه وی به بازیگری او را به این سمت کشانده‌است. آقای مظلومی فن بازیگری را در کلاس‌های استاد مرحوم سمندریان آموخت. نام این هنرمند برای اولین بار در سال 1367 با یک نمایش تئاتر در تالار مولوی شنیده شد. پس از آن آقای مظلوی سال‌ها در تئاتر مشغول به فعالیت بود. سپس در سال 1378 به طوری رسمی وارد عرصه‌ی بازیگری سینما و تلویزیون شد. اولین حضور او در صدا وسیمای ایران با سریال «قصه‌های فلانی» بود. میرطاهر مظلومی یکی از هنرمندان نامی کشورمان است. او تاکنون در بسیاری از فیلم‌های سینمایی از جمله رستاخیر، متل قو، مصادره و ... حضور داشته‌است. به علاوه او در فیلم‌های تلویزیونی مانند پدر خوانده، روزگار غریب، مدار صفر درجه و ...، فیلم‌های نمایش خانگی مانند هیولا، قهوه تلخ، سال‌های دور از خانه به هنرنمایی پرداخته‌است. حوزه فعالیت این هنرمند فقط به سیما محدود نشده‌است. او صدا پیشه بسیاری از کتاب‌های صوتی مانند ریگ روان، مرد عنکبوتی، فیلشاه و ... بوده‌است. شما می‌توانید کتاب صوتی «قلعه حیوانات» به قلم جورج اورول، ترجمه امیر امیرشاهی و انتشارات کتاب نوین را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «قلعه حیوانات»، جورج اورول

جورج اورول George Orwell در 25 ژوئن سال 1903 چشم به جهان گشود. او زاده شهر زیبای راج است. اورول از نسل یک نجب‌زاده ثروتمند و یک روحانی بود. اما هیچگاه دوست نداشت که او را با موقعیت اجتماعی‌اش بسنجند. اورول از کودکی رویای نویسنده شدن را در سر داشت. اما خانواده او به ویژه مادرش علاقه اشتند که او یک شخصیت مذهبی شود. اما بر خلاف خواسته پدر و مادرش به مدرسه مذهبی نرفت. سرانجام پس از اتمام تحصیل از یک مدرسه معمولی، پلیس شد. او سال‌ها به عنوان یک پلیس سلطنتی در استان برمه کار می‌کرد. او سال‌های بسیاری در هند زندگی می‌کرد. به همین دلیل با تمام وجود فقر و مشکلات این کشور را درک کرده‌است. در دوران جوانی او وقوع جنگ در اسپانیا، تاثیرات بسیاری بروی نوشته‌ها و زندگی جورج اورول داشت. مشهورترین کتاب این نویسنده «قلعه حیوانات» است. این کتاب سیاسی از جنگ بسیار تاثیر پذیرفته‌است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به دختر کشیش، هوای تازه و ... اشاره کرد. جورج اورول در سال 1950 بر اثر بیماری سل درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی «قلعه حیوانات»

هرچه زمستان پیش می‌رفت مزاحمت مالی بیشتر می‌شد. هر روز دیر سرکار می‌آمد، به بهانه اینکه خواب مانده است و با آنکه اشتهایش خوب بود از دردهای مرموزی شکوه می‌کرده و به کوچک‌ترین بهانه دست از کار می‌کشید و می‌رفت کنار استخر و به طرز ابلهانه‌ای به تصویرش در آب خیره می‌شد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
212.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۸:۱۷
نویسندهجورج اورول
مترجمامیر امیرشاهی
راویمیرطاهر مظلومی
راوی دوم میلادفتوحی
راوی سومبیژن گنجعلی
راوی چهارممیلاد فتوحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۲.۲۴ مگابایت
۰۳:۴۸:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 594 مخاطب
آموزنده 🦉 (12)
پربار 🌳 (7)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
365 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

چقدر آشناست نه ؟ خوک ها . . . سگ ها . . . گوسفندها . . . هفت فرمانی که تغیبر میکند . . . همه ی حیوانات برابرند ولی بعضیها برابرترند صدای آقای میرطاهر مظلومی لذت گوش دادن رو چند برابر میکنه

5

الاغی که با این که میداند ولی سکوت میکند... حیواناتی که زود فراموش میکنند .... اسبی که هر کاری میکنم تا همه شاد شوند... کلاغی که از آینده میگوید... خوک هایی که زیراب هم را هم میزنند... سگ هایی که فقط میدرند..... حیواناتی که از عدم آگاهی هم استفاده میکنن... انسان‌ی که هم خود شبیه خوک میشوند و هم خوک‌ را به خود شبیه میسازد.... 🐷🐷🐷🐷 و مرسی از همه کسانی که این کتاب صوتی رو به زیبایی تولید کردند 🤜🤛

5

به خاطر سپردن آخرین زمانی که کتاب پخش شده اولین قابلیته که باید تعبیه بشه. خیلی بده که هرشب من باید بگردم تا ببینم دیشب تا کجا گوش کرده بودم!

5

-- * حاوی اشارات کمی به محتوای کتاب . اگر از پیش نظر مثبتی به خواندن کتاب دارید و فکر میکنید جذابیت کتاب در سربسته بودن کتاب است، این پیام را نادیده بگیرید. * -- خوندن (گوش دادن) این کتاب برای همه واجبه و باید جزء ۵۰ کتابی باشه که حتما باید خونده بشن (برای کسانی که کتاب زیادی نمیخونن جزء ۲۰ کتاب باشه ) . کتابی که به خوبی تجربیات مارو به تصویر میکشه. -- کتاب مفاهیم عمیق و جنبه های زیادی داره که نمیخوام به همش اشاره کنم. اما به چند نکتش اشاره میکنم: -- ۷ قانونی که از سمت رهبران انقلاب گفته میشود و بقیه به آن رای میدهند. ۷ قانونی که طی زمان به نفع خوک ها تغییر میکند! حیوانات فراموشکاری که قانون ها را هم به خوبی به خاطر ندارند؛ همه برابرند ولی بعضی ها برابرتر اند و ... ! خوک هایی که چون چیزی درجای دیگری خوب بوده فکر می کنند برای آن ها هم خوب است! پس وعده ی ساخت آن را میدهند به امید زندگی بهتر و رفاه بیشتر و کار کمتر بعد از اتمام ساخت. اما آنها نیستند که آسیاب بادی را میسازند، حیوانات دیگر این وظیفه را به عهده دارند! حال ادامه ی داستان را در کتاب دنبال کنید.... -- صدای راوی هم خوبه و حتی با وجود علاقه به خوانش آرمان سلطان زاده، از آنجا که این کتاب صوتی رو پیشتر خرید کرده بودم، این خوانش رو برای این کتاب خوب میدونم ؛ با توجه به مقایسه با شنیدن نمونه ی خوانش آرمان سلطان زاده.

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
آموزنده 🦉

اگر از اون دسته ادم ها هستی که دوست نداری اطلاعاتی از داستان بدونی این کامنت رو نخون جورج اورول حرفش رو در قالب یک داستان بیان می کنه که به نظر من موضوع رو با بیان جزئیات پیچونده و حرفش رو روان بیان نکرده اما پیام اصلی داستان این هست که : در کتاب قلعه حیوانات جورج اورول بیان می کند که جامعه انسانی هیچ وقت نمی تواند ازاد شود وانقلاب ها یی که برای ازادی شکل می گیرند همیشه به سمت استبداد منحرف می شوند چون انسان ها جنبه به دست گرفتن قدرت را ندارند و قدرت همیشه انسان ها را فاسد می کند زیرا انسان همیشه به دنبال گسترش منافع خود است اما دلیل اینکه مردم تسلیم انحراف انقلاب ها می شوند و در مقابل انحراف قدمی برنمی دارند این است که اولا دلسوز زحماتی هستند که تا الان کشیده اند دوما می ترسند حکومت مستبد قبلی باز گردد و سوما از دادن تلفات در اعتراضات می ترسند و چهارم خیال می کنند که حالا خود صاحب امور خود شده اند از این رو هیچ گاه با هم متحد نمی شوند و تا زمانی که متحد نباشند همیشه اسیر استبداد خواهند بود حال چه استبداد خارجی باشد یا استبداد داخلی باشد و جمله معروف این کتاب که به عنوان قانون در همه ی حکومت های مستبد وجود داره این است ((همه با هم برابرند اما برخی برابر ترند ))

5

داستان فوق العاده ای بود ولی هر چقدر جلوتر میرفتم بیشتر به شباهتش با حال و روز خودمون پی میبردم انقلاب حیوانات .. برتری خوک ها....

5

از نگاه یک اروپایی به حیوانات این داستان نگاه کنید . خوک برای انها مفید است مانند گاو برای ما. و سگ برای ما و در فرهنگ ما با وفا ست و... اوایل این کتاب ممنوعه بود من جزوه می‌خوندم .فکر کردم واسه مملکت ما نوشته بعداً فهمیدم در زمان محمدرضاشاه هم ممنوعه بوده است . چرا ازون نمی‌دونم هایی که هممون میدونیم و مثل خر این داستان ... قالب داستان به حکومت‌ها میخوره حالا هر حکومتی اما درون مایه به ملت ها توجه داره ، ملت های که هر گروه و جریانی بیاید انها بیل و کلنگ و گاهی هورا کشیدن و اری گفتن به بزرگان حکومت ها ، کار دیگری با انها ندارند . تغییر ی اتفاق نمی‌افتد . هرکاری بکنید بدتر میشود . این همان یأس و نا امیدی است که در ضمیر ناخودآگاه ملت ها جای دادند تا دیگر کاری نکنند تحریم و جنگ . نشد . تغییر مسلک و مرام بزرگان مملکت ها . این راحت تره . باز خر همیشگی میشه

5

قلعه حیوانات روایت انقلاب‌های است که بعد از به ثمر رسیدن از اهداف خود دور می شوند و هر قانونی که روزهای ابتدای انقلاب از ارزش‌ها و اهداف محسوب می شد در سال‌های بعد، تنها بیان آنها جزء جرم‌های نابخشودنی محسوب می شوند و گاهی اوقات مجازات بسیار سنگین در پی دارند. اینکه همه با هم برابرند ولی برخی برابرترند وصف حال امروز ماست. هرچند کتاب برای بیش از هفتاد سال پیش است ولی گویا این روند افول انقلابها یک رویه قدیمی است.

5

واقعا میرطاهر مظلومی یکی از بهترین راوی هاس. جذاب و گرم و دلنشین

5

واقان باید این کتابو خوند دقیقا وضعیت آشنایی داره برای مردم ما

نمایش 355 نقد دیگر
4.6
(594)
آموزنده 🦉 (12)
34,000
٪30
23,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قلعه حیوانات نوشته جورج اورول
٪30
قلعه حیوانات نوشته جورج اورول
جورج اورول
نوین کتاب
4.6
(594)
آموزنده 🦉 (12)
34,000
٪30
23,800
تومان