0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تختخوابت را مرتب کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

درباره تختخوابت را مرتب کن

ویلیام اچ. مک ریون:

«به یاد داشته باشید... هرروز با تکمیل یک کار شروع کنید. کسی را پیدا کنید که در سختی‌های زندگی کمک‌حالتان باشد. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی عادلانه نیست و شما اغلب شکست خواهید خورد. اما اگر شما بعضی از خطرات را به جان بخرید، در سخت‌ترین شرایط قامت راست کنید، روی قلدرها را کم کنید، دست یاری به سمت زمین‌خوردگان دراز کنید، و به‌هیچ‌وجه تسلیم نشوید اگر اين کارها را انجام دهید، می‌توانید زندگی خود به سمت شرایطی بهتر تغییر دهید... و شاید حتی جهان را!»

درباره کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

کتاب «تختخوابت را مرتب کن» make your bed اثر «ویلیام اچ. مک ریون» در سال 2017 منتشر شد و در همان سال توانست به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز انتخاب شود. این اثر در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی رشد و خودیاری قرار دارد ولی یک تفاوت عمده با تمام کتاب‌های این حوزه دارد، این اثر تجربیات و «ویلیام اچ. مک ریون»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است. او براساس سال‌ها فعالیت و تلاش شبانه‌روزی‌اش در عملیات گوناگون در سراسر دنیا مطالب این کتاب را به نگارش درآورده است. او ابتدا مطالب این اثر را در سخنرانی فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس بیان کرد که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. او پس از مدتی این مطالب را به‌صورت مکتوب درآورد که در مدت‌زمان کوتاه به زبان‌های مختلف ترجمه شد.

کتاب صوتی «تختخوابت را مرتب کن» شامل ده فصل است که عبارت‌اند از نمی‌توانید به‌تنهایی از پس کارهایتان برآیید، فقط بزرگی دلتان مهم است، زندگی عادلانه نیست، ادامه دهید، شکست انسان را قوی‌تر می‌کند، باید جسارت زیادی داشته باشید، جلوی زورگوها بایستید، در شرایط سخت، بیشتر تلاش کنید، به دیگران امید بدهید و هرگز تسلیم نشوید. هر یک از این فصل‌ها یک قانون را تحلیل می‌کند و از اجرای پیوسته و دقیق کارهای کوچک که منجر به  نتایج بزرگ و شگفت‌انگیزی می‌شوند، سخن می‌گوید. «ویلیام اچ. مک ریون» بر این باور است که آموزه‌های این ده فصل سبب رشد و موفقیت فردی می‌شود.

علت نام‌گذاری این کتاب به این دلیل است که «ویلیام اچ. مک ریون» معتقد است اگر می‌خواهید زندگی خود و شاید جهان را تغییر دهید... با مرتب کردن تختتان شروع کنید... گاهی اوقات مهم نیست چقدر هم سعی می‌کنید، مهم نیست چقدر هم خوب هستید... به پا خیزید، به آینده نگاه کنید، و به جلو پیش بروید.

درباره ویلیام اچ. مک ریون

«ویلیام اچ.مک‌ریون» William H. McRaven ژنرال چهار ستاره در نیروی دریایی ارتش ایالات‌متحده و فارغ‌التحصیل دانشگاه تگزاس است. او بیش از سی سال در ارتش فعالیت کرده و در موقعیت و شرایط اضطراری زیادی قرارگرفته است. او به‌عنوان افسر نیروی دریایی در ارتش خدمت کرده و فرماندهی چندین عملیات‌ را بر عهده داشته است. سال 2012 نام او در فهرست برگزیده‌ترین دانش‌آموختگان دانشگاه تگزاس قرار گرفت و از سال 2017 او را به‌عنوان نویسنده‌ای مشهور می‌شناسند. او ده درسی که در دوران مقدماتی نیروی دریایی آموزش‌دیده را در کتاب «تختخوابت را مرتب کن» بازگو کرده است که پس از انتشار آن به شهرت جهانی رسید.

ترجمه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن  به زبان فارسی

کتاب صوتی «تختخوابت را مرتب کن» اثر «ویلیام اچ. مک ریون» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «میلاد فتوحی» منتشر کرده است و نسخه‌ی صوتی آن در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «حسین گازر» به فارسی ترجمه کرده‌ است، او مترجم آثار حوزه‌ی موفقیت و روانشناسی است از ترجمه‌های دیگر او می‌توان به کتاب‌های «راه‌حل جایگزین»، «پپ گواردیولا» و «رهبری » اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. کتاب «تختخوابت را مرتب کن» اثر «ویلیام اچ. مک ریون» را «محمدجواد نعمتی» و «عرفان بنداد» هم به فارسی ترجمه کرده‌اند و نسخه‌ی الکترونیک ترجمه‌ی آن‌ها نیز در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
142.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۵:۱۰
نویسنده ویلیام اچ مک ریون
مترجمحسین گازر
راوی میلادفتوحی
راوی دوممیلاد فتوحی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۲.۷۵ مگابایت
۰۲:۳۵:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 122 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
75 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

"تختخوابت را مرتب کن" نوشته ویلیام هری مک‌ریون، بازنشسته نیروی دریایی و رئیس سامانه دانشگاه تگزاس هست. این کتاب در دسته کتابهای موفقیت و خودیاری قرار میگیره که از ۱۰ بخش تشکیل شده. در اون با مفاهیمی مانند کمک گرفتن از دیگران، امید به زندگی، تسلیم نشدن دربرابر سختی ها و... آشنا میشیم که در قالب خاطراتی از دوران کاراموزی و فرماندهی این فرد در نیروی دریایی بیان میشن. ⇦ نقاط قوت: ↜ کوتاه بودن کتاب: شما در زمان کوتاهی میتونید کتابو تموم کنید. ↜ متن روان: علاوه بر روان بودن متن اصلی، ترجمه خوبی هم توسط نشر کوله‌پشتی ارائه شده. ↜ جذابیت خاطرات: اگر به گوش کردن به خاطرات دیگران، مخصوصا خاطرات جنگ و سربازی یا دیدن فیلمها و خواندن کتابهایی با محوریت جنگ علاقه دارید، از این کتاب خوشتون میاد. چون از تمرینات، مشقت ها و روش انجام عملیات‌های دریایی صحبت میشه. ⇦ نقاط ضعف: ↜ عنوان فصلها گاهی ربط زیادی به محتوای اون بخش نداره! درواقع در چند قسمت احساس میکردم بعد از تموم شدن اون بخش، به چیزی که عنوانش میخواست بهم یاد بده نرسیدم. مثل بخش "در موقعیت درست قرار بگیرید". ↜ ظلم ستیزی دروغین دیگه اینو همه میدونن که نیروهای نظامی آمریکا به دنبال ایجاد صلح نیستن بلکه بیشتر جنگ افروزی کردن. با اینحال، در اینجا یک فرمانده نیروی دریایی کتابی نوشته تا به همه بگه که ما فقط برای برقراری صلح همه جای دنیا نیروهای مسلح میفرستیم! خوب بود ولی عالی نبود. سریع خونده میشه و بخش تمرینات جالبه اما اگر نخونیدش هم چیزی از دست ندادید.

4

من نسخه چاپی رو سال پیش خوندم، خب نویسنده این کتاب اصلا کارش نوشتن نیست و فقط درس هایی که از زندگی گرفته رو بصورت آیتم بندی با نتیجه گیری (که اسم تیتر هر آیتم هست) مختصر و مفید نوشته، این کتاب چندین بار قبل از چاپ ویرایش شده (که با توجه به بی تجربه بودن ژنرال در نوشتن امری طبیعی ست) پس نیاید زیاد انتظار ادبیات قوی داشت، خیلی از آیتم هایی که نوشته شده رو همه میدونیم اما چیزی که بیشتر نظر من رو جلب کرد سختی هایی بود که سربازها در دوره های مختلف آموزشی متحمل میشن و از آنجا که ژنرال ویلیام اچ مک ریون ژنرال نیروی دریایی بودن برام خیلی جالب تر شد، احساسی که از خوندن این کتاب استنباط کردم این بود که هدف ژنرال به اشتراک گذاشتن تجربیات زندگیش بوده و هدف اصلی درآمدزایی نیست.

4

خوبه ولی سطحی و ابتدایی، اصولا چنین کتابهایی در حال زیاد شدن هستن یعنی یک سری مطالب ساده میگن که اکثر مردم خودشون میدونن، ولی بازم استقبال میشه.

2

به خاطر ترجمه ضعیف کتاب میخواستم تماس بگیرم که کتاب رو چجوری میشه پس داد. اشتباهات فاحش ترجمه رو در ترجمه اسم زن نویسنده، یا داستان سقوط با چترنجات میشد دید. ضمنا خیلی عجیب بود که مترجم اسم ملاله یوسف زی رو تا لحظه ترجمه کتاب نشنیده.

5

خیلی نوشتن که چقد ضعیف بود و فلان .... آقای مکرون که کارش نویسندگی نیست کع با ارول یا مارکز مقایسش میکنید برای من که دودهه از زندگیم گذشتع و هنوز تجربه زیادی ندارم خوب بود و کلا مطلب انگیزشی هست و من موقع خواب گوش میدادم

5

اولا صدای راوی بسیار خوب و جذابه و حس خوبی به آدم میده دوما محتوای کتاب جوریه که روی افراد کمی میتونه تاثیر بذاره و برای ایجاد رابطه با متن باید یه سری ویژگی هایی به طور پیش فرض در فرد باشه!

4

من از تعریف های زیاد نسخه چاپی کتاب رو خریدم ولی واقعا تو ذوقم خورد! یه کتاب خیلی مختصر با تم مثلا روانشناسی که شاید در هر فصلش یه پاراگراف روانشناسی و یه نکته خیلی پیش پا افتاده ارائه میداد! کلا ارزش خرید نداشت به نظر من.

5

یک کتاب خوب در زمینه ی تجربیات یک نظامی کهنه کار که تجربیات خود را در قالب داستان بیان می کند و در کنار درس هایی برای زندگی بهتر را بیان می کند . در س هایی از جمله نظم سخت کوشی جنگیدن برای پیروزی و رسیدن به هدف .

5

بسیار کتاب فوق العاده هست? شما به راحتی می توانید از خاطراتی که برای شما در هر فصل تعریف می کند نتایج بسیار خوبی بدست آورید که اگر آنها را در زندگی‌ خود در نظر بگیرید و انجام دهید قطعا موفق خواهید بود.

5

بر خلاف نظر خیلی از دوستان کتابی تاثیر گذار هستش البته اگه عمیق به مطالبش فکر کنیم. بطور روزمره خیلی ساده از کنار این موارد رد میشیم اما همین ها بینش مارو تشکیل میده و پایه قدم های بعدیمون میشه.

نمایش 65 نقد دیگر
3.9
(122)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
53,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تختخوابت را مرتب کن
تختخوابت را مرتب کن
چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و شاید دنیا را تغییر دهند

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تختخوابت را مرتب کن
تختخوابت را مرتب کن
ویلیام اچ مک ریون
آوانامه
3.9
(122)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
53,000
تومان