0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز قهرمانی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راز قهرمانی

درس هایی از زندگی شرافتمندانه
ناشر:
ماه آوا
درباره راز قهرمانی

آیا قهرمان بودن جلوه و شکل خاصی دارد و یا اینکه این صفت به ویژگی‌های اخلاقی ما بر می‌گردد؟ ویلیام اچ. مک‌ریون در کتاب صوتی راز قهرمانی ویژگی‌های اخلاقی یک قهرمان واقعی را برای ما شرح داده است. قهرمان به  قدرت خارق‌العاده‌ای نیاز ندارد بلکه بر خلاف آن چیزی که از کودکی در ذهن خود پرورش داده‌ایم، قهرمان واقعی در زندگی شرافتمندانه‌ی خود، می‌درخشد.

کتاب صوتی راز قهرمانی با عنوان اصلی The hero code: lessons learned from lives well lived با گویندگی امیر فرحان‌نیا و ترجمه‌ی حسین گازر توسط ماه آوا در اختیار فارسی زبانان قرار گرفته است. نویسنده در این کتاب با استفاده از تجربیات بی‌نظیرش در دوران خدمت، ویژگی‌هایی که یک قهرمان واقعی باید داشته باشد را بیان کرده است. راز قهرمانی این است که با داشتن ویژگی‌های مثبت مانند دلسوزی، استقامت،شوخ طبعی و غیره، قهرمان نهفته وجودمان را کشف و با تقویت آن‌ها، زندگی را برای خود و اطرافیان ارزشمند خواهیم کرد. در واقع وقتی این فضائل اخلاقی را در دیگران می‌بینیم، باید آن‌ها را در خود به وجود آورده و یا تقویت کنیم. شما با مراجعه به دسته بندی روانشناسی، می‌توانید کتاب‌های بسیار مفیدی را برای تغییر زندگیتان بخوانید و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با ویلیام اچ. مک ریون بیشتر آشنا شویم:

ویلیام اچ. مک ریون William Harry McRaven دریا سالار بازنشته‌ی آمریکایی است که در سال 1955 به دنیا آمده است. ویلیام سال‌های زیادی را در ارتش خدمت کرد و به عنوان فرمانده کل نیروهای عملیات ویژه‌ی ایالت متحده نیز ارتقا درجه گرفته است. مک ریون در سال 1977 از دانشگاه تگزاس فارغ التحصیل شد و پس از آن به خدمت ارتش درآمد. در سال 2002 مک ریون به عنوان یکی از بهترین دانش آموختگان تگزاس شناخته شد. کتاب‌های ریون به دلیل اینکه از تجربیات خود برای نوشتن آن‌ها استفاد کرده، به موفقیت فراوان رسیدند و خیلی زود توانستند در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرند. از این نویسنده‌ی آمریکایی کتاب دیگری تحت عنوان تخت‌خوابت را مرتب کن  به فارسی ترجمه شده است و شما می‌توانید آن را در فیدیبو بخوانید.

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب صوتی راز قهرمانی را بشنویم

فیلم‌ها و انیمیشن‌ها از کودکی این مساله را به ما القا کرده‌اند که برای قهرمان شدن باید مانند سوپرمن دارای قدرت‌های خاصی بود در صورتیکه دنیای واقعی بسیار متفاوت از تخیلات و داستان‌ها است. در زندگی واقعی قهرمان کسی است که بتواند حتی در سختی‌ها نیز ویژگی‌های اخلاقی خوب را حفظ کند. به طور مثال پدری که قاتل فرزندش را می‌بخشد، بزرگترین قهرمانی است که می‌توانید در زندگی ببینید.کتاب صوتی راز قهرمانی در ده فصل، ده ویژگی قهرمان‌ها را بیان می‌کند. در واقع با خواندن این کتاب نه تنها می‌توانید این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنید بلکه زندگی بهتری را نیز برای خود و اطرافیانتان خواهید ساخت زیرا واقع نگری در جهان امروز، ما را چندین قدم به جلو حرکت می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی راز قهرمانی میشنویم:

در سال 2008 به عنوان دریاسالاری سه ستاره، به سمت فرمانده مرکز مشترک عملیات‌های ویژه منصوب شدم. با وجود اینکه مرکز فرماندهی در کارولینای شمالی مستقر بود، بیشتر اوقات در عراق و افغانستان بودیم. پس از بررسی مداوم عملیات‌های جنگی در این دو کشور، کاملا برایم مشخص شد که برای انجام ماموریت‌ها نیاز مبرم به حضور نظامیان زن داریم.

جنگ به راحتی شما را خسته و فرسوده می‌کند. در طول جنگ در نتیجه‌ی روبه‌رو شدن با بی‌عدالتی، درد، مرگ و نابودی به شدت بی‌تفاوت و سنگدل می‌شوید. به خودتان می‌گویید نمی‌شود برای هر مرده گریه‌زاری کرد. نیازی نیست به خاطر خطاهای حساب شده‌ی این جهان آسیب ببینید. بنابراین درد و رنج جنگ را جایی در درونتان پنهان کرده و در اطرافش حصاری عاطفی می‌کشید.

زندگی در آن محوطه‌ی آسفالت یادآور ارزش شوخ‌طبعی بود. مهم نبود چه کسی هستید، از افسر ارشد تا ساده‌ترین افسر نیروی دریایی؛ همیشه در معرض شوخی‌های حساب‌شده و سنجیده بودید. متلک پرانی‌های روزانه به شما کمک می‌کرد تا در صورت موفقیت، مغرور نشده و فروتن باشید. وقتی به شدت تحت تاثیر شکست‌ها بودید، همه‌ی شوخی‌ها و متلک‌ها به سمت شما روانه می‌شد تا همه‌چیز را فراموش کنید. شوخی‌های کنایه‌دار باعث افزایش هوشیاری شما می‌شد.

ما هیچ کینه‌ای از شما در قلبمون نداریم! این ذات و ماهیت بخشش است. در زمان ترک روستا حس کردم که باری از دوشم برداشته شده، ولی مهم‌تر از آن، حسی جدید و متعالی از بخشش بود که به دست آورده بودم. آن روز دعا کردم که اگر یک روز شرایطش پیش آمد، به اندازه‌ی آن مرد خوب و بخشنده باشم. وقتی دایلان روف به عنوان قاتل نه نفر از اعضای کلیسای امانوئل ای‌ام‌ای در چارلستون ایالت کارولینای جنوبی در دادگاه حاضر شد، تمامی خانواده‌های قربانیان تصمیم گرفتند تا روف را به خاطر آن جنایت فجیع و غیرقابل درک ببخشند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی راز قهرمانی

کتاب صوتی راز قهرمانی به ما آموخت که برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه و قهرمانانه، نیازی به شنل جادویی نداریم بلکه کافی است تا بعضی خصایص را مانند گذشت، بخشش، فروتنی و شجاعت را در خود تقویت کنیم. در این صورت است که در زندگی واقعی مانند یک قهرمان سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و جهان را با قدم‌های کوچک برای همگان تغییر خواهیم داد. اگر شما نیز در تلاش هستید تا سبک زندگی متفاوتی را در پیش بگیرید و ویژگی‌های مثبت خود را تقویت کنید، عناوین زیر مخصوص شما است:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
173.۸۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۷:۰۹
نویسنده ویلیام اچ مک ریون
مترجمحسین گازر
راوی امیر فرحان نیا
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۳.۸۹ مگابایت
۰۳:۰۷:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
16 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

در مقایسه با دیگر کتاب های روانشناسی کتاب بسیار ضعیفیه، یک ژنرال جنگی میاد از جنایات جنگی توی ویتنام و افغانستان با افتخار یاد میکنه و مثال میزنه، خیلی سعی داشته شبیه کتاب های برایان تریسی باشه اما حتی نزدیکشون هم نیست، از مصنوعی بودن راوی هم که نگم براتون، اصلا ارزش نداره، توصیه نمیکنم

2

کتاب نام بسیار جذابی دارد ولی مضمون آن به جذابیت نامش نیست خلاصه ی کتاب از دید من در تجلیل از نظامیان آمریکایی خلاصه میشود

4

سلام کتاب خوبی برای پرورش اعتماد به نفس امیدوارم بقیه هم امرا بشنوند یا بخوامند

5

برای ایجاد نظم شخصی و پرورش اعتماد بنفس کتاب خیلی خوبیه

3

کتاب خوبیه گرچه همه‌ی اینا حرفن و در عمل متفاوته

1

علامت عکسی که روی کتاب صوتی گذاشته خیلی بده

5

واقعا کتاب دقیقی است خیلی عالی

3

انگیزه اینبار با نظامی ها

3

مفید و کوتاه ممنون

4

best book ever!!!

نمایش 4 نقد دیگر
3.8
(25)
46,800
٪30
32,760
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
راز قهرمانی
راز قهرمانی
درس هایی از زندگی شرافتمندانه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز قهرمانی
٪30
راز قهرمانی
درس هایی از زندگی شرافتمندانه
ماه آوا
3.8
(25)
46,800
٪30
32,760
تومان