0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از خوب به عالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی از خوب به عالی

نویسنده:
جیم کالینز
ناشر:
ماه آوا
درباره از خوب به عالی

داشتن یک کسب و کار خوب و موفق کار سختی است و نیاز به دانش و تلاش فراوانی دارد اما داشتن یک کسب و کار عالی که جیم کالینز آن را با عبارت کسب و کاری با سودی بسیار بالاتر از میانگین بازار در یک دوره‌ی پایدار توصیف می‌کند ماجرای دیگری است و فاکتورهای خاص خودش را دارد. اما این فاکتورها چه هستند و فاصله‌ی خوب تا عالی را چه چیزی تعیین می‌کند؟ این همان موضوعی است که کتاب از خوب به عالی به آن پرداخته و از تجربیات شرکت‌های مختلف در رسیدن به این مرحله صحبت کرده است.

درباره کتاب صوتی از خوب به عالی

Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوز‌ه‌ی کسب وکار در آمریکاست. این کتاب در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و در همان نظرات زیادی را به خود جلب کرد. از خوب به عالی به‌عنوان کتابی که در نتیجه‌ی یک پژوهش نوشته شده بود توانست نظرات مدیران زیادی را به خود جلب کند و آن‌ها را وادار کند نگاهشان به کسب و کارشان را تغییر دهند. از خوب به عالی عملکرد تعداد زیادی شرکت را بررسی کرده تا بتواند تفاوت میان آن‌هایی که توانسته‌اند از خوب به عالی تبدیل شوند و آن‌هایی را که نتوانسته‌اند پیدا کند. او نتیجه‌ی پنج سال تلاش خودش و همکارانش را در کتابش منتشر کرده است. نتایجی که بعضی از آن‌ها با قوانین و رسوم رایج تجارت همخوانی چندانی ندارند و باعث چالش‌های مختلفی شده‌اند.

شاید جالب باشد بدانید بیش از چهار میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا فروخته شده است و این کتاب به بیش از بیست زبان مختلف برگردانده شده است.

عناوین فصل‌های کتاب صوتی از خوب به عالی

فصل اول: خوب دشمن عالی است

فصل دوم: رهبری سطح پنجم

فصل سوم: ابتدا چه کسی - بعد چه چیزی

فصل چهارم: رویارویی با حقایق بی‌رحم

فصل پنجم: مفهوم جوجه‌تیغی

فصل ششم: فرهنگ انضباط

فصل هفتم: شتاب‌دهنده‌ی فناوری

فصل هشتم: چرخ پرواز و حلقه نابودی

فصل نهم: از خوب به عالی تا ماندگاری

سخن پایانی: پرسش‌هایی که تکرار شده‌اند

نقدها و نظرات درباره کتاب صوتی از خوب به عالی

از خوب به عالی از آن کتاب‌هایی پرسروصدایی است که افراد زیادی را به واکنش واداشته است. مهم‌ترین ستایش از این کتاب را تعدادی از مدیران وال‌استریت ژورنال انجام داده‌اند و از آن به‌عنوان بهترین کتاب مدیریتی‌ای خوانده‌اند یاد کرده‌اند. روزنامه‌ی پابلیشرز ویکلی هم در نقد خود نوشت: «هرچند بسیاری از دیدگاه‌های کالینز درباره‌ی اداره‌ی یک تجارت به طرز شکفت انگیزی ساده هستند اما این اثر یک کتاب ارزشمند است.» باید گفت همین سادگی باعث شد انتقاداتی هم به کتاب از خوب به عالی وارد شود. برای مثال هولت اند کامرون درباره‌ی این کتاب گفته است این کتاب دستورالعمل‌های تجاری عمومی را ارائه کرده و فرصت‌ها و چالش‌های استراتژیکی که شرکت‌ها با آن مواجه هستند را نادیده گرفته‌اند.

استیون دی لویت نویسنده هم درباره‌ی این کتاب گفته است: «بعضی از شرکت‌هایی که کالینز عالی نامیده است بعد از آن با مشکلات جدی مواجه شدند. کتاب‌هایی مانند این بیشتر به عقب نگاه می‌کنند و نمی‌توانند راهنمایی برای آینده باشند» هرچند کالینز در جواب این انتقادات گفته است که کتاب هرگز قول نداده است این شرکت‌ها عالی باقی بمانند بلکه تنها تجربه‌ی موفق آن‌ها را ارائه کرده است.

از خوب به عالی و انتشار در ایران

کتاب‌های جیم کالینز در ایران طرفداران زیادی دارند و ناشرانی معتبری همچون آوین، هورمزد و نسل نواندیش ترجمه‌های متفاوتی از کتاب خوب به عالی را در بازار عرضه کرده‌اند. یکی از ترجمه‌های خوب بازار ترجمه سمیرا اشتری است که با عنوان کامل «از خوب به عالی، چرا بعضی از شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه!» از سوی هورمزد چاپ شده است. ترجمه ناهید سپهرپور از این کتاب هم از خوب به عالی - چرا برخی از شرکت‌ها جهش می‌کنند ... و برخی دیگر خیر هم موجود است.

ترجمه دکتر مهدی خیراللهی از کتاب خوب به عالی هم بسیار پرطرفدار است. این کتاب را نسل نواندیش چاپ کرده و انتشارات کتاب صوتی ماه آوا با همکاری این انتشارات نسخه صوتی آن را منتشر کرده‌اند. کتاب صوتی از خوب به عالی با صدای امیر فرحان نیا در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

جیم کالینز، پژوهشگر عرصه‌ی کسب و کار

جیم کالینز نویسنده و پژوهشگر دانشگاه استنفورد و سخنران آمریکایی است. او متولد سال ۱۹۵۸ است و در رشته‌های علوم ریاضی و ام بی ای در دانشکده‌ی بازرگانی استنفورد تحصیل‌کرده است. کالینز از سال ۱۹۸۸ در استنفورد کار تدریس و تحقیق انجام داده و در سال ۱۹۹۲ توانست جایزه معلم برجسته را به دست آورد. او در کنار کار در دانشگاه در چندین کسب و کار مختلف هم پست‌های متنوعی داشته است. اولین کتاب پرفروش این نویسنده با عنوان ساختن برای ماندن در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و پس از آن هم او چندین کتاب نوشت که از عرش به فرش، تعادلی مبتنی بر انتخاب صحیح و انتخاب عالی از میان آن‌ها به فارسی برگردانده شده و موجود هستند.

چرا باید کتاب صوتی از خوب به عالی را شنید؟

اگر می‌خواهید دوازده ساعت مفید جالب داشته باشید از خوب به عالی را برای خواندن انتخاب کنید. این کتاب پر از مفاهیمی است که می‌تواند نگاه شما را به کسب و کار تغییر دهد و کمک کند هرچه بیشتر بزرگ فکر کنید و به نتایج متوسط و حتی خوب راضی نباشید. این کتاب در حقیقت یک اثر تحقیقی است و نتایج یک مطالعه‌ی مهم و طولانی‌مدت را در اختیار مخاطب گذاشته است. شنیدن از خوب به عالی می‌تواند نگاه تازه‌ای به کسب و کارها در خواننده ایجاد کند.

در بخشی از کتاب صوتی از خوب به عالی می‌شنویم

بیشتر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند و اندک افرادی هستند که فکر کردن را دوست دارند.

«برتراند راسل»

در بیست و هشتم ژوئیه‌ی ۱۹۹۹ یکی از نخستین داروخانه‌های اینترنتی به نام دراگ استور دات کام سهام خود را برای فروش به عموم عرضه کرد. در همان چند ثانیه‌ی آغاز کار ارزش سهام این داروخانه تقریباً به سه برابر یعنی به ۶۵ دلار به ازای هر سهم افزایش یافت. چهار هفته بعد ارزش هر سهم به ۶۹ دلار رسید. این یعنی با ارزیابی بازار ارزش کل شرکت ۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده شد. این ارقام برای شرکتی که کمتر از نه ماه از فروش محصولاتش می‌گذشت و کمتر از پونصد نفر پرسنل داشت و هیچ امیدی به سودآوری خود نداشت بد نبود. این موسسه، که هیچ سودی را پیش بینی نمی‌کرد آگاهانه تصمیم گرفت به استقبال صدها میلیون دلار زیان برود. به نظر شما مردم با دیدن این اعداد غیرعادی چه استدلالی دارند؟ منطق آن‌ها این است که فناوری جدید همه چیز را تغییر خواهد داد. مربیان می‌گویند اینترنت به‌زودی همه‌ی کسب وکارها را متحول می‌کند، کارآفرینان می‌گویند اکنون عصر بزرگ اینترنت آغاز شده، پیشگام باشید. سریع عمل کنید. برای خودتان در این بازار هرچند گران سهام بخرید و مطمئن باشید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
634.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۱۸:۴۵
نویسندهجیم کالینز
مترجممهدی خیرالهی
راوی امیر فرحان نیا
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۳۴.۱۹ مگابایت
۱۱:۱۸:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
12 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من واقعا از شنیدن این کتاب لذت بردم. من یک کارشناس در یک مجموعه خصوصی هستم که میدونم شرکت روی من سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده. من از شنیدن این کتاب واقعا مفاهیم زیادی یاد گرفتم که اگر روزی بخوام مدیر و در مرحله بعد رهبر یک مجموعه بشم قطعا بارها و بارها به آن رجوع میکنم. در ضمن بیان این کتاب صوتی واقعا بی نقص و عالی بود.

4
آموزنده 🦉

نکاتی رو که در خصوص عملکرد مدیران سطح ۵ و عالی میگه عملا وقعیتهایی هستن که خیلیا بهش توجه نمیکنن... در کل مطالب کتاب قابل درک و اموزندست....

3

کتاب فوق العاده است. ولی راوی بسیار کند صحبت میکند به طوری که با سرعت ۱.۴ تازه یک کم تن منطقی خواهید شنید.

5

یکی از بهترین کتابهای موجود هست که خوندنش برای هرکسی که میخواد پیشرفت کنه واجبه

2

خیلی یکنواخته صحبت کردنشون، اشتباه تلفظی‌هم بسیار زیاد بود.

5

کتاب جنبه تحقیقی و آموزشی دارد؛ به طور کلی کتاب خوبی است.

5

واقعا کتاب خوبیه من لذت بردم آکادمی آلمانی زبان

1

افتضاحه خوانندش و یکنواخت و آشغال میخونه

5

دست مریزاد ، لذت بخش و کاربردی بود

5

متشکرم دنبال این کتاب بودم متشکرم

نمایش 4 نقد دیگر
3.8
(33)
آموزنده 🦉 (1)
85,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از خوب به عالی
از خوب به عالی
جیم کالینز
ماه آوا
3.8
(33)
آموزنده 🦉 (1)
85,800
تومان