0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تختخوابت را مرتب کن
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب تختخوابت را مرتب کن

چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و شاید دنیا را تغییر دهند
درباره تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز است که به شما یاد می‌دهد چطور چیزهای کوچک، اثرات مهمی در زندگی شما دارند و باعث تغییر زندگی و حتی دنیا می‌شوند. این کتاب توسط «ویلیام اچ.مک‌ریون» نوشته و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

کتاب تختخوابت را مرتب کن (Make your bed) شامل ۱۰ درس مهمی است که مک‌ریون در زمان خدمتش در نیروی دریایی آمریکا یاد گرفته است. این ۱۰ درس شگفت‌انگیز، به شما کمک می‌کند با توجه به موضوعات کوچکی که تا امروز به آن‌ها توجه نداشته‌اید، مثل مرتب کردن تختخواب، زندگی بهتری داشته باشید و عادت‌های مثبتی ایجاد کنید. شاید در نگاه اول مرتب کردن تختخواب کار پیش پا افتاده و بیهوده‌ای به نظر برسد، اما نویسنده توضیح می‌دهد که همین کار ساده، باعث ایجاد رضایت درونی و پیدا کردن انگیزه برای ادامه روز می‌شود.

هر فصل این کتاب به یکی از ۱۰ درس مهم زندگی اختصاص دارد که در هر فصل، یکی از روش‌های رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آموزش مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی، خودیاری و توسعه فردی قرار می‌گیرد و می‌تواند بینشی عمیق در شما ایجاد کند. کتاب حاضر توسط «حسین گازر» به فارسی برگردانده شده و «انتشارات کتاب کوله‌پشتی» آن را منتشر کرده است.

درباره ویلیام اچ.مک‌ریون، نویسنده کتاب

ویلیام اچ. مک ریون (William Harry McRaven) در سال ۱۹۵۵ در آمریکا متولد شد. او یک ژنرال پرافتخار است که ۳۷ سال از عمر خود را در یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا گذراند و در این زمینه به کشورش خدمت کرد. او بعد از بازنشستگی، تجربیات و مشاهدات خود را در کتاب «تختخوابت را مرتب کن» گردآوری کرد و توانست توجه مخاطبان را جلب کند.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب تختخوابت را مرتب کن

مرتب کردن تختخواب یکی از کارهای ساده روزمره است که بعضی‌ها از انجام دادنش طفره می‌روند. شاید این کار به نظر ساده و سطحی باشد، اما هر روز شما از بی‌شمار موضوعات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت تشکیل شده است که اگر از کنار همه آن‌ها بی‌توجه بگذرید، ذهن‌تان آشفته می‌شود و نمی‌توانید تغییرات پایدار ایجاد کنید. این کتاب اهمیتِ توجه به مسائل کوچک را یادآوری کرده و به شما یاد می‌دهد چگونه به آن‌ها توجه کنید. از مزایای مطالعه این اثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کمک این کتاب می‌توانید تغییرات بزرگ و کوچکی در زندگی‌تان ایجاد کنید و به رشد شخصیت خود کمک کنید
  • به شما کمک می‌کند در زندگی خود نظم مشخصی برقرار کنید
  • شما می‌توانید عادت‌های مثبت و سازنده ایجاد کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

با کمی حس اضطراب فهمیدم که صدام تختش را مرتب نکرده است. ملافه مچاله شده بود و او تمایلی به مرتب کردن آن‌ها نداشت. طی ده سال بعد، من افتخار همکاری با مردان و زنانی را داشته‌ام که این سرزمین به خود دیده است؛ از افراد عام و خاص، دریاسالارها تا ملوان‌های تازه استخدام‌شده، از سفیران بلند پایه تا منشی‌ها. آمریکایی‌هایی که در پهنه دریاها مستقر شده‌اند تا از جنگجویان خود حمایت کنند، با میل و رقبت قلبی پا به این میدان نهاده‌اند و برای حفاظت از این ملت بزرگ، فداکاری می‌کنند. همه آن‌ها می‌دانند که زندگی سخت و طاقت‌فرساست. گاهی اوقات چیز‌های بسیار ناچیزی وجود دارند که شما می‌توانید با انجام دادنشان ماحصل روز خود را تحت تأثیر قرار دهید. در نبرد‌ها سربازان می‌میرند، خانواده‌ها داغدار می‌شوند و روز‌ها طولانی‌تر و پر از اضطراب می‌شوند. شما دنبال چیزی هستید که تسلای خاطرتان باشد؛ چیزی که انگیزه‌ی شروع روزی جدید را در شما بیدار کند و بتواند حسی از غرور و افتخار را در این دنیایی که گاهی به زشتی می‌گراید در شما به وجود بیاورد. اما این فقط موضوع میدان جنگ نیست. بلکه زندگی روزمره و عادی ماست که نیازمند این حس ساختن است. هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین قدرت و آرامش‌ایمان یک فرد شود، اما گاهی عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب کردن تختخوابتان می‌تواند نیروی انگیزشی لازم برای شروع بهتر روز را در شما ایجاد کند و پایان خوش و پرحاصلی را برایتان فراهم نماید. اگر می‌خواهید زندگیتان و شاید جهان را تغییر دهید، از مرتب کردن تختخوابتان شروع کنید.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر قفسه کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی نگاهی بیندازید، با بی‌شمار کتاب روبه‌رو می‌شوید که اکثرشان نویدِ زندگی بهتر را می‌دهند. اما همه کتاب‌ها ارزش خواندن ندارند؛ بلکه کتاب‌های خوب ارزش خواندن دارند. در ادامه کتاب‌هایی معرفی شده‌اند که زیر نگاه تیزبین خوانندگان و منتقدین قرار گرفته‌اند و شما را در جهت هدفی که دارید، راهنمایی می‌کنند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
584.۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسنده ویلیام اچ مک ریون
مترجمحسین گازر
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Little Things that can Change Your Life... and maybe the World
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۸۴.۴۷ کیلوبایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
22 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

"تختخوابت را مرتب کن" نوشته ویلیام هری مک‌ریون، بازنشسته نیروی دریایی و رئیس سامانه دانشگاه تگزاس هست. این کتاب در دسته کتابهای موفقیت و خودیاری قرار میگیره که از ۱۰ بخش تشکیل شده. در اون با مفاهیمی مانند کمک گرفتن از دیگران، امید به زندگی، تسلیم نشدن دربرابر سختی ها و... آشنا میشیم که در قالب خاطراتی از دوران کاراموزی و فرماندهی این فرد در نیروی دریایی بیان میشن. ⇦ نقاط قوت: ↜ کوتاه بودن کتاب: شما در زمان کوتاهی میتونید کتابو تموم کنید. ↜ متن روان: علاوه بر روان بودن متن اصلی، ترجمه خوبی هم توسط نشر کوله‌پشتی ارائه شده. ↜ جذابیت خاطرات: اگر به گوش کردن به خاطرات دیگران، مخصوصا خاطرات جنگ و سربازی یا دیدن فیلمها و خواندن کتابهایی با محوریت جنگ علاقه دارید، از این کتاب خوشتون میاد. چون از تمرینات، مشقت ها و روش انجام عملیات‌های دریایی صحبت میشه. ⇦ نقاط ضعف: ↜ عنوان فصلها گاهی ربط زیادی به محتوای اون بخش نداره! درواقع در چند قسمت احساس میکردم بعد از تموم شدن اون بخش، به چیزی که عنوانش میخواست بهم یاد بده نرسیدم. مثل بخش "در موقعیت درست قرار بگیرید". ↜ ظلم ستیزی دروغین دیگه اینو همه میدونن که نیروهای نظامی آمریکا به دنبال ایجاد صلح نیستن بلکه بیشتر جنگ افروزی کردن. با اینحال، در اینجا یک فرمانده نیروی دریایی کتابی نوشته تا به همه بگه که ما فقط برای برقراری صلح همه جای دنیا نیروهای مسلح میفرستیم! خوب بود ولی عالی نبود. سریع خونده میشه و بخش تمرینات جالبه اما اگر نخونیدش هم چیزی از دست ندادید.

5

یه تیکه از کتاب رو خیلی دوست داشتم ... اونجا که مارتین با صدای اروم و پرسشگرانه میگه : اقای مک ، اصلا میدونی چرا امروز صبح به یه کلوچه شکری تبدیل شدی؟ _خیر مربی مارتین _اقای مک ، چون زندگی عادلانه نیست و هر چقدر زودتر این رو یادبگیری بهتر می تونی باهاش رو به رو بشی! خیلی قشنگه کتابش خاطره هاش و حرفاهش من یکی رو تحت تاثیر قرار داد یه جاهایی یه حرفایی زد که واقعا نیاز داشتم بشنوم و اشکمو درآورد از این بابت...عالیه بخونید

1

از چند نکته انگیزشی کتاب استفاده کردم. در آخر هم خلاصه مطالب رو گفته بود که جالب بود. مدام میگه دوره های سختی رو گذروندم که کلیشه شد. وقتی درباره سربازان خودشون حرف میزنه از افتخار و فداکاری میگه ولی برای ویتنامی و عراقی ها با یه لحن دیگه. انگار نه انگار که همینها توی ویتنام و عراق چه کارهای هولناکی رو بر سر مردم غیرنظامی انجام دادن. و بدون هیچ دلیل موجهی اونجا ها رو به ماتم سرای مادران چند نسل تبدیل کردن. حالا میان در قالب یه ساندویچ انگیزشی کارهاشون رو فداکاری جلوه میدن.

1

مجموعه ای از داستان های زندگی نظامی یه ژنرالی ک چون تجربش کرده حائز اهمیته ولی واسه مخاطب جالب نیس از بعد روانشناسی بار علمی پائنی داره، و چ بسا جونان خودمون تو موقعیت جنگی با عراق خاطرات بهتری میتونستن در قالب معنویت بدن بیرون

3

حس میکنم اسم کتاب به محتواش نمیومد ، بیشتر در مورد زندگی نظامیش صحبت کرده بود انتظار یه چیز دیگه داشتم ولی در کل کتاب خوبی بود ارزش یک بار خواندن رو داره

4

میشه گفت این کتاب نقاط مهم و خاطرات یک افسر نیروی دریایی هستش. من خیلی نتونستم باهاش ارتباط بر قرار کنم

5

کتاب خیلی خوبیه،نظم در زندگی،کله شق بودن،نترسیدن برای رسیدن به هدف و.... بهتون یاد میده

3

من نسخه ی چاپیش رو خوندم و نمیگم بده ولی راستش منو جذب نکرد هیچ چیزی نداشت

5

من خیلی دنبال این کتاب بودم واقعا ممنونم از فیدیبو

5

خوشم اومد حجمش کم ومفید ?

نمایش 3 نقد دیگر
3.4
(27)
25,000
٪40
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
تختخوابت را مرتب کن
تختخوابت را مرتب کن
ویلیام اچ مک ریون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تختخوابت را مرتب کن
٪40
تختخوابت را مرتب کن
چیزهای کوچکی که می توانند زندگی ات و شاید دنیا را تغییر دهند
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
3.4
(27)
25,000
٪40
15,000
تومان