0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

نویسنده:
رایدر کارول
درباره برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

داشتن برنامه برای انجام هر کاری لازم و ضروری است و برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال یکی از برگ‌های برنده‌ای است که هرکسی می‌تواند داشته باشد. زمان ما انسان‌ها بسیار محدود است و سال‌هایی که می‌توانیم فعالیت مثمر ثمری داشته باشیم هم چندان زیاد نیست؛ بنابراین مجبوریم یاد بگیریم زمان را به روش‌های مختلف اسیر خود کنیم و به خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم.

کتاب bullet journal method انقلابی در زمینه‌ی برنامه‌ریزی است. این کتاب که یک از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است شما را به صلاح شکستن دادن محدودیت زمانی مجهز می‌کند.  رایدر کارول در این کتاب ابتدا از خواننده می‌خواهد به سراغ گذشته برود و آن را جمع‌بندی کند. برای چه‌کارهایی وقت گذاشته‌اید؟ چه آرزوهایی دارید؟ چه تلاش‌هایی کرده‌اید؟ به افکار خود سامان بدهید، همه چیز را مشخص کنید، بفهمید تاکنون چه بر سر زمانتان آورده‌اید.

قدم بعدی به‌دست‌آوردن زمان حال است، اولویت‌بندی کنید، حجم کاری خود را به حداقل برسانید و فقط برای چیزهایی وقت بگذارید که ارزشمند هستند. وقتی کارهای اضافه را از فهرست خودتان پاک می‌کنید می‌توانید کارهای خود را به روشی آگاهانه‌تر پیش ببرید.  برای آینده برنامه‌ریزی کنید، از همان اول به سراغ قدم‌های بزرگ و خواسته‌های عجیب‌وغریب نروید. چند هدف کوتاه‌مدت داشته باشید. پروژه‌های پیچیده را تقسیم‌بندی کنید و سعی کنید معنا و مفهومی برای کارهایی که انجام می‌دهید در نظر بگیرید. راه‌حل شما سازماندهی است.

کل هدف این کتاب این است که بگوید هدفمند زندگی کنید، کارها را با داشتن یک مقصود مشخص انجام دهید و از هر چه پیش آید خوش آید بپرهیزید. این کتاب همچنان که در دنیا طرفداران زیادی دارد در ایران هم طرفداران پرشماری پیدا کرد. انتشارات کوله‌پشتی این کتاب را با ترجمه‌ی زهرا نجاری منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیک این ترجمه را در همین صفحه و در دسته‌بندی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت دریافت کنید.

معرفی رایدر کارول

رایدر کارول نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال ۱۹۸۰ است که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. او به‌عنوان یک طراح محصول دیجیتال شناخته می‌شود و با شرکت‌های بزرگی مانند امریکن اکسپرس، آی‌بی‌ام، سیسکو و ده‌ها شرکت دیگر کارکرده است. برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال عامل شناخته شدن او در میان عموم مردم است.

کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه‌ریزی برای تمام افراد ضروری است. از یک نوجوان پانزده‌ساله که درس‌هایش در حال سنگین‌تر شدن هستند و بهتر است کم‌کم برای رسیدگی به آن‌ها برنامه‌ریزی کند تا یک خانم خانه‌دار که در طول روز ده‌ها و شاید صدها کار مختلف را از رسیدگی به خانه و آشپزخانه تا غذا و خرید و بچه‌ها و ... انجام می‌دهد به برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال نیاز دارند. افراد شاغل و کسانی که درس دانشگاهی می‌خوانند هم از این موضوع مستثنا نیستند. در حقیقت این کتابی برای همه‌ی گروه‌های سنی و تمام افراد است تا از وقت خود به شکلی اعجاب‌آور بیشتر استفاده کنند و با کم‌کردن زواید زندگی از آن بهره‌ی بیشتری ببرند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های توسعه فردی در حوزه انگیزشی و موفقیت علاقه دارید این کتاب را بخوانید.

خواندن کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال چه کمکی به شما می‌کند؟

همان‌طور که تا اینجا گفته شد برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال روشی برای ایجاد تحول در مدیریت زمان است. آنچه با خواندن این اثر به دست خواهید آورد ذهن و روانی آرام و برنامه‌ی زندگی‌ای مشخص است که فرصت رسیدن به مهم‌ترین اولویت‌هایتان در زندگی را فراهم خواهد کرد.

بخشی از کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

من سه دوست داشتم که سه چیز در آن‌ها مشترک بود: زندگی کارمندی خسته‌کننده، اشتیاق به یوگا و دنبال‌کردن صفحات اینستاگرامی بی‌نقص، منظورم را که می‌فهمید: پست‌های مختلف از سواحل سفید و بکر که با نخلستان‌های سرسبز و آسمان‌های آبی هم مرز هستند. تصاویر بی‌نهایت از آدم‌هایی زیبا که کوکتل‌های نارگیل به دست به دوربین لبخند می‌زنند و در کنار آتش لم داده‌اند.

بگذارید اسم یکی‌شان را کارن بگذارم. او از کارش استعفا داد، تمام وسایلش را فروخت و به کاستاریکا نقل‌مکان کرد تا مربی یوگا شود. یک سال بعد، او سر جای اولش یعنی پشت میزش بود. چرا؟ به گفته‌ی خودش از آموزش یوگا به گردشگران مستقر در آن استراحتگاه لذت نمی‌برد. او دلش می‌خواست دور دنیا سفر کند و فرهنگ‌های محلی را بشناسد. به این فکر نکرده بود ممکن است افراد محلی هزینه‌ی کلاس‌های یوگا را پرداخت نکنند و اینکه آموزش‌دادن در طول مسافرت باعث شود کمتر از سفر لذت ببرد. فشار زندگی هنوز همان بود، فقط در آب‌وهوای بهتر و بسیار دور از مردمی که دوستشان داشت.

نفر دوم که اسمش را ریچل می‌گذاریم هم از شغلش استعفا داد تا در یک استراحتگاه ساحلی رؤیایی یوگا تدریس کند. یک سال بعد او هم دوباره پشت میزش بود. چرا؟ چون فهمید که آموزش‌دادن باعث شده خودش هم از یوگا لذت نبرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهرایدر کارول
مترجمزهرا نجاری
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Bullet Journal Method
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۸۵ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 90 مخاطب
آموزنده 🦉 (7)
پربار 🌳 (7)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
13 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب The Bullet Journal Method کتابی که بر خلاف حجم زیادش محتوای جالب و روانی داره و سریع تر از چیزی که فکر می کردم به اتمام رسید البته من این کتاب رو با ترجمه زهرا نجاری خوندن شاید خوندن کتاب به زبان اصلی مفهوم رو بهتر منتقل کنه. به نظرم کتاب خوبی برای دوستداران برنامه ریزی و زندگی هدفمند هست و می تونه یه گزینه مناسب برای کسایی باشه که می خوان روش بولت ژورنال رو با زندگیشون تلفیق کنند. کتاب خیلی عملی با ارایه روش و راهکارها سعی در آموزش این روش داره و به نظرم می تونه حسابی مفید باشه. کتاب نوشته رایدر کارول هست و با جملاتی زیبا شروع میشه &#۳۴; تقدیم به جامعه بولت ژورنال به خاطر جراتشان &#۳۴; رایدر کارول  با بیان تجربه شخصی خودش در استفاده از این روش می پردازه و بیان میکنه: &#۳۴; بولت ژورنال روشی است که با آن می توانید کنترل زندگی تان را در دست بگیرید، برنامه ریزی کنید، زمانتان را مدیریت کنید، به اهدافتان برسید و در کل زندگی تان را بهتر کنید.&#۳۴; بولت ژورنال به ما یاد می دهد اگر چه نمی توانیم زمان را تولید کنیم، اما توانایی ارتقای کیفیت آن را داریم. چرا که ماموریت آن این است که از دو منبع با ارزش وقت و انرژی آگاهانه استفاده کنیم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

ایکاش این کتاب در مدارس و از دوره ابتدایی تدریس میشد. کتابی هست که یاد میده بجای گفتن یکروز فلان کار رو انجام خواهم داد، بلند شی براش برنامه ریزی کنی و انجامش بدی و بفهمی برات چقدر اولویت داره، اونوقت اگه نخواهی انجامش بدی هم دیگه خودت رو سرزنش نمیکنی و از ذهنت پاکش میکنی چون مطمئن میشی کارهای مهمتری داشتی خلاصه ، این کتاب باعث میشه عملگراتر بشی و منطقی با خواسته هات برخورد کنی و اگر خواسته ای ارزش داشته باشه، میشه هدفت به نظم کمک میکنه که البته برای امثال من که روال زندگیمون یادداشت نویسی در تقویم های سررسید هست هم مفیده چون روش و معنا میده و همچنین میتونیم سبک خودمون رو هم در استفاده ازش آزادانه انتخاب کنیم و به کار ببریم. برای همه میتونه مفید باشه برای افرادیکه مشغله دارند، مفیدتره ⭐⭐⭐⭐⭐

5

من حدود دو هفتس که بولت ژورنالو شروع کردم، قبلش سه تا دفتر و دو تا دفترچه هرکدوم واسه نوشتن چیزای مختلف داشتم(گذشته از دفاتر کاری) که اغلب هم مطالب گم میشد، اما با بولت ژورنال همه رو تونستم توی یک دفتر بیارم، فوق العاده و انعطاف پذیره و خصوصا واسه من که به همون اختلال عدم تمرکز نویسنده دچارم معجزه کرد، البته من توصیه ام اینه که معرفی بولت ژورنالو گوگل کنید و اگه درست نفهمیدید چندتا ایده ببینید و بولت ژورنالو استارت بزنید و در کنارش واسه اینکه دیگه چاله چوله و سوالی نمونه واستون هر روز کمی از این کتاب رو موازی بخونید

5

کتابی که به شما نمیگه چیکار کنید بلکه بهتون ابزار و چارچوب ریختن یک برنامه درست رو میده متناسب با شرایط و فطرت خودتون. به نظرم ابتدا کامل بخونیدش تا مفاهیم تو ذهنتون بشینه و برای بار دوم برگردید و همزمان با مرور تمرینات و کامل انجام بدید و مرحله مرحله جلو برید. کتابی که آدم رو به درون خودش و چرایی وجودش ببره فوق‌اعلده‌ترینه...

2

این کتاب توی ۲۰ صفحه میشد خلاصه بشه؛ از اون کتاب هایی هست که باید میکروبوک بشه؛ خیلی طولانی و مطالب اضافه و حوصله سر بر داره من که از خریدش پشیمون شدم؛ توی یه مقاله هم میشد این روش رو کامل توضیح داد.

4
پربار 🌳
آموزنده 🦉

این کتاب رو به هدف یاد گرفتن برنامه ریزی خریدم ولی خیلی عالی و کامله در مورد اهداف و رسیدن به اونها توضیح کامل میده و این که چرا خسته میشیم و رها میکنیم و اینکه چه راهکاری رو انجام بدیم و همچنین ترجمه روان و خوبی داره ، خیلی موضوع کتاب بهتر از انتظارم بود و چند جا بهم کمک کرد مشکل هدف گذاریم رو بفهمم. ممنون

2

بخش زیادی از کتاب به تعریف از روش بولت ژورنال اختصاص داده شده که واقعا هدر دادن وقت مخاطبه. مطالب مفیدش کمتر از ۵۰ صفحه است . به اندازه کافی هم مثال کاربردی نداره و بعضی ابزارهایی که توضیح داده مبهم هست. روش بولت ژورنال بد نیست ولی چیز جدید و خارق العاده ای نیست که این همه تعریف شده ازش

5

روس مفیدی هست، سال ۹۸ نسخه انگلیسی را مطالعه کردم و از اسفند همان سال استفاده میکنم. روی کار، اهداف و زندگی شخصیم تاثیر بسیار مثبتی داشته. سال ۱۴۰۰ با ثبت مجموعه‌ی کتابهای خوانده شده ۱۸۳ جلد کتاب خواندم. امسال نسخه چاپی فارسی رو خریدم، ترجمه بی ایراد نیست ولی قابل قبوله.

5

نویسنده کتاب شعل اصلیش برنامه نویسیه و اگر دقت کنید تو کتاب بعصی از تکنیک های برنامه نویسی رو یاده میده و بیشتر بعد روانشناسی بولت ژورنال رو توصیح میده و به نظرم نقطه قوتش اینجاست که یه نسخه ثابت برا برنامه ریزی ارائه نمیده و به خلاقیت خود فرد بستگی داره.

3
پربار 🌳

من قبل اینکع این کتاب رو بخونم دست و پا شکسته ژورنالینگ میکردم متن کتاب یکم برای من حقیقتش گنگ بود گاهی کل صفحه رو میخوندم و جملات و پاراگراف ها انگار پیوستگی نداشتند ویدیوهای خود نویسنده کتاب تو‌ چنل یوتیوب باعث شد مطالب خیلی بهتر جا بیفتن برام

نمایش 40 نقد دیگر
3.9
(90)
آموزنده 🦉 (7)
65,000
٪40
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
٪40
برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
رایدر کارول
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
3.9
(90)
آموزنده 🦉 (7)
65,000
٪40
39,000
تومان