0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خرد ابرغوک‌ ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب خرد ابرغوک‌ ها

رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی
ناشر:
مون
درباره خرد ابرغوک‌ ها

در دوران جنگ جهانی دوم یک تیم تخریب زیر آب (UDT) در نیروی دریایی ارتش آمریکا تشکیل شد که به افسران آن «مردان قورباغه‌ای» (Frogmen) می‌گفتند. همچنین در این رسته به پرچم‌داران ارشد لقب «گاو نر» (Bull) داده شده بود که مسئولیت افسران مادون را به عهده داشتند. در آن سال‌ها فرماندۀ وقت نیروی دریایی، ریچارد لیون، به کارکشته‌های این تیم لقب «ابرغوک» را داد.

امروزه در نیروی دریایی ارتش آمریکا، ابرغوک رتبه یا جایگاهی است که نه یک درجۀ نظامی، بلکه بالاترین نشان افتخار محسوب می‌شود و رسیدن به آن فقط و فقط یک شرط دارد: طولانی‌ترین دورۀ خدمت متمادی. بدیهی است که طولانی‌ترین دورۀ خدمت مستلزم دستاوردها و رسیدن به درجه‌هایی است که باعث می‌شود این دو، رابطه‌ای هم‌سو داشته باشند. به‌طور مثال درجۀ دریاسالار (معادل ژنرال و سپهبد در نیروهای زمینی و هوایی) دومین درجۀ افسران عالی‌رتبه در نیرویی دریایی است و بعداز آن فقط درجۀ دریابد (معادل ارتشبد در نیروهای زمینی و هوایی) قرار دارد که تاکنون فقط چهار نفر و همگی در دوران جنگ جهانی دوم موفق شده‌اند به آن برسند.

مک‌رِیوِن در کتاب خرد ابرغوک‌ها به‌سراغ آموزه‌های رهبری به سبک یک ابرغوک رفته است. طبعاً آن‌طور که پیداست هرکسی نمی‌تواند یک ابرغوک باشد اما او معتقد است می‌توان از ساختار ذهنی، خرد و بینش، قدرت رهبری، تعهد به نظم و طرز فکر یک ابرغوک برای رهبری امور الگوبرداری کرد و در موقعیت‌های بحرانی و تصمیمات استراتژیک بزرگ، مخصوصاً در حوزۀ کسب‌وکار، از آن‌ها بهره برد.

در این کتاب شما یاد می‌گیرید مثل یک ابرغوک فکر کنید و در طوفانی‌ترین لحظات زندگی و کار، به‌سادگی (اما نه به‌آسانی) سکان را در جهت درست بچرخانید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
669.۰۰ بایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسنده ویلیام اچ مک ریون
مترجم صدرا صمدی دزفولی
ناشرمون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Wisdom of the bullfrog
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۶۹.۰۰ بایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
39,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خرد ابرغوک‌ ها
خرد ابرغوک‌ ها
رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی
مون
0
(بدون نظر)
39,500
تومان