0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت پشیمانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت پشیمانی

چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم
نویسنده:
دنیل اچ پینک
ناشر:
مون
درباره قدرت پشیمانی

کتاب قدرت پشیمانی نوشته‌ی دنیل اچ. پینک راهنمایی است برای درس گرفتن از گذشته به‌ منظور حرکت به سوی آینده. اچ. پینک معتقد است عبارت پشیمان نیستم که برخی آن را فلسفه‌ی زندگی خود می‌دانند عقلانی نبوده و حتی خطرناک است. پشیمانی بخشی اساسی از زندگی همه‌ی ماست. اگر ما به پشیمانی‌هایمان از دریچه‌ی دیگری نگاه کنیم می‌توانیم از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر، عملکرد بهتر و عمق بخشیدن به معنا و هدف زندگی خود استفاده کنیم.

این کتاب در میان برترین کتاب‌های سال 2022 از نگاه وبسایت آمازون، روزنامه‌ی فایننشال تایمز، اپل بوک و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است. 

کتاب قدرت پشیمانی درباره‌ چه موضوعی صحبت می‌کند؟

در کتاب قدرت پشیمانی نویسنده با تکیه بر تحقیقات روانشناسی، علوم اعصاب، اقتصاد و زیست‌شناسی فرضیه‌های رایج درباره‌ی احساسات و رفتار را به چالش می‌کشد. او با استفاده از بزرگ‌ترین مطالعه‌ای که روی نگرش‌های  آمریکایی‌های درمورد پشیمانی انجام شده است و همچنین به کمک نظرسنجی جهانی خودش درباره پشیمانی که روی بیش از 16هزار نفر در 105 کشور دنیا انجام شده است، چهار پشیمانی اصلی را که بیشتر افراد دچارشان می‌شوند، مشخص کرده است. پشیمانی‌های بنیادین، پشیمانی برآمده از جسارت، پشیمانی‌های اخلاقی و پشیمانی‌های ارتباطی چهار پشیمانی‌ای هستند که نویسنده در کتاب به توضیح آن‌ها می‌پردازد.

این کتاب در سه بخش اصلی با عناوین احیای پشیمانی، پشیمانی آشکار و بازپروری پشیمانی نوشته شده است که نویسنده در هر بخش قدم‌به‌قدم ما را در مسیر شناخت پشیمانی‌ها تا استفاده از آن‌ها برای حرکت رو به جلو به پیش می‌برد. او در بخش اول پشیمان نبودن را ادعایی پوچ و آسیب‌زننده معرفی می‌کند و در نهایت بیان می‌کند که پشیمانی از ما انسان و حتی انسان بهتری می‌سازد. در بخش دوم به طرح چهار پشیمانی اصلی می‌پردازد و بخش سوم را با موضوع جبران پشیمانی یا تبدیل آن به دست‌کم آغاز کرده، با فاش‎گویی، همدردی و فاصله‌گیری ادامه می‌دهد و با موضوع پیش‌بینی پشیمانی به پایان می‌برد که سه قدم آسان و مبتنی بر علمی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از پشیمانی‌هایمان به نیرویی مثبت تبدیل کرده و از آن‌ها برای حرکت رو به جلو و در نهایت رسیدن به زندگی بهتر استفاده کنیم.

معرفی دنیل اچ. پینک

دنیل اچ. پینک متولد 23 جولای 1964 میلادی در آمریکاست. او در ایالت اوهایو بزرگ شد و مدرک دکترای حرفه‌ای خود را در رشته‌ی حقوق از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ییل دریافت کرفت. او از سال 1993 تا 1997 در زمینه سیاست و سیاست اقتصادی مشغول به کار بود. اما سمت خود را به عنوان نویسنده‌ی سخنرانی‌های معاون رئیس جمهور وقت آمریکا ترک کرد تا برای خودش کار کند. تجربه‌ای که در اولین کتابش

 Free Agent Nation: The Future of Working for Yourself آن را شرح داد.

پینک مجری و تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی محبوب Crowd Control بود که از کانال نشنال جئوگرافیک و در بیش از 100 کشور جهان پخش می‌شد. او بارها در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شبکه‌های مطرحی همچون CNN حضور داشته است. کتاب‌های پینک به عنوان کتاب‌های دروس عمومی دانشجویان سال اول دانشگاه‌های جورج واشنگتن، باتلر، تگزاس و دیگر کالج‌ها تدریس می‌شوند. همچنین اوپرا وینفری، مجری معروف آمریکایی، کتاب ذهن کامل نو از این نویسنده را به 4500 فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد هدیه داد که نشان از تأثیرگذاری این کتاب دارد.

از دیگر کتاب‌های این نویسنده که به فارسی ترجمه شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در میان کتاب‌های پرفروش قرار دارند، می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

سه دلیل برای خواندن کتاب قدرت پشیمانی

  • هیچ انسانی وجود ندارد که در زندگی خود پشیمانی نداشته بنابراین مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی افراد مناسب است و کمک می‌کند تا با گذر از پشیمانی‌هایمان، زندگی بهتری برای خود بسازیم.
  • دنیل اچ. پینک از نویسندگان مطرح کتاب‌هایی با موضوعات توسعه‌ی فردی است و این کتاب از او در فهرست برترین کتاب‌های چندین مجله، وبسایت و روزنامه معتبر قرار دارد که دلیل محکمی برای خواندن آن است.
  • ترجمه‌ی روان این اثر برعهده‌ی خسرو فرزاد و مهرسا شرع‌الاسلام بوده است که مطالعه‌ی آن را برای خوانندگان فارسی زبان آسان ساخته است. 

در بخشی از کتاب قدرت پشیمانی می‌خوانیم

برای درک اینکه چگونه پشیمانی‌های پیش‌بینی‌شده می‌توانند به نتایج بد نیز بینجامند، اجازه دهید دعوتتان کنم به مترو، خریدن مایکروویو، خرید بلیت بخت‌آزمایی و یک تست استاندارد. تصور کنید صبح علی‌الطلوع است و با عجله می‌دوید تا به مترو برسید و بروید سر کار. در مسیر ایستگاه، بند کفشتان باز می‌شود، چون وقتی با عجله می‌زدید بیرون، آن را تندتند بستید. گوشه‌ای خالی در پیاده‌رو پیدا می‌کنید، دقیقه‌ای می‌ایستید، بند کفشتان را می‌بندید و دوباره راه می‌افتید. تا می‌رسید به ایستگاه مترو، می‌بینید قطارتان دارد می‌رود. بخشکی شانس! اگر نایستاده بودید بند کفشتان را ببندید، به قطار می‌رسیدید.

پیش‌بینی می‌کنید بابت از دست دادن قطار با یک دقیقه اختلاف، چقدر احساس پشیمانی کنید؟ حالا سوالی دیگر: به‌نظرتان اگر قطار را با پنج دقیقه اختلاف از دست داده بودید، چقدر احساس پشیمانی می‌کردید؟ دانیل گیلبرت از دانشگاه هاروارد، طی تحقیقی، گروهی از محققان را جمع کرد تا درمورد همین موضوع ایستگاه مترو در کمبریج ماساچوست تحقیق کنند. اکثر افراد گفتند از یک دقیقه تأخیر، بیشتر پشیمان می‌شوند تا از پنج دقیقه تأخیر. اما در واقع میزان پشیمانی افراد در هر دو وضعیت یکسان است و اصلاً هم زیاد نیست.

یکی از مشکلات مربوط به پشیمانی‌های پیش‌بینی‌شده به‌منزله ابزار تصمیم‌گیری این است که ما در پیش‌بینی شدت و مدت احساس‌هایمان بسیار ضعیفیم. تازه در پیش‌بینی پشیمانی هم ناتوانیم. ما غالباً درمورد میزان احساس منفی‌مان غلو می‌کنیم و ظرفیتمان برای به کار گرفتن دست‌کم‌ها را دست‌کم می‌گیریم. طبق نوشته گیلبرت و همکارانش، پشیمانی پیش‌بینی‌شده «می‌تواند اندکی ترسناک باشد، و به نظر بزرگ‌تر از حالتی بیاید که در عالم واقعیت رخ می‌دهد». ما به هواشناسان ناشی می‌مانیم که مدام بارش باران را (اشتباه) پیش‌بینی می‌کنند. درنتیجه، این محققان می‌گویند: «تصمیم‌گیرندگانی که برای اجتناب از پشیمانی‌های آینده هزینه می‌پردازند، شاید تضمین احساسی‌ای به دست بیاورند که چندان هم به آن نیازی ندارند».

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قدرت پشیمانی

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و می‌خواهید کتاب‌های بیشتری از این دست بخوانید، مطالعه‌ی عناوین زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسنده دنیل اچ پینک
مترجمخسرو فرزاد
مترجم دوم مهرسا شرع الاسلام
ناشرمون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The power of regret
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۰۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۵ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
24 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نظر من در رابطه با اینکه نمونه، در واقع مشخصات کتاب هست رو پاک کردید و این کار بیشتر از نداشتن نمونه‌ی درخور، نامناسب بود.

3

کتاب یه محتوا و پیام ساده رو با صدتا مثال و جمله بندی متفاوت مدااام تکرار میکنه که بسیار خسته کننده است. جلوتر که میرفتم منتظر بودم نکته یا حرف جدیدی ببینم اما همون تکرار مکررات صفحات قبلی.. نویسنده به شدت و بی جهت بسیار زیاده گویی کرده.

4

بسیار بسیار مفید بود برعکس تمام صحبت هایی که همیشه میشنوید که پشیمان نباشید واقعا عالی بود

5

کتاب بسیار خوبی هست و یک ویژگی بسیار مثبتش استفاده از تحقیقات علمی هست. ترجمه هم روان و خوب هست.

5

بعد از این کتاب ذهنتون نسبت به مفهوم پشیمانی تغییر میکنه . دنیل پینک با رویکرد علمی و خط ذهنی روان دیدگاه ما عوض میکنه و بسیار از خوندن این کتاب لذت میبرید

5

خیلی تعریفش رو شنیدم، منتظر صوتی این کتاب هستم🙋🏻‍♀️

5

خیلی منتظر این کتاب بودم ممنون که قرار دادید.

3

انشاالله اولین فرصت میخونم امید که بهره ببریم

5

ممنونم که این کتاب قرار دادین

4

بنا به پیشنهاد دوستان خوندم خوب بود

3.7
(26)
80,000
٪50
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت پشیمانی
٪50
قدرت پشیمانی
چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم
مون
3.7
(26)
80,000
٪50
40,000
تومان