0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

معرفی، خرید و دانلود کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

نویسنده:
جورج اورول
درباره قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

کتاب قلعه حیوانات با عنوان اصلی (Animal Farm) نخستین بار در سال 1945 منتشر شد. جورج اورول این کتاب را در طول جنگ جهانی دوم نوشت و در آن از استبداد طبقه‌ی حاکم شوروی انتقاد کرد. پرچمی که اورول در داستان برای مزرعه‌ی حیوانات ترسیم می‌کند شبیه به پرچم شوروی است. این کتاب درواقع نقدی به نظام سرمایه‌داری است.

کتاب قلعه‌ حیوانات که با نام مزرعه‌ی حیوانات هم ترجمه شده است، مشهورترین کتاب جورج اورول است. تاکنون افراد زیادی خواندن این کتاب را پیشنهاد کرده‌اند و اقتباس‌های زیادی هم از این کتاب صورت گرفته است. این کتاب تاکنون دو بار به صورت فیلم درآمده است. نسخه‌ی انیمیشن این کتاب در سال 1954 توسط «جوی بچلُر» و «جان هالاس» ساخته شد. این انیمیشن اقتباس مستقیمی از خود کتاب بود. «جان اسفنسون» هم در سال 1999 تله‌فیلمی بر اساس این کتاب ساخت که «آلن جانس» نویسنده‌ی فیلم‌نامه آن بود.

کتاب قلعه‌ حیوانات که در ایران با عنوان مزرعه‌ی حیوانات هم ترجمه‌شده است؛ سه سال بعد از انتشارش یعنی در سال 1948 در ایران ترجمه شد. اولین نسخه‌ی آن را امیر امیرشاهی ترجمه کرده است. خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف این ترجمه درهمین صفحه در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو امکان پذیراست.


خلاصه‌ داستان کتاب قلعه‌ی حیوانات

داستان کتاب قلعه‌ی حیوانات درباره‌ی گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند. بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه حیوانات داشتند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به عهده می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که این قوانین با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند. قیام حیوانات درنهایت تبدیل به دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود. 

با توجه به این خلاصه داستان می‌توان گفت موضوع کتاب قلعه حیوانات درباره رهبری‌ جوامع انسانی و مناسبات گروهی و همچنین نقش قدرت است.


قلعه حیوانات اثر کیست؟

اریک آرتور بلر، با نام هُنری جورج اورول (George Orwell)، نویسنده، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی متولد 25 ژوئن سال 1903 میلادی است. او دوران تحصیل‌اش را در مدرسه‌ی شبانه‌روزی گذراند، اما برعکس دانش‌آموزان یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی، اورول تحصیلاتش را ادامه نداد و بعد از دوران دبیرستان استخدام نیروی پلیس امپراتوری بریتانیا شد و به دلیل کارش عازم کشور «بِرمه (میانمار امروزی)» شد. زندگی در «برمه» نقطه‌ی مهمی برای جورج بود؛ زیرا در آن‌جا متوجه عمق فساد امپراتوری بریتانیا شد اما او درعین‌حال توانست درون‌مایه‌های زیادی برای داستان‌هایش پیدا کند.

جورج اورول در مقاله‌ی «چرا می‌نویسم؟» می‌گوید: «از پنج یا شش‌سالگی می‌دانستم که نویسنده خواهم شد.» همسایگان اورول شهادت می‌دهند که ممکن بود جورج روزها و هفته‌ها از اتاقش بیرون نیاید و تنها به نوشتن مشغول باشد. جورج اورول برای نوشتن کتاب‌هایش از نثر ساده و قابل‌فهمی استفاده می‌کند، استفاده از این نثر باعث می‌شود مردم بیش‌تری کتاب‌های اورول را بخوانند و درنتیجه پیام او به گوش مردم بیش‌تری برسد. او معتقد است که داستان‌هایش را از دل مردم و اتفاقات روزمره‌ی مردم می‌گیرد به همین دلیل لازم است که همین مردم نثرش را بفهمند و از خواندن آن لذت ببرند.

قلعه‌ حیوانات و 1984 از مشهورترین کتاب‌های جورج اورول هستند. اما اورول آثار دیگری هم دارد:

  • آس و پاس‌ها در پاریس و لندن
  •  روزهای برمه
  • هوای تازه
  • دختر کشیش

چرا باید قلعه حیوانات را بخوانیم؟

شاید بهتر باشد برای کتاب قلعه‌ حیوانات دنبال دلیلی برای نخواندن کتاب بگردیم، تا دلیل برای خواندن؛ زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را نخوانید. این کتاب آن‌قدر مشهور است که در همه‌ی فهرست‌های مشهور کتاب‌خوانی پیش‌نهاد شده است. این کتاب یکی از شاهکارهای ادبی قرن بیستم است و خواندن آن وسعت دید خواننده را افزایش می‌دهد.

بدون شک خواندن این کتاب می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی برای خوانندگان باشد. عده‌ای از منتقدین نه تنها خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌کنند؛ بلکه معتقدند این کتاب را باید هر چند سال یکبار دوباره از نو خواند، زیرا با هر بار خواندن چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. 


ژانر کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات یک کتاب کاملا سمبولیک یا نمادگرایانه است که در هر کشور و با هر فرهنگی قابل تاویل و تفسیر است این اثر ماندگار جرج اوورول در ژانر فانتزی و پادآرمانشهری قرار می‌گیرد.


بهترین ترجمه کتاب قلعه حیوانات

از قلعه حیوانات ترجمه‌های زیادی در ایران منتشر شده که ترجمه امیر امیرشاهی از انتشارات جامی یکی از بهترین ترجمه‌های قلعه حیوانات در ایران است.


در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم

در دقایق اول حیوانات سعادتی را که نصیبشان شده بود باور نمی‌کردند. اولین اقدامشان این بود که دسته‌جمعی، گویی به‌منظور تحصیل اطمینان از اينکه بشری درجایی مخفی نیست. چهارنعل دورادور مزرعه تاختند و سپس به ساختمان مزرعه آمدند تا آخرین اثرات سلطه منفور جونز را پاک سازند. در یراق خانه را که در انتهای طویله بود شکستند؛ دهنه‎ها حلقه‌های بینی» زنجیرهای سگ و چاقوهای رنج‌آوری را که جونز به‌وسیله آن خوک‌ها و بره‌ها را اخته می‌کرد همه در چاه سرنگون شد.

افسارها، دهنه‌ها، چشم‌بندها و توبره‌های موهن به میان آتشی که از زباله‌ها در حیاط افروخته‌شده بود ريخته شد. شلاق‌ها هم به همچنین. حیوانات وقتی شلاق‌ها را شعله‌ور دیدند همه از شادی به جست‌وخیز درآمدند.

سنوبال روبان‌هایی را هم که با آن دم و یال اسب‌ها را در روزهای بازار تزیین می‌کردند در آتش انداخت. گفت:«روبان به‌منزله پوشاک است که علامت و نشانه انسانی است. حیوانات بایستی برهنه باشند.» باکسر با شنیدن این بیان کلاه حصیری‌اش را که در تابستان گوش‌هایش را از مگس حفظ می‌کرد آورد و با سایر چیزها در آتش انداخت. در اندک زمانی حیوانات هر چیزی که خاطره جونز را به یاد آنان می‌آورد از بین بردند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قلعه حیوانات

قلعه حیوانات یک کتاب بسیارمهم است که هم از نظر محتوایی ارزشمند است و هم ارزش ادبی بالایی دارد. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم در دنیای ادبیات هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:     

  • مسخ اثر فرانتس کافکا انتشارات آوانامه
  • مروارید اثر جان اشتاین بک انتشارات افق
  • محاکمه اثر فرانتس کافکا انتشارات ماهی
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
648.۹۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهجورج اورول
مترجمامیر امیرشاهی
ناشرانتشارات جامی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۱۳
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
24,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۶۴۸.۹۲ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 831 مخاطب
پربار 🌳 (4)
آموزنده 🦉 (4)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
364 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دقیقا شبیه روند انقلاب خودمان است

5

میشه اسمش و عوض کرد و با نام تاریخ معاصر ایران توی مدارس تدریس کرد...

5

کتاب بسیار تأمل برانگیز،خوندنی و بی‌نظیری‌ست توصیه میکنم حتما این کتاب بی‌مانند رو بخونید چون به جرأت میگم یکی از کتاب هایی هست که هرکس در طول زندگی «باید» مطالعه کنه. آقای امیرشاهی از اولین مترجمین این رمان هستند. ترجمه ی ایشون بسیار شیوا،رسا و دلنشین است. امیدوارم از خوندنش نهایت لذت رو ببرید.

3

دوستانی که می گن قلعه حیوانات عین انقلاب ماست .یا کتاب خوب نخوندن یا از انقلاب ما چیزی نمی دونن .انقلابی که خیلی از نظریه پردازهای انقلاب قائلند که باید کتاب هایمان را دور بریزیم و دوباره در مورد انقلاب کتاب بنویسیم .چون انقلاب ما با تمام انقلاب های دیگر فرق داشت

5

حیوانات از پشت پنجره، یک نگاه از آدم ها به خوک ها و از خوک ها به آدم ها و باز از آدم ها به خوک ها می کردند ولی اصلا قابل تشخیص نبود کدام آدم است و کدام خوک یکی از فوق العاده ترین و بهترین کتاب هایی که تا به حال خونده بودم که نشون میده قدرت چقدر کثیفه

5

این کتاب در نقد انقلاب کمونیستی شوروی نوشته شده.ا در واقع شخصیت های کتاب مشابه گردانندگان انقلاب شوروی هست. میجر پیر همان لنین نظریه پرداز انقلاب شوروی است. ناپلئون همان ژوزف استالین است که شخصی بسیار مستبد و ظالم بود و میلیون ها انسان را بیرحمانه کشت و اسنوبال همان لئون تروتسکی است که در نهایت تبعید و کشته می شود. در کل انقلاب قلعه حیوانات مشابه( انقلاب کمونیستی) بر ضد مزرعه مانر(نظام سرمایه داری)است.

5

یاد اوایل انقلاب می افتم....واقعا

5

ایران به معنای واقعی

5

چقدر همه چی آشنا و قابل لمس بود ، بخصوص گوسفندها . بالاخره عاقبت هر ملتی که کتاب نخونه و فکر نکنه همینه: بیگاری برای خوک ها و زندگی کنار یه مشت گوسفند

5

به نظر من هر ایرانی باید حداقل یکبار این کتاب رو بخونه . فوق العادست. چقدر شبیه وضعیت خودمونه

نمایش 354 نقد دیگر
4.5
(827)
آموزنده 🦉 (4)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)
قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)
جورج اورول
انتشارات جامی
4.5
(827)
آموزنده 🦉 (4)
39,000
تومان