0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاداش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پاداش

هوش کسب وکار (1) منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد
نویسنده:
دن آریلی
درباره پاداش

هر روز سخت‌کار می‌کنیم تا به خودمان، افرادی که با آنها زندگی می‌کنیم، افرادی که برای ما کار می‌کنند و با ما تجارت می‌کنند، انگیزه دهیم. به‌این‌ترتیب، بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهیم را می‌توان به‌عنوان «محرک» تعریف کرد. از اتاق هیئت‌مدیره تا اتاق نشیمن، نقش ما به‌عنوان محرک پیچیده است، و هر چه بیشتر تلاش کنیم تا به شرکا و فرزندان، دوستان و همکاران انگیزه دهیم، واضح‌تر می‌شود که داستان انگیزه بسیار پیچیده‌تر و جذاب‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم.

کتاب پاداش به بررسی ماهیت واقعی مفهوم انگیزه، بی‌توجهی نسبی ما نسبت به نحوه کارکرد آن، و چگونگی پرکردن این شکاف می‌پردازد. آریلی با مطالعاتی که انجام داده، عمیقاً جستجو می‌کند تا ریشه انگیزه را بیابد. این که چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانیم از این دانش برای نزدیک‌شدن به انتخاب‌های مهم در زندگی خود استفاده کنیم. در طول این مسیر، او به بررسی سؤالات جذابی می‌پردازد، مانند: آیا دادن پاداش به کارمندان به بهره‌وری آسیب می‌رساند؟ چرا اعتماد برای انگیزه موفق بسیار مهم است؟ تصورات غلط ما در مورد چگونگی ارزش‌گذاری برای کارمان چیست؟ احساس شما از مرگ‌ومیر چگونه بر انگیزه شما تأثیر می‌گذارد؟

کتاب صوتی پاداش توسط سید امیرحسین میر ابوطالبی ترجمه شده و پیمان قریب پناه گویندگی این کتاب صوتی را بر عهده دارد همچنین در دسته‌بندی کتاب‌های روانشناسی قرار گرفته و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درباره‌ی منطق پنهانی است که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد.

معرفی نویسنده

دن آریلی نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی در سال 1967 متولد شد. کارهای او در مجلات برجسته علمی و همچنین انواع رسانه‌های معروف از جمله نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، واشنگتن‌پست، بوستون گلوب، ساینتیفیک امریکن و ساینس منتشر شده است. او همچنین در سی‌ان‌ان و رادیو عمومی ملی نیز حضور داشته است. آریلی به طور گسترده در مجلات علمی پیشرو در اقتصاد، روان‌شناسی و تجارت آثار خود را منتشر می‌کند. ویدئو سخنرانی‌های دن اریلی در TED بسیار بازدید شده است. او جوایزی همچون جایزه ایگ‌نوبل را نیز دریافت کرده است.

«پاداش»، «جنبه مثبت بی منطق بودن»، «پول و عقل»، و «مصائب زندگی صادقانه» عنوان کتاب‌های دن آریلی هستند.

چرا باید کتاب صوتی پاداش را بشنویم؟

پاداش کتابی است که منطق پنهانی و انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد. نکته جالب این است که این کتاب توسط TEDBooks وبر اساس TEDTalks منتشر شده است.

بنابراین، پاداش بر اساس سخنرانی آریلی در اکتبر 2012 در TED، به ما نشان می‌دهد چه چیزی باعث می‌شود ما در مورد کارمان احساس خوبی داشته باشیم؟ و شنیدنش این حس را می‌دهد که تشخیص دهید انگیزه آن‌طور که ما می‌خواهیم ساده نیست.

آریلی موهبتی منحصربه‌فرد برای آمیختن مطالب آکادمیک با داستان دارد و داستان‌های جذابی را ارائه می‌کند که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند. هدف اصلی او ایجاد انگیزه در خود و دیگران با موفقیت، باید حس ارتباط و معنا را ایجاد کنیم به یاد داشته باشید که معنا همیشه مترادف با شادی شخصی نیست.

پاداش رمان کوتاه و متقاعدکننده‌ای است که به شما بینش بسیار بیشتری در مورد انگیزه و بی‌انگیزگی یک دوست، یکی از اعضای خانواده، یک همکار یا یک رئیس می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی پاداش می‌شنویم

معادله انگیزه

انگیزه (به این معنا که کاملاً درگیر تمام‌کردن یک کار باشی) بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که در نگاه سوم (!) به نظر می‌رسد. برای اینکه پیچیدگی انگیزه را بهتر درک کنید، تصور کنید می‌خواهید معادله‌ای بنویسید که تمام عناصر اساسی انگیزه را در خود داشته باشد. آن معادله احتمالاً چیزی شبیه این می‌شود:

انگیزه = پول + دستاورد + رضایت + هدف + احساس پیشرفت + تأمین بازنشستگی + توجه به دیگران + میراثی که از شما می‌ماند + تعداد بچه‌های کوچکی که دارید (۲)+ احساس غرور + همه عناصر دیگر قطعاً پول بخش مهمی از این معادله است، اما این معادله شامل فهرستی بلندبالا از عوامل مختلف ازجمله دستاورد، رضایت، هدف، احساس پیشرفت و روابط با همکاران نیز هست.

چند دقیقه به کار خودتان فکر کنید. اگر این معادله را برای خودتان می‌نوشتید، نقشی که پول در مقایسه با دیگر عوامل در انگیزه شما بازی می‌کرد چقدر بود؟ عواملی مانند دستاورد، رضایت، هدف، احساس پیشرفت، تأمین بازنشستگی، توجه به دیگران، میراثی که از شما می‌ماند و جایگاهتان چه تأثیری در انگیزه‌ی شما دارند؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کتاب پاداش برای همه علاقه‌مندان به شروع یک کسب‌وکار تازه پیشنهاد می‌شود و می‌تواند آن‌ها را در یک مسیر درست آگاه‌تر کند. با تمرکز به مطالب این کتاب می‌توانیم عوامل آسیب‌زننده به انگیزه را کاهش داده، دقت به جنبه مثبت انگیزه و روش‌های افزایش آن را در پیش بگیریم. با شناخت ساختار انگیزه می‌توانیم محیط کار و شخصی زندگی‌مان را به نحوی شکل دهیم که ما را کاراتر، راضی‌تر و شادتر کند.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
141.۵۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۶:۰۶
نویسندهدن آریلی
مترجمامیرحسین میرابوطالبی
راوی پیمان قریب پناه
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۱.۵۰ مگابایت
۰۳:۲۶:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

این کتاب به نظرم یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم و تاثیر زیادی حداقل روی من داشت و مثل بقیه کتاب های موفقیت چرت پرت نبود که در نهایت موفقیت رو روی پول خلاصه کنند این کتاب در مورد انگیزه است و اگر دنبال یه کتاب خوب برای موفقیت میگردی حتما بهت پیشنهادش میکنم

5

کتابی بسیار خوب با صدای خوب پیمان قریب پناه که به موقع به کمک من امد که در مورد مشارکت دهی کارکنان و روابط دو جانبه سازمان و کارکنان درک بهتری داشته باشم عالی بود

4.3
(6)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پاداش
پاداش
منطق پنهانی که انگیز ه های ما را شکل می دهد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاداش
پاداش
هوش کسب وکار (1) منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد
ترجمان علوم انسانی
4.3
(6)
34,000
تومان