0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آنی شرلی در گرین گیبلز
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز

کتاب اول
درباره آنی شرلی در گرین گیبلز

- خالق دختری با موهای قرمز: «لوسی مود مونتگمری» شاعر و نویسنده‌ی مشهور ادبیات نوجوان است. او پاییز ۱۸۷۴ در کانادا متولد شد. پیش از دو سالگی مادرش را از دست داد و پدرش حضانت او را به پدربزرگ و مادربزرگ سخت‌گیرش سپرد و خود، در هفت سالگی لوسی، او را ترک کرد. ایام کودکی برای لوسی در تنهایی گذشت و او را به خلق اتفاقات و آدم‌های خیالی واداشت. نخستین شعرش را قبل از آغاز جوانی نوشت؛ شعری که در نشریه‌ی شارلوت به چاپ رسید. او تحصیلات دانشگاهی خود را با رشته‌ی دبیری آغاز کرد و با ادبیات آن را ادامه داد و سپس، مسیر کاری را به‌‌عنوان معلم شروع کرد. او سال‌ها به معلمی ادامه داد و هم‌زمان هم داستان‌نویسی می‌کرد. اما زندگی او در سال ۱۹۰۸ متحول شد. زمانی که «آنی شرلی» را خلق کرد و رمان «آنی شرلی در گرین‌گیبلز» منتشر شد. موفقیت کتاب اول، او را به نوشتن هفت جلد دیگر از سرگذشت آنی شرلی مجاب کرد. مونتگمری علاوه بر این مجموعه داستان‌ها و مجموعه‌های کوتاه و بلند بسیاری نوشت؛ از مهم‌ترین آنان سه‌گانه‌ی امیلی است که سریال «امیلی در نیومون» از روی آن ساخته شده است. با همه‌ی این‌ها، هنوز و همیشه ال. ام. مونتگمری به‌خاطر خلق مجموعه‌ی درخشان آنی شرلی شناخته می‌‎‌شود. او در بهار ۱۹۴۲ و زمانی که ۶۷ سال داشت، بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست. - آنی شرلی را همه می‌شناسند: کمتر کسی را می‌توان یافت که آنی شرلی را نشناسد و با سرنوشتش ناآشنا باشد. چراکه اقتباس‌های بسیاری از یادگار ال. ام. مونتگمری انجام شده و برخی از آن‌ها با خاطرات چند نسل پیوند خورده است. فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از سرگذشت آنی شرلی ساخته شده؛ سریال جدید شبکه‌ی نتفلیکس هم از آن جمله است که نظر مثبت مخاطبان را هم به‌همراه داشته. اما اقتباسی که بیش و پیش از همه، توانست آنی شرلی را به مخاطب معرفی کند و در قلب بینندگان جایی برای این دختر رؤیابین باز کند، سریال انیمیشنی پنجاه قسمتی بود که استودیوی انیمیشن نیپون ژاپن ساخت و در ایران با نام «آنی شرلی با موهای قرمز» پخش شد. در کنار همه‌ی این اقتباس‌های بصری، مجموعه‌کتاب‌های آنی شرلی، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ادبیات دارد و شنیدن تمام ماجرا از ابتدا تا پایان با تمام جزئیات و فراز و فرودهایش، لطفی دیگر دارد. - کتاب اول: آنی شرلی در گرین‌گیبلز: «آنی شرلی در گرین‌گیبلز» آغاز راه آنی در زندگی جدیدش است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که خواهر و برادری به نام‌های ماریلا و متیو، از یتیم‌خانه‌ای می‌خواهند سرپرستی پسری را به آن‌ها بدهد که در کارهای مزرعه کمک‌حالشان شود. متیو که برای آوردن پسرک به ایستگاه قطار می‌رود، با دختری تقریباً یازده ساله مواجه می‌شود که کلاه ملوانی بر سر دارد و از زیر آن، دو دسته موی بافته‌ی ضخیم قرمزرنگ آویزان است و صورت کوچک، سفید و لاغرش، پر از کک‌مک است. متیوی دل‌رحم و کم‌حرف، با این‌که از دیدن دخترک متعجب است، دست او را می‌گیرد و همراه خود به خانه می‌آورد. حالا آنی شرلی که دشواری زندگی نتوانسته نشاط و سرزندگی را از چشمانش بگیرد، باید با دنیای تازه‌ای خو بگیرد و جای خود را در گرین‌گیبلز پیدا کند. - مجموعه‌ی کامل آنی شرلی در آوانامه: «آنی شرلی در گرین‌گیبلز» نخستین کتاب از مجموعه‌ی هشت‌جلدی آنی شرلی اثر «ال. ام. مونتگمری» است که نسخه‌ی صوتی آن طی همکاری آوانامه و «مؤسسه‌ی انتشارات قدیانی» منتشر شده است. ترجمه‌ی مجموعه را «سارا قدیانی» انجام داده و خوانش اثر بر عهده‌ی «مریم پاک‌ذات» بوده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
661.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۰۲:۳۶
نویسنده ال ام مونتگمری
مترجمسارا قدیانی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۶۱.۶۲ مگابایت
۱۲:۰۲:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نام او این کتاب کتابیه که تابستون ۱۴۰۰ منو پر از حال خوب کرده ! و حالا خالی از لطف نیست که تو آخرین وقت آزاد تابستون ۱۴۰۱ ، سعی کنم وصفشو اینجا به یادگار بزارم :) آنی شرلی فقط یک کتاب نیست ! یک زندگیه ! یک رویای زیباست ! که تو کالبد کلمات ، برای دوستداران خیال ، دعوت نامه میفرسته ...! سرگذشت آنی شرلی ، یک داستان در وصف امیده ، در ستایش خیال ، در لذت همنشین شدن با شادی ... مطمئنم اگر کسی تنها یک جمله از این جام نوشته های لوسی ماد مونتگومری بنوشه ، قطعا تشنه تر میشه برای بیشتر سیراب شدن .... و همین کتاب ، شروعی شد برای داستان زیبای من و مونتگومری ! و حالا یکسال از اون استارت زیبا میگذره ... و تقریبا بیشتر کتابها و یادداشتهای به جامانده از این بانوی افسونگر رو خوندم و زندگی کردم :)))) و آنی شرلی تبدیل شد به خاطره انگیز ترین رویای من ...! _به شدت پیشنهاد میشه خوندنش :) با یکی از واپسین جملات این جلد نظرم رو به انتها می رسونم : خدای آسمانها بابت همه چیز متشکرم 🍀 یا حق ز.خ

5

فوق العاده زیبا بود. داستانی شیرین سرشار از غم و شادی. صدای خانم پاک ذات هم عالی و دلنشین بود و کاملا به آنی میومد. تغییر صداشونم واقعا حرفه ای بود. فقط اوایل یکم صدای متیو تو ذوق میزد که کم کم عادت کردم.

5
حال‌خوب‌کن ✨

این کتاب حرف نداره. باورم نمیشه اینقدر بهش وابسته شدم. صدای گوینده هم که وااااقعا حرف نداره. عااالی عااالی😍😍

5

واقعا شنیدنی و لذت بخش بود. از راوی این کتاب ،خانم پاک ذات هم متشکرم که به خوبی و با احساس روایت کردن.

5

خیلی خیلی جذابه همه ی جلدهاش رو خریدم و با دخترم بارها گوش کردیم فوق العاده دلنشین🥰

5

ترجمه کتاب خیلی خوب و روان است و تغییر صداها باتوجه به شخصیت‌ها به زیبایی انجام شده

5

کتابی بس حال خوب کن که اصلا از کارتونش دست کمی نداشت و بسیار زیبا بود.

5

زیبا ، جذاب و عاااالی 👏👏👏👏 ممنون از خانم پاک ذات👌👌💯💯

5

من با این کتاب بزرگ شدم و زندگی کردم

5

خیلی خوب روایت شده ، با احساس خوانده شده، دوستش داشتم.

نمایش 4 نقد دیگر
4.7
(34)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
101,000
٪30
70,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رمان آنی شرلی در گرین گیبلز
رمان آنی شرلی در گرین گیبلز
کتاب اول

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی آنی شرلی
شامل 8 عنوان کتاب
آنی شرلی در گرین گیبلز
٪30
آنی شرلی در گرین گیبلز
کتاب اول
آوانامه
4.7
(34)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
101,000
٪30
70,700
تومان