0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه کارآمد فکر کنیم
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

راهنمایِ خلاقیت و بازدهی بیشتر
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره چگونه کارآمد فکر کنیم

مغز ما همچون عضله‌ای است که اگر آن را تقویت کنیم، قدرتش بیشتر می‌شود. در کتاب "چگونه کارآمد فکر کنیم، راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر" نویسنده تمرین‌هایی برای تقویت قوه‌ی تفکر ذهن ما ارائه می‌دهد. آلن دوباتن نویسنده‌ی این کتاب راهنمایی برای شناسایی، پرورش و رشدِ بینش و خلاقیت ما در راستای تفکری کارآمد به دست می‌دهد.

ذهن ما می‌تواند کارهای بزرگ زیادی انجام دهد، کارهای بزرگی که ایده‌های درخشانشان هرازچندگاه به ذهنمان خطور می‌کند. اما ذهن ما درعین‌حال بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و زمان زیادی را صرف بیکاری یا پرت‌کردن حواس خود می‌کند. این کتاب از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی، درباره چگونگی بهینه‌سازی تفکرمان است که ایده‌ها و بینش‌های کارآمدتری برای تحقق پتانسیل‌هایمان تولید کنیم. این کتاب همچنین به ما می‌آموزد که چگونه افکار بی‌پایه‌واساس خود را پیش از آن که در قالب ترس یا اضطراب بروز پیدا کنند، بفهمیم، در چه ساعاتی از روز و برای چه مدتی کار کنیم، چگونه از کسالت و غرایز خود استفاده کنیم و چگونه می‌توانیم بر رویکردهای ناکارآمد برای بزرگ‌ترین مشکلات غلبه کنیم.

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر که نخستین‌بار در ژانویه سال 2020 میلادی، مطابق با دی‌ماه سال 1398 خورشیدی به چاپ رسیده، در وبسایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را به خود اختصاص داده است و از جمله عناوینی در دسته‌ی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت است که اکثر خوانندگان آن مطالعه‌اش را به دیگران نیز توصیه می‌کنند.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن در سال 1969 میلادی در زوریخ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور سوئیس به دنیا آمد و اکنون ساکن لندن است. او نویسنده‌ی کتاب‌هایی است که با عنوان فلسفه‌ی زندگی روزمره شناخته می‌شوند؛ کتاب‌هایی با موضوعاتی همچون عشق، سفر، معماری و ادبیات. دوباتن همچنین مدرسه‌ای با عنوان مدرسه زندگی در لندن تاسیس کرده است که نگاه تازه‌ای به مسئله آموزش ارائه می‌دهد. کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم از جمله کتاب‌های دوباتن است که این مدرسه به چاپ رسانده است. از این نویسنده کتاب‌های دیگری نیز به فارسی ترجمه شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های جستارهایی در باب عشق و هنر سیر و سفر اشاره کرد.  

چرا باید کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم را بخوانیم؟

کتاب‌های زیادی با موضوعات انگیزشی و موفقیت وجود دارند که مخاطبان خاص خود را دارند. اما برخی از کتاب‌های این حوزه با نثر روان و شیوا و موضوع جالبی که دارند می‌توانند نظر هر خواننده‌ای را به خود جلب کنند، مانند کتاب چگونه کار آمد فکر کنیم که در دسته‌ی انگیزشی و موفقیت اپلیکیشن فیدیبو موجود است و شما می‌توانید نسخه الکترونیک آن را مطالعه کنید و یا به عنوان هدیه برای دوستان خود ارسال کنید. این کتاب را انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه‌ی الهام شریف، در سال 1399 به چاپ رسانده است.

بخشی از کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

برای تشویق خود به درک عمیق‌تر ذهنمان شاید ایده‌ی «سخت‌تر اندیشیدن» بهترین رویکرد نباشد. برای ارائه‌ی افکار جدید و ترسناک اما مهم که بهترین فرصت ممکن برای رشد هستند، ممکن است مجبور باشیم از حقه‌های ذهنی خاصی استفاده کنیم. ذهن گاهی اوقات خوب فکر نمی‌کند، به‌خصوص اگر فکرکردن تنها کاری باشد که اجازه‌ی آن را دارد. در این صورت، باید برای او شرایطی فراهم کنیم تا مقاومتش را کمتر کند. برای مثال، یک سفر طولاني تنها با قطار یا هواپیما، رها از همه‌ی مزاحمت‌های زندگی روزمره، می‌تواند فضای بیشتری برای درنظرگرفتن ایده‌های جدید برای ذهن ما باز کند. دیدن مناظر اطراف شهر به ما کمک می‌کند آرامش را جذب کنیم. گاهی اوقات تنها رفتن به یک کافه یا پیاده‌روی در فضای باز نیز همین کار را برایمان انجام می‌دهد. ممکن است ریتم قدم‌های ما نیمه‌خودکار باشد و درست متوجه نباشیم اطرافمان چه می‌گذرد، اما این موضوع مهم یا حیاتی نیست، سطح سخت و انعطاف‌ناپذیر ذهن می‌تواند به‌آرامی اشغال شود و آن‌وقت است که افکار عمیق‌تر و عجیب‌تری که موردتوجه قرار نگرفته‌اند بالا می‌آیند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

اگر از طرفداران کتاب‌های روانشناسی در حوزه‌ی انگیزشی و موفقیت هستید، می‌توانید پس از مطالعه‌ی کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، مطالعه‌ی کتاب شغل موردعلاقه از همین نویسنده و با ترجمه‌ی محمدهادی حاجی‌بیگلو را در برنامه خود قرار دهید. کتاب‌های زیر هم کتاب‌های مناسبی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
146 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۲:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمالهام شریف
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to Think More Effectivel
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۸ مگابایت
۱۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
37,000
٪40
22,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چگونه کارآمد فکر کنیم؟
چگونه کارآمد فکر کنیم؟
راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه کارآمد فکر کنیم
٪40
چگونه کارآمد فکر کنیم
راهنمایِ خلاقیت و بازدهی بیشتر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
37,000
٪40
22,200
تومان