0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حافظه نامحدود

معرفی، خرید و دانلود کتاب حافظه نامحدود

نویسنده:
کوین هرسلی
درباره حافظه نامحدود

تصور کنید برای یک پرونده‌ی قانونی باید مقابل دادگاه دفاع کنید، وکیلی را ترجیح می‌دهید که همه‌ی پرونده‌های قانونی را به یاد بیاورد، یا وکیلی که برای مرور بندهای قانونی، دائم به مدارک و پرونده هایش رجوع می‌کند؟ برای انتخاب جراح چطور؟ شخصی را ترجیح می‌دهید که جزئیات بیماری شما را به یاد می‌آورد یا جراحی که برای یادآوری دائما به پرونده‌ی پزشکی شما رجوع می‌کند؟ برای شرکت در یک سخنرانی چه؟ سخنرانی را انتخاب می‌کنید که متنش را حفظ کرده یا کسی که مدام به یادداشت‌هایش رجوع می‌کند؟

مهم نیست در چه موقعیتی قرار می‌گیرید، داشتن حافظه‌ی بهتر همیشه باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. استاد بزرگ حافظه، کوین هرسلی در کتاب حافظه‌ی نامحدود به شما آموزش می‌دهد چگونه حافظه خود را آنچنان تقویت کنید تا تبدیل به یک حافظه‌ی نامحدود شود.

 

درباره کتاب حافظه‌ی نامحدود 

کتاب حافظه‌ی نامحدود (The Unlimited Memory) اثر کوین هرسلی اولین بار در سال 2014 در ایالات متحده‌ی آمریکا منتشر شد. هرسلی این‌کتاب را بعد از بیست سال‌ تحقیق و اکتشاف درباره‌ی روش کارکرد ذهن و حافظه نوشت. او در کتاب حافظه‌ی نامحدود توجه خواننده را به این موضوع جلب می‌کند که هرگز نتوانسته‌ایم درست از توانایی حافظه‌مان استفاده کنیم چون هرگز کسی به ما روش درست استفاده کردن از ذهن و حافظه را آموزش نداده است.

توصیه‌ی کوین هرسلی به خوانندگان این است که هنگام مطالعه‌ی این کتاب دنبال قضاوت و رسیدن به کمال نباشند: «زمانی که درباره‌ی اطلاعات قضاوت می‌کنید نمی‌توانید چیزی را فرا بگیرید و خود را از یادگیری بازمی‌دارید. شما می‌توانید درباره‎ی روش‌هایی که در این‌جا می‌خوانید قضاوت کنید و آن‌ها را نقد کنید. اما به عنوان یک کارشناس حافظه‌ به شما اطمینان می‌دهم که بدون استفاده از این اصول نمی‌توانید نتیجه‌ی لازم را به دست بیاورید.»

یکی از راه‌کارهایی که کوین هرسلی در کتابش توضیح می‌دهد توانایی زنده کردن اطلاعات است، او معتقد است هرچه بتوانیم اطلاعات بیشتری را به موضوعات روزمره مرتبط کنیم، اطلاعات بیشتری به یادمان می‌ماند. او با همین روش موفق شد عدد پی را تا ده هزار رقم اعشار به‌خاطر بسپارد و برای همین موضوع رکوردجهانی و لقب استاد بزرگ حافظه را به نام خود ثبت کرد.

کوین هرسلی هر فصل از کتاب حافظه‌ی نامحدود را با نقل قولی از یکی از دانشمندان بزرگ شروع می‌کند. خواندن این نقل قول‌ها پیش از شروع هرفصل به خواننده انگیزه می‌دهد تا موانع ذهنی‌اش را پاک کند. یکی از زیباترین نقل قول‌ها از الکساندرگراهام بل است: «تمام فکرتان را روی یک‌ کار تمرکز کنید. اشعه‌های خورشید فقط زمانی می‌سوزانند که در یک نقطه متمرکز شوند.»

هرسلی دو روش اصلی برای به خاطر سپاردن موضوعات ارائه می‌کند. هر دو روش هرسلی کارآمد هستند اما زمانی کاربردی و موثرتر می‌شوند که بتوانید این اطلاعات را به زندگی روزمره وارد کنید. کوین هرسلی درباره‎ی زنده کردن داده‌های ذهنی می‌گوید: «برای زنده کردن اطلاعات‌تان سعی کنید آن‌ها را به چیزهای مسخره مربوط کنید، هیچ‌کسی در هیچ‌جای دنیا نگفته است که یادگرفتن علم تنها از راه فلسفه ممکن است.»

دکتر ماریوس بعد از خواندن کتاب حافظه‌ی نامحدود در دوران دانشجویی‌اش متوجه قدرت شگفت‌انگیز این کتاب شد و تصمیم به ترجمه‌اش گرفت. او با استفاده از راهکارهای کوین توانست دوران دانشجویی موفقی را بگذراند و در نهایت با معدل الف فارغ التحصیل شود. دکتر ماریوس درباره‌ی کارآیی راه‌کارهای کوین می‌گوید:«وقتی تصمیم می‌گیرید روش‌های او را به کار بگیرید و با تکیه بر آن‌ها روش‌های جدیدی بسازید ظرفیتی نامتناهی آزاد می‌کنید و نه تنها حافظه بلکه کل زندگی خود را بهبود خواهید بخشید.»

کوین هرسلی؛ استاد بزرگ حافظه

کوین هرسلی (Kevin Hosley) استاد بزرگ حافظه، سخنران و نویسنده است. حدود بیست و پنج سال است که کوین هرسلی درباره‌ی ذهن و حافظه تحقیق می‌کند و از معدود کسانی است که لقب استاد بزگ حافظه (The Grandmaster of Memory) را دریافت کرده است.

او مدال بهترین حافظه‌ی جهان را هم به نام خو ثبت کرده و در یکی از سخنرانی‌هایش برای نشان دادن قدرت حافظه‌اش،‌ مجموعه‌ای از اعداد که به صورت تصادفی نوشته شده بودند را در طول بیست ثانیه به خاطر سپرد و بعد اعداد را یک‌بار به ترتیب و یک‌بار از آخر به اول برای حضار خواند.

کوین هرسلی رابطه‌ی ما با توانایی کارکرد حافظه‌مان را از زاویه‌ی تازه‌ای بررسی می‌کند: «تعداد موضوعاتی که یک کودک شش ساله فراموش می‌کند، برابر با تعداد موضوعاتی است که یک فرد شصت ساله از یاد می‌برد. اما یک کودک شش ساله هرگز خودش را برای این موضوع سرزنش نمی‌کند... چیزی به عنوان حافظه‌ی خوب یا بد وجود ندارد، برخی مردم فکر می‌کنند حافظه‌ی خوبی ندارند چون به یاد نمی‌آورند که کلیدهای ماشین‌شان را کجا گذاشته‌اند. این مشکل در واقع ربطی به حافظه ندارد بلکه دقت فرد پایین است که به همچین مشکلی برمی‌خورد. بیش‌تر مشکلاتی را که ما فکر می‌کنیم از حافظه‌ی ماست، در واقع مربوط به دقت یا عدم دقت ما به جهان بیرون است.»

یکی از کلیدی‌ترین سوالاتی که کوین هرسلی در سخنرانی‌هایش از حضار می‌پرسد این است: «اگر قرار است چیزی را فراموش کنیم، هدف از خواندن کتاب‌های مختلف و یادگرفتن مهارت‌های مختلف چیست؟ ارزش هر موضوعی بعد از فراموش کردن یا به‌یاد نیاوردن از بین می‌رود.» او در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد کیفیت فکر کردن هر فرد به اطلاعاتی که به‌یاد می‌آورد بستگی دارد.

کوین هرسلی، استاد بزرگ حافظه، تاکنون چهار کتاب نوشته است. کتاب حافظه‌ی نامحدود نخستین کتاب او است. حافظه‌ی نامحدود، «ذهن خوش‌حال» و «راهنمای به یاد آوردن 44 رئیس جمهور آمریکا» کتاب‌های هرسلی هستند و از میان آثارش تنها حافظه‌ی نامحدود به فارسی برگردانده شده است.

سبک نگارش کوین هرسلی

کوین هرسلی نثری روان و ساده را برای نگارش کتاب‌هایش انتخاب کرده است. او معتقد است با استفاده از این لحن ساده می‌تواند با خواننده ارتباطی بهتر و صمیمی‌تر برقرار کند. با وجود اینکه لحن او ساده است، اما هرسلی مانند سخنرانان دیگر برای علمی شدن متن کتابش از آمار و ارقام زیادی استفاده کرده است؛ تحلیل این آمارها به خواننده فرصت فکر کردن می‌دهد و متن را باورپذیرتر می‌کند.

حافظه‌ی نامحدود به فارسی

نثر ساده و در عین حال کاربرید و تاثیرگذار کوین هرسلی خواندن کتاب حافظه‌ی نامحدود را بسیار جذاب می‌کند. کتاب حافظه‌ی نامحدود تا به حال سه بار به فارسی برگردانده شده است. «سیمین موحد»، «اصغر فرمان» و سحر آریان این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

خرید و دانلود کتاب حافظه‌ی نامحدود اثر کوین هرسلی ترجمه سحر آریان در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

در بخشی از کتاب حافظه‌ی نامحدود می‌خوانیم

بسیاری از افراد معتقدند که قدرت تمرکز عالی، یک موهبت جادویی است و تنها تعداد کمی از افراد خوش‌شانس از آن بهره‌مند هستند و با این ویژگی به دنیا آمده‌اند. اما در واقع چنین نیست. برای مثال آیا با این جمله موافق هستید، ورزیدگی عضلانی چیزی است که شما به صورت مادرزاد با آن به دنیا آمده‌اید؟ البته که نه، چون همه‌ی ما می‌دانیم برای ورزیده شدن باید ساعت‌ها آموزش دید و در باشگاه تمرین کرد. بله، مردم فقط به چیزهایی که دارید یا ندارید توجه می‌کنند. تمرگز مانند هر چیز دیگری در زندگی، به تمرین نیاز دارد. قدرت تمرکز متشکل از گزینه‌های کوچکی است که به طور مداوم تمرین شده‌اند.

تحقیقات مغزی به ما می‌گویند که مغز شما هنگام یادگیری، به طور مداوم تغییر می‌کند. افرادی که توانایی تمرکز و توجه‌ آن‌ها محدود است هنوز از مدل «مغز شما نمی‌تواند تغییر کند.» استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که توانایی تمرکز می‌تواند و می‌باید که بهبود یابد. ذهن شما مثل یک میمون چابک است و شما هر آن‌چه برای تقویت این میمون و بازگرداندن قدرت ذهن‌تان، لازم است را در اختیار دارید. در این‌جا برای نمونه، میانگین تمرکز و توجه روزانه‌ی برخی افراد را بررسی می‌کنیم. صبح‌ها بیدار می‌شوند؛ البته نه با خرسندی و رضایت بلکه کسی با صدای بلند آن‌ها را بیدار می‌کند یا صدای ساعت زنگ زده‌ی قدیمی، خواب را بر آن‌ها حرام می‌کند! موبایلشان را چک می‌کنند تا پیام‌ها و تماس‌های از دست رفته را ببینند. بعد از تخت خارج می‌شوند و دوش می‌گیرند. در حین دوش گرفتن به صدها چیزی که نیاز است نگرانش باشند یا انجامش دهند، فکر می‌کنند. متاسفانه برای آماده شدن به اندازه‌ی کافی وقت نمی‌گذارند. تنها کاری که می‌کنند این است که با عجله یک صبحانه‌ی ناسالم آماده می‌کنند. سوار ماشین می‌شوند، رادیو را روشن می‌کنند، تماس تلفنی می‌گیرند، حتی حین رانندگی و پشت چراغ قرمز، پیامک می‌فرستند. همه‌ی آن‌ها عصبانی می‌شوند و ترافیک آنان را کلافه می‌کند. همه‌ی ما نگران هستیم و توجه و تمرکزمان به میلیون‌ها چیز معطوف می‌شود که می‌توان آن‌ها را به زنمان درستی موکول کرد اما تاجازه می‌دهیم که توجهمان به جهات متفاوتی برود. توجه شما مثل ورزشکار المپیک است. آیا ورزشکار شما قادر است مسابقه بدهد؟ توجه و قدرت تمرکز ما ممکن است عوض آن‌قدرها که باید، خوب نباشد. احتمالا دلیلش این است که آن را آموزش نداده‌ایم. ما مدام مسیر‌های ذهن خود را عوض می‌کنیم و هرگز به اندازه‌ی کافی روی یک راه و مسیر مشخص توفق نمی‌کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
150 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۰:۰۰
نویسندهکوین هرسلی
مترجمسحر آریان
ناشرسحر آریان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Unlimited Memory
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۳۸ مگابایت
۱۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2107 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
8 ٪
513 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

تکنیک های موجود در این کتابشامل link و peg و استفاده از مایند مپ هستند و این اطلاعات در سایر کتب ها نیز یافت می‌شود. در صورتی که آشنایی با این روش ها ندارید کتاب را پیشنهاد میکنم. نویسندهخود دچار مشکلات خواندن و حافظه بود با کتاب های آقای تونی بازان بر مشکلات خود غلبه کرد. من کتاب انگلیسی را مطالعه کردم و از محتویات این ترجمه اطلاعی ندارم اما اگر امانت رعایت شود، کتاب مفیدی است.

4

ای کاش تو دوران راهنمایی بجای درسی مثل پرورشی مطالب این کتاب‌‌رو بهمون یاد میدادن.

4

متاسفانه هیچ کدوم از کتابهای جدیدی که در فیدیبو تا زمانی که ۰ff۳۰ دارن فهرست ندارن و ما باید چشم بسته بخریمشون. این هم از این کتاب

4

فیدیبو چهار صفحه اول کتاب رو بگذار ببینیم، مقدمه اش رو نه، خود کتاب، دوست داشتیم بخریم

5

کتاب واقعا کتاب خوبی هست مخصوصا برای منی که اصلا با مفهوم mind mapping یا نقشه‌کشی ذهنی آشنایی نداشتم، اما خواستم یه انتقاد از فیدیبو بکنم و اونهم اینکه کی دیگه میخواد مشکل راست به چپ کتاب‌ها رو وقتی که کلمات انگلیسی با کلمات فارسی میان حل کنید؟

4

سلام کسایی که توی خوندن کتاب های الکترونیک مشکل دارن میتونن از نرم افزارهای فیلترکننده نور آبی مانیتور استفاده کنن که تا حدودی از خستگی و آسیب به چشم جلوگیری میکنن. هرچند خوندن کتاب های فیزیکی لذت بیشتری داره ولی گاهی اوقات نیاز میشه از کتاب های الکترونیکی استفاده کرد.

5

در جواب دوستی که گفتن ای کاش تو دوران مدرسه به جای درس پرورشی این کتاب رو باید بهمون یاد میدادن باید عرض کنم هر چیز سر جای خودش!! اساسا شما با معنا و مفهوم موضوع مهمی به اسم پرورش یک انسان به خوبی آشنا نشدید و هنوز نمیدونید که پرورش اتفاقا مقدم بر آموزشه درد اصلی جامعه ی امروز ما هم همین کم کاریها در حوزه ی پرورشه.من معلم پرورشی نیستم و مهندسی میخونم ولی به این درک رسیدم که نیاز مبرم جامعه ی امروز ما بیش از پیش سرمایه گذاری در بخش پرورشه تا آموزش. اخلاق مداری راستگویی امانت داری تعهد وفاداری معرفت مهربانی هم ذات پنداری دلسوزی رعایت حق الناس کمک به هم نوع و...حلقه های گمشده ی زندگی امروزه ی ما هستند انسانی که بد پرورش پیدا کرده باشه صدی هم تحصیل کنه و حافظش عین موتور جت کار کنه به درد خودش و جامعه اش نمیخوره میتونه با همون علمش کاری بکنه که جان میلیونها انسان در خطر قرار بگیره و یا با اخلاق بدش جامعه ی مخاطبینش رو از خودش زده کنه طوریکه بی رغبت گوش به حرفهای علمی او بدهند مثل خیلی از معلمهایی که با اخلاق بدشون بچه ها رو از درس و تحصیل زده میکنند. پرورش بد سلامت روانی یک جامعه رو به خطر میندازه چه فایده جامعه ی مدرنی که آدمهاش تعالی روحی ، فکری و اخلاقی پیدا نکردن؟!؟!

5

کتاب بسیار خوبیه در رابطه با حافظه به دانشجویان پزشکی و سایر افرادی ک با اطلاعات فراوان سروکار دارند توصیه میکنم

3

تازه شروع کرده ام. تا اینجا نظراتم اینه اما اظهار نظر کامل بعد از مطالعه همه کتاب: مقدمه کتاب و توضیحات عمومی درباره تغییر و بهبود زندگی مفید و جذاب بود تا اینجایی که متن اصلی کتاب را مطالعه کردم تکنیک های بیان شده عمدتا برای به خاطر سپردن عبارات و لغات و فهرست ها این گونه چیزهاست درحالیکه ما اغلب نیازمند به خاطر سپردن موضوعات کیفی و مفهومی و پیوسته هستیم مثل أحکام، تعاریف، آمار و ارقام, توصیفات و ... که این تکنیک‌ها در این موارد به کار نمی آید اما باز هم عرض می‌کنم قضاوت معتبرتر موکول به اتمام کتاب است

4

پیشنهادم اول سر بزنید کتابفروش های بزرگ کتاب را بردارین چند صفحه اش را مطالعه کنید تورقی کنید ببینید چی هست انتظاراتتون را برآورده می کنه اگر خوب بود واقعا همان نسخه چاپی اش را بخرید کتاب آموزشی نسخه الکترونی کی اش بی‌فایده باید تورق کنید گاهی نکاتی را بخاطر بیاورید بنویسید حاشیه نویسی کنید برای ما که وسیله اش این گوشی های آشغال و چشم کور کن چینیه بی‌فایده.

نمایش 503 نقد دیگر
4
(2,098)
پربار 🌳 (2)
8,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حافظه نامحدود
حافظه نامحدود
کوین هرسلی
سحر آریان
4
(2,098)
پربار 🌳 (2)
8,000
تومان