0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سفر دریایی با دن کیشوت

معرفی، خرید و دانلود کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

نویسنده:
توماس مان
ناشر:
نشر نو
درباره سفر دریایی با دن کیشوت

دنیای کتاب‌ها پر از کتاب‌هایی است که چیزهای زیادی از نویسنده‌شان می‌گویند. سفر دریایی با دن کیشوت یکی از همان کتاب‌هاست. کتابی که نویسنده‌ی مشهور آلمانی قرن بیستم یعنی توماس مان آن را نوشته است. او در یک سفر دریایی از اروپا به آمریکا که در آن کتاب دن کیشوت را می‌خواند اندیشه‌هایش را روی کاغذ آورد و به این ترتیب کتاب سفر دریایی با دن کیشوت که به‌نوعی دفتر خاطرات این نویسنده است نوشته شد. این کتاب در سال ۱۹۳۴ در آلمان منتشر شد و خیلی زود به زبان‌های دیگر راه پیدا کرد. دلیل رفتن توماس مان به آمریکا در آن زمان به قدرت رسیدن هیتلر و آواره شدن او مانند بسیاری از سایر افراد در آن زمان بود و کتاب او را می‌توان یکی از اولین کتاب‌هایی دانست که در آن زمان و در این حوزه نوشته شده‌اند. سفرنامه توماس مان پر از ترس‌های او درباره‌ی وطنش است و رنگی از غم و درد  در خود دارد که می‌توان آن را حس کرد. کتاب جذاب مان در ایران هم طرفداران خودش را دارد. این کتاب را محمود حدادی به فارسی برگردانده است و نشر نو آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب هم در دستس است و می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و روی دستگاه‌های الکترونیکی خود بخوانید.

توماس مان کیست؟

Thomas maan نویسنده‌ای است که او را یکی از بهترین‌های آلمان می‌دانند. او در ششم ژوئن سال  ۱۸۷۵ در لوبک به دنیا آمد. پدر او بازرگان بود و بعدها سیاستمدار شد، مان تما کودک و نوجوانی‌اش را در لوبک گذراند و سپس به مونیخ رفت. در نوزده سالگی بود که سر و کله‌ی اولین نوشته‌هایش پیدا شدند و همان زمان بود که به دانشگاه مونیخ رفت و مشغول به خوانند اقتصاد سیاسی شد. او همچنین در یک شرکت بیمه کار می‌کرد. اولین کتاب او افتاده‌ها در همین سال‌ها چاپ شد و در ادامه کتاب‌های بیشتری از او چاپ شدند. او بخشی از زندگی‌اش را هم در رم گذرانده است. زندگی مان زمانی تغییر کرد که هیتلر در آلمان به قدرت رسید. او از مخالفان جدی حزب نازی بود و همین باعث شد از کشور برود. او در طول سال‌های جنگ جهانی سخنرانی‌های زیادی علیه حزب نازی و اقدامات آن‌ها انجام داد. از میان کتاب‌های مهمی که از این نویسنده باقی مانده است می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

توماس مان در سال ۱۹۴۹ توانست پس از ۱۵ سال به آلمان برگردد و همان زمان دولت آلمان شرقی جایزه ادبی گوته را به او اهدا کرد. او در سال ۱۹۵۵ براثر بیماری در گذشت.

چرا باید کتاب سفر دریایی با دن کیشوت را خواند؟

سفر دریایی با دن کیشوت یک کتاب معمولی نیست، کتابی است که یکی از بزرگترین نویسندگان و اندیشمندان یک کشور درباره‌ی وضعیت خاص کشورش در یک دوره‌ی تاریخی مشخص نوشته است و می‌تواند چیزهای زیادی را درباره‌ی آن به افراد بگوید. این کتاب زبان بسیار خوشایندی هم دارد که آن را بسیار سرگرم کننده کرده است. هرکسی به تاریخ جهان علاقه داشته باشد و می‌خواهد از دنیای زمان جنگ جهانی بیشتر سر در بیاورد باید آن را بخواند.

در بخشی از کتاب سفر دریایی با دن کیشوت می‌خوانیم

هیچ کس والایی جنون‌آمیز این نجیب‌زاده هوشمند را به خوبی جناب تیک درک نکرده و لطایف این شهسوار اهل مانش را چنین منطبق با اصل اسپانیایی آن به آلمانی درنیاورده است.

جالب آنکه درست مکتب رمانتیک بازپرداختی چنین خوب از متنی به دست داده است که هر سطرش به سخره گرفتن جنون خود این مکتب است چه رمانتیسم هم به همان جنون مبتلا بود که دن‌کیشوت شریف را در راه همه خرابکاری‌هایش بر سر شوق می‌آورد. آخر رمانتیک‌ها هم می‌خواستند دوران شهسواری قرون وسطا را از نو برگردانند و گذشته‌ای مرده و منسوخ را دوباره احیاء کنند. مگر اینکه بگوییم میگوئیل دسروانتس سالودرا خواسته است با قصه پهلوان جنون‌زده‌اش دیگر شهسواران را هم به سخره بگیرد یعنی تمامی آن انسان‌ها را که در راه این یا آن آرمان می‌جنگند و رنج می‌برند. آیا وی به راستی بر آن بوده است در قالب شهسوار دراز اما نحیف خود از هر آن شوق آرمان‌گرایانه و در‌ قالب مهتر چاقالوی این شهسوار از عقل واقع بین تصویری هزل‌آمیز ارائه دهد؟ هرچه باشد این شخصیت آخری نقشی خنده‌آورتر دارد، چون با وجود آن همه ضرب المثل‌های مردمی و معقولی که هرباره بجا به زبان می‌آورد، ناچار است در نهایت سوار بر خر صبور خود به دنبال آن شوق جنون‌آمیز سلانه کند و باوجود بینش عینی‌ترش همراه این خر بی‌نوا در تحمل همه بلاهایی شریک باشد که نوبه‌نو بر سر آن نجیب‌زاده شریف می‌آید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

سفر دریایی با دن کیشوت یکی از آن کتاب‌هایی است که دیدگاه شما را تغییر خواهد داد. اگر از این کتاب لذت برده‌اید می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
129 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۸:۰۰
نویسندهتوماس مان
مترجممحمود حدادی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Meerfahrt mit Quijote
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۰ مگابایت
۱۲۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سفر دریایی با دن کیشوت
سفر دریایی با دن کیشوت
توماس مان
نشر نو
5
(2)
49,000
تومان