0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استبداد

معرفی، خرید و دانلود کتاب استبداد

بیست درس از قرن بیستم
ناشر:
نشر نو
درباره استبداد

یکی از چیزهایی که در قرن بیستم بسیار موردتوجه است سایه‌ی استبدادی است که روی بسیاری از جوامع قرار داشت. دیکتاتورهای بزرگی در ایران ظهور کردند و بشر بدترین خشونت‌ها را در حق همنوعان خود روا داشت. محققان و نویسندگان  زیادی تلاش کرده‌اند در این باره بنویسند و بازتابی از این دوران را در اختیار عموم مردم بگذارد تا هم تاریخ را بهتر بشناسیم و هم آگاهی عمومی باعث شود جلوی تکرار چنین اتفاقاتی گرفته شود.. یکی از این محققان تیموتی اسنایدر، تاریخدان آمریکایی است. او کتاب «On Tyranny: Twenty Lessons from the Twentieth Century» را با همین موضوع در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. این کتاب که در فارسی با عنوان استبداد، بیست درس از قرن بیستم شناخته می‌شود، خیلی زود به صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک‌تایمز قرار گرفت و تا سال ۲۰۲۱ در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت.

این کتاب خواندنی که به ظرایف انواع حکومت توجه کرده است و به خوبی مسیری را که قرن بیستم رفته برایمان تصویر کرده است توجه‌های زیادی را هم به خود جلب کرده است و برنده‌ی جوایز بسیار زیادی شده است. جایزه معتبر هانا آرنت، جایزه کتاب لایبزیک، جایزه رالف والدو امرسون در علوم انسانی و جایزه ادبی فرهنگستان ادب و هنر آمریکا تنها بخشی از جوایزی هستند که کتاب جذاب تیموتی اسنایدر دریافت کرده است.

کتاب استبداد در نقاط مختلف جهان از جمله ایران ترجمه شده است. مترجم این اثر پیمان طهرانیان است و می‌توانید آن را از نشر نو تهیه کنید. همچنین نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی تاریخ در دسترس است.

کتاب استبداد درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کند؟

کتاب استبداد کتاب بسیار جالبی است. این اثر بر مفهوم استبداد در چارچوب سیاست مدرن در ایالات متحده تمرکز کرده است و آنچه نویسنده «چرخش آمریکا به‌سوی استبداد» نامیده است را تحلیل می‌کند. کتاب استبداد درباره‌ی درس‌هایی است که از تاریخ قرن بیستم در اروپا می‌گیریم است و از چیزهایی حرف می‌زند که می‌توانند یک دموکراسی را تبدیل به دیکتاتوری کنند. این کتاب کوتاه در حقیقت یک دستورالعمل بیست‌گانه است که به افراد نشان می‌دهد چگونه باید زندگی کنند تا خودشان در مسیر استبداد و شکل‌گیری دیکتاتوری کمک‌کننده نباشند و جامعه را به سمت جامعه‌ای سالم و دموکرات پیش ببرند. راه‌هایی مانند اهمیت‌دادن به یکدیگر، حساس بودن نسبت به کلمات، رویدادها، چیزهایی که جامعه را به طبقات برخوردار و غیربرخوردار از امتیازات اجتماعی تقسیم می‌کنند و چیزهایی ازاین‌دست تعدادی از این مثال‌ها هستند. اسنایدر هرکدام را از جوامعی که دیکتاتوری را تجربه کرده‌اند الهام گرفته است و تلاش کرده است بیست درس از قرن بیستم به ما بیاموزد تا تاریخ را دوباره تکرار نکنیم.

تیموتی اسنایدر کیست؟        

Timothy David Snyder ، تاریخدان آمریکایی متولد سال ۱۹۶۹ در اوهایو است. او در اوهایو بزرگ شد و بعد به در براون به دانشگاه رفت. او لیسانس عموم سیاسی خود را از این دانشگاه گرفت و سپس برای دکترای فلسفه به دانشگاه آکسفورد رفت. او در ۱۹۹۴ دکترای خود را گرفت و سپس به پاریس رفت و در مرکز تحقیقات علمی فرانسه مشغول به کار شد. او بعدها در دانشگاه هاروارد، استنفورد، ییل و ... هم فعالیت کرد. او را به‌عنوان یک متخصص در تاریخ مدرن اروپای مرکزی و شرقی می‌شناسند و مشهورترین کتابش، کتاب استبداد است.

کتاب استبداد برنده‌ی جوایز متعددی مانند جایزه هاناآرنت، جایزه کمیته آشویتس هلند، جایزه کتاب لایبزیگ و فرهنگستان ادب و هنر آمریکا شده است.

سه دلیل برای خواندن کتاب استبداد

  • کتاب استبداد کتابی کوتاه و درعین‌حال جامع و کامل است و برخلاف بسیاری از آثار این حوزه از توضیحات طولانی صرف‌نظر کرده است.
  • کتاب یک کتاب کاملاً کاربردی است. تیموتی اسنایدر به‌عنوان کسی که تاریخ را به‌خوبی می‌شناسد، تجربه و تحقیقات خود را به کار گرفته است تا یک دستورالعمل کاربردی برای عموم مردم بنویسد تا به سهم خودشان در استبداد شرکت نکنند.
  • این کتاب با زبان و لحنی بسیار ساده و واضح نوشته شده است تا طبقات مختلف مردم از باسوادترین افراد تا افرادی که دانش و سواد معمولی دارند بتوانند از آن استفاده کنند و آگاهی بیشتری به دست آورند. کتاب استبداد راهی برای نگاه کردن به جهان از دریچه‌ی دیگری است که واقعیت‌های زیادی را آشکار می‌کند.

در بخشی از کتاب استبداد می‌خوانیم

نمادهای امروز واقعیت فردا را رقم می‌زنند. به «صلیب شکسته» و دیگر نشانه‌های نفرت توجه کنید. نه از آنها رو برگردانید و نه به آن‌ها عادت کنید. خودتان آنها را بزدایید و برای دیگران هم سرمشق شوید که چنین کنند.

زندگی امری سیاسی است، نه به ایت دلیل که دنیا به احساس شما اهمیتی می‌دهد، بلکه چون دنیا به کاری که شما می‌کنید، واکنش نشان می‌دهد. انتخاب‌های کوچک ما هم نوعی رأی دادن هستند و احتمال برگزاری انتخاب‌های آزادانه و عادلانه در آینده را بیشتر یا کمتر می‌کنند. در سیاست روزمره، کلمات و اشارات ما، یا نبود آنها، بسیار حائز اهمیت‌اند. چند نمونه‌ی حاد و افراطی (و کمتر حاد و افراطی) از قرن بیستم می‌تواند چگونگی این امر را نشان‌مان دهد.

در اتحاد جماهیر شوروی تحت فرمانروایی یوسف استالین، کشاورزان موفق و ثروتمند را در پوسترهای تبلیغاتی به شکل خوک تصویر می‌کردند—گونه‌ای انسانیت‌زدایی که در فضای روستایی آشکارا القاکننده‌ی قتل‌عام است. این مربوط به اولیل دهه‌ی ۱۹۳۰ بود، زمانی که دولت شوروی سعی داشت بر مناطق روستایی مسلط شود و سرمایه‌ی آن‌ها را بیرون بکشد تا صنعتی‌سازی را به طور فشرده انجام دهد. دهقانانی که زمین‌ها یا دام‌های بیشتری داشتند نخستیم کسانی بودند که داشته‌هایشان را از دست دادند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب استبداد

کتاب استبداد از آن دسته کتاب‌هایی است که حساسیت‌های شما را نسبت  به جهان اطراف افزایش می‌دهد و باعث می‌شود دیدگاه سیاسی، اجتماعی شما تغییر کند. کتاب‌های بسیار زیادی در این باره وجود دارند که می‌توانند اطلاعات عمومی شما را بالا ببرند، درکتان را از اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان افزایش دهند و باعث شوند در عمل هم بهتر گام بردارید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
628.۷۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهتیموتی اسنایدر
مترجمپژمان طهرانیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On tyranny: twenty lessons from the twentieth century. First edition
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۲۸.۷۶ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیه. نشونه های پیدایش استبداد رو به صورت خلاصه معرفی می کنه. اینکه دموکراسی چقدر شکننده است و لازمه همیشه هوشیار باشیم. اکثر مواردی که در کتاب عنوان شده خیلی آشنا هستن!!

4

خوندنش رو توصیه میکنم، از بزنگاه‌های به‌خطر افتادن دمکراسی میگه و توصیه‌هایی در برابر این خطرات داره.

5

یکی از نکاتش همین مطالعه کتاب به جای تلویزیون دیدنه. خداحافظی کنیم با تلویزیون

5

بخونیدش حتما. کتاب قدرت بی قدرتان هم بعدش بخونید😊

3

کتاب خوبی ست با ترجمه ای بسیار بد

4

کتای خوب و آموزنده

4.1
(10)
آموزنده 🦉 (1)
43,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
استبداد
استبداد
بیست درس از قرن بیستم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استبداد
استبداد
بیست درس از قرن بیستم
نشر نو
4.1
(10)
آموزنده 🦉 (1)
43,000
تومان