0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ تنهایی
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ تنهایی

نویسنده:
لارس اسونسن
ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ تنهایی

تنهایی موضوع مهمی در زندگی انسان‌هاست و کتاب فلسفه‌ی تنهایی از آن دسته کتاب‌هایی است که باید بخوانید. کتاب جذاب لارس اسونسن اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ و عنوان «philosophyof lonliness» منتشر شد و توانست سروصدای زیادی به پا کند.

این کتاب از تنهایی حرف می‌زند و تلاش می‌کند آن را در دنیای مدرن باز تعریف کند. واقعیت این است که اغلب افراد و جامع نسبت به این موضوع دیدگاه منفی دارند و هنگامی که از تنهایی صحبت می‌شود مردم احساس می‌کنند غم هم در کنار آن قرار دارد. تنهایی می‌تواند در میان جمع هم اتفاق بیفتد. این موضوع مربوط به وجود افراد در اطرافمان نیست؛ بلکه یک احساس روانی درونی به‌حساب می‌آید. احساسی که می‌تواند ناشی از طردشدن از جمع، ازدست‌دادن عزیز یا هر چیز دیگری باشد. اسونسن تلاش کرده است در این کتاب چیزهایی را بررسی کند که می‌توانند عامل تنهایی باشند یا فرد را به‌سوی آن سوق هند.

کتاب لارس اسونسن در ایران هم چندین بار ترجمه شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی خشایار دیهیمی است که نشر نو آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب از همین صفحه در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را روی گوشی موبایل، تبلت و صفحه دسکتاپ بخوانید.

موضوع کتاب فلسفه تنهایی چیست؟

فلسفه تنهایی انواع مختلف تنهایی را بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا و از دیدگاه‌های مختلف فلسفه و علوم اجتماع و ... بررسی می‌کند و ویژگی‌های روانشناختی و اجتماعی افرادی را که به انواع این تنهایی‌ها مبتلا هستند بررسی می‌کند. نویسنده به اهمیت عشق و دوستی می‌پردازد و از این می‌گوید که تنهایی چگونه بر کیفیت زندگی ما تأثیر می‌گذارد. او از تأثیر جسمی و روانی این پدیده صحبت می‌کند و برخلاف بسیاری از اندیشمندان دنیای ما از این حرف می‌زند که ما نه‌تنها در جامعه مدرن مشکل تنهایی نداریم که برعکس مشکل ما این است که تنهایی مؤثر یا خلوت نداریم. او معتقد است افراد لازم است با خودشان تنها باشند تا خودشان را کشف کنند و رابطه‌ی عمیقی با خودشان برقرار کنند. این کتاب یک کتاب خواندنی درباره‌ی این است که چگونه باید به‌تنهایی نگاه کنیم و با این پدیده ارتباط برقرار کنیم. او معتقد است افراد منزوی الزاماً تنها نیستند و از سوی دیگر افراد اجتماعی زیادی وجود دارند که ممکن است تنها باشند.

لارس اسونسن، نویسنده‌ای برای درک بهتر زندگی

لارس اسونسن (lars svendsen) نویسنده‌ و فیلسوف نروژي است. او سال ۱۹۷۰ به دنیا آمد و در حال حاضر ۵۲ سال دارد. او دکترای فلسفه دارد و استاد گروه فلسفه دانشگاه برگن نروژ است. او چند سالی است که تلاش کرده است برای عموم مردم هم بنویسد. چندین کتاب از این نویسنده برجای‌مانده است که به بیش از ۲۵ زبان مختلف برگردانده شده‌اند. تعدادی از کتاب‌های این نویسنده به فارسی برگردانده شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سه دلیل برای خواندن کتاب فلسفه تنهایی

فلسفه تنهایی یک کتاب معمولی نیست. این کتاب یک اثر عمیق است که افراد را وادار می‎‌کند بیشتر بیندیشند. در ادامه دربار‌ه‌ی دلایلی که باید این کتاب را خواند صحبت می‌کنیم:

  • این کتاب پایه‌های عملی دارد، واقعیت این است که اسونسن یک فرد آکادمیک است. او سال‌ها دانش و تجربه‌ی خود را در این کتاب به کار گرفته است و تلاش کرده است اطلاعاتی در اختیار خوانندگانش بگذارد که معتبر باشند.
  • آموزه‌های کتاب فلسفه تنهایی کاربردی است. این کتاب تنهایی را به شکل‌های مختلف بررسی می‌کند و فرد را وامی‌دارد در درون خود به کاوش بپردازد و تنهایی را بهتر و بیشتر بفهمد.
  • به درک تازه‌ای از تنهایی دست پیدا کنید. اسونسن در این کتاب یک تصویر تازه برای افراد ترسیم می‌کند. تصویری که مفهوم تنهایی در دنیای جدید را روشن‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد درک بهتری از جهان اطرافمان هم داشته باشیم.

در بخشی از کتاب فلسفه تنهایی می‌خوانیم

بیشتر کتاب‌های فلسفه یا روانشناسی احساسات فصلی درباره تنهایی ندارند و بیشتر اوقات تنهایی در این‌گونه کتاب‌ها یا به‌کلی نادیده گرفته می‌شود یا خیلی گذرا ذکری از آن به میان می‌آید. ترس جایگاه برجسته‌ای در این‌گونه کاب‌ها دارد، به همچنین غرور و عشق، اما تنهایی نه. چرا چنین است؟ هرچه باشد تنهایی پدیده‌ای حاشیه‌ای نیست. آیا دلیلش احتمالاً این نیست که تنهایی اساساً نه یک احساس بلکه مشکلی اجتماعی در نظر گرفته می‌شود؟ من شخصاً تنهایی را واکنشی احساسی نسبت به این واقعیت می‌دانم که میل شخص به برقراری ارتباط با دیگران برآورده و ارضاء نمی‌شود. آنچه تنهایی را تنهایی کرده است و متمایز از تنها بودن یا حمایت اجتماعی ناکافی، همین جنبه عاطفی یا احساسی آن است.

آرون بن زئیف، در کتاب فوق‌العاده‌اش ظرافت احساسات، خاطرنشان می‌کند که در زبان روزمره تمایز روشنی میان آنچه یک حس یا حالت را «احساس» می‌کند و آنچه نمی‌تواند آن را احساس کند وجود ندارد. مثلاً روشن نیست که شگفتی، تنهایی و تجربه‌های زیبایی‌شناختی واجد ویژگی‌هایی هستند که بتوانیم آنها را در رده احساسات قرار دهیم یا نه حال‌آنکه از ترس، خشم و حسد چنین تلقی‌ای وجود دارد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه تنهایی

کتاب فلسفه‌ی تنهایی از آن دسته کتاب‌هایی است که انسان را وادار می‌کند بیشتر فکر کند و عمیق‌تر به مسائل نگاه کند. اگر از این کتاب لذت برده‌اید سایر کتاب‌‌های اسونسن کتاب‌های خوبی برای شما هستند. همچنین می‌توانید به سراغ آثار زیر هم بروید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
225 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۰:۰۰
نویسندهلارس اسونسن
مترجمخشایار دیهیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A philosophy of loneliness.‬‬‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
132,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۳۶ مگابایت
۲۲۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
8 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب بسیار خوبیه. موضوعی رو که خیلی‌ها شاید درگیرش باشیم رو از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کنه و در نهایت راه حلی هم براش ارائه میده. ترتیب و روند کتاب به خوبی مرتب شده فقط تنها مشکل اینه که غلط املایی و مشکل ویراستاری داره.

4

کتاب بسیار خوبیه، تنها نکته اذیت کننده مربوط به نوشتار کتابه، نمی‌دونم اشکال از مترجمه یا ویراستار، ولی «م» های اضافی در پایان بعضی از کلمات واقعا غلط املایی محسوب میشه و در طول مطالعه خیلی اذیت‌کننده میشه.

5

کتاب خیلی خوبیه.به زبان ساده فلسفه کاربردی رو انتقال میده. برای هر انسانی خوندنش ضروریه و به خصوص برای کسانی که قصد ازدواج و ورود به رابطه جدی دارند. بله ویرایش کتاب مشکل دارد اما ضربه اساسی به اثر وارد نکرده

5

به شدت کتاب خوبیه و از ریشه مسئله تنهایی رو به صورت قابل فهم بررسی میکنه فقط در ترجمه بعضی کلمات عجیب نوشته شدن که برای من قابل تحمل بود

5
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

ترجمه خیلی سلیس و روان بود.

نمایش 1 نقد دیگر
3.8
(23)
آموزنده 🦉 (1)
86,000
٪20
68,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ تنهایی
٪20
فلسفۀ تنهایی
لارس اسونسن
نشر نو
3.8
(23)
آموزنده 🦉 (1)
86,000
٪20
68,800
تومان