0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درباره معنی زندگی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی درباره معنی زندگی

نویسنده:
ویل دورانت
ناشر:
ماه آوا
درباره درباره معنی زندگی


نقد و بررسی کتاب صوتی درباره معنی زندگی

کتاب صوتی درباره معنی زندگی اثر ویل دورانت، نگینی درخشان در میان آثار این نویسنده نامدار و گنجینه‌ای ارزشمند از دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان و بزرگان معاصر در باب مفهوم زندگی و ارزش آن است. این اثر برجسته، بدون تردید، جایگاهی ویژه در میان آثار ویل دورانت، خالق تاریخ تمدن، دارد و حتی در میان کتاب‌های فلسفی نیز از جایگاهی خاص برخوردار است. داستان نگارش این کتاب نیز خود حکایتی خواندنی دارد و انگیزه‌های نگارش آن، این اثر را به اثری منحصر به فرد بدل کرده است. روزی مردی شیک‌پوش به ملاقات ویل دورانت می‌آید و او را از قصد خود برای خودکشی باخبر می‌کند. دورانت تلاش می‌کند تا با ارائه راهکارهایی مانند یافتن شغل یا خوردن یک وعده غذای مفصل، او را از این تصمیم منصرف کند. اما مرد شیک‌پوش نه تنها شغل مناسبی دارد، بلکه از گرسنگی نیز رنج نمی‌برد. مشکل او چیز دیگری است که در نهایت به موضوع اصلی کتاب درباره معنی زندگی تبدیل می‌شود. دورانت در جستجوی یافتن معنای زندگی، با افراد مختلفی به گفتگو می‌پردازد و نظرات آنها را در این باره جویا می‌شود. او در نامه‌ای فلسفی و شاعرانه، پرسش‌هایی بنیادی درباره معنی زندگی مطرح می‌کند و از صد نفر دعوت می‌کند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهند. این افراد نه تنها باید به طور انتزاعی به مفهوم زندگی بپردازند، بلکه باید تجربیات شخصی خود را نیز در یافتن معنا، هدف و رضایت در زندگی به اشتراک بگذارند. دورانت در این نامه می‌پرسد:  چه چیزی الهام‌بخش شما و منبع انرژی شماست؟ هدف یا انگیزه‌ای که باعث تلاش و کوشش شما می‌شود چیست؟ از کجا آرامش و شادمانی خود را به دست می‌آورید؟ و در نهایت، گنج و دارایی ارزشمند شما در کجاست؟ مهاتما گاندی، جورج برنارد شاو، سینکلر لوئیس، جواهر لعل نهرو و آندره موروئا از جمله افرادی بودند که دورانت به آنها نامه فرستاد. پاسخ‌های این افراد و تجربیات شخصی آنها در کنار فلسفه‌پردازی‌های دورانت، منجر به خلق یکی از زیباترین کتاب‌هایی شد که تاکنون نوشته شده است. کتاب درباره معنی زندگی با نثری زیبا و عمیق، به واکاوی مفهوم زندگی، فلسفه‌ حیات و هدف آن می‌پردازد و خواننده را به تأمل در این باره وا می‌دارد. اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های فلسفه و عرفان حوزه مبانی فلسفه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های صوتی نظریه‌ها و مکاتب فلسفی فیدیبو سر بزنید.



ویل دورانت، فیلسوف و مورخ نامدار

ویلیام جیمز دورانت، مشهور به ویل دورانت، در پنجم نوامبر ۱۸۸۵ در ایالت ماساچوست آمریکا دیده به جهان گشود. او که در ابتدا آرزوی کشیش شدن را در سر می‌پروراند، در دوران تحصیل در دانشگاه با طیف گسترده‌ای از علوم، از زیست‌شناسی تا تعلیم و تربیت، آشنا شد. اما سرانجام، پس از مطالعه کتاب اخلاق اثر اسپینوزا، شیفته فلسفه شد و تا مقطع دکترا در این رشته به تحصیل ادامه داد و در نهایت به مقام استادی دانشگاه رسید. تالیف آثار متعدد در حوزه فلسفه از جمله دستاوردهای دورانت در این دوران است. اما شهرت جهانی ویل دورانت بیشتر به واسطه نگارش مجموعه یازده جلدی تاریخ تمدن است که به همراه همسرش، آریل دورانت، به ثمر رساند. تعهد و پشتکار او در نگارش این اثر ستودنی است؛ دورانت برای نوشتن هر فصل از کتاب، راهی سفری به گوشه‌ای از دنیا می‌شد و از مصر و ایران تا سیبری و ژاپن را زیر پا می‌گذاشت. نخستین مقصد او در این سفرها، کشوری بود که در جلد اول کتاب با عنوان مشرق‌زمین، گهوارهٔ تمدن به آن پرداخته شده بود. پس از انتشار جلد اول، دورانت سفرهای دور دنیای خود را آغاز کرد که به مدت پنجاه سال به طول انجامید. سرانجام پرده از دنیای فانی در هفتم نوامبر ۱۹۸۱ و در سن ۹۶ سالگی بر روی ویل دورانت فرو افتاد و او در لس آنجلس، کالیفرنیا چشم از جهان فروبست.

جهت مشاهده سایر آثار ویل دورانت کلیک کنید.




چرا کتاب صوتی درباره معنی زندگی را بشنویم

کتاب صوتی درباره معنی زندگی، به مانند گنجینه‌ای گرانبها، دریچه‌ای نو به سوی اندیشه‌ها و دیدگاه‌های ژرف اندیشمندان و بزرگان معاصر در باب مفهوم زندگی و ارزش آن می‌گشاید. در دنیای پرشتاب و پرهیاهوی امروز، یافتن پاسخی برای پرسش بنیادین معنای زندگی چیست؟ گاه دشوار و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. انسان‌ها در گذر زمان همواره در جستجوی یافتن معنا و هدف در زندگی خود بوده‌اند و فیلسوفان، اندیشمندان و متفکران بزرگ نیز در این راستا نظرات و دیدگاه‌های گوناگونی را ارائه داده‌اند. کتاب درباره معنی زندگی با گردآوری و بررسی این نظرات، خواننده را به سفری فلسفی رهنمون می‌شود و او را در واکاوی ابعاد مختلف مفهوم زندگی یاری می‌رساند. دورانت در این اثر با ظرافت و دقت، دیدگاه‌های متفاوتی را از منظر فلسفه، مذهب، ادبیات، تاریخ و تجربیات شخصی افراد به رشته تحریر درآورده و خواننده را به تأمل در این باره وا می‌دارد که چه چیزی در زندگی واقعاً ارزشمند است و چگونه می‌توان به خوشبختی و رضایت خاطر دست یافت. اهمیت و ضرورت مطالعه این کتاب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: یافتن معنا و هدف در زندگی: این کتاب موجب خواهد شد  تا با دیدگاه‌های مختلف در باب معنای زندگی آشنا شده و در جستجوی یافتن معنا و هدف در زندگی خود مسیر روشنی را پیش رو داشته باشد. انگیزه و امید به زندگی: مطالعه این کتاب می‌تواند انگیزه و امید به زندگی را در فرد تقویت کند و او را به تلاش و کوشش برای رسیدن به اهدافش ترغیب نماید. شناخت خود: با تأمل در مفاهیم مطرح شده در این کتاب، خواننده به شناخت عمیق‌تری از خود دست می‌یابد و ارزش‌ها، علایق و نیازهای خود را بهتر درک می‌کند. غنی‌تر شدن زندگی: مطالعه درباره معنی زندگی می‌تواند زندگی فرد را از نظر معنوی و روحی غنی‌تر کرده و به او در رسیدن به آرامش و رضایت خاطر یاری رساند. درباره معنی زندگی کتابی ارزشمند و شنیدنی است که برای تمامی انسان‌هایی که در جستجوی یافتن معنا و هدف در زندگی خود هستند، توصیه می‌شود.





در بخشی از کتاب درباره معنی زندگی می‌شنویم


رشد و گسترش معرفت، که برای آن این همه آرمان‌گرا و اصلاح‌طلب دست به دعا می‌شدند، به سرخوردگی‌ای ختم شد که روح نسل ما را تقریباً درهم شکسته است.

ستاره‌شناسان به ما گفته‌اند که کار و بار آدمی فقط لحظه‌ای ناچیز در خط سیر یک ستاره است؛ جغرافیدان‌ها به ما گفته‌اند که تمدن چیزی نیست مگر دوره‌ای کوتاه و ناپایدار میان عصر یخبندان و زمان حال؛ زیست‌شناسان به ما گفته‌اند که همۀ زندگی جنگ و جدال است و تنازع بقایی میان افراد، گروه‌ها، ملت‌ها، هم‌پیمان‌ها، و انواع؛ مورخان به ما گفته‌اند که پیشرفت، پنداری است که شکوه و افتخار آن به انحطاطی گریزناپذیر ختم می‌شود؛ و روان‌شناسان به ما گفته‌اند که اراده و خویشتن، ابزاری ناتوان برآمده از وراثت و محیط هستند، و روحِ فسادناپذیر هم چیزی نیست مگر التهاب گذرای مغز.

انقلاب صنعتی خانه را نابود کرد، و کشف داروهای ضد آبستنی، خانواده، کهنسالان، اخلاق و شاید ــ به‌واسطۀ بی‌ثمری هوش ــ نسل‌ها را نابود می‌کند. عشق، به تراکم جسمانی تجزیه و تحلیل می‌شود، و ازدواج هم به یک آسایش روانی موقت تبدیل می‌شود که فقط کمی بالاتر از بی‌قیدوبندی جنسی است. دموکراسی به چنان فسادی دچار شده که فقط خدا می‌داند؛ و رویاهای جوانی‌مان در مورد آرمانشهر سوسیالیستی، با این حرص و سیری‌ناپذیریی که در آدم‌ها می‌بینیم، هر روز بیشتر رنگ می‌بازد. هر اختراعی قدرتمندان را قوی‌تر می‌کند و ضعیفان را ضعیف‌تر؛ هر روال ماشینی،‌ جای انسان‌ها را می‌گیرد و به ترس و وحشت از جنگ دامن می‌زند.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی درباره معنی زندگی

اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

فلسفه ای برای زندگی نویسنده ویلیام بی اروین راوی میلاد فتوحی، نشر نوین کتاب

ماجراهای جاودان در فلسفه نویسنده دانالی توماس، هنری توماس راوی آرمان سلطان زاده نشر آوانامه

جستارهایی در باب عشق نویسنده آلن دوباتن راوی نیما رئیسی نشر رادیو گوشه


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
270.۶۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۸:۳۱
نویسندهویل دورانت
مترجم شهاب الدین عباسی
راویسحر کریمی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۰.۶۴ مگابایت
۰۴:۲۸:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 119 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (3)
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
9 ٪
69 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من تمام نظرات دوستان رو خوندم. اين رو فراموش نكنيم كه كتاب هم مثل هر چيز ديگري سليقه اي ست،ممكن است براي كسي فوق العاده آموزنده بايد و براي كسي ديگر نباشد. به نظرات هم احترام بزاريم و اگر كسي ازين كتاب خوشش اومده رو محكوم نكنيم فقط به نظر وسليقه اش احترام بزاريم. به نظر من كتاب فوق العاده اي بود و هر آدمي با هر جايگاه و تفكري جواب نامه اقاي دورانت رو داده بود،تمام قسمتها مطالبي بود كه من ازشون ياد گرفتم،بعد از تموم شدن كتاب احساس كردم ارامش گرفتم و جواب نامه اقاي دورانت رو از طرف خودم هم اخر كتاب با جهانبيني ٢٩ سالگيم نوشتم،ممكن است سال ديگه كه برگردمو جوابم را بخوانم نظر و عقيده ديگه اي داشته باشمو زندگي همين است مدام در حال تغيير عالي بود ممنون از تيم فيديبو

3

فصل اول و آخرش بد نیست. اگر کسی بخواد این کتاب رو بخونه میتونه بقیه شو فاکتور بگیره و چیز زیادی از دست نمیده. البته خوندن پاسخهای بقیه این خاصیت رو داره که بفهمی بقیه هم در خصوص مفهوم زندگی چیز بیشتری از ما نفهمیدن. شاید به خاطر این که آدم‌های موفق کمتر وقت می‌کنن در خصوص مفهموم زندگی فکر و شک کنن یا برعکس موفقیتشون توی جامعه به خاطر اینه که غریزی زندگی میکنن و به مفهومش فکر نمی‌کنند. من فصل آخر رو پسندیدم. بر خلاف تصورم واقع بینانه بود. ولی در کل کتاب نظم و دسته بندی مشخصی نداره

5
پربار 🌳

بسیار کتاب جذابی است. پیشنهاد می کنم همراه آثار یالوم این کتاب کوتاه رو هم بشنوید. به ویژه روان درمانی اگزیستانسیالیسم یالوم. برای علاقمندی بیشتر شما به شنیدن کتاب ، یه نکته بگم . ویل دورانت نامه ای به ۱۰۰ نفر از مشاهیر هم عصرش می نویسه و ازشون می پرسه از نظر شما معنای زندگی چیست و پاسخهای کتاب از فرد به فرد با دیدگاههای مندرج در کتاب یالوم تلاقی می کنه ولی نکته جالب برای من چی بود؟ ؛ فقط اسم چند تا از مشاهیر قرن گذشته آشنا بود

4

طبیعی هستش مثل همه چیز ، با هرچه در این کتاب گفته شد موافق نبودم ولی به نظرم کتاب جذابی بود و ارزش یک بار خواندن و شنیدنش رو داشت... نظرات مختلف رو می شنیدم و بهشون فکر میکردم از نظرم جذاب بود... آهنگ گذاری و گوینده و ترجمه هم واقعا خوب بود با نظرم و حتی پشت فرمون ماشینم گویا بود و لذت بخش ممنون

5

بعد از پایان هر بخش کتاب،زمانی رو برای فکر کردن به چیزهای عمیقی که شنیده بودم اختصاص می‌دادم و از اینکار بی نهایت لذت می‌بردم. کتاب شگفت انگیزیه و لحظات کشف و شهودی زیادی رو در خواننده(شنونده) ایجاد می‌کنه. قطعا توصیه می‌کنم کتاب رو گوش کنید یا بخونید‌.خوانش راوی هم خوب و کم‌ایراد هست. کتاب خوبی برای هدیه دادن به دیگران هم هست!

1

من نمی‌دونم دوستانی که تعریف میکنن از ترجمه و صدای راوی کدوم کتاب رو گوش کردن شاید هم فامیل و آشنای مترجم باشن باور کنید اگه می‌دادن گوگل ترنسلیت ترجمه کنه و خود گوگل بخونه بهتر در میومد فک کنم اولین کتابی باشه که تا انتهاش رو نتونم تحمل کنم در ضمن راوی محترم حداقل یه بار قبل از اینکه کتابی رو شروع کنی به خواندن خودت برای خودت بخونش !!!

4

کتابی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار. فارغ از جهان بینی و اعتقادات شنونده، حداقل دیدگاه یکی از شخصیت های درون کتاب و یا دیدگاه خود نویسنده میتواند بر روی هر شنونده تاثیر مثبت بگذارد. روح نویسنده شاد و تشکر از مترجم، ناشر، تهیه کننده، گوینده و فیدیبو

4

باسلام گوینده در جاهایی ظاهراًخسته شده اشتباه می خواند جایی باید توقف کند ادامه می دهد این اعصاب خرد کن است چون برای درک مطلب باید چند بار گوش داد گوینده فقط می خواند فکر می کنم یک جمله را هم نفهمیده باشد باید در کتاب های صوتی متن هم باشد و صدا با متن جلو برود که بتوان کنترل کرد .

4

کتاب جالبیه .تا قبل از خوندن کتاب واقعا به معنی زندگیم توجه نکرده بودم. و اینکه با مطالعه کتاب میشه فهمید که معنی زندگی برای هر کسی میتونه یه چیزی باشه حتی خیلی ساده‌.که واقعا توی زندگی آدم دیگه ای اصلا به چشم هم‌نمیاد. در کل جالبه. ولی ای کاش انقدر خشک و جدی نبود صوتش آدم خسته میشه

4

کتاب قابل تامل، با ترجمه خوب، و خوانش خوب فقط صدابردایش کمی ضعیف بود که باعث میشه صدای دهان راوی شنیده بشه. البته در سطح سواد و به سلیقه من. اگر نسخه غیر صوتیش بود بهتر بود چون خیلی جاها باید برگردید و جملات را دوباره بخوانید (یا گوش بدید) و این توی نسخه صوتی کمی خسته کننده میشه.

نمایش 59 نقد دیگر
4
(121)
آموزنده 🦉 (3)
78,000
٪30
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درباره معنی زندگی
٪30
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
ماه آوا
4
(121)
آموزنده 🦉 (3)
78,000
٪30
54,600
تومان