0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهش اجتماعی
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب جهش اجتماعی

یافته های جدید نظریۀ تکامل دربارۀ این که ما که هستیم و از کجا آمده ایم و چه چیزی شادکام مان می کند
ناشر:
نشر نو
درباره جهش اجتماعی

ساپینس؛ از علفزار تا خیابان ویژگی‌های روانی ما پر است از تناقض: سخت کار می‌کنیم تا به هدف‌هایمان برسیم، اما وقتی که موفق می‌شویم، شادی‌مان در قیاس با زحمات و کوشش‌هایمان بسیار زودگذر است. برای دوستانمان در زندگی آرزوی موفقیت داریم، اما اگر روزگار به کامشان باشد، نمی‌توانیم جلو حسادتمان را بگیریم. از فکر به قتل رسیدن آشنایانمان، حتی کسانی که از آنها بیزاریم، به وحشت می‌افتیم، اما ککمان هم نمی‌گزد وقتی که نیروهای مسلح خودمان دشمنانی را که برایمان بیگانه‌اند می‌کشند. اغلب از دست رؤسای سختگیر می‌نالیم، اما اگر خودمان در آن سِمت باشیم، مثل آنها رفتار می‌کنیم. این تضادها شاید نامعقول به نظر بیایند، اما هرکدام در فرایند تکامل به‌منظور برآورده کردن یک کارکرد حیاتی در زندگی ما پدید آمده‌اند. به‌راستی بنیادی‌ترین جنبه‌های خصوصیات روانی ما را «جهش اجتماعیِ» اجدادمان از جنگل‌های بارانی به سوی علفزار شکل داده است. اجداد ما، در تلاش برای زنده ماندن در پهنهٔ وسیع علفزار، کار گروهی و اجتماعی‌شدن را مهم‌تر از نیروی جسمانی قلمداد کردند و نوع کاملاً جدیدی از هوش به وجود آوردند که جایگاه ما را در این سیاره برای همیشه دگرگون کرد. جهش اجتماعی می‌کوشد که برخی یافته‌های علمی تازه دربارهٔ شکل‌گیریِ ویژگی‌های زیستی و روانی انسان را به زبانی ساده بیان کند و ضمن ارائهٔ روایتی جذاب از تاریخ تحولات زیستی گونهٔ انسان، چگونگی و چرایی شکل‌گیری برخی ویژگی‌های روانی در انسان را توضیح می‌دهد. ایدهٔ محوری کتاب «فرضیهٔ مغز اجتماعی» است که می‌گوید: بزرگی مغز انسان برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌ای است که زندگی در محیط اجتماعی و تعامل با سایر همنوعان پیش روی او می‌گذارد. برتری انسان بر مقایسه با سایر جانوران به‌ویژه نخستی‌ها تواناییِ اعجاب‌انگیزش در تعامل با همنوعان و جامعه است، و نه مثلاً قابلیت چشمگیر در نوآوریِ فنی و کار با اشیاء. جهش اجتماعی پاسخ‌هایی از دل پرسش‌هایش به دست می‌آورد و به پرسش‌های تازه پیوند می‌زند. پاسخ‌هایی برای پرسش‌ها، و پرسش‌هایی برای پاسخ‌ها.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۳ مگابایت
تعداد صفحات
359 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۵۸:۰۰
نویسنده ویلیام فون هیپل
مترجممیثم محمدامینی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Social Leap: The New Evolutionary Science of Who We Are, Where We Come From, and What Makes Us H
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
300,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۳ مگابایت
۳۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صد در صد پیشنهاد می کنم بخونید اثر بسیار مهمیه و ای کاش به جای بسیاری کتب مزخرف در دوره دبیرستان یا دانشگاه یک واحد درسی در این خصوص و آشنایی با نظریه تکامل قرار داده می شد تا همه ما در خصوص دلایل برخی از مهمترین رفتارهایمان و مشکلات شخصی و اجتماعیمان درک صحیح تری پیدا می کردیم!

4

خواندن این کتاب باعث میشه تا بتونیم درک بیشتری از چرایی رفتارهای دیگران داشته باشیم و بتونیم درکشون کنیم. ضمنا احتمال داره که باعث تغییر در عملکرد و رفتار خودمون هم بشه. البته به لیست مواردی که باعث شادکامی میشه، مواردی دیگری هم قابل اضافه شدنه که ریشه در تاریخ تکاملی انسان داره مثل مسائل معنوی...

5

عالی و خواندنی است بخصوص برای علاقه مندان نظریه تکامل ترجمه هم روان و خوب است ناشر که شناخته شده است.

5

کتاب بسیار عالی ... صفحه به صفحش جذابه ،اگر ذره ای به تکامل اجتماعی علاقه مند هستید

5

واقعا عالی و پر محتوا از خوندنش لذت بردم

5

خیلی خوبه

1

کتاب عالی و بسیار خواندنی

5

بیش از یکبار باید خواند.

4

حتمن بخوهنید کتاب خوبیه

5

واقعا کتاب خیلی خوبیه، بشدت پیشنهاد میشه😍

نمایش 3 نقد دیگر
4.4
(37)
130,000
٪20
104,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهش اجتماعی
٪20
جهش اجتماعی
یافته های جدید نظریۀ تکامل دربارۀ این که ما که هستیم و از کجا آمده ایم و چه چیزی شادکام مان می کند
نشر نو
4.4
(37)
130,000
٪20
104,000
تومان