0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برای سخنرانی نیامده ام

معرفی، خرید و دانلود کتاب برای سخنرانی نیامده ام

درباره برای سخنرانی نیامده ام

گابریل گارسیا مارکز با کتاب‌هایی مانند صد سال تنهایی شناخته شده است اما برای سخنرانی نیامده‌ام یک کتاب کاملاً متفاوت است. این کتاب همان چیزی است که ما را به دل اندیشه‌های گابوی محبوب و یکی از بهترین نویسندگان قرن می‌برد و اجازه می‌دهد او را بیشتر و بهتر بشناسیم.

کتاب برای سخنرانی نیامده‌ام با عنوان انگلیسی «I’m not here to give a speach» اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ به زبان انگلیسی در ایالات متحده چاپ شد و سپس به سایر نقاط جهان راه پیدا کرد. این کتاب را بهمن فرزانه ترجمه کرده است و نشر ثالث آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در دسته‌بندی زندگی نامه، سفرنامه و خاطرات در دسترس است.

این کتاب مجموعه سخنرانی‌هایی است که این نویسنده در طول زندگی‌اش انجام داده است. او در سخن‌گفتن هم مانند نوشتن بی‌پرواست و همان شور و انرژی‌ای که در داستان‌هایش است در صحبت‌هایش هم موجود است. کتاب برای سخنرانی نیامده‌ام در واقع مجموعه‌ای از وقایع زندگی این نویسنده است. این ماجراها از هفده‌سالگی این نویسنده و خداحافظی‌اش با همکلاسی‌هایش شروع می‌شود و تا سخنرانی‌اش هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل ادامه پیدا می‌کند. هر سخنرانی در این کتاب یک اسنپ شات از زندگی این نویسنده است که گوشه‌ای تازه از زندگی او را پیش روی مخاطب می‌گذارد. این کتاب دوست‌داشتنی و جذاب است و روند رشد یک نابغه را ترسیم می‌کند. مردی که قصه‌هایش به جان می‌نشینند و شخصیتش محبوب مردمش است.

گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia marquez) مشهورترین نویسنده‌ی کلمبیایی تاریخ در سال ۱۹۲۷ در سانتامارا به دنیا آمد. او کودکی آرامی داشت و در دانشگاه حقوق خواند؛ اما ادبیات بود که او را آرام می‌کرد. این نویسنده تحت‌تأثیر تربیت خانوادگی‌اش آشنایی بسیار خوبی با سیاست داشت و در زمان دانشجویی نویسندگی برای روزنامه‌ها را آِغاز کرد. او در همین زمان شروع به نوشتن داستان کوتاه و انتشار آن هم کرد. او را برای نوشته‌های بی‌نظیرش درباره‌ی رئالیسم جادوی می‌شناسند؛ اما آن‌قدر توانمند بود که چیزهای دیگری هم بنویسد. او تحت‌تأثیر ویلیام فاکنر بود و در دوران روزنامه‌نگاری‌اش  به رم، پاریس، کشورهای بلوک شرق و مکزیک رفت. گابو به دلیل مشکلاتش با دولت کلمبیا برای سال‌ها اجازه‌ی زندگی در این کشور را نداشت. مارکز در سال ۲۰۱۴ در مکزیکوسیتی درگذشت و خاکسترش را به زادگاهش منتقل کردند. از او کتاب‌های زیادی باقی‌مانده است:

۳ دلیل برای خواندن کتاب برای سخنرانی نیامده‌ام

برای سخنرانی نیامده‌ام یک کتاب خوب است کتاب جذاب و خواندنی‌ای که زوایای تازه‌ای از زندگی مارکز را پیش روی خواننده می‌گذارد. دلایل زیادی برای خواندن این کتاب وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین‌هایشان اشاره می‌کنیم:

  • شناخت بیشتر گابریل گارسیا مارکز: کتاب‌ سال‌های زیادی را از نوجوانی تا کهنسالی مارکز را پوشش می‌دهد و در نتیجه چیزهای زیادی برای گفتن دارد.
  • آشنایی با روند رشد شخصیتی او: زمان در این کتاب پیش می‌رود و به‌خوبی می‌توانید روند شکل‌گیری یک نویسنده‌ی بی‌نظیر از یک نوجوان ۱۷ ساله را ببینید.
  • همچنین خواندن این کتاب نگاه تازه‌ای به قلم نویسنده به خواننده می‌دهد و به‌قدری جذاب و گیرا است که به همان‌طور که نمی‌توانید کتاب‌های مارکز را زمین بگذارید، نخواهید توانست خواندن سخنرانی‌هایش را هم متوقف کنید.

در بخشی از کتاب برای سخنرانی نیامده‌ام می‌خوانیم

امروز صبح در یک روزنامه اروپایی خواندم که در این جا نیستم. چندان تعجبی نکردم؛ چون قبلاً از آن هم به گوم رسیده بود که اثاثیه، کتاب‌ها، صفحه‌های موسیقی و تابلوهایی را از قصری که فیدل کاسترو به من هدیه کرده بود برداشته‌ام و برده‌ام. در ضمن داشتم از طریق یک سفارتخانه نسخه اصلی یک رمان بسیار بد را هم به خارج می‌فرستادم که علیه انقلاب کوبا بود.

اگر این را نمی‌دانستید، اکنون می‌دانید و احتمالاً به همین دلیل است که امشب در اینجا حضور ندارم تا این سالن سینما را افتتاح کنم؛ سالنی که مثل خود فیلم‌ها‌، مثل تمام کسانی که با سینما سروکار دارند خطایی بصری است و بس. این سالن آن همه باعث نگرانی ما شده است، به نحوی که امروز پس از پانصد سال و یک ماه و بیست و شش روز از ورود کریستف کلمپ به اینجا، هنوز نمی‌توانیم باور کنیم به واقعیت پیوسته باشد.

در مراحل مختلفی در این دوره تاریخ، معجزاتی هم رخ داده‎‌اند که یکی از آن‌ها مهم‌تر از بقیه بوده‌ است. توسعه علمی کشور، یکی دیگر از همان امیدهای پوچ که در این مرکز فرهنگی به واقعیت پیوسته است. هرگز سینمایی این‌طور همسایگانی باشعور و سخاوتمند نداشته است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب برای سخنرانی نیامده‌ام

برای سخنرانی نیامده‌ام کتابی برای شناخت بیشتر گابریل گارسیا مارکز است. همیشه کتاب‌هایی که شامل گفته‌ها و دست‌نوشته‌های نویسندگان است تصویر متفاوت و جذابی از آن‌ها عرضه می‌کند و خواندنی است. علاوه بر برای سخنرانی نیامده‌ام کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
610.۲۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
146 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۲:۰۰
نویسنده گابریل گارسیا مارکز
مترجمبهمن فرزانه
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Non sons venuto a far discorsi.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۱۰.۲۹ کیلوبایت
۱۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
برای سخنرانی نیامده ام
برای سخنرانی نیامده ام
مجموعه سخنرانی های گابریل گارسیا مارکز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برای سخنرانی نیامده ام
برای سخنرانی نیامده ام
گابریل گارسیا مارکز
نشر ثالث
5
(1)
24,000
تومان