0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو

مقدمه ای بر فلسفه
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو

سؤال‌های فلسفی زیادی در دنیا وجود دارند که ذهن را به خود مشغول می‌کنند و ایده‌ها بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو همان کتابی است که می‌تواند پاسخ‌های زیادی را به این سؤالات، مخصوصاً سؤالات کودکان بدهد. آلن دوباتن در این کتاب که در دسته‌ی کتاب‌های مدرسه زندگی نوشته شده است حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کتاب Big Ideas for Curious Minds: An Introduction to Philosophy سال ۲۰۱۸ منتشر شد. آلن دوباتن این بار به سراغ کودکان رفته و سعی کرده است مهارت غریزی آنان را در زمینه‌ی فلسفه به کار بگیرد و بپروراند. حتماً کودکانی را دیده‌اید که دائماً سؤالاتی درباره‌ی خوشبختی و معنای آن، مفهوم مرگ، معنای زمان و چیزهایی شبیه این از بزرگترها می‌پرسند. این همان غریزه‌ی فلسفی خودانگیخته‌ی بچه‌هاست که دوباتن در این کتاب به سراغش رفته است. او جذاب‌ترین ایده‌های فلسفی دنیا را بین کرده و به سراغ چهره‌های برجسته‌ی تاریخ فلسفه هم می‌رود. ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو یک کتاب ایدئال برای شروع فلسفه است و به کمک آن می‌توانید مکالمات جذابی را با فرزندانتان داشته باشید.

درباره‌ی این کتاب حرف‌های زیادی زده شده است و افراد زیادی از آن تعریف کرده‌اند. برای مثال مجله اوینگل آن را یک نقطه شروع عالی و در دسترس برای کاوش در فلسفه و راه دادن آن به زندگی نامیده است و توماس لیسا، نویسنده در این باره گفته است که نمی‌تواند دست از صحبت‌کردن درباره‌ی آن با دیگران بردارد.

آلن دوباتن کیست؟

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ی سوئیسی بریتانیایی است که در سال ۱۹۶۹ به دنیا آمد. او از خانواده‌ی ثروتمندی بود و پدرش ریشه‌های یهودی داشت. او در سوئیس بزرگ شد؛ اما بعد برای تحصیل به انگلستان فرستاده شد. آلن دوباتن در کمبریج تاریخ خوانده است و مدرک کارشناسی ارشد فلسفه خود را هم از کینگز کالج لندن گرفته است. او برای مدتی به تحصیل در مقطع دکترای فلسفه در هاروارد کرد؛ اما نیمه‌کاره آن را رها کرد و شروع به نوشتن کتاب‌هایی در حوزه‌ی به‌کارگیری فلسفه در زندگی عادی مردم کرد. او کتاب‌های زیادی نوشته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب صوتی  ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو را بشنویم؟

کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو یک کتاب جذاب و خواندنی است که نویسنده‌اش بسیار خوب آن را پرورانده است. این کتاب یک انتخاب عالی برای تمام پدر و مادرها و معلمانی است که فرزندان و دانش‌آموزانی با ذهن‌های کنجکاو دارند و می‌خواهند جوابشان را به بهترین شکل بدهند. این کتاب پر از ایده‌های فلسفی نابی است که سؤالات اولیه را پاسخ می‌دهد و اجازه می‌دهد خلاقیت بچه‌ها را هم برانگیخته کنید. درس‌های زیاد و مهمی درباره‌ی زندگی، عشق و ازدست‌دادن در این کتاب وجود دارد که باعث می‌شود بچه‌ها ارتباط بهتر و کامل‌تری با زندگی برقرار کنند. می‎توانید این کتاب را برای فرزند کوچکتان بگذارید یا خلاصه‌اش را برایش بگویید. این کتاب برای نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند به شروع فلسفه هم مناسب است. محمد کریمی مترجم این کتاب است و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با گویندگی فریبا فصیحی در همین صفحه در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو می‌شنویم

بعضی از بچه‌ها رفتار خوبی با برادران خواهران و هم‌کلاسی‌های خود ندارند. آن‌ها را با لقب‌هایی صدا می‌زنند. اذیتشان می‌کنند و در صدد به هم زدن بازی و سرگرمی آن‌ها هستند. ممکن است آن‌ها خود را دوست شما نشان دهند؛ اما پشت سر شما حرف‌های نادرستی بزنند. به نظر می‌رسد آن‌ها دیگران را کوچک و احمق فرض می‌کنند و در نهایت این قلدر بازی واقعاً باعث آشفتگی و ترس می‌شود؛ اما چرا مردم بدجنس هستند؟ چرا یک نفر می‌خواهد دیگری احساس حقارت کند؟ جواب بسیار تعجب‌برانگیز است. بدین سبب که افراد حقیر خودشان فکر می‌کنند که انسان‌های بدبختی هستند. ممکن است با نگاه‌کردن به آن‌ها تشخیص ندهید. ممکن است در ظاهر انسان‌های قوی و با اعتماد به نفسی به نظر برسند و خودشان را دوست داشته باشند. ممکن است زیاد بخندد حتی به شما. اما اگر به این وضع فکر کرده‌ باشید کسی را نمی‌بینید که در ادعا خوشحال باشد و درعین‌حال ناراحتی دیگران را ببیند. افرادی که واقعاً با اعتمادبه‌نفس و قوی باشند همیشه با مهربانی و لطافت  با مزدم تعامل می‌کنند. اگر کسی رفتارش زشت باشد یا قلدر باشد به علت تربیت خانوادگی، گذشته یا کسی یا چیزی است که باعث ترس زیاد آن‌ها شده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو

فلسفه اهمیت بسیار زیادی دارد و داشتن نگاهی فلسفی می‌تواند برای ارتباط با جهان هستی کارساز باشد. ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو یکی از بهترین گزینه‌ها برای پا گذاشتن در این مسیر است؛ اما کتاب‌های بی‌شمار دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید دنیای سوفی اثر یوستین گردر یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب که به نوعی تاریخ فلسفه را روایت می‌کند انتخاب خوبی برای نوجوانان است.

کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
253.۱۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۳:۳۵
نویسندهآلن دوباتن
مترجممحمد کریمی
راویفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۳.۱۷ مگابایت
۰۴:۳۳:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨

کتاب خیلی خوبیه

5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
60,500
٪50
30,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
مقدمه ای بر فلسفه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
٪50
ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
مقدمه ای بر فلسفه
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
60,500
٪50
30,250
تومان