0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنترل ذهن وراج
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کنترل ذهن وراج

۲۶ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی
نویسنده:
ایتن کراس
درباره کنترل ذهن وراج

کتاب کنترل ذهن وراج به قلم ایتن کراس، به شما یاد می‌دهد چگونه جلوی ذهن وراج خود را بگیرید و روی افکارتان مسلط شوید. این کتاب به کسانی که همیشه در حال گفتگوی درونی هستند و از این راه، همیشه فکرشان شلوغ و آشفته است، کمک می‌کند تا بیاموزند چه موقع و به چه میزان، گفتگوی درونی داشته باشند.

نویسنده کتاب کنترل ذهن وراج (Chatter: The Voice in Our Head) معتقد است که اگرچه گفت‌وگوی درونی در موقعیت‌هایی مفید و کمک‌کننده است، اما اگر این گفت‌وگوها بیش از اندازه باشد، باعث می‌شود به زودی خسته و کلافه شوید. نشخوار ذهنی اصطلاحی است در چنین موقعیتی به کار می‌رود و افرادی که دائما در حال نشخوار فکری هستند، یک موقعیت یا فکر را دائم در ذهن خود تکرار می‌کنند؛ تا جایی که به وسواس فکری دچار می‌شوند. «کنترل ذهن وراج، ۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی» به شما یاد می‌دهد چگونه گفت‌وگوهای درونی خودتان را کنترل کنید و اجازه ندهید ذهن وراج، جلوی عمکلرد خلاقانه شما را بگیرد.

کتاب صوتی کنترل ذهن وراج درباره چه موضوعی است؟

افکار در هم و برهم و آشفته، به جای اینکه شما را به سمت جلو هدایت کنند، باعث می‌شوند در دنیایی تاریک غرق شوید و قدرت عملکرد خلاق خود را از دست بدهید. ذهن شما بسیار قدرتمند است و اگر بتوانید افکارتان را در مسیری درست هدایت کنید، تغییرات بزرگی در زندگی‌تان اتفاق خواهد افتاد. اگر به نشخوار فکری مبتلا هستید و ذهن‌تان وراج است و نمی‌گذارد تمرکز کنید، کافی‌ست از راه‌کارهای این کتاب استفاده کنید. کنترل ذهن وراج به شما کمک می‌کند تا از گفتگوهای درونی، به نفع زندگی شخصی و کاری و روابط‌تان بهره بگیرید.

این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به زبان انگلیسی منتشر شد و توانست موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده و نامزد دریافت جایزه گودریدز شده است. همچنین واشنگتن‌پست، بی‌بی‌سی و یو‌اس‌آی تودی این کتاب را یکی از بهترین کتاب‌های سال خوانده‌اند.

این کتاب با ترجمه «فرخ بافنده» در وب‌سایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است. این کتاب را انتشارات کتاب‌سرای نیک با صدای «کامبیز خلیلی» منتشر کرده است.

درباره ایتن کراس، نویسنده کتاب

ایتن کراس (Ethan Kross) یکی از نویسندگان فعال در حوزه روانشناسی، موفقیت و توسعه فردی است که کتاب‌های مختلفی را برای خوانندگان نوشته است. او تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه پنسیلوانیا و دکترای خود را در دانشگاه کلمبیا به پایان رساند. ایتن کراس تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی دانشگاه میشیگان اشاره کرد. او همچنین یکی از صاحب‌نظران در در حوزه مدیریت ذهن است و بسیاری از نشریات و افراد متخصص، او را تحسین کرده‌اند. به نظر نیویورکر، کراس درمورد روش کنترل کردن صدای درونی انسان، ایده‌های درخشانی دارد.

سه دلیل مهم برای شنیدن این کتاب

اگر از علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی، خودسازی و توسعه فردی هستید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد. کتاب به شما کمک می‌کند تا با ذهن خود بیشتر آشنا شوید و افکاری که به‌صورت وسواس‌گونه در ذهن‌تان بالا و پایین می‌شود را بشناسید. از جمله مزایای شنیدن این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالاخره از شر افکار در هم خلاص می‌شوید و می‌توانید به ذهن خود سروسامان بدهید
  • راه‌های رهایی از نشخوار فکری را یاد می‌گیرید و با استفاده عملی از آن‌ها، می‌توانید ذهن خود را پاک‌سازی کنید
  • با نشانه‌های وسواس فکری و نشخوار ذهنی آشنا می‌شوید و می‌توانید پیش از آن‌که این افکار کل وجودتان را بگیرند، برای درمان اقدام کنید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

رشد زبانی ما ‌شانه به ‌شانه‌ی رشد احساسیمان پیش می‌رود. وقتی کودکی نوپا هستیم، بلند صحبت کردن با خود کمک می‌کند یاد بگیریم خودمان را کنترل کنیم. در اوایل قرن بیستم روان‌شناس اهل شوروی لو ویگوتسکییکی از اولین کسانی بود که در مورد رابطه‌ی بین رشد زبانی و خودکنترلی تحقیق کرد. او علاقه‌مند به رفتار عجیب بچه‌ها شد که با صدای بلند با خود حرف می‌زدند. هم مثل یک مربی خودشان را راهنمایی می‌کردند و هم مثل یک منتقد از خودشان ایراد می‌گرفتند. هرکسی که زمانی طولانی را دور و بر بچه‌ها گذرانده باشد می‌داند که آن‌ها اغلب گفت و گو‌های تمام عیار خودانگیخته‌ای با خودشان دارند. این گفت و گو‌ها فقط بازی یا خیال‌پردازی نیست، بلکه نشانه‌ای از رشد عصبی و احساسی کودک است. ویگوتسکی برخلاف دیگر متفکران بزرگ، آن دوران که فکر می‌کردند این رفتار علامتی از رشد ابتدایی فاقد پیچیدگی است، زبان را دارای نقشی حیاتی می‌دانست در اینکه چطور یاد می‌گیریم خود را کنترل کنیم. نظریه‌ای که داده‌های بعدی آن را تأیید کردند. او معتقد بود نقطه‌ی شروع یادگیری نحوه‌ی کنترل احساس‌هایمان به رابطه‌ی ما با اولین پرستارانمان (عموماً والدین) برمی گردد. این صاحبان قدرت دستوراتی به ما می‌دهند و ما آن دستور‌ها را به صدای بلند برای خودمان تکرار می‌کنیم و اغلب آنچه را که آن‌ها می‌گویند تقلید می‌کنیم. در ابتدا این کار را طوری که قابل شنیدن باشد انجام می‌دهیم. ولی در گذر زمان حرف آن‌ها را در قالب کلام درونی خاموش ملکه‌ی ذهنمان می‌کنیم و بعد‌ها به مرور با رشد بیشتر از واژه‌های خودمان برای کنترل خود در باقی عمر استفاده می‌کنیم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

خواندن یا شنیدن آثاری که در حوزه توسعه فردی و خودیاری نوشته شده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا خود مراقبتی (Self Help) را یاد بگیرید و بتوانید مهارت‌های درونی خود را تقویت کنید. با تقویت مهارت‌های درونی، می‌توانید فرد موفق‌تری در زندگی شخصی و اجتماعی باشید. اگر مایل به مطالعه یا شنیدن کتاب‌های بیشتری در زمینه توسعه فردی هستید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند را از دست ندهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
408.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۲۲:۵۲
نویسندهایتن کراس
مترجمفرخ بافنده
راویکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰۸.۱۸ مگابایت
۰۷:۲۲:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 180 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
5 ٪
77 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب متن روانی داشت و گوینده هم بسیار خوب بود. نکات کاربردی هست توی کتاب که برای هر آدمی لازمه بدونه. و مثال هایی که میزد و داستان آدمهای مختلف هم خیلی جالبه؛ تا جایی که ترغیب شدم کتاب سفری که با سکته آعاز شد رو هم بخونم. دو سه تا نکته رو مخالفم، مثلا اینکه به خرافه ها چنگ بزنیم یا از فضای مجازی استفاده کنیم. اما کلیت کتاب خوبه و اینکه این کتاب فقط دفترچه راهنماست و ما باید خودمون پیدا کنیم که چطور وراجی ذهنمون رو کنترل کنیم. البته باید یه مدت بگذره تا بتونم بگم چقدر در کنترل ذهن وراجم تاثیر داشت.

5

فوق العااااده کتاب خوبیه....باید همه این کتاب رو گوش بدند..به همه ی ما توی زندگی کمک میکنه و همه لازمش داریم...من نمیدونم چرا این چیزهارو به ما توی مدرسه و دانشگاه یاد ندادند که بتونیم بهتر و راحت تر زندگی کنیم؟این کتاب رو گوش بدید و بعد به هر کی دستتون رسید بگید گوش کنه و یا چیزهایی که یاد گرفتید رو بهش یاد بدید

5

کتاب فوق العاده ایه هر چی نوشته و همه توصیه هاش برپایه تحقیقات علمیه مثل خیلی از کتابهای توسعه فردی که اکثرا دعوت به مثبت بینی میکنن و بر پایه نظرات شخصی نیست البته منظورم این نیست که اون کتابها خوب نیستن من بیشترشونو دوست دارم و استفاده هم کردم ولی در کل دکتر کراس کتاباش علمیه و به شدت توصیه می کنم خصوصا برای دانشجویان و دوست داران علم روانشناسی من خودم چندین بار این کتاب رو گوش دادم و تصمیم دارم نسخه چاپیشو بگیرم و همچنین راوی این کتاب حرف نداره

5

ميتوان گفت فوق العاده كتابيست كه بايد با حوصله برد جلو، اين رو كسي ادعا ميكنه كه همزمان مهندسي و بيولوژي رو خيلي راحت هندل كرده اين كتاب را يك منبعي جالب براي ظهور از درون و نفوذ ب خود ميبيند كه بتوانيد گپ هايي كه داريد را بسادگي ببينيد و در صدد برامدن انها دراييد. ناخوداگاه و ذهن هشيار و باهوش نياز به خردي متفاوت دارد و خرد متفاوت نياز به ديد و آموزش متفاوت دارد. اين كتاب با مثال هايي جالب خوراك حل مساله ميباشد. اميدوارم لذتشو بچشيد

1

بنده نظری داشتم که مضحک اما واقعی است . متاسفانه بنده مشکلاتی بسیار با ذهن وراج داشتم و در مواقع کاری به مشکل میخوردم . با دیدن این کتاب تلاش کردم تفکراتم رو سرو سامان بدهم اما با گوش دادن به فصل اول متوجه شدم ذهنم چنان درگیر است که حتی نمیتوانم کتاب ذهن وراج را بخوانم . این کتاب به کسانی که مشکل با ذهن وراج یا over thinking دارند اصلا پیشنهاد نمیشه . صدای خواننده برای بنده جذاب نبوده و نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم

5

کتاب خوبیه. و مهمتر عمل کردن بهش مهمه... توجه ب اجتماعی بودن و نیاز به حامی داشتن و توجه به همدیگه بسیار مهمه. و بقول نویسنده،. چرا الان باید اینها گفته بشه؟ (یعنی چرا دیر؟!) تقسیم بندی این ابزار ها توی ۳ قسمت و کاربردی بودن کتاب رو جذاب کرده هرچند همه اینها باز هم به درون خود ادم و نگاه ادم و تمرین و... نیاز داره. . بدونید، این کتاب راهنماست، نه یک دارو درمانگر... پس بخونید و تمرین کنید...

5

با سلام خدمت دوستان کتاب بسیار علمی کاربردی و مفیدیه که با صدای دلنشین راوی لذتی دو چندان به این کتاب صوتی بخشیده شدیدا توصیه میکنم ازش استفاده کنید

4

کتاب خوب و مفید و کاربردی هستش.فقط بعضی قسمتها با ارایه بیش از اندازه مقالات تحقیقاتی و مشاهدات علمی و تجربی کمی خسته کننده و خارج از حوصله خواننده ست. پیشنهاد میکنم فصل آخر کتاب که نتیجه گیری هست رو بارها و بارها گوش بدید مخصوصا وقتی دچار حملات سنگین ذهن وراجتون میشید بینهایت بهتون کمک میکنه و راهکارهای کاربردی فوری بهتون ارایه میده.

5

عالی بود فکرش رو هم نمیکردم آنقدر به کارم بیاد ،اگر از گفتگوی های درونی مخربی که با خودتون دارین خسته شدین پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو گوش بدین .

5

خیلی خوب بود. مفید و خلاصه. نویسنده مثل سایر نویسنده های روانشناس و جامعه شناس،، خیلی پرحرف نبود. منسجم و مفید توضیح داده بود. از اینکه از تجربه ها و تحقیقات علمی‌ و مستند استفاده‌ شده، این کتاب رو خیلی باورپذیر تر و کاربردی تر می کنه. صدای گوینده و لحن خواندن کتاب هم عالی بود.

نمایش 67 نقد دیگر
4.4
(180)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
72,500
٪40
43,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
کنترل ذهن وراج
کنترل ذهن وراج
۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنترل ذهن وراج
٪40
کنترل ذهن وراج
۲۶ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(180)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
72,500
٪40
43,500
تومان