0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انسان در پی معنا
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انسان در پی معنا

درباره انسان در پی معنا

زندگی سفری عجیب است که بلیتش به نام هرکدام از ما افتاده و می‌توانیم یک‌بار آن را تجربه کنیم. کیفیت خوب زندگی دغدغه‌ای است که هرگز بشر را رها نکرده، او برای ادامه دادن به معنا نیاز دارد، به دلیلی که او را پیش ببرد و زنده نگه دارد، ویکتور فرانکل، پزشک یهودی اتریشی روی این موضوع کار کرده و مکتب جدیدی به نام معنا درمانی یا لوگوتراپی را به وجود آورده است. کتاب انسان در پی معنا از این نویسنده این مکتب را معرفی می‎‌کند.

معرفی کتاب انسان در پی معنا

انسان در پی معنا که در ایران بیشتر به نام «انسان در جستجوی معنا» شناخته می‌شود، کتابی است که اولین بار سال ۱۹۴۶ منتشر شد. این کتاب در دو بخش نوشته‌شده است که بخش اول آن به تعداد زیادی ماجرا، از خاطرات روزهایی که نویسنده، ویکتور فرانکل در اردوگاه‌های کار نازی‌ها گذرانده پرداخته است. او با انسان‌های مختلف صحبت کرده تا بفهمد راز زنده ماندن آدم‌ها در اردوگاه‌هایی که تنها چهار درصد آدم‌ها از آن زنده بیرون می‌آیند چیست و به نتایج جالبی هم دست پیدا کرده است. او در بخش دوم کتاب هم به زبان اول شخص درباره‌ی معنا درمانی و تعریف‌ آن حرف زده و مکتبی که فکر می‌کند در تأمین سلامت روان انسان‌ها بسیار مؤثر است را معرفی کرده است. جالب است بدانید این کتاب پس از انتشار سروصدای زیادی به پا کرد و نسخه‌های بی‌شماری از آن فروخته شد. این کتاب همچنین به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است. زمانی که سال ۱۹۹۲ این کتاب بازبینی و منتشر شد بیش از صدبار تجدید چاپ شده بود. فیلمی بر اساس کتاب انسان در جستجوی معنی درباره‌ی ویکتور فرانکل ساخته‌شده است که روایتی مستند دارد. این فیلم که سال ۲۰۱۰ منتشر شد «ویکتور و من» نامیده شده است.

چرا باید کتاب صوتی انسان در پی معنا را خواند؟

جستجوی معنی زندگی چیزی است که از دیرباز ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. تمام ادیان، مکاتب فلسفی و عرفانی و ... همواره سعی کرده‌اند به زندگی انسان معنا ببخشند چراکه بارها و بارها ثابت‌شده است بشر اگر دلیل و معنایی برای زندگی داشته باشد قدرتش برای زنده ماندن بیشتر خواهد بود. در جستجوی معنای ویکتور فرانکل هم از همین موضوع حرف می‌زند و تلاش می‌کند با بهره‌گیری از تجربیات نویسنده مسیری متفاوت برای دستیابی به سلامت روانی پیشنهاد کند. این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند درد و رنج را پشت سر بگذارند و زندگی برایشان رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد مناسب است. کتاب‌های دیگری هم برای علاقه‌مندان به معنای زندگی وجود دارد، برای مثال دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی خویشتن انتخاب بسیار خوبی است.

درباره ویکتور فرانکل نویسنده کتاب انسان در پی معنا

ویکتور فرانکل یکی از بزرگترین روانشناسان قرن بیستم است. او متولد سال ۱۹۰۵ در وین بود و اصالت یهودی‌اش باعث شد روزگار سختی را در سال‌های جنگ جهانی بگذراند. ویکتور که در سال ۱۹۳۱ مدرک پزشکی‌اش را دریافت کرده بود تا سال ۱۹۴۲ تحقیقات پزشکی مختلفی را انجام داد اما در همین سال و با فتح کشورش از سوی نازی‌های یهودستیز به یکی از مخوف‌ترین اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شد و سه سال وحشتناک را در این اردوگاه گذراند اما همین سه سال بود که نظریه‌ی او درباره‌ی معنا درمانی کامل و پخته کرد و باعث شد او بیشتر بتواند روی مسائل کار کند. پس از آزادی از اردوگاه کتاب «انسان در پی معنا» منتشر شد و شهرت زیادی برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، پس از آن ویکتور فرانکل در رشته‌ی فلسفه مشغول به تحصیل شد و دکترای خود را گرفت. او در طی سال‌های فعالیتش چندین کتاب دیگر هم نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به «فریاد ناشنیده برای معنا»، «انسان در جستجوی معنای غایی» و «آری به زندگی» اشاره کرد. فرانکل در سال ۱۹۹۷ در ۹۲ سالگی درگذشت و در شهر محل تولدش به خاک سپرده شد.

ترجمه و انتشار کتاب صوتی انسان در پی معنا

انسان در پی معنا چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. یکی از مشهورترین ترجمه‌های این کتاب ترجمه‌ی انسان در جستجوی معنا نشر درسا است که مهین میلانی و دکتر نهضت صالحیان آن را به فارسی برگردانده‌اند. خرید کتاب انسان در جستجوی معنا ترجمه امیر لاهوتی که نشر جامی منتشر کرده است هم در بسیاری از کتابفروشی‌های معتبر ممکن است. کتاب صوتی انسان در پی معنا که انتشارات کتابسرای نیک منتشر کرده است انتخاب بعدی است. این ترجمه را زهره زاهدی انجام داده و گویندگی آن را فرهاد اتقیایی و کامبیز خلیلی بر عهده داشته‌اند. خرید و دانلود کتاب صوتی انسان در پی معنا ترجمه‌ی زهره زاهدی در همین صفحه ممکن است.

در بخشی از کتاب صوتی انسان در پی معنا می‌شنویم

خوانندگان زندگینامه‌ی کوتاه به قلم خودم معمولاً از من می‌خواهند توضیحات کامل‌تر و مستقیم‌تری را راجع به نظریه‌ی درمانی‌ام ارائه کنم. بر این مبنا من بخش مختصری را درباره‌ی معنا درمانی به نسخه‌ی اصلی از اردوگاه مرگ تا هستی‌گرایی اضافه کردم. ولی این کافی نبود و من با درخواست‌هایی برای درمان‌های قابل‌تعمیم‌تری محاصره شدم. لذا در نسخه‌ی حاضر گزارش‌هایم را به طور کامل از نو نوشته‌ام و به میزان قابل‌توجهی توسعه دادم. انجام این کار آسان نبود. انتقال مطالبی به خواننده که در بیست جلد کتاب به زبان آلمانی می‌گنجد، آن‌هم به‌صورت مختصر کاری تقریباً مأیوس‌کننده است. به یاد پزشکی آمریکایی میفتم که روزی به مطبم در وین آمد و از من پرسید: «به من بگو دکتر... تو یه روانکاو هستی؟» که من جواب دادم، دقیقاً نمیشه گفت روانکاو هستم بهتره بگم روان‌درمانگر هستم. بعد او به سؤال کردن از من ادامه داد، پیرو چه مکتبی هستی؟ جواب دادم: این نظریه‌ی خود منه، اسمش معنا درمانیه. پرسید: می‌تونی تو یه جمله به من بگی منظورت از معنا درمانی چیه؟ یا حداقل بگی فرق بین روانکاوی و معنا درمانی چیه؟ گفتم: «بله اما اول تو بهم بگو آیا می‌تونی تو یه جمله بهم بگی منظورت از روانکاوی چیه؟» جواب او این بود: «تو روانکاوی بیمار روی کاناپه‌ای دراز میکشه و از چیزایی حرف می‌زنه که بسیار با اون ناسازگاره و آزارش میده.» و من بلافاصله با این پاسخ ابتکاری جواب دادم: «تو معنا درمانی بیمار میتونه صاف بشینه، اما باید چیزایی بشنوه که ممکنه بسیار با اون ناسازگار باشه و آزارش بده.» البته قصدم شوخی بود، نه تجویز یک کپسول معنا درمانی اما نکته‌ای در آن هست به این ترتیب که معنا درمانی در مقایسه با روانکاوی کمتر گذشته‌نگر و کمتر درون‌نگر است. معنا درمانی بیشتر بر آینده تمرکز دارد، به‌عبارت‌دیگر مبنایش معناهایی است که بیمار باید در آینده به انجام برساند.

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
363.۴۲ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۳۳:۵۳
نویسندهویکتور فرانکل
مترجمزهره زاهدی
راویکامبیز خلیلی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
46,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۳.۴۲ مگابایت
۰۶:۳۳:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 60 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
40 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب با روایت اسارت یک روانکاو و روانپزشک در اردوگاه های کار اجباری نازی ها شروع میشه و در ادامه شرایط روحی افراد زندانی تحلیل و بررسی میشه. چه گرایش ماتریالیسم داشته باشید و یا ایدئالیسم، باز هم این کتاب جوابگوی ذهن خواننده خواهد بود. من این کتاب صوتی رو با صدای جناب کامبیز خلیلی گوش دادم. صدای ایشون به عنوان راوی این کتاب بسیار عالی بود.

5

این نسخه صوتی خیلی خوبه، من نسخه صوتی دیگه ای خریده بودم ولی انقدر صدای راویش بد بود که این رو دوباره خریدم(کاش امکانش بود تعویض میکردم) ، این خیلی بهتره

3

سلام بنظر من واقعا راوی بخوبی عمل نکرده و با اینکه داستان بسیار غمگین و پر تنشی رو میخونه اما کاملا اسوده و یک دست ابراز میکنه !! این ن نا هماهنگی برام خیلی اذیت کننده بود. البته موسیقی بسیار کمک کننده و جذاب بود نمیدونم چرا اینقدر تراک ها رو کوتاه کرده بودن !! ولی اذیت کننده نبود.

5

واقعا ارزشش رو داشت که بشنومش،حتی انقدر خوب بود که میخوام دوباره از اول بهش گوش بدم،ازش واقعا چیزهای خوبی یاد گرفتم و امیدوارم توی زندگی شخصیم بتونم از این آموخته ها استفاده کنم.

5

دیدگاه و روایت یک روانشناس از وقایع تلخ آشویتس و برخورد منطقی با سخت ترین لحظات شگفت انگیزه و آموختنی ست . راوی هم مثل همیشه حرفه ای

5

این کتاب بینش جدیدی به آدم میده همچنین دنیای جدیدی رو تصور میکنید ‌. تبعید گاههای جنگ دوم توضیح میده و...

5

یکی از بهترین کتابهایی که من تا حالا چندبار خواندم و گوش دادم همین کتابه. به نظرم هر کسی باید تو زندگیش حداقل یک بار این کتاب رو بخونه.

5

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب‌هایی که خوانده ام. عالی بود. بسیار آموزنده. گوینده گانه هم بسیار مناسب این متن هستند.

5

با یه بعد دیگه از وجود ادما اشنا شدم و باورم اینه که در شرایط حاضر خوندن این کتاب کمک زیادی برای متحد شدن ادما داره

5

متن کتاب و صدا خیلی خوب است. اگر چه گاهی حالت خواب آلودگی پیش میآمد. یکی از بهترین کتابهای چند سال اخیر بود که گوش کردم.

نمایش 30 نقد دیگر
4.6
(60)
آموزنده 🦉 (1)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انسان در پی معنا
٪40
انسان در پی معنا
ویکتور فرانکل
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.6
(60)
آموزنده 🦉 (1)
68,000
٪40
40,800
تومان