0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنترل ذهن وراج
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب کنترل ذهن وراج

۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی
نویسنده:
ایتن کراس
درباره کنترل ذهن وراج

کتاب کنترل ذهن وراج (Chatter: The Voice in Our Head) یکی از آثار محبوب انگیزشی و موفقیت است که به شما یاد می‌دهد چگونه جلوی نوشخوار فکری را بگیرید و روی افکارتان مسلط شوید. این کتاب به نویسندگی ایتن کراس، راهنمایی است برای افرادی که همیشه در حال گفت‌وگوی ذهنی هستند و با این کار به خودشان آسیب می‌رسانند. این کتاب را انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه «فرخ بافنده» منتشر کرده است. از جمله افتخارات این کتاب می‌توان به راه‌یابی به کتاب‌های نامزد جایزه‌ گودریدز ۲۰۲۱ و قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا اشاره کرد.

کتاب کنترل ذهن وراج درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

ایتن کراس بیان می‌کند که اگرچه گفت‌وگوی درونی می‌تواند مفید باشد، اما اگر این گفت‌وگوها بیش از اندازه باشد، باعث خسته شدن روح و جسم شما می‌شود. «کنترل ذهن وراج، ۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی» به شما یاد می‌دهد چگونه گفت‌وگوهای درونی خودتان را کنترل کنید و اجازه ندهید ذهن وراج، جلوی عمکلرد خلاقانه شما را بگیرد. صدای درون شما همیشه خیرتان را نمی‌خواهد و گاهی تلاشش روی بازداشتن شما است. اگر به‌موقع به داد این ذهن وراج نرسید، خیلی زود می‌بینید که در دنیایی از افکار بی‌سروته غرق شده‌اید و هیچ راه نجاتی نیست. اما شما می‌توانید پیش از آن‌که دیر شود، جلوی این مشکل را بگیرید.

این کتاب در هفت فصل تنظیم شده و هر فصل، مباحثی مهمی را مطرح می‌کند که با یادگیری آن‌ها می‌توانید ذهن‌تان را سروسامان ببخشید. ایتن کراس به شما یادآوری می‌کند که ذهن‌تان تا چه اندازه قدرتمند است و اگر بتوانید افکار خود را در مسیری درست جهت‌دهی کنید، تغییرات بزرگی را در زندگی خود خواهید دید. اگر تسلیم خودگویی‌های منفی شوید، تمام ابعاد زندگی‌تان از روابط اجتماعی و کاری گرفته تا زندگی شخصی و روابط دوستانه‌تان، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و شاهد اثرات مخرب آن بر تمام ابعاد خواهید بود. به‌خاطر همین بهتر است زودتر آستین بالا بزنید و کاری کنید! وراجی ذهن نه تنها باعث آسیب‌های روانی می‌شود، بلکه شما را از کار و زندگی می‌اندازد و تمرکز کردن را برایتان سخت می‌کند. وقتی نتوانید روی کارهای ضروری تمرکز کنید و آن‌ها را به سرانجام برسانید، کم‌کم اضطراب به سراغ‌تان می‌آید. کتاب حاضر به شما کمک می‌کند از گفت‌وگوهای درونی، به نفع زندگی‌تان بهره ببرید.

درباره ایتن کراس، نویسنده کتاب

ایتن کراس (Ethan Kross) متولد نیویورک است و به‌عنوان یک نویسنده انگیزشی شناخته می‌شود. او یکی از نویسندگان مطرح بین‌المللی و یکی از متخصصان مدیریت ذهن است که با نوشتن کتاب‌هایی در زمینه توسعه فردی، به افراد کمک می‌کند تا بتوانند شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنند. کراس تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه پنسیلوانیا و دکترای خود را در دانشگاه کلمبیا به پایان رساند. ایتن کراس تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه‌ دانشگاه میشیگان اشاره کرد.

دو دلیل مهم برای مطالعه کتاب کنترل ذهن وراج

کنترل ذهن وراج یکی از آثار محبوب و پرفروش حوزه روانشناسی و توسعه فردی است. این اثر به شما می‌آموزد چگونه به جای نوشخوار فکری، از گفت‌وگوهای ذهنی‌تان جهت یک زندگی بهتر استفاده کنید؛ چرا که نوشخوار ذهنی انرژی و خلاقیت ذهن شما را می‌گیرد و به جای اینکه از توان ذهن خود برای انجام کارهای بزرگ کمک بگیرید، مدام به تکرار افکار بازدارنده مشغول می‌شوید. این کتاب را می‌توانید برای توسعه فردی و بهبود مهارت‌های نرم مطالعه کنید. از دیگر مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی دیگر از فواید مطالعه این اثر، افزایش تمرکز و رسیدن به ذهن آگاهی است که در دنیای شلوغ امروزه، چنین مهارتی ضروری است
  • آموزش‌های این کتاب به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و از شر اضطراب‌های درونی خود خلاص شوید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

عصب‌شناسان موقع صحبت درمورد فعالیت‌های مغز، اغلب به ایده‌ی استفاده‌ی مجدد از عصب متوسل می‌شوند. یعنی این ایده که ما از یک مدار مغزی یکسان برای دستیابی به هدف‌های متعدد استفاده می‌کنیم و به این ترتیب بیشترین بهره‌ی ممکن را از منابع عصبی محدود در دسترسمان می‌بریم. برای مثال، هیپوکامپ، منطقه‌ای به شکل اسب دریایی که در عمق مغز ما قرار دارد، علاوه‌بر خلق خاطرات بلندمدت، در محاسبه‌ی فضا و عبور کردن از میانش نیز به ما کمک م‌کند. مغز یک چندکاره‌ی بسیار توانمند است؛ در غیر این صورت، باید به بزرگی اتوبوس می‌بود تا بتواند تک‌تک عملکردهای بی‌شمار خود را پشتیبانی کند. معلوم شده است که صدای درون ما نیز به همین صورت چندکاره‌ای عظیم است. یکی از وظایف اصلی مغز تأمین نیروی موتوری است که به حافظه‌ی فعال معروف است. ما آدم‌ها معمولا وقتی صحبت از حافظه می‌شود مفهومی عاشقانه، بلندمدت و نوستالژیک به ذهنمان می‌رسد. ما حافظه را به چشم سرزمین گذشته‌ها می‌بینیم؛ مملو از لحظه‌ها، تصاویر و حس‌هایی که تا ابد با ما می‌مانند و داستان زندگی‌مان را می‌سازند. اما روی دیگر سکه این واقعیت است که ما هر دقیقه از روز در میان هجوم دائمی محرک‌های حواس‌پرت‌کن صداها، منظره‌ها، بوها و غیره، باید مدام جزئیات را به یاد بیاوریم تا بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب ذهن وراج

مطالعه کتاب‌هایی که در زمینه توسعه فردی و موفقیت نوشته شده‌اند، پلی است برای بهبود مهارت‌های شخصی و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی. کنترل ذهن وراج یکی از کتاب‌هایی است که می‌تواند راه شما را به دنیای آثار دیگر باز کند. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید، به لیست کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم نیز نگاهی بیندازید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهایتن کراس
مترجمفرخ بافنده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Chatter: the voice in our head, why it matters, and how to harness it ,۲۰۲۱
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۵۶ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبی هست.وبرای افرادی که زیاد باخودشون درگیر هستن راهکارهای ساده ای داده که خودشون و کنترل کنن.من چندین تاازروشهایی که داخل کتاب بیان کرده بود و از مشاورم شنیدم یعنی میخام بگم بیشتر روشهایی که مشاورین تو جلسات روان درمانی استفاده میکنن از همین کتابها هست پس مطالعش خالی از سود نیست.اگر وقت مطالعه ه ندارید اخر کتاب قسمت جعبه ابزارهارو حتما بخونید.

5

اسم این کتاب کنترل ذهن وراجه حالا نمیدونم این اسم ربات از کجا اومده.!کتاب صوتیش هم دقیقا به اسم کنترل ذهن وراج در فیدیبو هست که فووووق العاااااده و بی نظیره...اگه صوتیشو خواستید اونو گوش بدید اگر هم خواستید بخونید این کتابو بگیرید....در کل به نظرم همه لااازمه این کتاب رو بخوونن...حرررف نداره و برای بهتر زندگی کردن بسیار مفیده

2

به نظر من کتاب بسیار متوسطی بود،البته که خوانشش خالی از لطف نبود و لیست ابزارها در انتهای کتاب مفید بود،اگر حتی زمان مطالعه ان را نداشتید میتوانید لیست ابزارها را بخوانید

4

من کتابهای روانشناسی زیاد خوندم. این کتاب خیلی کاربردی تره برای کسانی که دچار تردید و شک هستند وذهن درگیری دارند

5

این کتاب واقعاً عالی و کاربردیه. می‌خوام یک بار دیگه گوش بدم و نکته‌هاشو یادداشت کنم.

5

عالی بود بعد از ۳۵ سال از صدا های مزاحم ذهنم راحت شدم، واقعا عالی است

5

این عالیهه من ذهنم خبلی اذیتم میکرد خیلی خوشحالم از همچین کتابی😍

5

عاااالیه. ممنونم

4

خوب

4.3
(20)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
51,000
٪40
30,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
کنترل ذهن وراج
کنترل ذهن وراج
۲۶ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنترل ذهن وراج
٪40
کنترل ذهن وراج
۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.3
(20)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
51,000
٪40
30,600
تومان