0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وراجی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وراجی

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره وراجی

درباره‌ی ایتن کراس

دکتر ایتن کراس روان‌شناس و عصب‌شناس است و یکی از متخصصان پیشرو در زمینه‌ی کنترل ذهن خودآگاه به حساب می‌آید. وی متولد ۳۱ دسامبر ۱۹۷۹ در آمریکا است. او استادی برجسته و برنده‌ی جوایز متعدد در دانشگاه میشیگان است که در عین حال مدیریت لابراتوار احساس و کنترل شخصی را نیز بر عهده دارد. کراس با انتشار کتاب پرفروش «نشخوار ذهنی»، نام خود را در بین مخاطبان آثار مدیریت ذهن بر سر زبان‌‌ها انداخت. مباحث مطرح شده توسط وی یکی از محبوب‌ترین‌ بحث‌ها در حوزه‌ی مدیریت ذهن است که توجه بسیاری از رسانه‌ها و به‌تبعِ آن، بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرده است. پژوهش‌های پیشرو کراس در نیویورک تایمز، نیویورکر، وال‌استریت ژورنال، یواس‌اِی تودی و مجله‌ی علمی و پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. ایتن کراس مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه پنسیلوانیا و مدرک دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است. «وراجی» نخستین کتاب اوست.


مهم‌ترین مکالمه‌هایی که هر روز با خودمان داریم

انسانی وجود ندارد که صدای آدمک وراج درونش را نشنیده باشد. شاید اگر به کسی بگویید که در حال صحبت کردن با خودتان هستید، با برخورد مناسبی روبه‌رو نشوید؛ اما به‌هرحال، گفتگوی درونی اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است که همه‌ی ما به‌نوعی درگیر آن بوده‌ایم و مدت زمانی در روز را خواسته یا ناخواسته به آن می‌پردازیم. وقتی با خودمان صحبت می کنیم، اغلب امیدواریم که از مربی درونی خود استفاده کنیم، اما در عوض منتقد درونی خود را پیدا می‌کنیم. «دن هریس» مجری و نویسنده‌ی آمریکایی و نویسنده‌ی کتاب «۱۰ درصد شادتر» گفته است صدایی که توی سرش است، یک عوضی است! حتماً برای شما هم پیش آمده که بعضی روزها مدام به افتضاحی که سر کار به بار آورده‌اید فکر می‌کنید یا اختلافی را که با همکارتان پیدا کرده‌اید بالا و پایین می‌کنید یا جروبحث‌هایتان را مرور می‌کنید و یاد چیزهایی می‌افتید که باید می‌گفتید، اما نگفته‌اید. ما در این اوقات پیوسته در حال حرف‌زدن با خودمان هستیم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این گفت‌وگوهایِ درونی با خودمان آن‌قدر زیاد است که گویی در دقیقه ۴۰۰۰ کلمه به زبان می‌آوریم.


بخشی از کتاب «وراجی»

«ایستاده بودم در تاریکی اتاق نشیمن، چوب بیسبال بچگانه‌ام را، با آن دسته‌ی لاستیکی چسب‌ناکش، چنان محکم چسبیده بودم که سفیدی بندبند انگشتانم بیرون زده بود. از پنجره به تاریکی شب زل زده بودم و ناامیدانه تلاش می‌کردم از همسرم و دخترم که تازه به دنیا آمده بود، در برابر مرد دیوانه‌ای که نمی‌شناختمش، محافظت کنم. چنان ترسی به جانم افتاده بود که هیچ متوجه نبودم چه می‌کنم یا اگر آن روانی سروکله‌اش واقعاً پیدا شود باید چه کنم. فکروخیال‌ها در سرم جولان می‌دادند و مدام یک چیز را تکرار می‌کردند. با خودم می‌گفتم همه‌اش تقصیر من است. نوزادی سالم و زیبا و همسری دارم که الان طبقه‌ی بالا هستند و عاشق من‌اند. من هردویشان را به خطر انداخته‌ام. مگر من چه کار کرده‌ام؟ حالا چطور می‌خواهم درستش کنم؟ همه‌ی این فکرها مثل یکی از آن ماشین‌های هولناک شهربازی‌ بودند که نمی‌توانستم از آن پیاده شوم.خلاصه کارم به جایی رسیده بود که نه‌فقط در تاریکی اتاق نشیمن، که در کابوس‌های ذهنم هم گیر افتاده بودم. منِ دانشمند و مدیر آزمایشگاهی که ویژه‌ی مطالعه‌ی خودمهاری است، منی که تخصصم مهار گردباد افکار منفی است، حالا سه‌ی صبح، با چوب بیسبال کوچکی در دست، زل زده‌ام به بیرون پنجره و دارم شکنجه می‌شوم - نه به‌دست لولوخُرخُره‌ای که برایم نامه‌ی تهدیدآمیز فرستاده، بلکه به‌دست لولوخُرخُره‌ی توی سرم. چه شد که کارم به اینجا کشید؟»


کتاب صوتی «وراجی»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات ترجمان» کتاب صوتی «وراجی» اثر «ایتن کراس» با ترجمه‌ی «نسیم حسینی» تهیه و تولید کرده است. در این کتاب، «آرمان خدادادی» گویندگی کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
468.۳۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۸:۱۲:۰۹
نویسندهایتن کراس
مترجمنسیم حسینی
راویآرمان خدادادی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۷/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۸.۳۶ کیلوبایت
۰۸:۱۲:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
٪30
100,000
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وراجی
ایتن کراس
آوانامه
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
٪30
100,000
70,000
تومان