0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب بلشویکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انقلاب بلشویکی

درباره انقلاب بلشویکی

درباره‌ی مجموعه‌ی «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان»

در تاریخ هر ملت، رویدادهای سرنوشت‌سازی وجود دارد که برای آن ملت در حکم نقطه‌ی عطف است و تأثیری فراتر از مرزهای آن دارد. درک این رویدادهای مهم تاریخی در صورتی بهتر می‌شود که از منظرهای گوناگون بررسی شوند؛ بررسی از دیدگاه افرادی که از نزدیک شاهد وقایع بوده‌اند یا از فاصله‌ی مکانی و زمانیِ دور آن را رصد کرده‌اند. این درک، با فهم مباحث پیرامونی و کندوکاو در رویدادها و مسائل مهم از زوایای متفاوت بیشتر می‌شود. سرانجام، درک واقعی رویدادهای مهم تاریخی مستلزم اطلاع از تأثیر رویدادها بر انسان در سراسر دنیاست. مجموعه‌ی کتاب‌های «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» رویدادهای تاریخی دنیا را از قرن بیستم به بعد با ارائه‌ی تحلیل و از دیدگاه‌های مختلف بررسی می‌کند. کتاب‌های این مجموعه، گزیده‌ای از رویدادهای مهم تاریخ را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند. هر جلد با اطلاعات زمینه‌ای درباره‌ی رویداد شروع می‌شود، بعد به مباحث پیرامونی آن می‌پردازد و با روایت‌های اول‌شخصِ افرادی به پایان می‌رسد که در صحنه حضور داشته‌اند یا از آن تأثیر پذیرفته‌اند. این مجموعه می‌تواند با استفاده از منابع اصلی مربوط به زمان رویداد و نیز گزارش‌های مناسب در آن زمینه، در شکل‌گیری بحث، کمک به رشد مهارت‌های تفکر نقادانه، افزایش آگاهی از جهان و افزایش درک چشم‌انداز بین‌المللی از تاریخ مفید باشد.


سیلویا انگدال کیست؟

سیلویا انگدال متولد ۲۴ نوامبر سال ۱۹۳۳ در کالیفرنیا است. او نویسنده‌ی یازده رمان علمی-تخیلی برای نوجوانان است و در کنار آن به نگارش و ویرایش آثار غیر داستانی نیز می‌پردازد. تاکنون سه اثر مهم از انگدال به فارسی ترجمه شده‌اند: «افسونگری از ستاره‌ها» که توسط آتنیوم بوکز در سال ۱۹۷۰ منتشر شد، «انقلاب بلشویکی» و «بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی».


جنگ سرد، جنگ هسته‌ای

کتاب انقلاب بلشویکی چهارمین جلد از مجموعه‌ی «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» است. انقلاب بلشویکی یکی از اثرگذارترین رویدادهای سیاسی قرن بیستم بود، چرا که نه تنها در تاریخ روسیه، بلکه در تاریخ سراسر دنیا تأثیر بسزایی داشت و رژیمی سرکوب‌گر به وجود آورد که ۷۴ سال دوام آورد و در اتحاد شوروی و بخش‌های دیگر اروپا موجب رنج‌های بی‌حدوحصر شد. اما فراتر از آن باعث ستیزه‌جویی فراگیری شد که به جنگ سرد معروف است. خطر جنگ هسته‌ای میان اتحاد شوروی و آمریکا که ده‌ها سال دنیا را تهدید می‌کرد هر دو جامعه را دستخوش تغییر کرد. در کتاب «انقلاب بلشویکی» رویدادهای منجر به این انقلاب، پیامدهای آن، و تأثیری که در دنیای امروزی داشت بررسی می‌شود. افرادی که می‌خواهند نه تنها درباره‌ی تاریخ بلکه درباره‌ی رویدادهای جاری، سیاست، حکومت، روابط بین‌المللی و جامعه‌شناسی بیشتر بدانند، این کتاب را دوست خواهند داشت.


بخشی از کتاب انقلاب بلشویکی

«تزار نیکلای دوم از خاندان رومانوف، آخرین امپراتور روسیه، در سال ۱۸۶۸ به دنیا آمد و از سال ۱۸۹۴ تا هنگام کناره‌گیری در زمان وقوع انقلاب فوریه در سال ۱۹۱۷ سلطنت کرد. او با جورج پنجم پادشاه انگلستان و ویلهلم دوم قیصر آلمان خویشاوند بود. نیکلای چند هفته پس از جلوس بر تخت پدرش آلکساندر سوم که نابهنگام درگذشت با شاهزاده خانم آلیکس هِسه ازدواج کرد که به آلکساندرا معروف است. آلکساندرا در سیاست‌هایی که شوهرش اتخاذ می‌کرد نقش مهمی داشت اما به سبب تبار آلمانی‌اش مردم روسیه از او نفرت داشتند.»


کتاب صوتی «انقلاب بلشویکی»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات ققنوس»، نسخه‌ی صوتی کتاب «انقلاب بلشویکی» اثر «سیلویا انگدال» را با ترجمه‌ی «شهربانو صارمی» تولید و منتشر کرده است. روایت این کتاب را «آرمان خدادادی» بر عهده داشته است. پیش از این هم کتاب «بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی» از همین نویسنده با صدای «فرناز مرکباتی» توسط آوانامه صوتی شده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
374.۵۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۳۸:۱۷
نویسندهسیلویا انگدال
مترجمشهربانو صارمی
راویآرمان خدادادی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۷۴.۵۸ کیلوبایت
۰۶:۳۸:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب بلشویکی
انقلاب بلشویکی
سیلویا انگدال
آوانامه
5
(1)
75,000
تومان