0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرگ ایوان ایلیچ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مرگ ایوان ایلیچ

نویسنده:
لئو تولستوی
درباره مرگ ایوان ایلیچ

کتاب مرگ ایوان ایلیچ نوشته‌ی لئو تولستوی برای نخستین بار در سال 1886 منتشر شد. این کتاب حجم کمی دارد و به عنوان داستان بلند شناخته می‌شود. تولستوی در این کتاب داستان مرگ ایوان ایلیچ را شرح می‌دهد. این کتاب یکی از بهترین شاهکارهای ادبیات با موضوع مرگ است. در آثار تولستوی همیشه آثاری از اندیشه مرگ وجود داشته، اما در هیچ یک از آن‌ها همانند مرگ ایوان ایلیچ چنین مستقیم و فلسفی به آن نپرداخته است. 

داستان با خبر مرگ ایوان ایلیچ شروع می‌شود و اولین چیزی که بعد از شنیدن این خبر برای دوستان همکارش در دیوان عالی مسئله می‌شود این است که چه کسی جایگزین خواهد شد. درواقع مرگ او فقط خالی شدن یک پست در دیوان عالی‌ست. و برای همسرش هم مرگ او معنی به خطر افتادن منبه درآمد خانواده را دارد. بعد هر چه جلوتر می‌رویم با ایوان ایلیچ 45 ساله که حالا مرده است بیشتر آشنا می‌شویم. تولستوی اثری که با مرگ شروع کرده است را زندگی پایان می‌دهد. 

نسخه‌ی صوتی این شاهکار ادبی را با صدای مهیار ستاری و ترجمه یوسف قنبر از فیدیبو بشنوید و لذت ببرید.

لئو تولستوی را بیشتر بشناسیم

لئو تولستوی با نام کامل لی‌یف نیکولایویچ تولستوی در سال 1828 در مسکو متولد شد. او که در یک خانواده اشرافی زندگی می‌کرد پدر و مادرش را در کودکی از دست داد و سرپرستی او به خویشاوندانش رسید. در کودکی معلم خصوصی داشت و دروس اولیه را در خانه آموخت. او در رشته‌های زبان‌های شرقی و حقوق تحصیل کرد اما در نهایت دانشگاه را رها کرد و به ارتش پیوست. اولین داستان او به نام کودکی در سال 1851 را منتشر شد و بعد داستان‌های نوجوانی ‌و ‌نوجوانی را نوشت و این مجموعه‌ی سه‌گانه برداشتی از زندگی خود اوست. تولستوی تحت تاثیر ژان ژاک روسو بود و بعد از تولستوی بسیاری متاثر از او بوده‌اند. از آثار درخشان تولستوی به آثاری مانند آناکارنینا، رستاخیز، پدر سرگی و سعادت زناشویی می‌توان اشاره کرد.

چرا باید مرگ ایوان ایلیچ را بشنویم؟

مرگ ایوان ایلیچ یکی از شاهکارهای تاریخ ادبیات جهان و روسیه به حساب می‌آید. این کتاب جزو همان لیست‌های معروفی‌ست که می‌گویند تا قبل از مرگ باید بخوانیم. از طرفی دیگر مواجهه‌ی تولستوی با مرگ در این کتاب نگاه تازه‌ای به ما می‌دهد. خواندن این کتاب را از دست ندهید.

در بخش هایی از کتاب می‌خوانیم 

در عمارت بزرگ دادگستری، هنگام رسیدگی به دعوای خانواده ملوینسكی دادستان و اعضای دادگاه طی زمان تعطیل جلسه برای تنفس در اتاق ایوان یگورویچ شبك گرد آمده بودند و بحث به پرونده پر سر و صدای كراسوسكی كشیده بود. فیودور واسیلی یویچ با حرارت بسیاری می‌كوشید ثابت كند كه دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پروند را ندارد و ایوان یگورویچ سر حرف خود پافشاری می‌كرد كه دارد. اما پیوتر ایوانویچ كه از ابتدا به بحث وارد نشده بود توجهی به آن چه می‌گفتند نداشت و سر خود را به خبرنامه‌ای كه تازه آورده بودند گرم كرده بود. گفت آقایان ایوان ایلیچ هم مرد. 

پیشنهادهایی برای کسانی که مرگ ایوان ایلیچ را دوست دارند

اگر مرگ ایوان ایلیچ و آثار تولستوی را دوست دارید شما را به خواندن و شنیدن چند کتاب دیگر از ادبیات روسیه دعوت می‌کنیم و امیدواریم لذت ببرید.

  • کتاب صوتی نازنین از فیودور داستایوفسکی با صدای تایماز رضوانی
  • کتاب صوتی مرشد و مارگاریتا از میخائیل بولگاکف با صدای حامد فعال
  • کتاب پرتره از نیکلای واسیلیویچ گوگول با ترجمه‌ی پرویز همتیان بروجنی
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
163.۹۹ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۵۸:۴۳
نویسندهلئو تولستوی
مترجمیوسف قنبر
راویمهیار ستاری
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۳.۹۹ مگابایت
۰۲:۵۸:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

محور اصلی نوشته های داستایوفسکی رنجه...اعتقاد داره تا وقتی رنج نکشیم، به آگاهی نخواهیم رسید و رها نخواهیم شد. گویی تولستوی هم بر همین باوره..درست در لحظه ای که ایوان ایلیچ این تصور رو که &#۳۴;من درست زندگی کردم&#۳۴; رو به چالش می کشه، رهاییش شروع میشه..تنها کتابی که لحظه مردن رو با این ظرافت به تصویر کشیده همین کتابه و البته &#۳۴;فرشته سکوت کرد&#۳۴; اثر هاینریش بل

5

این داستان‌زندگی خیلی از انسانهاست که واقعا مفهوم زندگی را درک نمیکنند و نهایتا که به مرگ نزدیگ میشوند نمیتوانند مرگ را بپذیرند و در آن موقع است که متوجه می‌شوند آن روزگاری را که گذرانده اند واقعا زندگی نکرده اند... و بالاخره به مرگ آگاهی میابند. غمگین اما دلنشین

5

با وجود این که بر خلاف معمول نام کتاب حکایت از مرگ شخصیت داستان دارد ، داستان کشش دنبال کردن رو در خواننده به وجود میاره همراه با این پیام که قبل از این که متوجه بشیم دیگر زمانی نمانده به کارنامه زندگی مون نگاهی بیندازیم ....

5

سلام ، کتاب بسیار خوبی است .به خصوص ترجمه سلیس و روان آن دل انگیز است . فقط چون من بضاعت مالی خوبی ندارم ، متمولان کریم ، کمبودهای مرا تامین کنند ، سپاسگزارم

3

به نظرم چندان موضوع خاصی نبود من دریافتی نداشتم از این کتاب بیش از اینها توقع داشتم..

5

کتاب فوق العاده ای هست، در لحظه زندگی کردن رو یادآور میشه، حتما مطالعه بفرمایید

5

توصیه میکنم که‌به این متاب کوش کنید

4

کتابی زیبایی بود،حتماگوش بدید

4

توصیه میکنم بخونید

4

خوب بود

نمایش 1 نقد دیگر
4.5
(19)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
مرگ ایوان ایلیچ
مرگ ایوان ایلیچ
لئو تولستوی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرگ ایوان ایلیچ
مرگ ایوان ایلیچ
لئو تولستوی
نوین کتاب
4.5
(19)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
تومان