0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نازنین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نازنین

درباره نازنین

کتاب نازنین نویسنده: فیودور داستایوسکی


کتاب صوتی نازنین یکی از شاهکارهای فیودور داستایوسکی، نویسنده بزرگ روسی، است. این رمان در سال 1868 منتشر شد و داستایوسکی در آن به تجربیات انسانی، اختلالات روحی، و مسائل اخلاقی به صورت عمیقی پرداخته است. او در این اثر تصویری پیچیده از جامعه روسیه نخستین دهه قرن نوزدهم ارائه می‌دهد.

موضوع کتاب صوتی نازنین چیست

موضوع اصلی کتاب صوتی نازنین مرکزیت قهری، صداقت و بی‌گناهی ناشی از سادگی را در بر می‌گیرد. شخصیت اصلی کتاب به نام نازنین ایپانچین داستایوسکی، جوانی بی‌گناه و خیره‌کننده است که به دلیل صداقت و سادگی‌اش، به جوامع پیچیده نخستین دهه قرن نوزدهم روسیه تناسخ می‌یابد. او تلاش می‌کند با محبت و صداقتش در میانه جامعه‌ای پر از فساد و تزویر، خیره کننده‌ای از کمال انسانی را نمایش دهد. نازنین به عنوان یک شخصیت مسیحی و تأثیرگذار ایجاد شده است، اما در عین حال به عنوان یک ناوک اجتماعی در جامعه روسیه زمان خود نیز عمل می‌کند. این شخصیت معطوف به انسانیت و کمال انسانی تنها نشانگر انزوای او نسبت به جامعه نیست، بلکه نشان‌دهنده نقدی است که داستایوسکی به ساختار اجتماعی و اخلاقی جامعه خود دارد.

جوایز دریافتی کتاب صوتی نازنین:

کتاب نازنین به عنوان یکی از آثار مهم داستایوسکی شناخته شده است و تأثیر زیادی در ادبیات جهانی داشته است. این کتاب به‌طور مداوم در فهرست بهترین آثار ادبیات دنیا قرار گرفته و جوایز مختلفی را نیز به دست آورده است. از نظر موضوعی، نازنین همچنان به عنوان یک آثار نهفته از انسانیت و تضادهای اجتماعی شناخته می‌شود و به عنوان یکی از آثار معتبر ادبیات جهانی مورد تجدیدنظر و بررسی قرار می‌گیرد.

نازنین نه تنها به عنوان یک کتاب پرفروش و محبوب شناخته شده است، بلکه از لحاظ ادبی و انسانی نیز به عنوان یک اثر بزرگ در تاریخ ادبیات جهان شناخته می‌شود که همچنان تأثیر خود را در جوامع مختلف به نمایش می‌گذارد.

آشنایی بیشتر با نویسنده کتاب نازنین، فیودور داستایوسکی (Fyodor Dostoevsky)

فیودور داستایوسکی  در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱، در مسکو، روسیه به دنیا آمد و در ۹ فوریه ۱۸۸۱، در سنت پترزبورگ، روسیه درگذشت. فیودور داستایوسکی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان روسی و جهانی است که به عنوان یکی از اعضای مهم جریان واقع‌گرایی اختیار دارد. او در دوره‌های مختلف زندگی‌اش با مشکلات مالی و روانی مواجه بود و این تجربیات در آثار او تأثیر بسزایی داشت. داستایوسکی آثاری از جمله جرم و مکافات، خرد و احمق، شیاطین و بیگانه‌ها را نوشت که همگی به عنوان آثار بزرگ ادبی جهان شناخته می‌شوند.

تعدادی از آثار فیودور داستایوسکی در فیدیبو:

·      کتاب بیچارگان

·      کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی

چرا باید کتاب نازنین را بخوانیم

کتاب نازنین به عنوان یکی از مهمترین آثار داستایوسکی شناخته می‌شود که به طرز بی‌نظیری به مفاهیمی چون عشق، صداقت، و تضادات انسانی پرداخته است. این کتاب با شخصیت اصلی بی‌گناه و صداقت‌طلب خود، خوانندگان را به تأمل در معنای واقعی انسانیت و ارتباطات اجتماعی ترغیب می‌کند. باختری ها و مخاطبان علاقه‌مند به اثرات روحی و فلسفی در داستایوسکی، نازنین را باید به عنوان یکی از آثار برجسته او مطالعه کنند.

بخش منتخب از کتاب نازنین

او با نگاهی چون خورشید در زمستان به اطراف خیره شد و چشمانش تازه به روح انسان نگاه می‌کردند، دنیای جدیدی که زیباترین گوشه‌هایش را به نشانه آرامش بی‌نهایت می‌پوشاند ...

پیشنهادهایی به علاقمندان کتاب نازنین از داستایوسکی

اگر از خواندن کتاب نازنین لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن و یا شنیدن آثار زیر را نیز از دست ندهید:

·      کتاب صوتی مغازه خودکشی | با صدای هوتن شکیبا

·      کتاب مردی به نام اوه

·      رمان عاشقانه ملت عشق | اثر الیف شافاک

·      کتاب صوتی شرط‌بندی



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
149.۴۲ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۳:۱۳
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجم یلدا بیدختی نژاد
راویتایماز رضوانی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۹.۴۲ مگابایت
۰۲:۴۳:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (11)
گیرا 🧲 (11)
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
8 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

چقدر بهتر میشه اگر راوی های عزیز متوجه باشن که داستان و رمان یک فرم خوانش دارد.. نمایشنامه خوانی یک فرم دیگر. در رمان نویسنده به اندازه کافی جزییات و فضا را توضیح میدهد و خود کلمات و جملات به اندازه جذاب و گویا هستند. خوانش داستان با اجرای رادیویی متفاوت است دوست عزیز. جملات بایستی شیوا خوانش شوند و خود کلمات در ذهن شنونده تداعی شوند که از متن داستان و قلم نویسنده و مترجم لذت ببرند نه اینکه تن صدا عوض شود و به جای کاراکتر زن صدای مردانه خودتان را نازک کنید. آخر مگر میشود یک راوی مقلد صدای همه شخصیت ها باشد. اگر اینطور بود که نمایشهای رادیویی یا گویندگی را همه یک نفر اجرا میکرد. خنده دار است.

5

داستان که البته زیبا بود و تو را تا آخر همراه می کرد. شاید کمی برای کم سن و سال ها درکش دشوار بود. اما مخصوصا اگر با صفات آوم های خودشیفته آشنا باشی، خیلی جالب و عمیق واقعیت درونشان را توضیح داده بود. صداپیشگی بسیار عالی و پر احساس بود. ممنون از اجرای زیبایشان

4
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️

واقعا نمی‌دونم چه طور ممکنه یک داستان اینقدر خوب باشه. داستایوفسکی نویسنده مورد علاقه من نیست ولی از بس سبک نوشتاری منحصربه‌فردی داره خیلی از نوشته‌ها و کتاب‌هاش رو دوست دارم. پایان کتاب تلخ و بسیار واقع‌گرایانه بود. صدای گوینده بسیار عالی بود و لذت بردم.

3

داستان بعد های فلسفی جذابی داره. ولی متاسفانه راوی این داستان رو با نمایشنامه اشتباه گرفتن. با این که صداشون خوبه. ولی تمام داستان رو با تن صدای بالا روخوانی میکنن. لزومی نداره واقعن داستان یک خطی رو ااین همه با هیجان بالا بخونید. و کاراکتر سازی ثابت بهش بدید.

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

من این داستان رو قبلا خونده بودم اما با شنیدن اجرای بی نظیر آقای رضوانی حال و هواش کاملا متفاوت بود. ایشون واقعا به متن تسلط دارن و اجراشون خیلی پرحسه.

5

این مرد ملغمه‌ای بود از تمام مردانی که دیده‌ام… اجتناب از ابراز مهر و دوست‌داشتن وبعد، همیشه دیر شده

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

اجرای روان ، لذت اشنایی با این کتاب ارزشمند و فاخر ادبی را چند برابر کرده است.این کتاب، بعنوان یک نمایشنامه مونولوگ بخوبی قابل اجرا هست.

2

موضوع خیلی کلیشه ای بود و اصلا جذابیتی نداشت. ناگفته نماند که فوق العاده ترجمه شده. احساس میکردم یه کتاب از نویسنده ایرانی دارم میخونم.

1

چرا گوینده انقدر داد وبیداد می کرد واقعا کل داستان با لحن صدای بدش خراب کرد ، مگه نمایش اجرا می کرد ، خیلی بد بود

5

قصه و خوانش را دوست داشتم. لحن راوی قصه جذابیت داستان را بیشتر کرده...

نمایش 19 نقد دیگر
3.9
(48)
گیرا 🧲 (11)
62,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
نازنین
نازنین
فئودور داستایفسکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نازنین
نازنین
فئودور داستایفسکی
رادیو گوشه
3.9
(48)
گیرا 🧲 (11)
62,000
تومان