0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنیای سوفی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی

درباره دنیای سوفی

«سوفی آموندنسِن آن روز به همراه دوستش یوآنا از مدرسه به خانه برمی‌گشت. در بین راه راجع به آدم‌ماشینی‌ها حرف می‌زدند. یوآنا اعتقاد داشت مغز انسان مثل یک کامپیوتر پیشرفته عمل می‌کند؛ اما سوفی با او کاملاً موافق نبود چون به عقیده‌ی او انسان خیلی پیچیده‌تر از یک دستگاه الکترونیک است. وقتی به فروشگاه بزرگ محله‌شان رسیدند راهشان از همدیگر جدا شد و هرکدام به‌طرف خانه‌ی خود رفتند. سوفی در انتهای محله‌ی خانه‌های ویلایی زندگی می‌کرد و مسافت خانه‌شان تا مدرسه تقریباً دو برابر مسیر یوآنا بود. بعد از خانه‌ی آن‌ها تقریباً هیچ خانه‌ای نبود و جنگل انبوه قرار داشت.» این جملاتی است که یوستین گوردر، مشهورترین کتابش، یعنی دنیای سوفی را با آن آغاز کرده است. کتابی جذاب و خواندنی که مخاطب را به سفری در دنیای فلسفه می‌برد.

دنیای سوفی تاکنون به نزدیک 60 زبان دنیا برگردانده شده و بیش از 40 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. کتاب دنیای سوفی همچنین جایزه‌ی ادبیات نسل جوان آلمان را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

‌درباره‌ی کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گوردر

کتاب دنیای سوفی با عنوان اصلی «sophie’s world: a novel about the history of philosophy» اولین بار سال 1991 منتشر شد. شخصیت اصلی این کتاب دختر نوجوانی به نام «سوفی آموندسن» است که ذهنی فعال و پر از سؤال دارد. او که با مادرش زندگی می‌کند با یک سری نامه‌ها و نوارهای عجیب مواجه می‌شود که او را وارد اتفاقات عجیب‌وغریبی می‌کنند. اتفاقاتی که تاریخ فلسفه را در سراسر جهان مرور می‌کند. هرچند دنیای سوفی برای نوجوانان نوشته شد اما بزرگ‌سالان نیز استقبال بسیار خوبی از آن کردند.

سال 1999 از روی این کتاب، فیلمی به همین نام ساخته شد. «اریک گوستاوسون» (Erik Gustavson) کارگردانی این اثر را بر عهده داشته است.

مروری بر فصل‌های کتاب دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی در قالب داستانی جذاب تاریخ فلسفه را از اساطیر یونان تا امروز به خواننده آموزش می‌دهد. عنوان فصل‌های کتاب دنیای سوفی به شرح زیر است:

فصل اول -باغ عدن

فصل دوم – کلاه بلند شعبده‎‌بازی

فصل سوم -اساطیر

فصل چهارم- فیلسوف‌های طبیعی

فصل پنجم- دموکریتوس

فصل ششم - سرنوشت

فصل هفتم - سقراط

فصل هشتم - آتن

فصل نهم – افلاطون

فصل دهم – کلبه‌ی سرگرد

فصل یازدهم -ارسطو

 

فصل دوازدهم - یونان گرایی

فصل سیزدهم - کارت پستال‌ها

فصل چهاردهم - دو فرهنگ

فصل پانزدهم - قرون‌وسطی

فصل شانزدهم -رنسانس

فصل هفدهم- عصر باروک

فصل هجدهم - دکارت

فصل نوزدهم- اسپینوزا

فصل بیستم- جان لاک

فصل بیست و یکم – دیوید هیوم

فصل بیست و دوم - بارکلی

فصل بیست و سوم - برکلی

فصل بیست و چهارم - عصر روشنگری

فصل بیست و پنجم - کانت

فصل بیست و ششم - رومانتیسم

فصل بیست و هفتم - هگل

فصل بیست و هشتم – کی‌یر کگارد kierkegaard

فصل بیست و نهم - مارکس

فصل سی‌ام - داروین

فصل سی و یکم - فروید

فصل سی و دوم - دوران خودمان

فصل سی و سوم - مهمانی توی باغ

فصل سی و چهارم - همنوایی

فصل سی و پنجم -انفجار بزرگ

‌‌‌درباره‌ی یوستین گوردر نویسنده‌ی کتاب دنیای سوفی

یوستین گوردر «jostein gaarder» نویسنده و فیلسوف نروژی سال 1952 به دنیا آمد. او در دانشگاه اسلو در رشته‌ی ادبیات، فلسفه و الهیات درس خواند. یوستین گوردر از کودکی به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشت و درنهایت نیز همین کار را به‌عنوان حرفه‌ی اصلی خود برگزید. هرچند او در ابتدا به‌عنوان معلم فلسفه در دبیرستان درس می‌داد و تلاش می‌کرد برای ملموس شدن مسائل درس‌هایش را در قالب داستان و رمان بیان کند. او تلاش کرد فلسفه را برای نوجوانان ملموس کند و در این راه کتاب‌های زیادی نوشت. از میان مشهورترین کتاب‌های گوردر که در ایران نیز ترجمه و منتشرشده‌اند می‌توان به کتاب‌های «راز فال ورق»، «دختر پرتقالی»، «راز تولد»، «مرد داستان فروش»، «دنیای نورا 2048»، «دنیای آنا» و «مرد غیرقابل‌اعتماد» اشاره کرد.

یکی از جنجالی‌ترین مسائل مربوط به این نویسنده مقاله‌ای در سال 2006 بود که گوردر در آن خواسته بود حکومت اسرائیل در شکل فعلی آن به رسمیت شناخته نشود، این مقاله بازتاب‌های زیادی داشت و درنهایت گوردر در این باره گفت که قصد توهین به دین یهود را نداشته است.

یوستین گوردر یک فعال محیط‌زیست و حقوق بشر هم هست او به همراه همسرش جایزه‌ی سوفی را پایه‌گذاری کرده است که سالانه به حامیان محیط‌زیست داده می‌شود.

ترجمه‌ی کتاب دنیای سوفی به فارسی

کتاب دنیای سوفی ازجمله کتاب‌هایی است که چندین و چند بار به زبان فارسی برگردانده شده است. اولین بار «حسن کامشاد» این کتاب را به فارسی برگرداند و انتشارات نیلوفر منتشر کرد. از آن زمان تاکنون مترجمان زیادی این اثر را به فارسی برگردانده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به افرادی مانند «مهرداد بازیاری»، «مهدی سمسار»، «کوروش صفوی»، «محمود معلم» و «لیلا علی مددی» اشاره کرد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی دنیای سوفی را با ترجمه‌ی مهدی مهدی‌لو عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب دنیای سوفی را خواند؟

دنیای سوفی یک کتاب معمولی نیست، داستانی جذاب و خواندنی از دنیای فلسفه است که تلاش می‌کند علاوه بر مرور تاریخ فلسفه سؤالات بنیادین بشر، مانند اینکه جهان چگونه به وجود آمده است، انسان چگونه روی زمین پا گذاشته است؟ سرنوشت بشر چیست و سوالاتی از این دست را پاسخ دهد. یوستین گوردر نویسنده‌ی این کتاب دیدگاه خاص و جذابی دارد، مخاطب با شنیدن دنیای سوفی می‌تواند با عینک گوردر به جهان نگاه کند و از نگاه او شگفت‌زده شود.

کتاب دنیای سوفی در دسته‌ی کتاب‌های داستان فلسفی قرار دارد.

کتاب دنیای سوفی مناسب برای گروه سنی نوجوانان و علاقه‌مندان به فلسفه است.

خوانش کتاب صوتی دنیای سوفی را سارا فیض به عهده داشته است.

کتاب دنیای سوفی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان فلسفی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان فلسفی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گوردر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان فلسفی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۸ گیگابایت
مدت زمان
۲۰:۰۳:۴۱
نویسندهیوستین گوردر
مترجم مهدی مهدی لو
راویسارا فیض
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۱۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۸ گیگابایت
۲۰:۰۳:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 274 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
6 ٪
164 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من این کتاب رو سالها پیش خوندم اولین کتاب فلسفی بود که ندونسته خوندمش. تقریبا نیمی از داستان رو خونده بودم که تازه دستم اومد چه خبره و چه میخواد بگه. مثال آدمها که مثل ککهای روی موهای خرگوش شعبده بازی هستن هنوز تو ذهنم مونده. آدمها وقتی بچه ان سبک هستن و بالای موهای خرگوش شعبده بازی زندگی میکنن و میتونن شعبده باز (آفریننده) رو ببینن اما به مرور زمان که بزرگ میشن و چاق میشن سر میخورن میان پایین موهای خرگوش و دیگه نمیتونن شعبده باز رو ببینن. این استعاره زیبا فارغ از سقم و صحتش، تو گوشه ذهنم باقی مونده. اگه به فلسفه یا داستانهای رمزگشایانه علاقه دارید، این کتاب نوشته خوبیه

4

خلاصه‌ای از تاریخ معرفت و فلسفه غرب رو به زبان ساده در قالب داستانی که خودش هم طرح فلسفی داره بیان کرده. بنظرم کانت یه جایی گفته بود این ننگ فلسفه‌ست که نمی‌تونه ثابت کنه دنیایی که توش زندگی می‌کنیم واقعیت داره یا نه. قطعا کتاب ارزشمندیه بخصوص برای نوجوانان و برای بزرگسالانی که با تاریخ فلسفه آشنا نیستند. شخصیتهایی که در این کتاب ازشون یاد میشه هر کدومشون به نوعی در معماری جهانی که ما توش زندگی می‌کنیم نقش داشتن. صدای راوی هم بسیار زیباست اما کاش برای سوفی صداسازی مناسب‌تری انجام می‌داد. سوفی یک نوجوان ۱۵ ساله‌ست که از سن خودش هم دو سه سالی بزرگتر بنظر میرسه و یه جا گفته میشه شبیه دخترهای ۱۸ ساله‌ست. در حالی که صدای یک دختربچه هفت هشت ساله روش گذاشته شده. جا داشت برای چنین شخصیتی از صدای پخته‌تری استفاده می‌شد.

3

نکته اصلی و اساسی در این کتاب این بود، زمانی که به تشریح نظر ارسطو در مورد زنان رسید،بسیار آشکارا به مخالفت با ارسطو پرداخت و آنرا خبط و خطای او دانست در حالی که یک انسان فرهیخته زمانی که در این اشل به پرداخت بیان تاریخ فلسفه میپردازد حق تحلیل یا تفسیر ندارد و قائدتا باید بیشتر بیان کننده نظر شخص مورد نظر باشد.حالا نکته عجیب اینجاست که در سرتاسر کتاب شما میبینید که اگر به هر موضوع دیگه ای از جمله خدا و غیره هر نظری داده میشد بسیار راحت از کنار آن میگذشت.متاسفانه در دنیا تبعیض آشکاری به نفع زنان جاریست،چه در فیلم و چه در کتاب و سایر عرصه ها و این کار عوارض دراز مدتی برای نسل بشر خواهد داشت.

4

با تشکر از شما ذکر یک نکته حایز اهمیت است /متاسفانه بخش های زیادی از کتاب حذف شده بود که این اتفاق باعث از هم گسیخته شدن محتوا میشد مورد دوم اینکه تاریخ تولد فلاسفه تا نیمه های کتاب برعکس خوانده میشد و این اصلا جالب نبود ! در رابطه با محتوای کتاب هرچند گرایش مذهبی نویسنده کاملا به چشم میاید و ناخوشایندتر از ان ظلمی است که در حق ایران و فلاسفه ی ایرانی صورت میپذیرد اما در مبحث آموزش اثری تسهیل کننده به شمار میرود .با کمی تامل میتوان مطروحه را تحل و بررسی کرد و درونمایه ی درست را استخراج کرد .سپاس از تیم فیدیبو و بانو سارا فیض ?

1

کتاب داستان و رمان بی هدف که نیست داره تاریخ فلسفه توضیح میده همینجوریش واسه خیلیا سخته فهمیدنش چه برسه که انقدر بخوان ازش هم بزنن

4

کتاب بسیار ضعیفی بود در زمینه ی فلسفه. بیشتر تبلیغ مسیحیته . کوبیدن اسلام و ایران مد نظر نویسنده بوده. ملاصدرای بزرگ ما مغزی فلسفی داشته و دارای تفکر عمیق بوده. ملاصدرا کسی بوده که نظرات افلاطون و سایرین رو به راحتی نقض کرده و با استدلال محکم خدا و اسلام و مخصوصا مذهب شیعه رو بیان کرد. عجیبه از شما که متنی چنین سطحی رو کتاب فلسفی میدونید...

5

این کتاب واقعا عالیه میتونه شما رو از اتاق تاریکی که در آن هستید به جهان هستی معرفی می کند و چیزایی که براتون عادی شده و دیگه مهم نیست رو براتون جوری مثل اول می کنه که واقعا بهتر دنیا رو ببینید به نظر من این کتاب یک عینکی برای بهتر دیدن دنیاست به نظر من نخوانید ضرر بزرگی کرده اید فلسفه را به خوبی بیان میکند و به نظر من محدودت سنی ندارد و هرکس بخواند هم میتواند بفهمد و هم لذت ببرد من که خیلی کتاب رادوسش دارم

3

من این کتاب رو هشت دفعه خوانده ام این کتاب در باب تربیت یک شاکاره درسته فلسفی نوشته شده اما در زیر پوست کتاب نوشته هایی از جوهر طلا وجود داره... درست در وسط کتاب به نکته شیوه تربیتی فرانسه و امریکا اشاره مستقیم میکنه که راهنمایی هست برای تربیت فرهیختگان... من این کتاب را به کسانی که بیش از اندازه دوستشان داشته باشم هدیه میکنم و همچنین به دخترم که در حال خواندن درس روانشناسی هست هدیه دادم. شایان ذکر است که توصیه کنم در کشور به دلیل فقر دانش این جور کتابها بهای بیشتری را در این زمینه خرج کنند قبلا از همکاری شما سپاسکذارم.

5

اگر میخوای رو بیارید به کتاب های فلسفی این کتاب بهترین کتاب برای شروعه و یک دید کلی از فلفسه به آدم میده واقعا زیباست طوری نوشته شده که هر کسی میتونه بخونه و بفهمه

5

برای آشنایی با دوره های مختلف تاریخی و فلاسفه اون زمانها و نوع نگرششون هست ،،احتمالا اگر نسخه معمولی رو میخوندم حوصله نداشتم تمومش کنم اما نسخه صوتیش با این صدای خوب و خوانش روان رو خیلی پسندیدم ،،تهش هم کسایی که فکر میکردی واقعی هستن خیالی بودن و آدمای توی داستان واقعی بودن... اینم هنر نویسنده اش رو نشون میده

نمایش 154 نقد دیگر
4.2
(274)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
137,000
٪30
95,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنیای سوفی
٪30
دنیای سوفی
یوستین گوردر
آوانامه
4.2
(274)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
137,000
٪30
95,900
تومان