0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرمول برنامه ریزی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرمول برنامه ریزی

درباره فرمول برنامه ریزی

بعضی از مؤلفه‌های موفقیت و پیشبرد اهداف بسیار تأثیرگذار هستند و حرکت و پیشرفت سایر ارکان گروه به آن‌ها وابسته است. در مدیریت ابعاد مختلف زندگی زمانی انجام امور اثربخش است که برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. برنامه‌ریزی به‌عنوان عامل اصلی در فرآیند موفقیت بسیار حائز اهمیت است زیرا سبب می‌شود تمامی فعالیت‌ها، یکپارچه در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده صورت گیرند. برنامه‌ریزی درست بهتر است تمام مؤلفه‌های ممکن را در برگیرد تا اهداف به وقوع بپیوندند، کتاب فرمول برنامه‌ریزی منبعی کامل و درعین‌حال ساده‌ است که فاکتورهای مهم و کاربردی برای داشتن یک برنامه‌ی متناسب و نتیجه‌بخش را ارائه می‌دهد.

درباره کتاب فرمول برنامه‌ریزی اثر دیمون زاهاریادس

کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» نوشته‌ی «دیمون زاهاریادس» سال 2016 منتشر شد. این کتاب راهنمایی برای یک برنامه‌ریزی متناسب با اهداف است و چگونگی عمل به فهرست کارها، برای مدیریت روزانه‌ی وظایف را آموزش می‌دهد. حضور یک برنامه‌ی مدون که متناسب با توانایی‌های فرد است بسیار راهگشا و موفقیت‌آمیز است. بسیاری از افراد توانایی انجا‌م‌ کارهای روزانه‌شان را در مدت‌زمان تعیین‌شده ندارند و این موضوع در درازمدت سبب  اضطراب و استرس آن‌ها می‌شود. سرخوردگی یکی از نتایج دیگر بی‌برنامه بودن است، زیرا پس از ناتوانی در انجام امور فرد احساس بیهودگی می‌کند که می‌تواند نتایج بدی را به دنبال داشته باشد. وجود یک استراتژی اصولی راه‌کار مناسبی در چنین موقعیت‌ها است زیرا فرد در مدت‌زمان معین به وظایف شخصی و کاری‌اش دست می‌یابد و حس رضایت را نیز تجربه می‌کند.

کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» بانام اصلی To-Do List Formula: A Stress-Free Guide To Creating To-Do Lists That Work نشان می‌دهد چگونه کارهایتان را مدیریت کنید و برنامه‌ای متناسب با مهم‌ترین اهداف زندگی‌تان تدوین کنید. برنامه‌ریزی درست مهارتی است که منجر به کاهش استرس و تحقق مسئولیت‌هایتان می‌شود. «دیمون زاهاریادس» نویسنده‌ی کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» توصیه‌های عملی و قدم‌به‌قدم برای افزایش بازدهی و بهبود مدیریت زمان ارائه می‌کند و رویکردی که بهترین مکمل انجام کارها سروقت است را ارائه می‌کند. در یک جمله محتوای کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» را می‌توان این‌چنین معرفی کرد: «شما در حال یادگیری سیستمی هستید که در چگونگی رویکرد کاریتان، چه در محل کار و چه در خانه، انقلاب و دگرگونی ایجاد خواهد کرد.»

مروری بر فصل‌های کتاب فرمول برنامه‌ریزی

کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» شامل پنج بخش است که هر یک از آن‌ها خود شامل چند فصل است که بنا بر احتیاج می‌توان با توجه به سرفصل‌ها آن‌ها را جداگانه مطالعه کرد. بخش اول کتاب با عنوان «چرا فهرست کارهای برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود را به پایان نمی‌رسانید؟» است و نویسنده در طول آن درباره‌ی اهداف نا به‌جا، برنامه‌های بلندمدت و عدم ارتباط وظایف با اهداف صحبت می‌کند. در این فصل گستردگی برنامه‌ها موردبحث است زیرا اکثر برنامه‌‌ها شامل تعداد زیادی فعالیت هستند که تنوع آن‌ها سبب سرگشتگی افراد می‌شود. همچنین در این فصل «دیمون زاهاریادس» کلی‌نگری را یکی از دلایل برنامه‌ریزی ناموفق می‌داند، بهتر است برنامه‌تان دقیق نوشته شود. بخش دوم کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» ده مورد از مشهورترین سیستم‌های برنامه‌ریزی را ازجمله «فهرست فراگیر و کلی»، «فهرست: وظیفه + تاریخ شروع + سررسید»، «فهرست دوگانه‌ی کارها: فهرست اصلی کارها + فهرست روزانه‌ی کارها»، استراتژی 2+3» و قانون 5_3_1» را توضیح می‌دهد. «چگونه برنامه‌ای کامل ایجاد کنیم؟» بخش سوم کتاب است که شامل ده قدم است. طی این ده قدم «دیمون زاهاریادس» شیوه‌ی درست برنامه‌ریزی نتیجه‌بخش را آموزش می‌دهد و در مورد اولویت‌بندی وظایف و پروژه‌ها صحبت می‌کند.

بخش چهارم کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» «چگونه از یک سیستم برنامه‌ریزی با کارکرد درست نگهداری کنید؟» شامل هشت توصیه مفید و راهگشا برای ادامه‌ی پیروی از برنامه‌تان است و در آخر این بخش، قسمتی با عنوان «اگر از واگن افتادید چه‌کار کنید؟» است. نویسنده در این بخش انتهایی درباره‌ی لغزش‌های ممکن در این مسیر صحبت می‌کند و سعی می‌کند با ارائه چند راهکار شمارا به مسیر برنامه‌ریزی‌شده بازگرداند. «آنلاین یا آفلاین: کجا باید برنامه‌های خود را ایجاد کنید؟» بخش پنجم کتاب است و درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از کاغذ و قلم توضیح می‌دهد. در انتهای کتاب نویسنده درباره‌ی چگونگی همگام کردن تقویم با فهرست کارها سخن می‌گوید و لزوم داشتن فهرست کارهای انجام‌شده را مطرح می‌کند.

در بخشی از کتاب فرمول برنامه‌ریزی می‌خوانیم

کاری که یک استراتژی برنامه‌ریزی اصولی برای شما انجام خواهد داد، این‌گونه است: اول به شما کنترل روز کاریتان را خواهد داد. متوجه می‌شوید که باید روی چه چیزی کارکنید و چه چیزی می‌تواند به تعویق انداخته شود. یک سیستم مدیریت وظیفه‌ی خوب، روز کاریتان را منظم‌تر خواهد کرد. دوم قادر خواهید بود به سررسیدهایتان دست‌یابید. یک برنامه‌ی اصولی، اولویت‌های اول روز را بر اساس اهمیت و ضرورتشان مشخص خواهد کرد. برنامه‌ی اصولی فورا به شما نشان می‌دهد که باید وقت و توجه خود را به کجا اختصاص دهید.

سوم، برنامه‌تان تضمین خواهد کرد که در حال انجام امور درست، در زمان درست هستید. درنتیجه، موارد ضروری انجام خواهند شد و اگر وقتتان اجازه بدهد، می‌توانید روی موارد با ضرورت کمتر هم تمرکز کنید. به‌جای اینکه احساس اضطراب کنید، حس می‌کنید حتی یک‌قدم از دیگران جلوترید.

چهارم، از هدر رفتن وقت باارزشتان برای رسیدگی به مشکلات غیرمنتظره جلوگیری خواهید کرد. به خاطر داشته باشید، فهرست کارهایتان بر اساس ضرورت موارد، به شما نشان می‌دهد روی چه چیزی کارکنید. می‌آموزید که برای مدیریت زمان به آن تکیه کنید. یک برنامه‌ی مناسب، شمارا از واکنش به اتفاق‌هایی که به نظر بحرانی می‌رسند بازخواهد داشت. در عوض، هر وضعیتی را بر اساس حجم کاری فعلیتان ارزیابی خواهید کرد و بر این مبنا تصمیمات منطقی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از زمان محدودتان خواهید گرفت.

این نکته قابل‌ذکر است که تعداد کمی «بحران»، واقعاً اضطراری هستند. این‌گونه موارد، اغلب زمانی اضطراری به نظر می‌رسند که ما واکنش احساسی به آن‌ها نشان دهیم. احتمالاً بنا بر تجربه این موضوع را می‌دانید. (بعد از خواندن این کتاب،) برنامه‌ی شما احساسات را حذف می‌کند تا بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید که بازده‌تان به حداکثر برسد.

صحبت از بازده شد، یک برنامه‌ی مناسب به شما کمک خواهد کرد کارهای بیشتری را در زمان کمتری به انجام برسانید، توجه کنید که چیزهای درست را به انجام خواهید رساند. به خاطر بسپارید: پربازده بودن به معنی اتمام فهرست بلندی از کارها نیست. بازدهی به معنی مشغول بودن نیست. بلکه به معنی تمرکز روی فعالیت‌های ارزشمند برای به دست آوردن اهدافتان است.

درباره دیمون زاهاریادس

«دیمون زاهاریادس» Damon Zahariades نویسنده و بنیان‌گذار سایت ArtOfProductivity.com است. او چندین کتاب در ارتباط با موفقیت شیوه‌ی برنامه‌ریزی صحیح نگاشته است که جزو پرفروش‌های سایت آمازون هستند. «زندگی‌ات را 80/20 کن » یکی از کتاب‌های دیگر اوست که به فارسی ترجمه‌شده است.

ترجمه کتاب فرمول برنامه‌ریزی به فارسی

کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» را «امیر پویا چراغی» و «ژاله بهادری» با همکاری یکدیگر به فارسی ترجمه کرده‌اند و «نشر نوین» آن را در سال 1397 منتشر کرده است. «نوین توسعه» نسخه صوتی کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» را در اختیار فیدیبو قرار داده است که در همین صفحه برای خرید و دانلود موجود است. از کتاب‌های دیگر ترجمه‌شده‌ی «امیر پویا چراغی» می‌توان به «شیوه گرگ، سیستم فروش خط مستقیم» اثر «جردن بلفورت» اشاره کرد که کتاب الکترونیکی آن نیز در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

کتاب صوتی فرمول برنامه‌ریزی برای چه کسانی مناسب است

کتاب صوتی «فرمول برنامه‌ریزی» اثر «دیمون زاهاریادس» برای همه‌ی افراد مناسب است زیرا همه برای انجام به‌موقع وظایفشان نیاز به یک برنامه‌ی درست و عمل‌گرا دارند. برنامه‌ریزی باعث می‌شود با بیشترین بازدهی و کمترین استرس زندگی کنید و استرس و اضطراب کمتری را حس کنید. همه‌ی افراد خواستار این سبک از زندگی هستند به همین دلیل کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» برای هر فردی که در انجام امورش با مشکل روبه‌رو است مناسب و راهگشا است. نسخه‌ی صوتی این کتاب که در همین صفحه موجود است در شش بخش تدوین‌شده است که هرکدام از آن‌ها میانگین چهل دقیقه است و در هرکجا شما می‌توانید آن‌ها را گوش دهید و بهره ببرید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
168.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۰:۵۱
نویسندهدیمون زاهاریادس
مترجمژاله بهادری
مترجم دومامیرپویا چراغی
راویحسین غلامی
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۸.۶۲ مگابایت
۰۳:۲۰:۵۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 84 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
9 ٪
60 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یه نیم نگاهی هم به نظر من بعد از خوندن این کتاب بیندازید: یک لیست اصلی و یک لیست روزانه داشته باشید. در لیست اصلی همه ی وظایفی که به ذهنتان می رسد به همراه هدف و سر رسید و زمان مورد نیاز برای انجام به طور واضح و کامل بنویسید. اگر می توانید وظایف را به وظایف کوچک بشکنید و جلوی خطوط یا کروشه ای که از وظیفه ی اصلی منشعب می شود بنویسید. سپس زمان در نظر گرفته شده را بین آنها تقسیم کنید و جلوی هر کدام بنویسید. پایین برگه یا پشت برگه موارد عادتی و مرتبط با سبک زندگی مثل خواندن زبان و کتاب داستان و ورزش که سررسید ندارند و باید مرتب انجام شوند نوشته شود. هر شب هفت الی نه وظیفه (قانون یک سه پنج) از این لیست انتخاب و در لیست روزانه برای فردا بنویسید. سعی کردم جمع بندی خودم از این کتاب را بنویسم تا برای خودم و شما ماندگار بماند.

5

این کتاب بسیار مناسبیه. البته دوستانی که مشکل شدید در برنامه ریزی و به انجام رساندن کارها دارن و با خوندن و تلا‌‌ش بسیار هم مشکلشون رفع نشده، حتما حتما یکبار درباره اختلال کمبود توجه و تمرکز در بزرگسالان هم مطالعه کنند. تا اگر دچار این مورد هستند کنترل و درمان رو شروع کنن. از نشونه هاش عدم توانایی در برنامه ریزی و سامان دهی، تعلل در شروع کردن، مشکل در درک زمان، و مشکل در به پایان رسوندن کارهاست. به شخصه یک دوجین کتاب خوندم و ده ها راه رو رفتم و جواب نگرفتم تا اینکه متوجه ابتلایم به این اختلال توسط روانپزشک شدم.

4

کتاب مفیدیه که نکات خوبى درباره ى روش هاى برنامه ریزى و ساختن برنامه هاى کارآمد آموزش میده. به طور کلى استفاده ازین حدپیچیدگى در برنامه ریزى براى من جواب نمیده ولى خود نویسنده هم تاکید کرده با توجه به شرایط و روحیاتتون میتونین یه روش ترکیبى ساده که براى شما جواب میده بسازید و ازون استفاده کنید. به نظرم میشه از نکاتش در جهت نظم دادن به کارها و انجام الویت ها بهره برد.

3

اگر اصلا با برنامه ریزی آشنا نیستین و تا الان هیچ روشی رو امتحان نکردین می‌تونه شروع خوبی باشه این کتاب . من نسخه ی صوتی رو تهیه کردم ، متاسفانه خوانش ، لحن و صدای راوی به نظرم حرفه ای نبود ، خوانش از نظر آکسان گذاری و لحن بسیار مشکل داره . پیشنهاد میکنم این کتاب رو خودتون بخونین به نظرم تاثیرش بیشتر میشه و شاید درک و دریافت بهتری صورت بگیره ?

5

کتاب خوبیه اما اگر ی سوال از نویسنده بکنیم شاید از خوبی های این کتاب کم بکنه اونم اینکه اگر هر ادمی در طول روز این همه وقت برای برنامه ریزی بذاره برای انجام کارهاش وقت داره؟؟؟ برنامه ریزی بلند مدت میتونه کار ساز باشه اما برنامه ریزی روزانه با توجه به شرایط ادما که وقت برای سر خاراندن ندارن غیره ممکنه

5

دوستانی که میان مینویسن میخوام بخونم کجای این نظره اخه. نصف نظرات. تقریبا همینه

4

#کتاب_بعدی_من سلام . احساس میکنم خیلی بی برنامه هستم . تعریف این کتاب رو شنیدم و یکی از دوستانم خونده بود و تغییرات جالبی تو زندگیش بوجود اومد . امیدوارم فیدیبو این کتاب رو بهم هدیه بده تا بتونم گوش کنم و ازش برای تغییر زندگیم استفاده کنم. با تشکر

5

خودم همیشه تو برنامه ریزی ضعف داشتم و به تنهایی نتونستم به راهکار درست برنامه ریزی برسم. همیشه دنبال یه همچین کتابی بودم، این کتاب خیلی مختصر و جامع شیوه درست برنامه ریزی رو میگه. بسیار کاربردی بود و راضی ام از خوندنش

4

این کتاب انواع برنامه ریزی را تعریف و معایب و مزایا را توضیح میدهد بنظرم کتاب خوبی است من دوبار گوش دادم و پیشنهاد میکنم گوش کنید

4

به نظر من علت کاربردی بودن این کتاب اینکه سعی کرده اول نزدیک ۱۰ مدل مختلف از روس های برنامه ریزی رو بررسی کنه و در نهایت یک راه حل کلی جامع بده. به طوری که می شه گفت که این یک مقاله پژوهشی.

نمایش 50 نقد دیگر
4
(85)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فرمول برنامه ریزی
فرمول برنامه ریزی
راهنمایی برای ایجاد فهرست های کاری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرمول برنامه ریزی
٪50
فرمول برنامه ریزی
دیمون زاهاریادس
نشر نوین
4
(85)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان