0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر نه گفتن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن

درباره هنر نه گفتن

اگر شما هم به‌خاطر آموزش‌های اشتباه والدین، معلم‌ها، مدیران و... اولویت‌های دیگران را بر اولویت‌های خودتان مقدم می‌شمرید و قدرت نه گفتن ندارید، بهتر است امروز با کتاب «هنر نه گفتن» آشنا شوید. این کتاب به خوبی یاد می‌دهد که چگونه در موقعیت‌هایی که دوست ندارید کاری را انجام دهید، نه بگویید و خلاص شوید. نه گفتن در بسیاری از مواقع احساس گناه را در ما زنده می‌کند و برای فرار از این حس آزاردهنده، ممکن است به جای نه بگوییم بله، به جای دوست ندارم بگوییم دوست دارم و به جای انجام نمی‌دهم بگوییم انجام می‌دهو و به این صورت، خودمان را در مخمصه بیندازیم. این کتاب مثل یک همراه دل‌سوز اینجاست تا قدرت نه گفتن را در شما تقویت کند. برای آشنایی با این اثر، ادامه مطلب را دنبال کنید.

معرفی کتاب هنر نه گفتن، هرکجا لازم است یک نه محکم و قاطع بگویید

کتاب هنر نه گفتن (The Art Of Saying NO) یک کتاب عالی به قلم «دیمون زاهاریادس» است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده. این کتاب جزو بهترین آثار توسعه فردی است که به شما کمک می‌کند با یادگیری هنر نه گفتن، زندگی راحت‌تری داشته باشید. روی جلد این کتاب آمده است:‌ «چطور پای حرف‌مان بایستیم و زمان و انرژی‌مان را باز پس بگیریم و نگذاریم از ما سوءاستفاده شود.» بله گفتن در شرایطی که فکر می‌کنیم در برنامه زندگی‌مان اختلال ایجاد می‌شود یا حریم شخصی‌مان زیر سوال می‌رود، کار اشتباهی است. اکثرا بر سر اشتباه بودن این کار موافقت دارند؛‌ اما راه خلاصی از آن سخت به نظر می‌رسد.

بسیاری از ما برای دل‌خور نکردن دیگران و جلوگیری از احساس گناه، مدام زیر بار فشار انجام کارهایی می‌رویم که دوست نداریم انجام دهیم. فرض کنید مشغول انجام کاری مهم هستید که دوست شما تماس می‌گیرد و می‌خواهد کاری را برایش انجام دهید. شما بدون اینکه درباره شرایط‌‌تان توضیح دهید، سریع درخواست او را قبول می‌کنید و از کار خودتان عقب می‌مانید. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است دیگران بارها و بارها از احساسات شما سوءاستفاده کنند و شما را یک فرد همیشه حاضر در صحنه ببینند که حاضر است هرکاری را به‌خاطر دیگری انجام دهد.

یک لحظه صبر کنید! از اول فکر کنید! چرا باید به همه درخواست‌های منطقی یا غیرمنطقی پاسخ مثبت بدهید؟ چرا ناراحت شدن دیگران باعث احساس عذاب وجدان و ناراحتی در شما می‌شود؟ پاسخ این پرسش‌ها اینجاست: آموزش‌های اشتباه دوران کودکی و بزرگسالی، یکی از علت‌های شکست در نه گفتن است. اما نگران نباشید. چرا که این موضوع قابل جبران است. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه به انسانی تبدیل شوید که خوشایند خودتان باشد، نه دیگران. همچنین یاد می‌گیرید چگونه قدرت لازم را برای نه گفتن به‌دست آورید.

برای این‌که بتوانید به ضرورت نه گفتن پی ببرید، باید در نظر داشته باشید که وقت، انرژی و منابع انسان محدود است و اگر مدام در حال برطرف کردن نیازهای دیگران باشید، انرژی و وقت خودتان به هدر می‌رود. افرادی که به جای خودشان روی خواسته‌های دیگران تمرکز دارند، نمی‌توانند آرامش‌خاطر داشته باشند و وقت‌شان را به خودشان اختصاص نمی‌دهند. نه گفتن نیاز به تمرین و تکرار دارد، درست مثل ورزش کردن. در ابتدای راه ممکن است کمی خسته شوید، اما دل‌سرد نشوید و به تمرین ادامه دهید تا به زودی نتیجه تلاش‌های خود را ببینید.

شما می‌توانید این کتاب را از فیدیبو خریداری کنید.

ترجمه‌های مختلف کتاب در ایران

کتاب The Art Of Saying NO یکی از کتاب‌های موفق است که توانسته به چندین زبان زنده دنیا از جمله فارسی ترجمه شود و شاهد چندین نسخه ترجمه‌شده از مترجمان خوب ایرانی هستیم. کتاب صوتی هنر نه گفتن با ترجمه «نگین مفرحی» یکی از نسخه‌های موفق است که «غلامرضا صادقی» گویندگی آن را به عهده داشته و انتشارات «شادن پژواک» آن را منتشر کرده است.

علاوه‌بر آن، نسخه الکترونیکی این اثر با ترجمه «هنگامه اباسهلی» موجود است. شما می‌توانید نسخه‌های مختلف این اثر را از وبسایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

این کتاب مناسب چه افرادی است و چرا باید آن را گوش دهیم؟

این کتاب برای همه افرادی نوشته شده که به‌خاطر خوشایند دیگران زندگی می‌کنند و نه گفتن برای‌شان مثل کوه کندن است. اگر از نه گفتن هراس دارید و به‌خاطر دیگران مدام کارهایی را انجام می‌دهید که دوست ندارید، شنیدن این کتاب را به فردا نیندازید. این اثر به شما کمک می‌کند مرزهای منطقی تعریف کنید، براساس سلیقه و میل شخصی‌تان زندگی کنید و بدون رضایت شخصی و فقط برای رضایت دیگران، تن به هر کاری ندهید. مهم‌تر از آنچه گفته‌شد، با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید چگونه با احترام و بدون احساس گناه، نه بگویید.

بعد از هنر نه گفتن چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

هنر نه گفتن یک کتاب تمام عیار در حوزه خودشناسی و روان‌شناسی فردی است که به شما یاد می‌دهد زندگی خودتان را داشته باشید و دست از راضی کردن دیگران بردارید. اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید، کتاب‌های زیر را در لیست مطالعه خود قرار دهید. این کتاب‌ها برای تقویت شخصیت، رشد فردی و رضایت شخصی موثر هستند.

شنیدن این کتاب چقدر زمان می‌برد؟

نسخه حاضر در چهار فصل و حدود ۱۲۹ دقیقه منتشر شده که اگر روزی ۳۰ دقیقه را به گوش دادن اختصاص دهید، در کمتر از پنج روز می‌توانید کتاب را به اتمام برسانید و بعد از آن به راحتی به جای بله، نه بگویید!

درباره دیمون زاهاریادس، نویسنده پرفروش آمازون

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) یکی از نویسندگان پرفروش آمازون است که آثار مهمی را در حوزه خودشناسی، خودیاری و توسعه فردی منتشر کرده است. زاهاریادس در زمینه برنامه‌ریزی و موفقیت آثار مختلفی نوشته که همگی قابل توجه هستند. بعضی از آثار وی مثل فرمول برنامه‌ریزی، زندگی‌ات را ۲۰/۸۰ کن و تمرکز سریع، به خوانندگان کمک می‌کنند تا زمان خود را بهتر مدیریت کنند و بهره‌وری خود را افزایش دهند. به گفته خودش او همیشه در زندگی فردی مبتکر نبوده، بلکه قبل از یادگیری مدیریت زمان، وقت خود را در موقعیت‌هایی مثل جلسه‌های ضروری می‌گذرانده. اما او توانسته سبک زندگی خود را تغییر دهد و به دیگران نیز یاد دهد چگونه زندگی موفق‌تری داشته باشند.

در بخشی از کتاب می‌شنویم

کتاب هنر نه گفتن اینجا نیست تا به بررسی مشکلات عاطفی بپردازه و اونا رو حل کنه؛ این کتاب اینجاست تا شما رو قاطع‌تر کنه و به شما کمک کنه تا با میل درونی جلب رضایت دیگران با جواب مثبت دادن به درخواست‌هاشون مقابله کنید. در همین مسیر می‌فهمید که نه گفتن هدفمند و با متانت به شما اعتمادبه‌نفس حرکت مستمر به سوی عقایدتون رو میده. تمایل به دوست داشته شدن ویژگی همه‌گانیه، می‌خواهیم دیگران به سمت ما کشیده بشن و به ما اعتماد کنن و از گذروندن زمان با ما احساس بهتری داشته باشن. این احساس از اعماق وجود ما نشات می‌گیره، اینطوری ما با دیگران رابطه برقرار می‌کنیم و سعی می‌کنیم اونا رو بیشتر درک کنیم و هم‌دلی بیشتری داشته باشیم و امید داریم اونا هم ما رو همونطوری که هستیم بپذیرن.

اینکه وقت‌هایی که باید جواب منفی بدیم بله میگیم، اتفاقی شوکه‌کننده نیست؛ این عملی غریزیه که ریشه در تمایل ما به پذیرفته شدن داره. وقتی دبیرستانی بودم، به شدت دنبال این بودم که هم‌سن و سال‌هام دوستم داشته باشن. هرموقع کسی به انرژی، زمان یا پولم نیاز داشت، فرصت رو غنیمت می‌شمردم و کمک می‌کردم. من بی‌نهایت خدمت‌گذار دیگران بودم، در نه گفتن ناتوان بودم، چون فرصت گرفتن تاییدیه دیگران از من گرفته می‌شد. این یک ضعف معمول بین مردمه. خیلی از مردم با اون دست‌وپنجه نرم می‌کنن، حتی اگه غیر از اینو ادعا کنن.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
117.۳۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۸:۱۰
نویسندهدیمن زاهاریادس
مترجمنگین مفرحی
راویغلامرضا صادقی
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۷.۳۷ مگابایت
۰۲:۰۸:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب بسیار مفیدی است مانند دیگر کتاب‌های رشد فردی به شرطه اینکه عکس هم استفاده کنیم وگرنه خیلی وقتها ما فقط خیلی چیزها رو میدونیم ولی عالم بی عمل به زنبور بی عسل ماند

5
آموزنده 🦉

درس ها وآموزش هایی که از کودکی به طور غیر اصولی به ما آموختن رو این کتاب به صورت منطقی خوب توضیح و آموزش داد

4
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

کتاب خوبی بود نکات جالبی داشت

3

در حد متوسط

5

عالی هست.

5

عالیه !!

5

عالی بود

5

خوب بود

4

خوب بود

4.4
(17)
آموزنده 🦉 (3)
37,000
٪50
18,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر نه گفتن
٪50
هنر نه گفتن
دیمن زاهاریادس
شادن پژواک
4.4
(17)
آموزنده 🦉 (3)
37,000
٪50
18,500
تومان