0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرمان شهری برای واقع گراها
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آرمان شهری برای واقع گراها

نویسنده:
روتگر برگمن
درباره آرمان شهری برای واقع گراها

انسان‌ها از گذشته‌ها دور تا به امروز رویاهای مختلفی در سر داشتند و در انتظار روزی بودند که جامعه‌ را به رویاهای خود نزدیک و نزدیک‌تر کنند. پیشتر رویا‌ها شکل ساده‌تری داشتند در نتیجه آرمان‌شهرهای ساده‌تری را به وجود می‌آورد. لغو قانون برده‌داری، حقوق برابر زنان با مردان، همگی از جمله دستاوردهایی هستند که انسان‌ها برای رسیدن به آن بسیار تلاش کرده‌اند و نتیجه‌ی آن زندگی میلیون‌ها انسان را متحول کرده است. «روتگِر بِرِگمَن»، نویسنده‌ی کتاب «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» در این اثر نشان می‌دهد چگونه می‌توان به تفکر آرمان شهری بازگشت و هدف مشخصی برای بهبود وضعیت دنیا ترسیم کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی آرمان‌شهری برای واقع‌گراها

کتاب «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» با عنوان اصلی (Utopia for Realists) برای اولین بار در سال 2016 منتشر شد. روتگر برگمن، این اثر را بر اساس یکی از مقالات خود در مجله‌ی آنلاین De Correspondent نوشته است. او در کتاب «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» چند پیشنهاد منتقدانه را مطرح می‌کند.

او یک رویکرد عملی برای بازسازی جامعه مدرن برای ترویج زندگی مولدتر و عادلانه تر پیشنهاد می‌دهد که بر گرفته از سه ایده‌ اصلی است:

  1. درآمد پایه‌ی جهانی که بدون قید و شرط به همه پرداخت شود
  2. یک هفته‌ی کاری کوتاه و پانزده ساعته
  3. مرزهای آزاد جهانی با رفت و آمد آزاد شهروندان

روتگر برگمن در این اثر توضیح می‌دهد که در نتیجه‌ی پیشرفت تجارت بین‌المللی و علوم اقتصاد در دهه‌های گذشته، جامعه‌ی سنتی و اقتصادهای کوچک را تغییر داده و ملت‌ها را به اقتصاد جهانی جدید پیوند داده است. این پیشرفت‌ها در حال حاضر می‌تواند به نجات میلیون‌ها انسان از فقر کمک کند. با این حال، سیستم جهانی جدید تنها به صورت ناعادلانه در اختیار چندین کشور ثروتمند دنیاست و آنها با جایگزینی تدریجی سرمایه‌ی انسانی با اتوماسیون و رباتیک، به این نابرابری‌ها دامن می‌زنند.

ایده‌هایی که برگمن در کتاب خود به آنها می‌پردازد، کاملا بدیع و چالش‌برانگیز است. در حال حاضر ریشه کردن فقر یا هفته‌ی کاری 15 ساعته ممکن است کمی غیر قابل دسترس به نظر برسد؛ اما او نشان می‌دهد بسیاری از رویاهای پیشینیان انسان، امروز به زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است.

فصل‌های کتاب صوتی آرمان‌شهری برای واقع‌گراها

کتاب صوتی آرمان‌شهری برای واقع‌گراها از 10 فصل تشکیل شده که عبارتند از:

فصل اول: بازگشت آرمان‌شهر

فصل دوم: چرا باید به همه افراد پول مفت بدهیم

فصل سوم: پایان فقر

فصل چهارم: داستان عجیب رئیس‌جمهور نیکسون و لایحه‌ی درآمد همگانی‌اش

فصل پنجم: ارقام جدید، برای عصر جدید

فصل ششم: یک هفته‌ی کاری ۱۵ ساعته

فصل هفتم: چرا صِرف بانکدار بودن، کافی نیست

فصل هشتم: مسابقه علیه ماشین

فصل نهم: پشت دروازه‌های سرزمین فراوانی

فصل دهم: چگونه اندیشه‌ها، دنیا را تغییر می‌دهند

درباره‌ی روتگر برگمن نویسنده‌ی کتاب آرمان‌شهری برای واقع‌گراها

روتگر برگمن، متولد سال 1988 نویسنده و تاریخ شناس بسیار محبوب هلندی است. او دانش آموخته‌ی رشته‌ی هنر است و مدرک کارشناسی خود را در سال 2009 از دانشگاه اترخت هلند کسب کرد. او هم‌چنین مدرک کارشناسی ارشد را از به صورت مشترک از دانشگاه اوترخت و دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده است. روتگر برگمن پیش از آنکه به نویسنده‌ای مشهور تبدیل شود، به کار روزنامه‌نگاری اشتغال داشت و در این رشته دوبار نامزد جایزه‌ی مطبوعاتی شد.

برگمن تاکنون 4 کتاب در زمینه‌ی تاریخ، اقتصاد و فلسفه نوشته است. نگاه متفاوت و ایده‌های جدیدی که او در آثارش مطرح می‌کند او را به نویسنده‌ای شناخته شده تبدیل کرده است. او هم‌چنین با عنوان یکی از «متفکرین جوان اروپا» توصیف می‌شود. برگمن در برنامه‌ی تد با موضوع "فقر کمبود شخصیت نیست؛ بلکه کمبود پول است" به سخنرانی پرداخت و سخنرانی او در لیست 10 سخنرانی برتر تد در سال 2017 قرار گرفت. مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین اثر او، کتاب «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی آرمان‌شهری برای واقع‌گراها به زبان فارسی

نشر نوین کتاب صوتی «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» را با ترجمه‌ی هادی بهمنی و روایت حسین غلامی عرضه کرده است. کتاب صوتی «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها» با 10 فصل، حجمی معادل 312 مگابایت دارد و امکان خرید و دانلود آن از همین صفحه‌ی سایت فیدیبو فراهم شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آرمان‌شهری برای واقع‌گراها می‌شنویم

در دهه‌ی80، کاهش هفته‌ی کاری شدیدا به بن بست خورده بود. رشد اقتصادی نه تنها به اوقات فراغت بیشتر ختم نشد، بلکه کار بیشتری هم می‌خواست. در کشورهایی همچون استرالیا، اتریش، نروژ اسپانیا و انگلستان، هفته‌ی کاری دیگر کوتاه نشد. در آمریکا، حتی افزایش ساعت کار هم داشتیم. هفتاد سال پس از تصویب قانون هفته‌ی کار۴۰ ساعته. سه چهارم از نیروهای کار این کشور بیش از 40 ساعت در هفته کار می‌کردند.

اما این همه‌ی قضیه نیست. حتی در کشورهایی که ساعت کار هفتگی‌شان کاهش پیدا کرد، باز هم خانواده‌ها تحت فشار زمانی بیشتری قرار داشتند. چرا؟ می توان آن را به مهم‌ترین توسعه‌ی دهه‌های اخیر نسبت داد: انقلاب فمینیستی.

آینده نگرها هیچ گاه وقوع آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.  در سال 1967، وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرد که با حضور ربات ها در قرن 21 مردان می‌توانند ساعات روزشان را در آرامش خانه، روی مبل و به همراه همسرشان بگذرانند. هیچ کس پیش خودش فکر نمی‎کرد که در ژانویه‌ی 2010، برای اولین بار پس از حضور گسترده‌ی مردان در جنگ جهانی دوم، نیروی کار آمریکا با حضور گسترده‌ی زنان مواجه شود.

درحالی که در سال 1967، آنها تنها ۲ الی ۶ درصد از درآمد خانوار را تامین می‌کردند. هم اکنون این آمار به ۴۰ درصد رسیده است.

سرعت وقوع این انقلاب سرگیجه آور است. اگر نیروی کار بدون حقوق را هم لحاظ کنید. زنان اروپا و آمریکای شمالی بیش از مردان کار می‌کنند. یک کمدین هلندی به شکلی خوب این موضوع را جمع بندی کرد: «مادربزرگ من حق رأی نداشت، مادرم قرص نداشت و من اصلا وقت ندارم»

با حضور گسترده ی زنان در بازار کار مردان می‌توانند کمتر کار کنند (و بیشتر آشپزی، نظافت و رفع ورجوع امور خانواده را انجام دهند). اما این اتفاق واقعا رخ نداد. درحالی که یک زن و شوهر در دهه‌ی ۵۰ در مجموع و روی هم ۵ الی ۶ روز در هفته کار می‌کردند، اکنون به مجموع 7 تا 8 روز رسیده‌ایم. در آن واحد، تربیت فرزندان به مسئولیتی تبدیل شده که زمان بیشتری را از آن‌ها می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهند که در کشورهای مختلف والدین وقت بسیار بیشتری را به کودکانشان تخصیص می‌دهند. در آمریکا، مادران شاغل کنونی نسبت به مادران خانه دار دهه‌ی 70 وقت بیشتری را با کودکانشان می‌گذرانند. حتی شهرواندن هلندی:کشوری که کمترین ساعت کاری هفته را در دنیا دارد، فشار کار، اضافه کاری، وظایف مراقبتی و تحصیلات را بیش از دهه‌ی 80 حس می‌کنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
312.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۳۴:۴۷
نویسندهروتگر برگمن
مترجمهادی بهمنی
راویحسین غلامی
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۲.۲۸ مگابایت
۰۷:۳۴:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
15 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در مورد روایت آقای غلامی باید بگم در کتاب کار عمیق که من گوش دادم بسیار خوب کتاب رو خواندند و از ایشان متشکرم. کاملا صدا و نحوه خوانش با محتوای کتاب مطابقت دارد و عالی است. این کتاب رو گوش نکردم ولی چون عمده نقدها در رابطه با گوینده بود لازم دونستم نظر بذارم.

1

چرا همه فکر میکنن میتونن راوی بشن. ایشون راوی کتاب نایکی، کار عمیق و بازی بی نهایت هم هست، دو تا اولی رو گرفتم کتابا رو نصفه ولش کردم بازی بینهایت و این کتابم دیگه نمیخرم. مثل گویندگان خبر میخونه. این کتابه خبر نیست. انتشارات محترم از این راوی استفاده نکنین.

3

هم ترجمه در خیلی از نقاط می‌تونست دقیقتر و قابل درک تر باشه هم خوانش آقای غلامی متأسفانه عجولانه ضبط شده و اشتباهات ادیت یا بازخوانی نشده...

4

یخورده خواب آور خونده میشه تمایل آدم رو به خوندنش کم میکنه

1

یه چند تا کتاب خوندنی بیارین چیه این صدا های خسته کننده.

4

صدای گوینده افتضاحه نخرید از کتاب و کتاب گوش کردن سیر میشید!

4

میشه کتابش رو هم بیارید

5

کتاب جالبی با محوریت اوقات فراغت هست.

5

عالی راوی هم عالی صداش دلنشین هست

5

این کتاب واقعا جالب و شنیدنیه

نمایش 1 نقد دیگر
3.8
(13)
69,000
٪10
62,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آرمان شهری برای واقع گراها
آرمان شهری برای واقع گراها
و چگونه به آن برسیم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرمان شهری برای واقع گراها
٪10
آرمان شهری برای واقع گراها
روتگر برگمن
نشر نوین
3.8
(13)
69,000
٪10
62,100
تومان