0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر نه گفتن
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن

(بدون احساس گناه)
درباره هنر نه گفتن

واقعا گاهی لازم است که بگوییم نه! نه نمی‌توانم این کار را انجام دهم. خیر، وقت ندارم لطفا از شخص دیگری بخواهید و یا حتی نه مرسی میل ندارم. در تمام این مثال‌ها، بیان نه و مخالفت کردن در برابر خواسته‌ی دیگران برای ما سخت است. چه زمانی که خوردنی به ما تعارف می‌کنند و چه زمانی که از ما پول می‌خواهند و چه در زمانی که از ما تقاضای انجام کاری را دارند که ما وقت کافی برای انجامش را نداریم. نه گفتن را بد می‌دانیم و به همین دلیل و البته از سر خجالت و شرم بله می‌گوییم. در صورتی که برای مثال به پولمان نیاز دارم، قول آن را به دیگران می‌دهیم و یا وقتمان با کارهای شخصی پر است اما نمی‌توانیم به درخواست دیگران نه بگوییم و مجبور می‌شویم کارهای خودمان را عقب بیاندازیم.  تمامی این‌ها مثال‌هایی هستند که بیشترمان با آن‌ها کاملا آشنا هستیم و حتما در مواردی متعددی با آن روبه‌رو شدیم.

درباره کتاب صوتی هنر نه گفتن

کتابی که قرار است با آن آشنا شویم یک رمان یا زندگی نامه نیست. این کتاب حتی یک کتاب روانشناسی محض نیز نیست. کتاب صوتی هنر نه گفتن، (The art of Saying No) دقیقا یک کتاب راهنماست که به شما قدم به قدم می‌آموزد که چگونه به خواسته‌های دیگران که اجابت کردنش سخت است و شما را به زحمت می‌اندازد، نه بگویید. به واقع که توانایی نه گفتن یک هنر است که باید حتما با روش‌های درست آن را آموخت و مرحله به مرحله آن را تمرین کرد تا اعتماد به نفس کافی را برای نه گفتن در تمامی موارد مورد نیاز را داشته باشیم.

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades)  با کتاب هنر نه گفتن به شما نشان می‌دهد که چگونه بدون احساس گناه به خواسته‌ها و تقاضاهای دیگران که وقت شما را می‌گیرد و یا به حریم خصوصیتان تجاوز می‌کند نه بگویید. هرگز عواقب بله گفتن را فراموش نکنید. زمانی که به دلیل خجالت و ناتوانی در رد کردن خواسته‌های دیگران، با آن موافقت می‌کنید، آن‌ها را در الویت زندگیتان قرار داده‌اید و این زمانی که برای آن به هدر رفته،‌ هرگز باز نخواهد گشت. رو‌ش‌هایی که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است، باعث کاستن از حس ناامیدی و استرس ناشی از نه گفتن شما می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که کار راحتی نیست و شما باید آن را در موقعیت‌های آسان‌تر تمرین کنید تا عزت نفس از دست رفته را بازیابی کنید.

این کتاب کاملا به صورت منطقی و منظم دسته‌بندی شده است؛ به طوری که هر زمانی بخش از آن را فراموش کرده باشید می‌توانید به فهرست مطالب برگشته و عنوان مورد نظر را بیابید. با مطالعه‌ی این کتاب شما هنر و توانایی نه گفتن را کسب می‌کنید و دیگر خودتان را برای دیگران به دردسر نمی‌اندازید.

درباره دیمون زاهاریادس، نویسنده کتاب هنر نه گفتن

دیمون زاهاریادس یک نویسنده‌ی معروف و پرفروش در آمازون است. او کتاب‌های پرفروشی چون فرمول برنامه‌ریزی، درمان تعلل، سی روز تا بهره‌وری و ... دارد . وی معتقد است که هر فردی باید زندگی خودش را هک کند تا بتواند زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم داشته باشد. او به هدر رفتن زمان بسیار اهمیت می‌دهد و زمان را عنصری مهم در مسیر پیشرفت می‌داند. به گفته‌ی خود دیمون او از ابتدا فردی موفق و پربازده نبوده و وقت زیادی را صرف جلسات غیرضروری و طولانی می‌کرده است.

درباره ترجمه کتاب صوتی هنر نه گفتن

این کتاب در سرتاسر دنیا بسیار مورد اقبال قرار گرفته است و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده. سال ۱۳۹۹ انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، کتاب هنر نه گفتن را به ترجمه و قلم زهرا ابراهیمی منتشر و روانه بازار کردند. زهرا ابراهیمی مترجم خوب کشورمان است که کتاب داستان‌های اسرار آمیز برای دختران را نیز ترجمه کرده است. اما انتشارات صوتی ماه آوا، با صدای دلنشین و لحن گیرای رضا عمرانی، نسخه‌ی صوتی کتاب هنر نه گفتن را نیز برای علاقه‌مندان منتشر کرده است. رضا عمرانی که از گویندگان خوش صدا رادیو است، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. او کتاب‌های زیادی را برای انتشارات ماه آوا خوانش کرده که می‌توان به کتاب صوتی مرده خوردها (صادق هدایت)، کتاب صوتی کوری (ژوره ساراماگو)، صبحانه در تیفانی (ترومن کاپوتی)، دال دوست داشتن (حسین وحدانی) و ... اشاره کرد.

کتاب صوتی هنر نه گفتن به مدت ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه هم‌اکنون در سایت فیدیبو در دسترس است و شما می‌توانید از طریق همین صفحه و یا اپلیکیشن فیدیبو آن را دانلود کنید.

کتاب صوتی هنر نه گفتن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای هر آن کسی که تصمیم دارد خودش الویت‌بندی زندگیش را به دست بگیرد نه دیگران، واجب است. اگر عدم توانایی در نه گفتن برای شما به یک نقطه ضعف حساس تبدیل شده است، این کتاب بهترین راهنما و راهکار برای شما خواهد بود. حتی اگر مخاطب شما همسر و یا بهترین دوستتان باشد با گوش دادن به این کتاب یاد خواهید گرفت در کمال احترام و ادب و البته بدون کوچک‌ترین احساس گناه، خواسته‌هایی را که در توانتان نیست رد کنید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر نه گفتن می‌شنویم

تمایل به دوست داشته شدن یک صفت جهانی است. ما علاقه داریم که دیگران توجه‌شان به ما جلب شود و

به ما اعتماد کنند و احساس خوبی از گذراندن اوقاتشان با ما داشته باشند. داشتن چنین تمایلی از روح و احساسمان برمی‌خیزد و به این شکل است که رابطه ما با دیگران ساخته می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و با آن‌ها همدردی کنیم. به امید اینکه از جانب آن‌ها مورد قبول واقع شویم. بنابراین جای هیچ تعجبی نیست درست زمانی که باید «نه» بگوییم، «بله» می‌گوییم. «بله» ما یک پاسخ غریزی است که منشاً آن، از اشتیاق فراوان ما به خاطر از جانب دیگران موردقبول واقع شدن است. در اینجا دوباره تأکید می‌کنم که من در این مورد به شخصه تجربه دارم و بر اساس تجربه‌ام صحبت می‌کنم. زمانی که در دبیرستان بودم، به شدت علاقه داشتم موردتوجه همسالان خودم قرار بگیرم و به همین خاطر هرکسی که از من درخواستی می‌کرد، چه پول و یا انجام هرکاری از جانب من، این شانس پیش آمده را، بلافاصله از خوشحالی می‌قاپیدم.

من درحد بیش ازاندازه‌ای یک مردم راضی کن بودم. من برای گفتن «نه» ناتوان بودم. چراکه برای من به این

معنا بود که شانس اینکه مورد تقدیر و تشویق شخصی قرار بگیرم را از دست می‌دادم. این یک نقطه ضعف مشترک بین بسیاری از مردم است و خیلی‌ها با چنین مشکلی دست وپنجه نرم می‌کنند. حتی اگر از قبول واقعیت و اعتراف به این نوع رفتارشان طفره بروند. اما بسیار بااهمیت است، برای رفع این معضل بزرگ, علت وجود داشتن چنین حسرتی در «بله» گفتن را شناسایی کنیم. هنگامی که انگیزه‌هایمان را بشناسیم، قادر به مرور کردن آن‌ها می‌شویم و می‌توانیم در جهت مطابق کردن تصمیم‌هایی که می‌گیریم با ارزش‌های فردیمان قدمی برداریم. اگر به طور مرتب به مردم بله می‌گویید، تنها به دلیل آنکه شما را دوست داشته باشند، به خواندن این کتاب ادامه بدهید. در ادامة این کتاب به شما آموزش خواهم داد که چگونه آن اشتیاق را از بین ببرید و در طول اجرای یک پروسه، وقت، انرژی و کرامت خودتان را مجددا به دست آورید. در این مرحله چیزی وجود دارد که باعث ایجاد هیجان در شما خواهد شد؛ آموختن اینکه چگونه با ادب و احترام «نه» بگوییم که همین نه گفتن، باعث بالا رفتن شخصیت شما در مقابل چشمان دوستانتان، اقوامتان و همکارانتان بشود و از آن به بعد دیگر مانند یک پادری به شما نگاه نخواهند کرد. در عوض، هم احترام آن‌ها را به دست خواهید آورد و هم اعتمادشان به شما بیشتر جلب می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
232.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۳۰:۴۷
نویسندهدیمون زاهاریادس
مترجمزهرا ابراهیمی
راویفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
37,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۲.۵۲ مگابایت
۰۳:۳۰:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

سلام من این کتاب رو همش رو تو یه روز گوش کردم اگه فک میکنین همیشه حقتونو میخورن اگه احساس میکنین تو محل کارتون همکارتون مدیرتون ازتون بیگاری میکشه اگه تو مدرسه دم پر بقیه بودین تو دوران نوجونی اگه تو خونواده جایگاهتون کمتر از بقیه برادرا و خواهراتونه اگه فرزندانتون کسانی ک از شنا کوچیکتر هستن بهتون احترام قایل نیستن اگه تو رابطه ی عاطفی هی دارین استعمار میشین و آوانس میدین و خدمات ارایه میدین ک رابطه بهم نخوره و طرف مقابل از دوس داشتنتون منصرف نشه و اگ بعد از اتمام رفاقتا و رابطه های عاطفی هنوز درگیر گذشته هستین و هی طرفتونو چک میکنین و در آخر اگ احساس میکنین ک تنبلین و هی با خودتون حرف میزنین ک از فردا فلان کارو میکنم یا نمیکنم و بعد بهش تعهد ندارین این کتاب رو تهیه کنین موفق باشی دوست من

5

سلام از فیدیبو به خاطر کتاب های عالی سپاسگزارم این کتاب برای کسانی که حتی یه کوچولو در نه گفتن مشکل دارن عالی هست روش های مودبانه و با قاطعیت نه گفتن... نه گفتن بدون احساس گناه و اینکه چرا نباید از نه گفتن بترسیم اینکه چطور در هر موقعیتی و به هر کسی نه بگیم و‌‌‌‌.... این کتاب رو به همه دوستای کتاب خوان و حتی اونایی که نمی خونن پیشنهاد می کنم?? بعد از این کتاب به بعد دیگه ای وارد می شین باز هم ممنون از فیدیبو?????

5

سلام یه کتاب عالی که حتی به دوستانی که قدرت نه گفتن هم دارن پیشنهادمیکنم بخونند و گوش بدن، چراکه فراتر از بیان یک مهارته و ادم رو با جنبه های روانی رفتارمون خوب آشنا میکنه . کلا دوستداران کتاب های فلسفه ی رفتار و روانشناسی و خودشناسی و ... دوستش خواهند داشت این ترجمه بسیار روون بود صدا هم عالی و بدونید که هرکتابی بی علت وارد زندگی ما نمیشه

5

کتاب نسبتا خوبیه ولی خیلی حوصله سر بر میشه به مرور ، ولی طول کتاب همون حرفای که تو نمونه گفته شده رو میزنه . اگر عادت به خوندن کتاب روانشناسی ندارید و صرفا رمان می‌خونید این کتاب گزینه ی خوبی برای شما نیست.

3

کتاب خوبی است.اما با فرهنگ ما که اکثرا افراد اهل تعارف هستند،خیلی هم خونی نداره.و به نظرم خیلی از روش هاشو نمیشه در کشور ما انجام بدیدم.اما مطالب مفیدی هم داره،که ارزش خوندن داره

5

سلام علیکم بسیار بسیار کتاب کاربردی و مفیدی است که علل و روش‌های محترمانه نه گفتن را از زبان کسی (نویسنده) بیان می‌کند که خود روزگاری از کمبود این مهارت رنج می برده است.

5

این کتاب رو به دوستانی که مثه من نمیتونن نه بگن و همیشه دیگران رو تو اولویت میذارن و به دیگران بیشتر از خودشون اهمیت میدن حتما حتما پیشنهاد میدم گوش بدن

3

خوب کلیت کتاب داره یه حرف رو میزنه ولی خوب گوش دادنش از نظر من خوبه

5

برای من خیلی عالی و مفید بود، توصیه میکنم گوش بدید

5

برای من عالی بود ،کاش زودتر میخوندم

نمایش 6 نقد دیگر
4.6
(20)
اجرای روان 🎙️ (1)
55,000
٪40
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
هنر نه گفتن
هنر نه گفتن
بدون احساس گناه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر نه گفتن
٪40
هنر نه گفتن
(بدون احساس گناه)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.6
(20)
اجرای روان 🎙️ (1)
55,000
٪40
33,000
تومان