0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنایت و مکافات

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنایت و مکافات

مترجم:
مهری آهی
درباره جنایت و مکافات

نقد و بررسی کتاب جنایت و مکافات

جنایت و مکافات، شاهکار بی‌بدیل فئودور داستایوفسکی، رمانی عمیق و فلسفی است که خواننده را به سفری اکتشافی در تار و پود روان انسان می‌برد. این اثر، که در سال ۱۸۶۶ منتشر شد، به سرعت به یکی از مشهورترین رمان‌های جهان تبدیل شد. راسکولنیکوف، دانشجوی جوان و تهیدست، تصمیم به قتل یک زن رباخوار می‌گیرد. او با این تصور که با قتل این زن، به جامعه خدمتی می‌کند، مرتکب جنایتی هولناک می‌شود. اما پس از جنایت، عذاب وجدان و اضطراب روحی، زندگی را برای او به جهنمی تبدیل می‌کند. در ادامه داستان، دختری به نام سونیا وارد زندگی راسکولینکوف می‌شود که تنها راه نجات شخصیت اصلی این رمان از رنج و عذاب است. داستایفسکی در رمان جنایت و مکافات، قصه‌ی قتل یک پیرزن را به عمیق‌ترین رمان فلسفی قرن نوزدهم تبدیل کرده است. داستایوفسکی در این رمان، به بررسی مضامین عمیق فلسفی و روان‌شناختی می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


فئودور داستایوفسکی، غول ادبیات روسیه

فئودور میخاییلوویچ داستایوفسکی (1821-1881) نویسنده برجسته روسی و خالق رمان‌های مشهور جهان مانند جنایت و مکافات، برادران کارامازوف است. او به دلیل توانایی خارق‌العاده‌اش در کاوش در اعماق روان انسان و طرح مسائل فلسفی و اخلاقی عمیق در آثارش، به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ شناخته می‌شود. شهرت جهانی او با انتشار رمان جنایت و مکافات در سال 1866 به دست آمد. این رمان به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان تبدیل شد و داستایوفسکی را به عنوان یک نویسنده برجسته مطرح کرد. برخی دیگر از مشهورترین آثار داستایوفسکی عبارتند از : جن‌زدگان، شب‌های روشن، قمارباز، یادداشت‌های زیرزمینی و شیاطین.

جهت مشاهده سایر آثار فئودور داستایوفسکی کلیک کنید.


چرا کتاب جنایت و مکافات را بخوانیم

جنایت و مکافات، در این رمان، با کاوش عمیق در روان انسان به ظرافت به مفاهیمی مانند جرم و مجازات، اخلاق، عدالت، عذاب وجدان، پوچ‌گرایی، مذهب و رستگاری می‌پردازد. شخصیت‌های رمان، به‌ویژه راسکولنیکوف، به ‌خوبی پرداخته شده‌اند و خواننده را به همذات‌پنداری با خود وامی‌دارند. داستایوفسکی در این رمان، مسائل فلسفی و اخلاقی عمیقی را مطرح می‌کند. آیا انسان حق دارد برای رسیدن به اهداف خود، مرتکب جنایت شود؟ مجازات عادلانه یک جنایتکار چیست؟ نقش مذهب در رستگاری انسان چیست؟ اینها فقط برخی از سوالاتی هستند که در این رمان به آنها پرداخته می‌شود. داستایوفسکی سبک نگارش منحصر به فردی دارد. توصیفات دقیق و ظریف او از حالات درونی شخصیت‌ها، دیالوگ‌های عمیق و فلسفی و فضاسازی وهم‌آور و پر از تنش داستان، خواننده را مجذوب خود می‌کند. جنایت و مکافات یکی از تاثیرگذارترین رمان‌های جهان است. این رمان الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان، اندیشمندان و هنرمندان بوده است و تا به امروز بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی قرار گرفته است.


در بخشی از کتاب جنایت و مکافات می‌خوانیم

با دلى که تند تند مى زد و تنى که سراپا مى لرزید، رسید به ساختمانِ بزرگى که یک ضلعش به کانالِ کاترینسکى مشرف بود و ضلعِ دیگرش به خیابانِ سادووایا. در این ساختمان، که پر از آپارتمان هاى کوچک کوچک بود، از هر قماش کاسب و پیشه ورى که فکر کنید زندگى مى کرد: خیاط، قفل ساز، آشپز، آلمانى هاى جورواجور، روسپى هاى پیر و جوان، کارمندانِ دون پایه، و از این قبیل. کسانى که به این خانه رفت و آمد داشتند، از دو درِ ورودى و دو حیاطِ ساختمان مثلِ تیر وارد یا خارج مى شدند. سه چهار تایى هم سرایدار داشت. جوان از این که به هیچ کدام از آنها برنخورد خیلى خوشحال شد. آرام و بى سر و صدا از درِ ساختمان خزید تو. بى این که کسى او را ببیند، راه پلّه دستِ راست را گرفت و بالا رفت. راه پلّه تنگ و تاریک بود (راه پلّه درِ «عقبِ» ساختمان بود) اما او همه این ها را مى دانست، چون پیشاپیش همه را بررسى کرده بود و به همه جاىِ ساختمان آشنایى داشت. در چنین جاىِ تاریکى، حتى یک جفت چشمِ فضول هم خطرى نداشت. از پلّه هاىِ طبقه چهارم که بالا مى رفت، بى اختیار این فکر از خاطرش گذشت که «منى که حالا این قدر مى ترسم، اگر قرار بود واقعا دست به این کار بزنم چه حالى داشتم؟»

به طبقه چهارم که رسید، دید راه بسته است. چند نفر بار برداشتند خرت و پرتِ یکى از آپارتمان ها را بیرون مى بردند. مى دانست که در آن آپارتمان کارمندى آلمانى مى نشیند با اهل و عیال و متعلقان. اندیشید: «آلمانیه دارد اسباب کشى مى کند. پس تا مدتى توى این طبقه فقط آپارتمانِ پیرزن پر است و بس.»


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جنایت و مکافات

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     کوری نویسنده ژوزه ساراماگو انشارات مجید

·     بیوه ها نویسنده آریا دورفمن انتشارات ماهی

·     ناتور دشت نویسنده جی دی سلینجر انتشارات نیلا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
185.۱۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
777 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۵:۵۴:۰۰
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجممهری آهی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
crime and punishment
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
15 دلار
قیمت چاپی
545,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۸۵.۱۹ کیلوبایت
۷۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
272,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنایت و مکافات
جنایت و مکافات
فئودور داستایفسکی
انتشارات خوارزمی
5
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
272,500
تومان