0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برادران کارامازوف
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف

(با صدای سه بعدی)
درباره برادران کارامازوف

ادبیات روسیه در قرن نوزدهم پر از شاهکارهای ادبی گرانقدر است و برادران کارامازوف یکی از آن‌هاست. فئودور داستایوسکی کسی است که به ساختارهای اخلاقی جامعه‌ی روسی حمله می‌کند و به خوبی می‌داند از چه حرف بزند. همنین موضوع کتاب‌های او را از دیگران متمایز کرده است. شاهکار برادران کارامازوف را بشنوید و بیش از پیش از آن لذت ببرید.

برادران کارامازوف، یک کلاسیک جنایی

کتاب برادران کارامازوف نوشته‌ی فیودور داستایوسکی برای نخستین بار به صورت پاورقی بین 1879-1880 در نشریه‌ی پیام‌آور روس منتشر شد. اگر چه که این رمان در قرن نوزدهم نوشته شده است اما عناصر زیادی از سبک نوشتاری مدرن در آن دیده می‌شود. به همین دلیل است که این کتاب به عنوان یکی از بهترین رمان‌های تاریخ شناخته می‌شود. این کتاب مانند آثار دیگر داستایوفسکی و به طور کلی نویسندگان کلاسیک روسی به بررسی بین خیر و شر و نبرد بین اختیار و اخلاقیات می‌پردازد. این کتاب توسط اندیشمندان و فیلسوفان زیادی مانند آلبرت انیشتن، زیگموند فروید و مارتین هایدگر مورد تحسین قرار گرفته است.

از روی این کتاب فیلمی هم به همین نام در سال ۱۹۲۱ ساخته شده است که طرفداران بسیار زیاد دارد.

هدف اصلی کتاب برادران کارامازوف

داستایوفسکی در کتاب برادران کارامازوف می‌گوید: «بالاتر از همه، به خودت دروغ نگو. مردی که به خود دروغ می‌گوید و به دروغ خود گوش می‌دهد، به نقطه‌ای می‌رسد که نمی‌تواند حقیقت را درون خود یا در اطرافش تشخیص دهد و بنابراین تمام احترام خود را برای خویشتن و دیگران از دست می‌دهد و بدون هیچ احترامی عشق را متوقف می‌کند.» شاید این جمله اکنون مستقل بیان شده باشد اما در واقع درون‌مایه‌ی کتاب برادران کارامازوف را درون خود دارد.

شخصیت‌ها و ماجرای کتاب صوتی برادران کارامازوف

رمان برادران کارامازوف داستان پدری به نام فئودور پاولوویچ کارامازوف و چهار پسرش به نام‌های دمیتری فیودوروویچ، ایوان، آلیوشا یا آلکسی و اسمردیاکوف است که هر یک با انگیزه‌های شخصی نقشه نابودی و مرگ پدر را می‌کشند. در این بین، هر کدام دارای خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای هستند، دمیتری تند‌خو است و بیشترین مخالفت را با پدر دارد. ایوان آرام، متفکر و بی‌خداست. آلیوشای باخدا، مومن و مهربان و با نقشه قتل مخالف است. اسمردیاکوف که فرزندی نامشروع است، هوسران بوده و به بیماری صرع مبتلاست. داستان پدرکشی آنها با ظهور مفاهیم روانشناختی و معنوی عمیق روایت می‌شود. در طول رمان، جستجو برای ایمان وجود دارد، زیرا خداوند ایده مرکزی کار است» برادرم صحبتم را یکباره قطع کرد و با لحنی سرد گفت: « آیا پدر را به قتل می‌رسانند؟»

‌درباره‌ی فیودور داستایوفسکی نویسنده‌ی کتاب صوتی برادران کارامازوف

فئودور داستایوفسکی (1821-1881 میلادی) نویسنده‌ی روس که همزمان با داستان‌‌نویسی در زمینه‌های دیگری مانند روانشناسی، فلسفه و ترجمه هم فعال بود؛ نویسنده‌ای پیشگام در ادبیات روانشناسانه است. داستایوفسکی بین سال ‌های 1838-1844 در ارتش روسیه خدمت می‌کرد، در سال 1844 بود که هم‌زمان با ترجمه‌ی «اوژنی گرانده» از بالزاک، از ارتش بیرون آمد و ترجمه را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرد.

اولین کتاب داستایوفسکی بیچارگان نام داشت که با سبکی ساختارشکنانه‌داستایوفسکی را به جامعه‌ی هنری روسیه معرفی کرد. مدتی بعد از انتشار اولین کتاب، رمان یادداشت‌های زیرزمینی بود که او را به عنوان نویسنده‌ای که در شخصیت‌پردازی خلاق و متبحر است، مشهور کرد. دانش روانشناسی و فلسفه‌ی داستایوفسکی باعث شد او شخصیت‌های داستانش را پیچیده‌ و عمیق‌ بنویسد. داستایوفسکی در داستان‎هایش روان انسان‌ها را بررسی می‌کند و این بررسی تنها به معرفی یک شخصیت تلخ یا بی‌احساس محدود نمی‌شود، بلکه او شخصیت‌ها، افکار و آرزوهایشان را کالبد شکافی می‌کند. 

فئودور داستایوفسکی بیشتر از 30 رمان و داستان کوتاه نوشته است و دو کتاب برادران کارامازوف و جنایت و مکافات جزء مشهورترین آثار او هستند.  

ترجمه‌ی کتاب صوتی برادران کارامازوف  به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی برادران کارامازوف را با ترجمه‌ی پرویز شهدی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. خوانش کتاب صوتی صوتی برادران کارامازوف را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است و می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید. البته این کتاب با ترجمه های متفاوت از جمله مشفق همدانی و صالح حسینی نیز منتشر شده است و در بازار موجود است.

کتاب صوتی برادران کارامازوف برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی برادران کارامازوف جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌ و رومان روسیه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند و ادبیات روسیه را بهتر بشناسند. انتخاب مناسبی است. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده است.

‌در بخشی از کتاب صوتی برادران کارامازوف می‌شنویم

آلکسی فئودوروویچ کارامازوف، سومین پسر یکی از ملاکان منطقه‌ی ما بود، به نام فئودور پاولوویچ کارامازوف که در زمان خودش شهرت و آوازه‌ای داشت (که تا امروز هم نامش بر سر زبان هاست). علتش هم مرگ غم انگیز و اسرارآمیزش بود که درست سیزده سال پیش اتفاق افتاد و من موقعش که شد چگونگی آن را شرح می‌دهم. درحال حاضر فقط می‌خواهم بگویم که این «ملاّک » (که اگرچه در تمام طول عمرش هرگز در املاکش سکونت نکرد، باز در منطقه‌ی ما به این نام خوانده می‌شود) از آن گونه آدم‌های عجیب و غریبی بود ــ که البته تعدادشان هم کم نیست ــ که نه تنها فاسد و بدسرشت‎اند؛ بلکه درعین حال بی بندوبار هم هستند، اگرچه از آن آدم‌های بی بندوباری که کاملاً بلدند چگونه حساب و کتاب دخل و خرج‌شان را نگه دارند و ظاهرا جز این هم، کار دیگری از دست‌شان ساخته نیست. به این ترتیب فئودور پاولوویچ که زندگی‌اش را از صفر شروع کرده بود، زمین دار کوچکی به شمار می‌آمد که خودش را ناخوانده سرِ سفره‌ی دیگران دعوت می‌کرد، هرچند هنگام مرگش صاحب صدهزار روبل پول نقد بود.

موضوعی که مانع از این نشد در تمام عمرش جزو یکی از سبک مغزترین آدم های بی بندوبار منطقه‌ی ما به شمار نیاید. اما باید یادآور شوم که آدم احمقی نبود ــ بیش‌تر آدم‌های سبک مغز به اندازه‌ی کافی هوشمند و حتی حیله گرند ــ و درست به همین علت هم بی بندوبار؛ از آن بی بند و بارهایی که خاص ملت ماست.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
2.۶۹ گیگابایت
مدت زمان
۵۰:۰۰:۲۸
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجمپرویز شهدی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲.۶۹ گیگابایت
۵۰:۰۰:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 675 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (23)
گیرا 🧲 (21)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
5 ٪
391 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب که حتما شاهکاره حاصل یک تفکر پخته شده و حسابی چکش کاری شده. البته داستایفسکی عمر زیادی نکرد و در 60 سالگی درگذشت اما در این اثر هرچه در چنته داشت رو بکار گرفته. اما در مورد فایل صوتی قطعا آرمان سلطان زاده بی نظیره! من عاشق اینم که کتاب مورد علاقم رو با صدا و اجرای ایشون بشنوم. اما اما اما قیمت این اثر بس ناجوانمردانه بالاست! یک سری افراد میگن فایل چندین ساعته! زحمت زیادی کشیده شده! صدای آرمان! و فلان و فلان و فلان دقت کنید که فایل با همه زحمات و مرارت هایی که الحق و انصاف کم هم نیست، فقط یکبار تهیه می‌شود و بعد از آن برای هر نسخه فقط کپی می‌شود و متفاوت است با کتاب چاپی که هر چاپ جدید هزینه های مربوط به خود را دارد. نکته بعدی افزایش قیمت است که این هم منطقی ندارد! شما براساس هزینه و فایده قیمتی تعیین کرده و فایل را تهیه کرده اید. در گذر زمان هزینه جدیدی که بر شما تحمیل نشده است که آنرا به قیمت کتاب اضافه میکنید! سوم اینکه شما حق مولف را پرداخت نمی‌کنید و صرفا از زحمتی که داستایفسکی کشیده کسب منفعت میکنید پس منصف تر باشید. چهارم شما حق مولف را نمی پردازید اما به حق پخش خود به شدت حساس هستید و اجازه انتقال فایل های خریداری شده را نمیدهید. در نتیجه هر فرد می‌بایست خرید جداگانه داشته باشد. پس درک کنید و قیمت را منصفانه کنید. همچنین یک سری افراد نادان و نابخرد سریعا موضع گیری میکنند که پول پیتزا و پفک و فلان و بهمان... این نابخردان قیاس بی ربط میکنند. متوجه نمیشم چه ارتباطی بین این دو است!! البته که کسی که با روانشناسی و جامعه شناسی آگاه باشه همچین اظهار نظری نمیکنه. و در پایان با توجه به عدم امکان کپی کردن فایل که باعث اطمینان خاطر دست اندرکاران این مجموعه می‌شود قیمت پایین باعث خرید بیشتر و درنتیجه سودآوری یکسان می‌گردد که در درازمدت اتفاقا منفعت بیشتری برای شما حاصل می‌شود باتشکر و با امید به کاهش قیمت و استفاده افراد بیشتر لطفا نظر را تایید کنید

5

شما بیشتر از داستایوفسکی سود میبرینا

5

سلام. من معلم هستم و روزانه به دلیل نوع کارم چندین ساعت بطور پیوسته صحبت میکنم. حال در این روزگار کرونا و اپیدمی که حضور در دانشگاه کان لم یکن بوده و رابطه معلم و دانشجو بر حلاف روال سابق به صورت مجازی و الکترونیکی برقرار می شود، مکلف به ضبط ویدو و تدریس غیر حضوری هستم. عزیزانم، صادقانه می گویم که تولید یک محتوای شنیدنی و با کیفیت بسیار بسیار دشوار است و اگر دغدغه حفظ و ارتقا کیفیت را داشته باشید، رفته رفته دچار وسواس شده مجبور به ضبط چندین باره پاره ای قسمت ها می شوید که این معضل نیز بر سختی کار خواهد افزود. بنا به دلایل گفته شده قطعا زحمت دوستان تولید کننده این اثر فاخر را ارج می نهم و دست گرم ایشان را با خصوع و خشوع می فشارم. موید باشید

5

همونا که میگند گرونه حاضرند به راحتی بشینند تو کافه و برای یه کیف و قهوه ۶۰ تومن پول بدند

5

فوق العاده است این کتاب صوتی🤩🤩 فقط یک ایراد داره. متاسفانه یک بخش از کتاب صوتی به مدت ۳۶ دقیقه حذف شده و وجود نداره. یا بهتره بگیم فیدیبو دقت نکرده و اون قسمت رو اضافه نکرده. این بار چندم هست که من کتاب صوتی میخرم و با این سهل انگاری از سمت فیدیبو مواجه میشم. 《بخش دوم - کتاب پنجم - فصل ششم》 وجود نداره. لطفا اصلاح و این بخش رو اضافه کنید لطفا اصلاح کنید. ویرایش: خوشبختانه مشکل حل شد و قسمت جامانده اضافه شد. با تشکر از فیدیبو.

5

امروز مطالعه این کتاب رو تموم کردم. نظر و برداشتی که میتونم از این شاهکار داشته باشم، وجود یک ایمان راسخ و چشم اندازی از زندگی برای هر فرد که علت زنده بودنش باشد لازمه؛ بنا به اون انتخاب هر کس ارزش و اعتبار خودش رو تو این دنیا کسب میکنه و این یک قطعیت و طبیعت این دنیاست. از نکات جالب این اثر تاکید جدی به پرهیز از گناه و دروغ گویی هست که دروغ رو یک کار زشت و ناپسند در طول داستان مدام به گوش شنونده گوش زد میکنه. و در نهایت یک تشکر ویژه کنم از استاد آرمان سلطان زاده که واقعا خیلی حرفه ای و با مهارت گویندگی بیش از ۳۰ شخصیت برادران کارامازوف رو با لحن و صدای مخصوص هر شخصیت اجرا کردن.

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

این کتاب در مورد ۳ برادر (شاید هم ۴) است که با پدر خود به مشکل خورده اند و هر کدام در زندگی شخصی شان مشکلاتی دارند. داستایوفسکی با تبحر زیاد خواننده را با افکار و احساسات شخصیت ها همراه میکند و در همین بستر توانسته درسهای زیادی از زندگی اجتماعی و همچنین روانشناسی ادم ها بدهد.در مورد پول، عشق، مذهب،تحقیر، فریب و بسیاری چیزهای دیگر صحبت میکند. مثل شاهکار دیگرش جنایت و مکافات، این کتاب هم داستان یک قتل دارد. هر یک از این برادران انگیزه ای داشته و میتواند قاتل باشد و نیمه دوم کتاب با هیجان زیادی همراه است که بالاخره قاتل کیست. اگر چه فصول ابتدایی در مورد سیاست و مذهب اصطلاحاتی دارد که ممکن است جذاب نباشد و کمی روند را خسته کننده کند، اما در ادامه از این بحث های سیاسی مذهبی خبری نیست و ریتم تندتر میشود، شخصیت های دیگر به داستان اضافه میشود که پیچیدگی ها و گیرایی داستان را بیشتر میکند. به شخصه برای من خیلی جذاب بود. و خیلی خوشحالم که چنین اثر فاخری را خواندم. هنرمندی آرمان سلطان زاده در صدا سازی برای بیش از ۳۰ شخصیت در این داستان طولانی، نیاز به تعریف و تمجید ندارد.👌

5

سوخت اقای سلطان زاده که بنزین نیست, نهایتا دوتا لیوان آب جوش خرج این کتاب کرده. ۴۹ هزار تومن!!):

5

نظرم رو به دو بخش تقسیم می کنم، اول در مورد کتاب، در پیشگفتار وقتی نویسنده گفت ممکن است که معرفی شخصیت ها خسته کننده باشد ولی لازمه، کم مونده بود که کتاب رو نصفه ول کنم چون واقعا هم کمی خسته شده بودم، اما در نیمه های کتاب با جواهری روبه رو شدم که هوش از سر هر سوداگری می پراند، دلیل شخصیت پردازی های تا حد زیادی بیمار گونه داستایفسکی وقتی داستان به بحث های عمیق فلسفی میرسد برای ما آشکار میشود و به نظر من اوج آن در گفتگوی ایوان با آلیوشا در مورد شعر ایوان در مورد مسیح و یا گفتگوی ایوان با شیطان آشکار میشود، این از اون دسته رمان هایی هستش که برای تمام عمر می توان با شخصیت هایش زندگی کرد و امان از پایانش که هنوز هم باور ندارمش که کتاب تمام شده. و اما در مورد صدا، این کار بینظیر، لطیف و به شدت دلنشین است و یک شاهکار در کتابهای گویای فارسی است، وسعت صدای جناب سلطان زاده از جویبار تا اقیانوس پهناور است و دلنشین. موسيقی های متن با چنان دقت و وسواسی انتخاب شده اند که آدم حیرت می کند از این همه هنرمندی گروه صداگذاری.

5

همین الان بریم سوپرمارکت و سه قلم جنس برداریم ۵۰الی ۶۰تومن هزینه‌ش میشه، شاااید زیر لب غرولندی کنیم اما در نهایت پولو پرداخت میکنیمو میایم بیرون و چند روز بعد دوباره میریم به همون مغازه و خرید میکنیم. اما متاسفانه تا بحث کار هنری یا خوداشتغالی میشه، سریع چرتکه رو برمیداریمو حساب میکنیمو میانگین درآمد در میاریم و نظر میدیم! بدون اینکه در نظر بگیریم یک نفر یا یک گروه چند سال وقت گذاشتن، زحمت کشیدن تا به چنین سطح از مهارتی برسن که خروجی و محصول کارشون اینطور با کیفیت بشه. لطفا اگر جزو این دسته از آدمها هستیم و از لحاظ مالی تولیدکننده یا هنرمند رو حمایت نمیکنیم، حداقل کارشون رو بی‌ارزش نکنیم‌. این کمترین کاریه که در حق فرهنگ و پیشرفت کشورمون میتونیم بکنیم.

نمایش 381 نقد دیگر
4.6
(675)
اجرای روان 🎙️ (23)
276,000
٪30
193,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
برادران کارامازوف جلد 2
برادران کارامازوف جلد 2
فئودور داستایفسکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برادران کارامازوف
٪30
برادران کارامازوف
(با صدای سه بعدی)
آوانامه
4.6
(675)
اجرای روان 🎙️ (23)
276,000
٪30
193,200
تومان