0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زوربای یونانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب زوربای یونانی

درباره زوربای یونانی

نقد و بررسی کتاب زوربای یونانی

زوربای یونانی، شاهکار جاودان نیکوس کازانتزاکیس، فیلسوف و نویسنده نامدار یونانی، رمانی سرشار از شور و زندگی است که خواننده را به سفری عمیق در اعماق وجود انسان رهنمون می‌شود. این اثر، که در سال 1946 منتشر شد، به سرعت به شهرت جهانی رسید و تاکنون به بیش از 30 زبان ترجمه شده است. داستان زوربای یونانی در قالبی ساده و بی‌آلایش روایت می‌شود. راوی داستان، مردی روشنفکر و متفکر، در سفری به کرت با زوربا، مردی روستایی و ساده‌دل، آشنا می‌شود. زوربا که سرشار از شور و اشتیاق به زندگی است، در تضاد کامل با راوی قرار دارد که غرق در افکار و فلسفه‌های پیچیده است. این دو شخصیت، در طول داستان، سفری پرفراز و نشیب را آغاز می‌کنند که در آن، زوربا با شور و اشتیاق به زندگی، راوی را از پوچی و انفعال نجات می‌دهد و او را به طعم واقعی زندگی رهنمون می‌شود. زوربای یونانی، در ورای داستان ساده خود، مفاهیم عمیق و فلسفی بسیاری را به تصویر می‌کشد. این رمان، در جستجوی معنای زندگی، به تقابل دو دیدگاه متفاوت می‌پردازد: دیدگاه راوی که زندگی را پوچ و بی‌معنی می‌داند و دیدگاه زوربا که زندگی را سرشار از شور و اشتیاق می‌بیند. زوربا با ساده‌دلی و شور و اشتیاق خود، به راوی می‌آموزد که چگونه از لحظه لحظه زندگی لذت ببرد و از رنج و سختی‌ها نترسد. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


نیکوس کازانتزاکیس، نویسنده‌ای در جستجوی معنا

نیکوس کازانتزاکیس (1883-1957)، نویسنده، شاعر، مترجم و جهانگرد یونانی، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات مدرن یونان است. او که به واسطه رمان مشهور زوربای یونانی به شهرت جهانی رسید، در طول زندگی پربار خود، آثاری ماندگار در زمینه‌های مختلف ادبی خلق کرد. برخی از مشهورترین آثار کازانتزاکیس عبارتند از : رمان سرگشته راه حق، آزادی یا مرگ، گزارش به خاک یونان و مسیح باز مصلوب.

جهت مشاهده سایر آثار نیکوس کازانتزاکیس کلیک کنید.


چرا کتاب زوربای یونانی را بخوانیم

کتاب زوربای یونانی، داستانی ساده و در عین حال عمیق و جذاب را روایت می‌کند. این رمان، خواننده را مجذوب خود می‌کند و تا پایان داستان با خود می‌برد. شخصیت‌های زوربای یونانی، از جمله زوربا و راوی، شخصیت‌هایی پیچیده و جذاب هستند که در ذهن خواننده باقی می‌مانند. این رمان ، در ورای داستان ساده خود، به مضامین عمیق فلسفی مانند معنای زندگی، عشق، مرگ، آزادی و عدالت می‌پردازد. کازانتزاکیس، با زبانی ساده و گیرا، به بیان دیدگاه‌ها و فلسفه خود می‌پردازد. این امر، خواندن رمان را برای خوانندگان با سطوح مختلف دانش و تجربه آسان می‌کند. نویسنده در زوربای یونانی، از تصاویری شاعرانه برای خلق فضایی زیبا و گیرا استفاده کرده است. همینطور مطالعه این رمان، موجب آشنایی  با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور باستانی خواهد شد و تصویری زنده و واقعی از فرهنگ و مردم این کشور در رمان ارائه شده است. همچنین زوربای یونانی، منبع الهام بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و اندیشمندان در سراسر جهان بوده است. در نهایت، اگر به دنبال رمانی جذاب، خواندنی و عمیق هستید، زوربای یونانی انتخابی ایده‌آل است. این رمان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به شما هدیه می‌دهد و دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر خواهد داد.


در بخشی از کتاب زوربای یونانی می‌خوانیم

من نخستین‌بار او را در پیره دیدم. به‌بندر رفته‌بودم تا به‌عزم رفتن به «کرِت» به‌کشتی بنشینم. سپیده در کار برآمدن بود. باران می‌بارید. باد خشک و گرمی بشدت می‌وزید و شتک امواج تا به‌آن قهوه‌خانۀ کوچک می‌رسید. درهای شیشه‌ای قهوه‌خانه بسته‌بود و هوای آن بوی نفس آدمیزاد و جوشاندۀ گیاه «مریم‌گلی» می‌داد. در بیرون هوا سرد بود و مِه نفسها شیشه‌ها را تار کرده‌بود. پنج شش ملوانی که در تمام مدت شب بیدار مانده و خود را به‌بالاپوشی قهوه‌ای از پشم بز پیچیده‌بودند قهوه یا جوشاندۀ مریم‌گلی می‌نوشیدند و از پشت شیشه‌های کدر به‌دریا نگاه می‌کردند. ماهیهای گیج‌شده از ضربات امواج دریای متلاطم در آبهای آرام اعماق پناهی جسته و منتظر بودند تا در آن بالاها آرامش بازگردد. ماهیگیران چپیده در قهوه‌خانه‌ها نیز منتظر پایان توفان بودند تا ماهیهای آرام‌گرفته به‌سطح آب بازآیند و به‌طعمۀ قلاب دهن بزنند. سفره‌ماهیها و ماهیهای «زبیده» و «حلوا» از گشت شبانۀ خود بازمی‌گشتند. اکنون خورشید در کار طلوع بود.

در شیشه‌ای باز شد و یکی از کارگران بارانداز که مردی کوتوله و خپله و سیاه‌سوخته بود، سر و پا برهنه و سر تا پا گل‌آلود، به‌درون آمد.

ملوان پیری که بالاپوش آبی آسمانی به‌تن داشت داد زد:

- هی، کستاندی ،چت شده، رفیق؟

کستاندی بر زمین تف کرد و با ترشرویی جواب داد: - می‌خواستی چه بشه؟ این هم شد زندگی که صبح سرکنم توی عرق‌فروشی و شب برگردم به‌خانه؛ باز صبح عرق‌فروشی، شب خانه. کار کجا پیدا می‌شود!


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب زوربای یونانی

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     خرمگس نویسنده اتل لیلیان وینیچ انتشارات مجید

·     بیوه ها نویسنده آریا دورفمن انتشارات ماهی

·     کافکا در کرانه نویسنده هاروکی موراکامی انتشارات نیلوفر


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
417 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۴:۰۰
نویسندهنیکوس کازانتزاکیس
مترجممحمد قاضی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Vios kai politeia tou Alex?e Zormpa
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۱ کیلوبایت
۴۱۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(3)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زوربای یونانی
زوربای یونانی
نیکوس کازانتزاکیس
انتشارات خوارزمی
4
(3)
80,000
تومان