0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه به پدر

معرفی، خرید و دانلود کتاب نامه به پدر

درباره نامه به پدر

نقد و بررسی کتاب نامه به پدر

نامه به پدر اثر جاودان فرانتس کافکا، دریچه‌ای به سوی دنیای درونی و پیچیده او می‌گشاید. کافکا در این نامه، ریشه بسیاری از مشکلات و رنج‌های خود را در رابطه با پدرش جستجو می‌کند. او از سلطه‌گری، بی‌رحمی و کمبود محبت پدر سخن می‌گوید و از چگونگی تأثیر این رابطه بر اعتماد به نفس، عزت نفس و روابط او با دیگران پرده برمی‌دارد و از چگونگی تأثیر این رابطه بر شخصیت و زندگی خود می‌نویسد. کافکا به دنبال هویت خود می‌گردد و در سایه پدر قدرتمند خود، احساس حقارت و ناچیزی می‌کند و در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان پیدا کند. احساس رنج و اضطراب در سراسر نامه مشهود است. کافکا از ترس، ناامیدی و تنهایی خود سخن می‌گوید و خواننده را در اعماق روان رنجور خود غرق می‌کند. کافکا با ظرافتی بی‌نظیر از زبان استفاده می‌کند تا احساسات و تجربیات خود را به تصویر بکشد. لحن نامه، گاه خشمگین، گاه غمگین و گاه تمسخرآمیز است و به زیبایی، پیچیدگی‌های رابطه پدر و فرزندی را به نمایش می‌گذارد. نامه به پدر، صرفاً یک شرح حال شخصی نیست، بلکه اثری عمیقاً فلسفی و روان‌شناختی است. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


فرانتس کافکا، غول ادبیات مدرن

فرانتس کافکا در 3 ژوئیه 1883 در پراگ، پایتخت بوهم (جمهوری چک امروزی) متولد شد. او که به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قرن بیستم شناخته می‌شود، آثاری خلق کرد که به دلیل پرداختن به مفاهیمی مانند بیگانگی، اضطراب، بوروکراسی و پوچی، تا به امروز خوانندگان را مجذوب و درگیر خود نگه داشته است. کافکا در خانواده‌ای یهودی از طبقه متوسط متولد شد. پدرش، هرمان کافکا، تاجری خشن و مستبد بود و رابطه او با فرانتس، رابطه‌ای پرتنش و آکنده از رنج بود. این رابطه، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت و آثار کافکا ایفا کرد. کافکا در رشته حقوق تحصیل کرد و به عنوان کارمند بیمه مشغول به کار شد. شغلی که از آن متنفر بود و آن را مانعی برای نویسندگی می‌دانست. او در طول زندگی خود به بیماری سل مبتلا بود و از سلامتی ضعیفی برخوردار بود. کافکا در 3 ژوئن 1924 در سن 40 سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت. کافکا در طول زندگی خود، رمان‌ها، داستان‌های کوتاه و مقالاتی به نگارش درآورد که بسیاری از آن‌ها پس از مرگش منتشر شدند. مشهورترین آثار او عبارتند از: مسخ،  محاکمه، قصر و آمریکا است.

جهت مشاهده سایر آثار فرانتس کافکا کلیک کنید.


چرا کتاب نامه به پدر را بخوانیم

 نامه به پدر، اثری کوتاه اما عمیق و تأثیرگذار است که خواننده را به سفری در اعماق روان رنجور کافکا می‌برد. این نامه به مثابه یک رمان کوتاه، شرحی از رابطه پرتنش و آکنده از رنج کافکا با پدرش، هرمان کافکا، است. این کتاب، به مثابه یک سند ارزشمند، زوایای پنهانی از زندگی و شخصیت این نویسنده بزرگ را به نمایش می‌گذارد و خواننده را به تأمل در رابطه پدر و فرزندی و ریشه‌های اضطراب و رنج در انسان دعوت می‌کند. نامه به پدر با لحنی گیرا و نثری قوی و پر از تمثیل و رمزگان، فضای وهم‌آلود و گاه کابوس‌وار همرا با لحن سرد و بی‌تفاوت و شخصیت‌های منفعل و بی‌نام است و به مضامینی همچون، بیگانگی و انزوا، اضطراب و پوچی و جستجوی هویت می‌پردازد. برای درک عمیق‌تر نامه به پدر، آشنایی با زندگی و آثار کافکا ضروری است. آثار کافکا تأثیر عمیقی بر ادبیات جهان گذاشته است.


در بخشی از کتاب نامه به پدر می‌خوانیم

پدر بسیار عزیزم

چند وقت پیش، از من پرسیدی چرا می‌گویم که از تو می‌ترسم. من هم طبق معمول نتوانستم جوابی بدهم، از یک طرف به‌همین علت که از تو می‌ترسم، و از طرف دیگر به‌این علت که تعداد جزئیاتی که برای بیان علل این ترس لازم است، آنقدر زیاد است که من، در صحبت با تو، قادر نیستم حتی تا حدودی هم که شده آنها را در ذهنم نگه‌دارم. و اگر حالا سعی می‌کنم جواب سؤالات را کتبا بدهم، مطمئن هستم باز هم جواب کاملی نخواهدبود. چون ترس از تو و عواقب این ترس، در نوشتن هم مانع من‌اند، و وسعت موضوع هم فرسنگها از قلمرو حافظه و فهم من می‌گذرد.

این قضیه، تا آنجا که بشود بر اساس صحبتهایت با من، و بر اساس آنچه بدون کمترین پوچ و مغزکردن به‌هر کسی می‌گفتی قضاوت کرد، در نظر تو همیشه خیلی ساده می‌نموده‌است؛ تقریبا به‌این شکل که تو در تمام مدت عمرت سخت کار کرده‌ای و همه چیز را فدای فرزندانت کرده‌ای، در وهلۀ اول فدای من، و من در نتیجه، زندگی راحت و مرفهی داشته‌ام، آزاد بوده‌ام هر چه بخواهم تحصیل کنم، دلیلی نداشته‌ام که نگران رزق و روزی باشم یعنی نگران چیزی باشم، تو از این بابت از من تشکر نخواسته‌ای چون می‌دانستی «تشکر فرزندان» یعنی چه، ولی لااقل توقع نوعی استقبال، توق نشانه‌ای از همدردی را داشته‌ای، و من در عوض، همیشه از تو فرار کرده‌ام و به‌اتاقم، به‌کتابها، به‌رفقای سر به‌هوا، به‌افکار عجیب و غریب پناه برده‌ام.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نامه به پدر

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     کافکا در کرانه نویسنده هاروکی موراکامی انتشارات نیلوفر

·     موسیو ابراهیم نویسنده اریک امانوئل اشمیت انتشارات عطایی

·     بی نام نویسنده جاشوا فریس انتشارات ماهی



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
421.۰۰ بایت
تعداد صفحات
106 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۲:۰۰
نویسندهفرانتس کافکا
مترجمفرامرز بهزاد
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Brief an den vater
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
74,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۲۱.۰۰ بایت
۱۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
37,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه به پدر
نامه به پدر
فرانتس کافکا
انتشارات خوارزمی
5
(1)
37,000
تومان