0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آخرین دکه تا تهران (قسمت اول)

معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی آخرین دکه تا تهران (قسمت اول)

سریال صوتی
نویسنده:
مهام میقانی
ناشر:
فیدیبو
درباره آخرین دکه تا تهران (قسمت اول)

سریال صوتی «آخرین دکه تا تهران» اولین سریال صوتی اختصاصی فیدیبو کاری از مهام میقانی است که در شش قسمت و به صورت هفتگی منتشر می‌شود.

این سریال صوتی جنایی داستان موازی دو قتل در دو نقطه از تهران را روایت می‌کند، که به طور اتفاقی با هم تلاقی پیدا می‌کنند و کارآگاه نقیبی – کارآگاه نام آشنای آثار مهام میقانی – وارد این پرونده پیچیده می‌شود و البته ماجرا کم‌کم رنگ و بوی عاشقانه نیز می‌گیرد.

آیا کارآگاه نقیبی در رمزگشایی از این جنایت‌ها موفق خواهد بود یا نه؟

مختصری درباره مهام میقانی

مهام میقانی نویسنده متولد ۱۳۶۴ در تهران است که نامش به عنوان نویسنده با ادبیات ژانر جنایی-پلیسی گره خورده است. اکثر آثاری که تاکنون از او منتشر شده به همین ژانر تعلق دارد و از معدود نویسنده‌های ایرانی است که آثارش با وجود تنوع در داستان،‌ یک شخصیت ثابت به نام کارآگاه نقیبی دارد که هر بار درگیر مسئله‌ای تازه می‌شود. کارآگاه نقیبی او یادآور کارآگاهان مشهور ادبیات چون هرکول پوآرو، شرلوک هولمز و خانم مارپل است.

میقانی به خاطر علاقه‌اش به جرم‌شناسی، مطالعات زیادی در این زمینه داشته که نتیجه این مطالعات را در آثار داستانی‌اش به تصویر کشیده است. 

آثار میقانی علاوه بر جنبه‌های جنایی، سویه‌های تاریخی نیز دارند و حاصل پژوهش‌های زیاد او در حوزه تاریخ معاصر و به خصوص جرم‌شناسی در دوران معاصر است. 

آخرین دکه تا تهران، نام جدیدترین اثر او است که در قالب اولین سریال صوتی اختصاصی فیدیبو و در شش قسمت منتشر خواهد شد.

سریال صوتی آخرین دکه تا تهران را چطور بشنویم؟

سریال صوتی آخرین دکه تا تهران برای اولین‌بار در بستر فیدی‌پلاس – سرویس اشتراکی فیدیبو – منتشر خواهد شد، بنابراین برای شنیدن آن می‌توانید یکی از طرح‌های فیدی‌پلاس را خریداری کرده و سپس از طریق فیدی‌پلاس تمام قسمت‌های این سریال را رایگان بشنوید.

همچنین خبر خوب این است که اگر از مشترکان فعلی فیدی‌پلاس هستید، می‌توانید آخرین دکه تا تهران را نیز در کنار دیگر محتواهای ارائه شده در فیدی‌پلاس بشنوید. 

***

تمام اسامی، مکان‌ها و حوادث این داستان خیالی است و هرگونه تشابه با موارد واقعی اتفاقی است.

قرار ما هر سه‌شنبه کنار آخرین دکه تا تهران!


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
101.۶۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۱۲:۱۸
نویسندهمهام میقانی
راویمهام میقانی
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۱.۶۹ کیلوبایت
۰۱:۱۲:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 255 مخاطب
گیرا 🧲 (120)
اجرای روان 🎙️ (106)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
149 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
تلخ ☕️
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

سلام من چند نکته اشاره می‌کنم: 1: در توضیحات آمده اولین قسمت را رایگان بشنوید. آیا قسمت‌های بعد رایگان نیست!؟ از شما تقاضا دارم این طور نباشد و رایگان بماند. با قیمت کتاب و سایر تفریحات واقعا حیف هست این سریال صوتی را نشنویم. 2: بسیار سریال صوتی جذابی است. من مشابه این اثر را به یاد نمی‌آورم و یادآور برخی کارهای قدیمی رادیو است. کارهای دهه چهل. یاد آور کارهای محققی و کارهای خوب قدیم. سالها بود ندیده بودم این طور. 3: ابتدا و انتهای این قسمت خیلی کشش داشت. من دو بار گوش دادم اما در میان قسمت کمی افت احساس می‌شود که برای این کارها شاید طبیعی باشد. 4: هر چه بیشتر از آثار جنایی و معمایی ایرانی لطفا استفاده کنید. نمونه‌های معاصر ایرانی. نمونه هایی که مثل همین اثر در زندگی روزمره ما در جامعه ما اتفاق می‌افتد. اتفاق هایی که روزانه در صفحه حوادث نوشته می‌شود و متعلق به جامعه خودمان است. 5: عاشقانه من ندیدم. معمای داستان به نظر خوب می‌آید اما داستان عاشقانه فعلا نیست که امیدوارم در قسمت بعد بیاید. امیدوارم 6: صدای نویسنده خیلی خوب است اما متفاوت است کمی طول می کشد عادت کردن نحوه بیان ایشان دست آدم بیاید. دفعه دوم جا می‌افتد و تازه بعضی زمینه های داستان آشکار می‌شود. امیدوارم قسمت دوم بد نشود. اگر بد نشود باید بگویم که عالی بود واقعا فقط دعا می‌کنم بد نشود چون تا اینجا خیلی خیلی خوب بود. متشکرم

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

کتاب آخر مهام میقانی به نظر من که تقریبن تمام کتاب‌های ایشون، و کتاب جنایی زیاد خوندم می‌تونه نقطه‌ی عطفی در داستان جنایی باشه .چیزی که مهام میقانی به طور بسیار حرفه‌ای، خودش بابش رو در ایران باز کرده. ابراهیم نقیبی کارآگاه مورد علاقه‌ی من نیست اما به خوبی شکل کارآگاه رو از یک دون‌ژوان همیشه آماده‌ی دلبری از زنان به یک انسان از جنس همه‌ی ما با مشکلات و روزمرگی‌ها حقیقتن تغییر داده. داستان به صورت جذابی کاراکترها را معرفی می‌کنه و خیلی روون و دلپذیر اونها رو وارد داستان مهیجی می‌کنه که با روایت حرفه‌ای خود مهام میقانی بسیار هم دلپذیرتر می‌شه. با این قسمت، مثل خیلی دیگه از کتاب‌های مهام میقانی ما وارد پوست شهری می‌شیم که حتا اگر فکر کنیم درست می‌شناسیمش، کلی میستری و معما برای ما در خودش پنهان کرده. مطمئنم طرفداران این ژانر از بازی مهیجی که ایشون برای خوانندگانش طراحی کرده، نهایت لذت را خواهند برد.

5
گیرا 🧲

مهام میغانی از معدود نویسنده های نسل جدید ایران است که با تحصیلات در زمینه ی نویسندگی سالهاست در حال خلق آثاری در خور توجه است. پس از خلق رمان «در سیدخندان کسی را نمیکشند» با خلق شخصیت گاراگاه نقیبی وارد ژانر جنایی شد و به نظر میرسه که قصد داره در ادبیات فارسی و در ژانر جنایی کاری ماندگار انجام بده، به نظر من این نشان از شهامت میغانی و همینطور ایمان به توانمندی های بالای خودشه، حقیقتا پس از شنیدن قسمت اول و دوم از این اثر جدید میغانی شگفت زده شدم، در مقایسه با رمان «در سیدخندان کسی را نمیکشند» پختگی در این اثر به همراه توصیفات جذاب و ایجاد تایم لاین های داستانی موازی، نشان از ظهور یک نویسنده ی تراز اول در ادبیات فارسی و همینطور یک نویسنده ی پیشرو در ادبیات جنایی به زبان فارسی می دهد.

5
گیرا 🧲

کارهای مهام میقانی رو از پیوند زدن انگشت اشاره دنبال می‌کنم، تهرانی که میقانی در آثارش به تصویر کشیده همیشه برای من جذابه، تو این کتاب هم با یه تصویر دیگه از تهران مواجه شدم و البته همون ژانر جنایی که میقانی توش استاده، اما فارغ از داستان که تو همین قسمت اول خیلی کشش داره، روایتش رو هم خیلی دوست داشتم. کمتر نویسنده‌ای رو می‌شناسم که تو اجرای صوتی اینقدر خوب باشه، بی‌صبرانه منتظر قسمت بعدی هستم.

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

اولش از میزان سیاه بودن قصه جا خوردم. بعد انقدر غرق در شنیدن شدم که اصلا نفهمیدم دارم قصه گوش میدم، همه چیز تصویرسازی میشد توی ذهنم. به عنوان اولین سریال صوتی‌ای که گوش دادم باید بگم تجربه‌اش با دیدن سریال برابری میکرد به خاطر فضاسازی دقیقش.

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲

داستان و روایتش تا اینجا عالی است. امیدوارم با همین کشش همه‌چیز پیش بره. مهام میقانی با توجه‌ای که به ریزه‌کاریها و اطلاع و سواد کافی از روند پیشرفت پرونده جنایی دارند اعتماد مخاطب رو جلب می‌کنند.من که تا اینجا حظ کردم. و بی‌صبرانه منتظر ادامه داستانم

5
سرگرم‌کننده 🧩
اجرای روان 🎙️

قسمت دوم کی می یاد؟ خیلی جالب بود. چه صدای خوبی. کتاب‌های جنایی خارجی رو هم بخونید. کارهایی که ترجمه شده رو بخونید در چند قسمت شما لطفا. من در اینجا نبودم قبلا باز هم کتاب صوتی از ایشون هست؟ خیلی جذب شدم. قاتل اون پسر نوجوان باید باشه به نظرم. همین آقا جلیل رو می کشه. همه رو همین پسر نوجوون به ظاهر مظلوم به نظرم می‌کشه ولی خیلی جالب هست. تاریخ قسمت دوم رو لطفا اعلام می‌کنید؟ یکشنبه شده الان. دیدم در مطالب پایین صفحه.

1
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
گیرا 🧲
سرگرم‌کننده 🧩

نوشته های آقای میقانی همیشه پر کشش، خواندنی و به دلیل ژانر معما گونه اش. بسیار گیراست. این شروع خوب داستان، مطمئنا میتونه من رو تا پایان قسمت ششم بکشونه،خصوصن که با خوانش روان و خوب خودشون همراه شده. توصیف‌های به جا و شخصیت پردازی های انجام شده، کاملن خواننده رو در فضای داستان قرار میده و تغییر محیط در بخش‌های مختلف به خوبی در ذهن خواننده شکل میگیره، میتونم بگم با یک رمان با کیفیت ایرانی مواجه هستیم و توصیه میکنم گوش بدین🙂

5

این تازه به خوبی قسمت های چهار و پنج و شش نیست. من در یک جمع گوش دادم اول از قسمت چهار شنیدم و بعد برگشتم قسمت یک. در ادامه داستان خیلی خیلی زیباتر می شه با یک ترتیبی از هیجان و عشق و لحظه های عمیق که توی خیلی از این جور داستان ها غایب هست اما اینجا به زیبایی و به وفور دیده می شه. من خیلی خوشحالم که این بار یک سریال صوتی خوب دیدم. من ما متن های نویسنده در مطبوعات آشنا بودم و همچنین جریان دانشگاه تهران اما نمی دونستم چنین نویسنده خوبی هست.

3

سلام و وقت بخیر من اشتباه متوجه شدم و با تصور اینکه کل قسمت ها با قیمت ۹۹ تومان هست خرید کردم و بعد دیدم فقط قسمت ششم به پنلم اضافه شده 🙄 این قیمت برای هر قسمت سریال صوتی فاجعه است سریال های فیلیمو و فیلم نت هم با این قیمت نیست چرایی این قیمت گذاری رو ممنون میشم توضیح بدید الان گیر کردم بین شنیدن و نشنیدن چون اگر شروع کنم مجبور میشم ۴ تا ۹۹ تومن دیگه یعنی ۳۹۶ هزار تومن بپردازم 😯 واقعا نمیصرفه

نمایش 139 نقد دیگر
4.5
(255)
گیرا 🧲 (120)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آخرین دکه تا تهران (قسمت اول)
آخرین دکه تا تهران (قسمت اول)
سریال صوتی
فیدیبو
4.5
(255)
گیرا 🧲 (120)
رایگان