0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نجات از هزارتو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نجات از هزارتو

شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود
نویسنده:
نیکول لپرا
درباره نجات از هزارتو

کتاب صوتی نجات از هزارتو نوشتهٔ نیکول لپرا و ترجمهٔ شهرام شیری است. نسترن نجاران گویندگی این کتاب صوتی روان‌شناسانه را انجام داده و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.


درباره کتاب صوتی نجات از هزارتو:

کتاب صوتی نجات از هزارتو ترجمهٔ فارسی کتابی با نام «How To Do The Work» اثر نیکول لپرا است. دکتر لپرا در این کتاب صوتی به تشریح رویکرد درمانی جدید خود با نام «روان‌شناسی کل‌نگرانه» پرداخته است. این رویکرد به‌حدی مورد استقبال قرار گرفت که این کتاب به یکی از کتاب‌های پرفروش‌ نیویورک‌تایمز تبدیل شد.

کتاب صوتی نجات از هزار تو بر اساس «روان شناسی کل‌نگرانه» نوشته شده است؛ با دیدگاهی ساختارشکنانه به عافیت روانی، جسمی و معنوی که این قدرت را به افراد می‌دهد تا هر روز متعهد به انجام کارهایی باشند که به اصلاح الگوهای منفی، ترمیم زخم‌های گذشته و تقویت خودآگاه منجر می‌شود. «روان‌شناسی کل‌نگرانه» با تمرکز بر روی ذهن، بدن و روان سعی دارد تا تعادل را به سیستم عصبی بازگرداند و زخم‌های عاطفی حل‌نشده را درمان کند. این رویکرد به شما قدرتی می‌دهد که خودتان را به نسخهٔ واقعیتان تبدیل کنید. روان‌شناسی کل‌نگرانه علائم جسمی و روانی بیماری را پیام‌هایی می‌داند که باید به آن‌ها توجه کرد؛ نه اختلالاتی که تنها می‌شود آن‌ها را مدیریت کرد؛ ازاین‌رو روشی است که به ریشهٔ دردهای مزمن، استرس، خستگی، اضطراب، مشکلات گوارشی و عدم تعادل‌های سیستم عصبی می‌پردازد.


شنیدن کتاب صوتی نجات از هزارتو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.


بخشی از کتاب صوتی نجات از هزارتو:

««ﺷﺐ ﺗﺎرﯾﮏ وﺟﻮد» ﺷﺎﻋﺮان و ﻋﺎرﻓﺎن، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻫﻤﯿﺸﻪ در ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺎﺷﮑﻮه، ﺑﻪ ﻟﺤﻈﮥ ﺑﯿﺪاریِ درون ﻣﯽرﺳﯿﺪﻧﺪ (در ﮐﻮﻫﺴﺘﺎن و در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ درﯾﺎی ﭘﻬﻨﺎور ﺧﯿﺮه ﺷﺪه اﻧﺪ، ﯾﺎ ﮐﻨﺎر ﺟﻮی آب روان ﯾﺎ در دﺷﺖ و دﻣﻦ)؛ اﻣﺎ اﯾﻦ ﺑﯿﺪاری ﺑﺮای ﻣﻦ، در ﮐﻠﺒﻪای ﭼﻮﺑﯽ و در ﻣﯿﺎن ﺟﻨﮕﻞ رخ داد؛ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻟﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﺮدم و اﺷﮏﻫﺎﯾﻢ ﺑﺮ روی ﮐﺎﺳﮥ ﺳﻮﭘﯽ ﮐﻪ در ﺣﺎل ﺧﻮردن آن ﺑﻮدم، ﻣﯽﺑﺎرﯾﺪ. ﻣﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺷﺮﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽام، ﻟُﻠﯽ، در ﺣﺎل ﮔﺬراﻧﺪن ﺗﻌﻄﯿﻼت در ﺑﺨﺶ ﺷﻤﺎﻟﯽ اﯾﺎﻟﺖ ﻧﯿﻮﯾﻮرک ﺑﻮدﯾﻢ ﺗﺎ ﮐﻤﯽ از زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻬﺮی و اﺳﺘﺮسزا در ﻓﯿﻼدﻟﻔﯿﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪام را ﺧﻮردم، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﺎت ﯾﮏ ﮐﺘﺎب روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﻧﮕﺎه اﻧﺪاﺧﺘﻢ. ﮐﺘﺎﺑﯽ درﺑﺎرة ﻣﺎدراﻧﯽ ﮐﻪ از ﻟﺤﺎظ ﻋﺎﻃﻔﯽ، در دﺳﺘﺮس ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. در ﺣﺎل ﺧﻮاﻧﺪن اﯾﻦ ﮐﺘﺎب ﺑﻮدم ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎن ﻣﻄﺎﻟﺐ آن ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺑﺪﻧﻢ ﯾﮏ ﭘﺎﺳﺦ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮه، ﮔﯿﺞﮐﻨﻨﺪه و اﺣﺴﺎﺳﯽ از ﺧﻮد ﻧﺸﺎن دﻫﺪ. ﻟُﻠﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ: «ﺗﻮ اﻻن ﺧﺴﺘﻪ و ﺗﺤﺮﯾﮏﭘﺬﯾﺮ ﺷﺪی، ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﺑﺎﯾﺪ دﺳﺖ ﻧﮕﻪ داری و ﮐﻤﯽ آروم ﺑﺎﺷﯽ.» ﻣﻦ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد او را ﺑﺎ ﮐﻢﻣﺤﻠﯽ ﭘﺲ زدم. ﻣﻌﺘﻘﺪ ﻧﺒﻮدم اﯾﻦ اﺗﻔﺎق و اﺣﺴﺎﺳﺎﺗﯽ ﮐﻪ داﺷﺘﻢ، ﭼﯿﺰ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺗﻌﺪاد زﯾﺎدی از ﻣﺮاﺟﻌﯿﻦ و دوﺳﺘﺎﻧﻢ، از ﺗﺠﺮﺑﻪای ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ وﺿﻌﯿﺖ، ﮔﻼﯾﻪ ﮐﺮده ﺑﻮدﻧﺪ. اﯾﻦ اﺗﻔﺎق ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﭘﯿﺶ آﻣﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ روزﻫﺎ ﺧﺴﺘﻪ و ﺑﯽاﻧﺮژی از ﺧﻮاب ﺑﯿﺪار ﺷﻮﻧﺪ، ﺳﺮ ﮐﺎر ﺣﻮاﺳﺸﺎن ﭘﺮت ﺷﻮد ﯾﺎ ﺣﺲ ﮐﻨﻨﺪ از ﮐﺴﯽ ﮐﻪ دوﺳﺘﺶ دارﻧﺪ، دور ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﻦ ﺑﻪﺗﺎزﮔﯽ ﺗﻮﻟﺪ ﺳﯽﺳﺎﻟﮕﯽام را ﺟﺸﻦ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدم و ﺑﺎ ﺧﻮدم ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮدم ﮐﻪ: «واﻗﻌﺎً ﻫﻤﯿﻦ ﺑﻮد؟!» ﺑﺎ اﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺑﺴﯿﺎری از روﯾﺎﻫﺎی ﺧﻮد دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺑﻮدم (در ﺷﻬﺮی ﮐﻪ دوﺳﺖ داﺷﺘﻢ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﺮدم، ﻣﻄﺐ رواندرﻣﺎﻧﯽ ﺧﻮدم را داﺷﺘﻢ و ﮐﺴﯽ ﮐﻪ دوﺳﺖ داﺷﺘﻢ را ﭘﯿﺪا ﮐﺮده ﺑﻮدم)، وﻟﯽ ﻫﻤﭽﻨﺎن اﯾﻦ ﺣﺲ را داﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﯾﮏ ﭼﯿﺰ اﺳﺎﺳﯽ در وﺟﻮد ﻣﻦ، از دﺳﺖ رﻓﺘﻪ ﯾﺎ ﮔﻢ ﺷﺪه اﺳﺖ ﯾﺎ اﺻﻼً از اول ﻫﻢ در ﻣﻦ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﻌﺪ از ﺳﺎلﻫﺎ ﺑﻮدن در رواﺑﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ، ﻫﻨﻮز از ﻟﺤﺎظ ﻋﺎﻃﻔﯽ، اﺣﺴﺎس ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﯽﮐﺮدم. در ﻧﻬﺎﯾﺖ، ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ آﺷﻨﺎ ﺷﺪم ﮐﻪ ﺣﺲ ﻣﯽﮐﺮدم ﺑﺮای ﻣﻦ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. او ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻓﺮق داﺷﺖ. ﻫﺮﭼﻘﺪر ﻣﻦ ﻣﺮدد و ﺑﯽﺣﻮﺻﻠﻪ ﺑﻮدم، او ﭘﺮﺷﻮر و ﻣﺼﻤﻢ ﺑﻮد. اﻏﻠﺐ ﺑﻪ روشﻫﺎﯾﯽ ﻣﺮا ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻣﯽﮐﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﺣﺲ ﻣﯽﮐﺮدم ﻫﯿﺠﺎن اﻧﮕﯿﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺎ ﺗﻤﺎم اﯾﻦ ﺗﻔﺎﺳﯿﺮ، ﻣﻦ ﻗﺎﻋﺪﺗﺎً ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺷﺤﺎل ﯾﺎ ﺣﺪاﻗﻞ راﺿﯽ ﻣﯽﺑﻮدم؛ اﻣﺎ اﯾﻦﻃﻮر ﻧﺒﻮد. ﻣﻦ ﻫﻤﭽﻨﺎن ﻏﺮق در اﻓﮑﺎرم ﻣﯽﺷﺪم، ﻫﯿﭻ ﺣﺴﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻢ و از درون، اﺣﺴﺎس ﺗﻬﯽ ﺑﻮدن ﻣﯽﮐﺮدم.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
661.۰۵ کیلوبایت
مدت زمان
۰۹:۳۱:۳۴
نویسندهنیکول لپرا
مترجمشهرام شیری
راوینسترن نجاران
ناشرمتخصصان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۶۱.۰۵ کیلوبایت
۰۹:۳۱:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (4)
آموزنده 🦉 (4)
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
آموزنده 🦉

می‌تونم بگم این کتاب فوق‌العاده بود، فصل به فصلش مفید بود و کلی مطلب میشه ازش یاد گرفت و اگر به توصیه هاش عمل بشه می‌تونه زندگی آدمو تغییر بده از نظر اجرا هم گوینده خیلی روان و جذاب و حرفه‌ای جملات رو ادا میکرد واقعا لذت بردم

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
تلخ ☕️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

به نظرم هرکسی باید این کتاب رو بخونه چون خیلی کمک میکنه رفتارهای خودمون و اطرافیانمون رو بشناسیم و مسیر درستی در زندگیمون طی کنیم.بسیاااار کتاب عالی و درستیه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آموزنده 🦉

عالی و بسیار کاربردی و اموزنده

5

کتاب فوق‌العاده ای هست .

4
انگیزه‌بخش 🚀

خوب بود

4.7
(17)
آموزنده 🦉 (4)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نجات از هزارتو
نجات از هزارتو
شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود
متخصصان
4.7
(17)
آموزنده 🦉 (4)
84,000
تومان