0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باشگاه پنج صبحی ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده:
رابین شارما
ناشر:
نشر نون
درباره باشگاه پنج صبحی ها

دنیای کتاب‌های انگیزشی دنیای رنگارنگی است که در آن کتاب‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید. باشگاه پنج صبحی‌ها یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز هم قرار گرفته است با نام اصلی «the 5 am club: own your morning: elevate your life» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

موضوع کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها درباره‌ی همان ضرب‌المثل معروف فارسی یعنی سحرخیز باش تا کامروا باشی است و نویسنده در آن تلاش کرده است اهمیت این موضوع را برای خواننده جا بیندازد. چیزی که این کتاب می‌خواهد بگوید این است چگونه با استفاده از ساعات اولیه‌ی صبح در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

این کتاب که با لحنی روان و ساده نوشته شده است در ژانر خودیاری قرار می‌گیرد طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است. در فارسی هم ترجمه‌های مختلفی از این کتاب موجود است. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر است که نشر نون آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو در دسترس است.

موضوع کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها چیست؟

باشگاه پنج صبحی‌ها روایتی است که در آن دو نفر غریبه با کسی که ثروت بسیار زیادی دارد آشنا می‌شود. این دو نفر یکی هنرمند و دیگری کارآفرین هستند. آن‌ها از مرد ثروتمند می‌خواهند که راه‌ورسم موفقیت را به آن‌ها بیاموزد. کتاب در طی صحبت‌های میان این افراد شکل‌گرفته است و نویسنده از اهمیت ساعات اولیه‌ی صبح می‌گوید. آنچه شارما بر آن تأکید دارد این است که شیمی مغز انسان در ساعات اولیه‌ی صبح متفاوت است و انسان‌هایی که می‌توانند از این ساعات استفاده کنند بهره‌وری بسیار بیشتری دارند. تکنیک‌های ساده و جالبی مانند قانون ۲۰-۲۰-۲۰ در این کتاب آموزش‌داده‌شده است و افراد می‌توانند به کمک آن‌ها در مسیر موفقیت گام بردارند، روابطشان را بهبود ببخشند و بیشترین و بهترین استفاده را از زمان داشته باشند.

رابین شارما، نویسنده‌ی سحرخیز

رابین شارما(robin sharma) نویسنده‌ی مشهور کانادایی است که بیشتر از هر چیز دیگری برای کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت شناخته می‌شود. این نویسنده متولد سال ۱۹۶۴ در پورت هاوکسبری است و در مدرسه‌ی حقوق دانشگاه دالهوسی درس‌خوانده است او تا زمانی که ۲۵ سال داشت به‌عنوان وکیل دعاوی فعالیت می‌کرد و بعد از آن بود که به نوشتن کتاب روی آورد. در سال ۱۹۹۹ بود که این نویسنده با راهبی که فراری‌اش را فروخت به یکی از نویسنده‌های پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز تبدیل شد. کتابی که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این نویسنده چندین کتاب دیگر هم نوشته است که می‌توانید برای مطالعه به سراغشان بروید:

دو دلیل برای خواندن کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

باشگه پنج صبحی‌ها کتابی است  که برای افرادی که می‌خواهند در زندگی خود روزهای متفاوتی را تجربه کنند. فرقی نمی‌کند چندساله هستید یا چه کسب‌وکاری در زندگی خود دارید، آموزه‌های کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها به شما کمک خواهد کرد. در ادامه درباره‌ی تعدادی از مهم‌ترین دلایلی که هرکسی باید این کتاب را بخواند صحبت می‌کنیم:

  • رابین شارما نتیجه‌ی سال‌ها تلاش و تحقیقش را در این کتاب با مخاطب به اشتراک گذاشته است. این کتاب کتابی برای همه‌ی افراد با هر سطحی از دانش است و می‌تواند سطح زندگی شما را تغییر دهد.
  • وقت اضافه به دست آورید. در باشگاه پنج صبحی‌ها درخواهید یافت صبح چه نعمت عجیبی است. هرچند به نظر می‌رسد شبانه‌روز ۲۴ ساعت است؛ اما رابین شارما به شما نشان می‌دهد کسانی که از صبح زودشان استفاده می‌کنند در حقیقت انگار چند ساعت به روزشان اضافه شده است.

در بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها می‌خوانیم

کارآِفرین نقل‌قول دوم را که با دقت زیاد، ظاهراً با یک خودنویس و جوهر نیلی رنگ نوشته شده بود، خواند. نقل قول از ویلیام ارنست هنلی، شاعر انگلیسی بود. تصور کنید که این سخنان ژرف‌ترین و پاک‌ترین بخش‌های روحتان را پر می‌کنند: «از این گذرگاه تنگ و تاریک و از پیامدهای تقدیر واهمه‌ای ندارم. من ارباب سرنوشت خویشتنم، من ناخدای سرشت خودم.»

میلیاردر موضوع را بیشتر بسط داد: «استادان، نوابغ و قهرمانان تمدن بشری، همگی زندگی‌های سختی داشتن. به‌سختی تمرین و تلاش می‌کردن. اون‌ها، به قول اصطلاحی که امروزه بین خیلی از ابرستاره‌های عالم ورزش نقل می‌شه، با وجود درد به بازی ادامه می‌دادن. قابلیت‌هاشون رو با تمام قوا تحت‌فشار قرار می‌دادن. وقتی پای مایه‌گذاشتن از عظیم‌ترین قابلیت‌هاشون می‌رسیده، بلندپروازانه، بی‌وقفه و سبعانه تلاش می‌کردن. ریشه‌ی لاتین لغت اشتیاق به معنای رنج کشیدنه. این مردان و زنان به‌خاطر رؤیاها، ایدئال‌ها و آماشون متحمل رنج شدن. برای افزایش مهارت‌هاشون رنج‌کشیدن و برای دستیابی به شهامتشون از خودگذشتگی نشون دادن. در مسیر پیشیرد پیشه‌شون و رهاکردن وسوسه‌هاشون رنج بسیاری رو متحمل شدن و باید بهتون بگم این هنرمندان شهیر به خاطر وضعیت دنیا هم رنج شدن. می‌دونید؟»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

باشگاه پنج صبحی‌ها یک کتاب عالی برای مطالعه است. کتابی که افراد زیادی معتقدند به آن‌ها کمک کرده است. اگر این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های موردعلاقه‌ی شما قرار می‌گیرد کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید بخوانید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهرابین شارما
مترجم رضا اسکندری آذر
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The ۵AM club : change your morning, change your life
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۶/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۱۷ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 1300 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
انگیزه‌بخش 🚀 (5)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
12 ٪
411 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کش و قوس الکی! آقا ۵ صبح بیدار شید و به این کار عادت کنید چون عوامل حواس‌پرتی کمتر هست ، شما بیشتر به کارتون می‌رسید، مرتب باشید و منظم و با برنامه! حالا دوست دارید همین حرف ها رو تو ۳۰۰ صفحه بخونید!

4

دوستان اگر ممکنه از سلایق و لذت خودتون ننویسین چون اینا یک امر شخصیه. به جاش در مورد کتاب و فضای بحثش بنویسین و بگید چرا کتاب رو دوست داشتید ( نتایج و برداشت نهایی از مطالعه کتاب چیه؟)

1

این کتاب بررسی‌های جالبی در سایت goodreads نداره! من کتاب را نخوندم، اما با توجه به اعتبار goodreads، و در مقابل آن، نظرات اغلب احساسی کاربران فیدیبو نسبت به آثار منتشر شده، مثلا کاربری گفته "کتاب آدم را میخکوب می کنه!"؛ به هیچ وجه نظر مفیدی نبود، و گویا اشتباه درباره یک رمان جنایی نظر دادند. در هر حال به بررسی دقیق و کاملی که در goodreads هست اعتماد می‌کنم و این کتاب را نمی‌خونم‌‌. خلاصه کتاب در بررسی مربوطه آمده. کتاب اثبات شده و جایگزین این کتاب "۷ عادت مردمان موثر" است که یک کتاب کلاسیک در حوزه خودیاری محسوب میشه.

4

نسخه‌ی انگلیسی این کتاب در سایت‌های خارجی امتیاز پایینی در نطر کاربران داشته، جالبه که در یک باز‌ه‌ی چند روزه، چندین نفر اومدن توی فیدیبو و نظرات به شدت مثبتی از این کتاب گذاشتن. این کتاب یک کتاب بسیار بسیار معمولیه و مشخصاً نظرات داده شده در اینجا توسط افرادی است که روابطی با ناشر یا دیگر مرتبطین کتاب چاپ شده در ایران دارند.

1

دوستانی که میان کامنت میزارن توجه کنن که کسی که کتاب خوان واقعی باشه نمیاد نظر دیگران رو تو کامنت ها نگاه کنه ، چون اگه قرار باشه دیگران تصمیم بگیرن شما چه کتابی رو بخونید یا نخونید پس شما یک انسان منفعل هستید ، چکیده کتاب ها در فیدیبو قرار داده شده ، همشونم چند صفحه کوتاه بیشتر نیستند ، دانلود کنید ، بخونید ، اگه خوشتون اومد ، کتاب رو خریداری کنید اگر نه میتونید نخرید و نخونید ، چرا کامنت منفی یا مثبت چند نفر باید باعث شه شما یک کتاب رو انتخاب کنید یا نکنید؟

3

نظرم اینه که (من که کتاب رو نخوندم و به‌صورت دیفالت ساعت پنج صبح بیدار می‌شم)، اما درک نمی‌کنم یک نفر میاد کمنت می‌ذاره که «خب از این به‌بعد پنج صبح بیدار شید و این رو نخونید.»ملت برای ترک و یا ایجاد عادت مدت‌ها روی خودشون کار و به خودشون یادآوری می‌کنند. من سحرخیز دوستانی دارم که سال‌هاست با من دوست یا همکارند و می‌دونند که من صبح زود بیدار می‌‌شم، خیلی هم تمایل دارند اما من تا حالا نتونستم با جمله‌ی «خب صبح زود بیدار شو!» کل فرآیند روزمره رو براشون توضیح بدم. یا دگمه‌شون رو بزنم ساعت ۵ صبح بیدار شن. طرف اول باید بدونه چی‌کار کنه و چه‌طور احتمالا روتینش تنظیم بشه، بعد. من و شما و ساعت و الارم و خرس و ننه‌نقلی هم نمی‌تونیم با هرروز زنگ زدن، چی؟ کسی رو سحرخیز کنیم. یک‌سری چیزها برای من و شما عادی و بدیهی و روتینه، یا درک کنیم بقیه متفاوتن، یا درک کنیم(!) راه دیگه نداره جز سکوت. اگر عادت کردن و ترک‌عادت کردن به همین راحتی بود، که نصف مشکلات درونی بشر حل شدنی بود اصلا مشکلی نبود. ضمن اینکه نسخه‌ای که برای خودمون می‌پیچند، یا می‌پیچیم، ممکنه برای دیگری کار نکنه به «هزار دلیل» حتی برای خواهر و برادرمون. پس انتخاب رو به هر فرد واگذار کنیم. و چه در خرید یک کتاب چه هر مسئله‌ای واسه دیگری که خودش قدرت تشخیص داره که چی مناسبشه چی نیست، بکن/نکن در نیاریم. و نظر خودمون رو چه با تشویق،چه با تحقیر، به‌عنوان یک امر صددرصد صحیح، تحمیل نکنیم (من امتیاز سه دادم چون امتیاز دادن برای ثبت نظر اجباریه وگرنه کتاب رو که نخوندم سعی کردم یک امتیاز متوسطی بدم)

4

دوستان من کتاب روانشناسی زیاد خوندم، این کتاب واقعا عاالیه.. علاوه بر مطالب فوق العاده ای ک داره، شیوه انتقال مطالبش حرف نداره.. کتاب بصورت داستانی روایت شده و نویسنده در خلال داستان مطالب مورد نظرشو برامون میگه،،، واقعا بی نظیره و به نظر بنده سطح کتاب از نظر محتوا از اثر مرکب هم بالاتره.. روی هم رفته شک نکنین به این کتاب عالی، حتما پیشنهاد میکنم بخونین، لذت ببرین و سطح زندگی تون رو بالا ببرین

4

احساس میکنم اکانت فیک هستند یک تعداد!

5

این کتاب برای کسانی که به ادبیات داستانی و توسعه فردی علاقه دارند انتخاب فوق العاده ای هست نویسنده به خوبی مباحث موفقیت رو در قالب داستان گنجونده که تاثیر گذاریش رو چند برابر کرده در مجموع کتاب زیبا و تاثیرگذاریه و من از ترجمه هم راضی بودم

5

این کتاب فوق‌العاده است. رابین شارما کلا همه چیز رو به طور واضحی در قالب داستان میگه

نمایش 401 نقد دیگر
3.9
(1,342)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
باشگاه پنج صبحی ها
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باشگاه پنج صبحی ها
٪50
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
نشر نون
3.9
(1,342)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
59,000
٪50
29,500
تومان