0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با کافکا
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با کافکا

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با کافکا

آشنایی با کافکا


کتاب آشنایی با کافکا نوشته پل استراترن، نویسنده و محقق بریتانیایی، از مجموعه کتاب‌های آشنایی با نویسندگان است که توسط نشر مرکز منتشر شده. این کتاب به صورت خلاصه و داستان‌وار زندگی، آثار و افکار کافکا را مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهد.

کتاب در سه بخش اصلی تنظیم شده است. بخش اول به زندگی کافکا می‌پردازد. در این بخش، استراترن به دوران کودکی، تحصیلات، زندگی حرفه‌ای و روابط شخصی کافکا پرداخته و تلاش می‌کند تا با بررسی روند شکل‌گیری شخصیت او، دریچه به درون مغز کافکا بگشاید. بخش دوم به آثار کافکا اختصاص دارد. در این بخش، استراترن به بررسی مهم‌ترین آثار کافکا یعنی مسخ، محاکمه، قصر و داستان‌های کوتاه وی می‌پردازد. نویسنده در بخش سوم کتاب سراغ افکار و اندیشه‌های کافکا رفته و به بررسی موضوعاتی مانند تنهایی، بی‌معنی بودن زندگی، استبداد و ناامیدی در آثار کافکا می‌پردازد.


کتاب «آشنایی با کافکا» برای خوانندگانی که علاقه‌مند به آشنایی با یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم، خصوصا فرانتس کافکا هستند، مناسب است. این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده است و اطلاعات جامع و خوبی را درباره زندگی، آثار و افکار کافکا ارائه می‌دهد.

برای خواندن کتاب‌های زندگینامه و سفرنامه به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با پل استراترن نویسنده کتاب

پل استراترن نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او در ۶ اکتبر ۱۹۴۰ در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل کرد. پس از پایان تحصیلات، برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرده و سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال ۱۹۶۶ او به هند و هیمالیا نیز سفر کرد تا دایره شناخت خود از جهان را گسترش دهد.

استراترن علاوه بر پنج رمان، بیش از ۱۵ کتاب در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و هنر منتشر کرده است. مجموعه کتاب‌های «آشنایی با نویسندگان» که توسط نشر مرکز منتشر شده،‌ از جمله آثار معروف او هستند. این مجموعه شامل زندگی‌نامه‌های مختصر و داستان‌وار نویسندگان معروف جهان است.

در ادامه، به برخی از آثار مهم پل استراترن اشاره می‌کنیم:

-       آشنایی با اوپن هایمر

-       آشنایی با کانت

-       آشنایی با هایدگر

-       آشنایی با فوکو


چرا باید کتاب آشنایی با کافکا را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       نویسنده در این کتاب به خوبی توانسته است زندگی کافکا را به تصویر بکشد. او با بهره‌گیری از منابع مختلف، تصویری روشن و جامع از دوران کودکی، تحصیلات، زندگی حرفه‌ای و روابط شخصی کافکا ارائه می‌دهد.

-       استراترن در بخش آثار کافکا، به خوبی توانسته است مهم‌ترین آثار کافکا را معرفی کند. او با ارائه خلاصه‌ای از هر اثر، خواننده را برای مطالعه آن آماده می‌کند.

-       استراترن در بخش افکار و اندیشه‌های کافکا، به خوبی توانسته است موضوعات مهمی مانند تنهایی، بی‌معنی بودن زندگی، استبداد و ناامیدی را در آثار کافکا بررسی کند. او با ارائه تحلیل‌های دقیق، به خواننده کمک می‌کند تا آثار کافکا را بهتر درک کند.

در مجموع، کتاب «آشنایی با کافکا» کتابی مفید و قابل‌توصیه برای خوانندگانی است که به آشنایی با یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم علاقه‌مند.


در بخشی از کتاب آشنایی با کافکا می‌خوانیم

کافکا همیشه کاملاً از نقش‌اش به عنوان بزرگ‌ترین پسر خانواده آگاه بود، ولی هیچ‌گاه نمی‌توانست راحت آن را بپذیرد. برای کسی همچون هرمان، این جوانک کم‌بنیه‌ی تکیده و اهل کتاب که قرار بود پسر ارشد و میراث‌بر او باشد همیشه مایه‌ی دلخوری بود. هرمان از هر راهی که می‌دانست، با زبان خوش یا به زور، سعی کرد در دوران مدرسه فرانتس جوان را کمی بهنجارتر کند، ولی نتوانست. فرانتس بهنجار نمی‌شد. او حتی حساس‌تر شد و بیش‌تر در خود فرو رفت. در دوران کودکی، ذهن تیزبین او منابع درونی‌اش را به میزان خارق‌العاده‌ای بسط داد. او ضعیف نشان می‌داد و خود از این ضعیف نشان دادن آگاه بود، ولی این خودآگاهی شفاف و واضح برایش چیزی نبود مگر اسباب آزار و شکنجه. همان‌طور که دیدیم، این استعداد بعدها کامل و ملکه شد و نوشته‌هایش از آن بهره گرفت. این استعداد تأثیر شگرف دوگانه‌ای بر او گذاشت: هم رنج آنی‌اش را تسکین می‌داد و هم خودآگاهی‌اش را دردناک‌تر می‌کرد.

کافکا سه خواهر داشت ـ خواهر وسطی، اوتلا، محبوبش بود ـ و آن‌ها هم از توجهات پدر مستبدشان در امان نبودند، هرمان حتی در جمع هم دست از سرزنش فرزندانش برنمی‌داشت، و ملامتشان می‌کرد که قرار بوده چه چیزی بشوند و نتوانسته‌اند. با این حال از بسیاری جهات، هرمان در نظر دیگران مظهر بهنجاریِ خشک ولی دوست‌داشتنی بود، کاسبی موفق و نان‌آور خوبی برای خانواده. این هم به ناگزیر تأثیر دوگانه‌ی خاص خود را بر خانواده‌اش داشت. برای کافکا و خواهرانش، زندگی با پدرشان مثل محاکمه‌ای دائمی بود. مناسبت‌اش که پیش می‌آمد، آن‌ها پنهانی در دست‌شویی جمع می‌شدند و در مورد دفاعیاتشان مذاکره می‌کردند. ولی چه فایده؛ در این محاکمه‌ها آن‌ها همیشه گناهکار شناخته می‌شدند. طبیعتا (این هم از آن کلماتی است که آدم کم‌تر در مورد کافکا به ذهنش می‌رسد) این فضای خانوادگی انبان عظیمی از گناه در او به وجود آورد. این، دست‌کم تا حدودی، منشأ از خودبیزاری آتی‌اش شد.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب آشنایی با کافکا

اگر از خواندن کتاب آشنایی با کافکا لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی از حمیدرضا صدر

۲- کتاب یک چاه و دو چاله از جلال آل احمد

۳- کتاب فقط روزهایی که می‌نویسم



 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
586.۰۰ بایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجماحسان نوروزی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kant In 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۸۶.۰۰ بایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
27,000
٪50
13,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با کافکا
٪50
آشنایی با کافکا
پل استراترن
نشر مرکز
3
(1)
27,000
٪50
13,500
تومان