0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هاوکینگ و سیاه چاله ها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه چاله ها

نویسنده:
پل استراترن
درباره هاوکینگ و سیاه چاله ها

«استفن هاوکینگ را به دکتر استرنج لاو- انسان عجیب‌وغریب فیلم کوبریک- تشبیه کرده‌اند. این مغز متفکر که در جهان گم‌شده است، هیجان‌انگیزترین تفکر کیهان‌شناسی تمام اعصار را پدید آورده است… هاوکینگ نظرات جدید هیجان‌انگیزی در مورد سیاه‌چاله‌ها، نظریه‌ی همه‌چیز و مبدأ جهان پدید آورده است.» این جملاتی است که پل استراترن کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها را با آن آغاز کرده است. کتابی که مخاطب را با خود به فری جذاب در دنیای علم و زندگی دانشمندی عجیب می‌برد.

درباره استیون هاوکینگ، نابغه‌ای روی صندلی چرخ‌دار

استیون ویلیام هاوکینگ هشتم ژانویه 1942 در آکسفورد به دنیا آمد. خانواده‌ی او خانواده‌ای تحصیل‌کرده بودند و پدرش پزشک بود. آنچه خانواده‎‌ی هاوکینگ فکر می‌کردند این بود که پسرشان راه پدر را خواهد رفت اما گمان نمی‌کردند او به فیزیکدانی برجسته تبدیل شود.

او کودکی بسیار باهوش اما بازیگوش بود و درنتیجه عملکرد چندان درخشانی در مدرسه نداشت. او در 17 سالگی وارد دانشگاه آکسفورد شد و در رشته‌ی فیزیک درس خواند. او برای تحصیل در مقطع دکترا بورسیه دریافت کرد و به دانشگاه کمبریج رفت. سال‌های آخر حضور در آکسفورد آغاز بیماری استیون بود و در آغاز پزشکان گمان نمی‌کردند او بتواند در مقابل این بیماری عصبی فلج‌کننده مقاومت کند و حتی به پایان مقطع دکترا برسد اما استیون از دکترایش دفاع کرد و حتی با دختر موردعلاقه‌اش ازدواج کرد.

بیماری استیون هاوکینگ همچنان پیشرفت می‌کرد و او هم دست از مطالعات و فعالیت‌هایش برنمی‌داشت. در همین زمان بود که متخصصان علم کامپیوتر برای او صندلی چرخ‌داری طراحی کردند تا کمک‌حال او باشد، حتی وقتی استیون تکلمش را از دست داد، به صندلی او قطعاتی اضافه شد که به او یک‌صدای رباتی برای ارتباط با بیرون بخشید.

استیون هاوکینگ علاوه بر کارهای دانشگاهی کتاب‌هایی هم برای عموم نوشته است که بسیاری از آن‌ها بسیار پرفروش‌اند. از میان این کتاب‌ها می‌توان به «طرح بزرگ»، «زندگی من»، «جهان در پوست گردو» و «تاریخچه‎‌ی زمان» اشاره کرد.

سال 2014 فیلم نظریه‌ی همه‌چیز بر اساس زندگی هاوکینگ ساخته شد. استیون ویلیام هاوکینگ سرانجام سال 2018، در 76 سالگی در خانه‌اش در کمبریج درگذشت.

‌درباره‌ی کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها اثر پل استراترن

 هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها کتاب کوچک و مختصری درباره‌ی استیون هاوکینگ فیزیکدان مشهور است که شرح زندگی و دستاوردهای او در آن آمده است. پل استرارن در این کتاب تلاش کرده است با زبانی ساده و گویا و داستانی روان، فراز و نشیب‌های زندگی هاوکینگ از دوران تحصیل تا بیماری‌اش را شرح داده و مبارزه‌ی او با بیماری‌اش را روایت کرده است. او در این کتاب فعالیت‌های علمی هاوکینگ را هم بازگو کرده است تا مخاطب با کارهای او بیشتر آشنا شود و پاسخ بعضی سؤالاتش را هم بگیرد. این کتاب توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و به زبان‌های مختلف برگردانده شد.

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها

پل استراترن استاد فلسفه و ریاضیات دانشگاه کینگستون و مروج علم است. او سال 1940 در لندن به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. استراترن در کالج ترینیتی درس خواند و پس از فارغ‌التحصیلی در یک ناوگان تجاری مشغول به کار شد. او مدتی نزدیک به دو سال را در دریا گذراند و نقاط مختلف جهان از هند تا هیمالیا را دید.

استراترن مصمم بود مردم را با دنیای فیلسوفان و دانشمندان آشتی دهد و آن‌ها را با فعالیت‌های این قشر خاص از جامعه آشنا کند. او سال‌هاست به زبانی ساده و بسیار گویا از دانشمندان و فیلسوفان تاریخ می‌نویسد و آثارش با استقبال خوبی هم مواجه شده است. «نود دقیقه با اسپینوزا»، «نود دقیقه با نیچه»، «نود دقیقه با دکارت» و «نود دقیقه با ارسطو» ازجمله کتاب‌هایی است که او درباره‌ی فیلسوفان نوشته است. دی‌وی‌دی صوتی 90 دقیقه‌ای این کتاب‌ها همراه نسخه‌ی چاپی آن‌‎ها فروخته می‎شود و این مجموعه را به 90 دقیقه با فیلسوفان مشهور کرده است. از میان دیگر کتاب‌های او می‌توان به «کوری و رادیواکتیویته»، «تورینگ و کامپیوتر»، «نیوتن و گرانش» و «اینشتین و نسبیت» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها به فارسی

هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها از جمله کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم است که در ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. اولین بار ابوالفضل حقیری این کتاب را برای انتشارات حکمت به فارسی برگرداند. بعدها انتشارات مازیار که در زمینه‌ی چاپ آثار استراترن در ایران فعالیت می‌کند این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها را با ترجمه‌ی بهرام معلمی و همکاری انتشارات مازیار عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها را خواند؟

استیون هاوکینگ مردی است که معنی محدودیت را تغییر داد. او کسی است که نشان داد که حتی یک بیماری کشنده و سال‌ها گرفتاری در صندلی چرخ‌دار نمی‌تواند عملکرد ذهن را متوقف کند و بر نیروی اراده‌ی فرد پیروز شود. او درباره‌ی یکی از رازآلودترین پدیده‌های فیزیک که ذهن بسیاری از آدمیان را به خود مشغول کرده تحقیقات زیادی کرده و کشف‌های مختلفی انجام داده است. هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها برای هرکسی که به دانش علاقه‌مند است کتاب جالبی است. این کتاب همچنین می‌تواند هدیه‌ی بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانانی باشد که می‌خواهند مسیر زندگی‌شان را مشخص کنند. داستان هاوکینگ و تلاش‌های علمی او می‌تواند برای هرکسی انگیزه‌بخش باشد.

کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها مناسب برای گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان و در حقیقت تمام افراد کنجکاو مناسب است.

خوانش کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
140.۳۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۲:۴۱
نویسندهپل استراترن
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۰.۳۷ مگابایت
۰۲:۳۲:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
5 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

متن کتاب خوب بود، مطالبی رو که جای دیگه خونده بودم تکرار شد و کمی واضح تر شد برام. اما از صدای یکنواخت و بی روح گوینده خوشم نیومد.

4

این کتاب را هم قبلا خوانده بودم ولی در تعجبم که خانم پریمون که گوینده بسیار خوبی است تلفظ اسم هاوکینگ را اشتباه تلفظ می کنند.

5

این اثر با صدای سرکار خانم پریمون بسیار عالی و با کیفیت اجرا شده بود از شنیدن آن احساس بسیار خوبی به من دست داد.

2

رسما یک زندگی نامه نیم بند است نه علمی محسوب میشه نه زندگی نامه

4

از خود کتاب لذت بردم اما گوینده با هیجان و خوب گویندگی نکرده بود

5

بسیار عالی ، ممنون

5

بسیار عالی بود

5

کوتاه و عالی بود.

3.8
(17)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هاوکینگ و سیاه چاله ها
٪30
هاوکینگ و سیاه چاله ها
پل استراترن
آوانامه
3.8
(17)
48,000
٪30
33,600
تومان