0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با فیثاغورث

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با فیثاغورث

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با فیثاغورث

دانش قلمروی بسیار جذابی است و یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت‌های آن دنیای ریاضیات است. دنیایی که زبان بسیاری از علوم دیگر است و دانشمندان در بسیاری از رشته‌های مختلف از این علم برای توصیف و تحلیل دانسته‌هایشان استفاده می‌کنند. یکی از بزرگان دنیای ریاضیات که تحولات زیادی در این دانش به وجود آورد فیثاغورث ریاضیدان یونانی بود. پل استراترن در کتاب آشنایی با فیثاغورث داستان این دانشمند بزرگ را روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با فیثاغورث اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با فیثاغورث با عنوان اصلی «Pythagoras and his theorem» اولین بار سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این کتاب جذاب و خواندنی داستان ریاضی‌دانی عجیب و نابغه‌ای بزرگ در طول تاریخ را روایت می‌کند که شیفته‌ی اعداد بود. همین شیفتگی به دنیای اعداد باعث شد فیثاغورث سال‌های زیادی از زندگی‌اش را وقف دانش کند و دستاوردهای بزرگی داشته باشد. پل استراترن روایت این شیفتگی را با جزئیات خوبی در کتاب آشنایی با فیثاغورث آورده است.

کتاب آشنایی با فیثاغورث با مقدمه‌ای درباره‌ی فیثاغورث و کارهای او آغازشده است که ذهن مخاطب را برای محتوای کتاب آماده می‌کند. در ادامه محتوای اصلی کتاب آمده که در آن به زندگی و کار فیثاغورث پرداخته‌شده است. پس‌ازاین بخش سخن پایانی‌ای آمده است که در آن سخنانی درباره‌ی گسترش مکتب فیثاغورث پس از مرگ او آمده است. در پایان کتاب نیز مانند سایر جلدهای مجموعه‌ی مشاهیر علم تاریخ تحولات دانش بشری از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا سال نشر کتاب آمده است که مخاطب علاقه‌مند می‌تواند با مراجعه به آن به تصویر جالبی از تاریخ علم در سراسر جهان دست یابد.

کتاب آشنایی با فیثاغورث با نظر کارشناسان برای دانش‌آموز مناسب ارزیابی‌شده و در مدارس قابل‌استفاده است. این کتاب در سراسر جهان نیز مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و تاکنون به چندین زبان برگردانده شده است.

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب آشنایی با فیثاغورث

پل استراترن متولد سال ۱۹۴۰ در لندن است. او دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در همین شهر گذراند و تحصیلاتش را در کالج ترینیتی به پایان رساند. پل استراترن پس از فارغ‌التحصیلی از ترینیتی با یک ناوگان تجاری دریایی همراه شد و طی مدت دو سال بسیاری از نقاط جهان از جمله هند و هیمالیا را گشت. استراترن در حال حاضر در دانشگاه کینگستون ریاضیات و فلسفه تدریس می‌کند.

یکی از دغدغه‌های مهم استراترن در زندگی‌اش ارتباط مردم با دنیای علم است. او دربار‌ه‌ی دانشمندان و فیلسوفان زیادی مطالب مختلفی نوشته و تلاش کرده مردم عادی بتوانند با دنیای محققان و دانشمندان ارتباط برقرار کنند. او در این راستا آثار زیادی خلق کرده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مجموعه کتاب‌های نود دقیقه با فیلسوفان است که درباره‌ی بزرگانی همچون اسپینوزا، دکارت، ارسطو، نیچه و دیگران نوشته‌شده است. از میان کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به آثاری چون «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها»، «اینشتین و نسبیت»، «کوری و رادیواکتیویته» و «نیوتن و گرانش» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با فیثاغورث به فارسی

آشنایی با دانشمندان بزرگ در سراسر تاریخ بسیار مهم است. وجود کتاب‌های مناسب برای آشنایی با این بزرگان یکی از نیازهای بازار کتاب است. انتشارات ذکر در طی سال‌های گذشته مجموعه‌ای تحت عنوان مشاهیر علم منتشر کرده که در آن به زندگی بسیاری از دانشمندان و بزرگان ایران و جهان پرداخته‌شده است. کتاب آشنایی با فیثاغورث یکی از کتاب‌های همین مجموعه است. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با فیثاغورث را با ترجمه‌ی جواد ثابت نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب آشنایی با فیثاغورث را خواند؟

فیثاغورث ریاضی‌دان بزرگی بود که اگرچه سالیان درازی از مرگش می‌گذرد هنوز هم آموزه‌هایش در دنیای ریاضیات کاربرد بسیاری دارد. قضیه‌ی فیثاغورث قضیه‌ی آشنایی است که همه‌ی آدم‌هایی که مدرسه‌رفته‌اند شنیده‌اند اما کمتر کسی می‌داند فیثاغورث کیست و قضایای ارزشمندش را چگونه به دست آورده است. داستان زندگی پرفرازونشیب او می‌تواند برای تمام افراد کنجکاو، به‌خصوص نوجوانان بسیار جذاب باشد و البته لذت خواندن درس ریاضی را هم دوچندان کند. معلمان نیز می‌توانند کتاب «آشنایی با فیثاغورث» را به دانش‌آموزانشان پیشنهاد کنند یا آن را برای کتابخانه‌ی مدرسه تهیه کنند تا انگیزه‌بخش دانش آموزان باشد و البته اطلاعات عمومی آن‌ها را نیز افزایش دهد.

کتاب آشنایی با فیثاغورث در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه‌ی علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با فیثاغورث مناسب برای گروه سنی نوجوانان و علاقه‌مندان به تاریخ علم است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۷۲ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با فیثاغورث حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت نامه‌ی علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با فیثاغورث اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با فیثاغورث می‌خوانیم

برخی از مورخین عقیده دارد که داستان مرگ هیپاسوس و قتل فیثاغورثی‌هایی که از راز دوازده‌وجهی پرده برداشتند، ممکن است افسانه‌هایی دیگر باشد که به آن حادثه برمی‌گردد. مدارکی که درباره‌ی فیثاغورث و فیثاغورثی‌ها داریم، از بسیاری از منابع مختلف قدیمی گرفته‌شده‌اند و معمولاً اعتبار قابل‌اثباتی ندارند. چون فقط می‌توانیم مدارک تکه‌تکه‌ای را که به دست ما رسیده‌اند، بازگوییم. به‌هرحال، این‌ها تصاویر کلی و مشخصی را می‌سازند که تا حدودی می‌توانیم مطالبی درباره آن مطرح کنیم.

از طرف دیگر، فیثاغورثی‌ها همیشه با همدیگر بد نبودند. گفته می‌شود که وقتی فیثاغورث قضیه‌ی معروفش را کشف کرد، با مریدهایش جشن گرفتند و در ضیافت با گوشت کباب شده‌ی گاو از مهمانان پذیرایی کرد. گیاه‌خواران پر و پا قرص حتماً دلیل شگفت‌انگیزی برای این نقض قوانین خود داشته‌اند.

اما بر اساس گفته‌ی مریدان فیثاغورث، او معمولاً نیروهای معجزه‌آسایی از خود نشان داده است. روزی وقتی دید کسی سگی را شلاق می‌زند، از او خواست دست از این کار بردارد. بااین‌حال فیثاغورث همیشه نسبت به حیوانات چندان مهربان نبود. یک‌بار ماری سمی او را گزید، بلافاصله برگشت و مار را کشت. بار دیگر چند نفر از ماهیگیران ناموفق را آموزش داد تا دو بار تور ماهیگیری را بیندازند، به‌طوری‌که با گرفتن مقدار زیادی ماهی خوشحال شدند. این موارد البته افسانه است، اما در پس آن دیوانگی‌ها داستان‌هایی نهفته است. این افسانه‌ها در قرون بعد از میلاد به نام فیثاغورث انباشته‌شده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
642.۹۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Pythagoras & his theorem.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۴۲.۹۲ کیلوبایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی

4

خوب

5

خوب

4.1
(8)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با فیثاغورث
آشنایی با فیثاغورث
پل استراترن
نشر و تحقیقات ذکر
4.1
(8)
10,000
تومان