0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تورینگ و کامپیوتر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر

نویسنده:
پل استراترن
درباره تورینگ و کامپیوتر

مجله‌ی تایمز درباره‌ی آلن تورینگ نابغه‌ی ریاضیات جهان می‌نویسد:« آلن تورینگ یکی از صد فرد مهم جهان در قرن بیستم است. تلاش‌های او به تنهایی سبب شده است که مدت زمان جنگ جهانی دوم بین دو تا چهار سال کاهش یابد و این به معنای حفظ جان حدود پنجاه هزار نفر را نجات بدهد. هر کسی انگشت به صفحه کلید می‌زند یا برنامه‌های تایپ و جدول‌های اعداد و اطلاعات را باز می‌کند، به نوعی دستاوردهای فکر او را لمس می‌کند.» این کتاب داستان زندگی آلن تورینگ است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر اثر پل استراترن

کتاب تورینگ و کامپیوتر نوشته‌ی پل استراسترن برای نخستین بار در سال 1997 منتشر شد. این کتاب در سری کتاب‌های «ایده‌های بزرگ» یا Big Ideas است. این کتاب درباره‌ی آلن تورینگ، مخترع کامپیوتر است. نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی تورینگ می‌نویسد: «حتی پیش از آن که نخستین کامپیوتر ابداع شود. محدودیت های تئوریک آن را می‌دانستیم. می‌دانستیم چه چیزی قابل محاسبه است. حتی وقتی که نخستین کامپیوترها ساخته شدند. کیفیت بالقوه‌ی قدرت آن را درک می‌کردیم. کامپیوتر توانایی پردازش هوش مصنوعی را دارد. یک نفر مسئول هر دو ایده بود. نام او آلن تورینگ است.

تورینگ مردی غیرعادی بود که اندیشه‌ی ساخت کامپیوتر به ذهنش خطور کرد. او روی ماشین حساب غول پیکری کار می‌کرد.

این ماشین حساب در جنگ جهانی دوم راز معمای آلمان‌ها را برملا کرد. تورینگ مانند ارشمیدس مجبور شد برای کمک به کشورش و حفظ آن برنامه ی ریاضی جالبی را کنار بگذارد. تورینگ بعد از مرگ نابه‌هنگامش به فراموشی سپرده شد، اما امروزه احتمالا چهره‌ی اصلی تاریخ کامپیوتر شناخته می‌شود.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر

کتاب تورینگ و کامپیوتر در چهار فصل نوشته شده است.

فصل اول: دوره‌ی پیش از تاریخ

فصل دوم: رمز و راز زندگی تورینگ

فصل سوم: کامپیوتر دانشگاه منچستر

فصل چهارم: تقویم تاریخ کامپیوتر‌

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر

پل استراسترن نویسنده و استاد دانشگاه اسکاتلندی- ایرلندی متولد 1940 است. او مانند جیمز جویس و اسکار وایلد در دانشگاه ترینیتی درس خوانده است و بعد از تکمیل تحصیلاتش به شهرها و کشورهای مختلفی سفر کرده است. او در شهرها و کشورهای مختلفی مانند ایرلند، هند، یونان و هیمالیا زندگی کرده است. او تجربیاتش را از این سفر‌ها در رمان‌هایش آورده است. البته رمان

نویسی تنها حوزه‌ی نوشتاری او نیست و این نویسنده کتاب‌‌هایی در حوزه‌ی ادبیات، فلسفه و علم نوشته است. مشهورترین کتاب‌های او مجموعه‌ی «شناخت فیلسوفان» است. 

ترجمه‌ی کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر به فارسی

محمدرضا توکلی صابری داروساز، مترجم و نویسنده‌ی ایرانی است. او تاکنون حدود چهل جلد کتاب نوشته و ترجمه کرده است که از مهمترین این کتاب‌های می‌توان به فرهنگ دارو و داروسازی اشاره کرد که خود قدم مهمی در پیشرد عرصه‌ی پزشکی و دارو سازی بوده است. شایان ذکر است که علم پزشکی تنها علمی نیست که محمدرضا توکلی صابری بر آن تسلط دارد. او کتاب‌‎های را در حوزه‌های ادبیات و فلسفه هم نوشته است. تعدادی از کتاب‌های او شامل کریک، واتسون و DNA، کوری و رادیو اکتیویته و علم چیست می‌شوند. خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیکی و صوتی این کتاب‌ها از سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر را با ترجمه‌ی محمدرضا توکلی صابری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.  ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر را شنید؟

آلن تورینگ یکی از تاثیرگذارترین انسان‌هایی است که در قرن اخیر زیسته است. او با خدماتش در رمز گشایی دستگاه انیگما آلمان‌ها توانست جان هزاران انسان را نجات دهد. اکنون جایزه‌ی تورینگ یکی از مهمترین جوایزی است که در حوزه‌ی علم کامپیوتر اهدا می‌شود و ارزشی تغریبا مشابه با جایزه‌ی نوبل دارد.

  • کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشتنامه قرار دارد.
  • کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی تورینگ و کامپیوتر را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشتنامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر می‌شنویم

چرتکه، نخستین کامپیوتر بود. روش محاسبه با چرتکه حتی پیش از اختراع چرخ رایج بود. اسناد باستان شناسان تایید می کند که حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نوعی چرتکه در چین و خاورمیانه استفاده می شد. به نظر می رسد چرتکه در این دو منطقه ابداع شده باشد. برخی معتقدند اختراع چرتکه، آغاز رشد دانش ریاضی است چون نیاز مبرم برای محاسبه برای بشر غیرقابل اجتناب بود.

چرتکه از کلمه ای بابلی به معنی خاک گرفته شده است. از آن جا که تمام محاسبات روی خاک انجام می شدند، بنابراین خاک نام هر شکل محاسبه بود. به عبارت دیگر برای محاسبه با چرتکه خطوطی روی خاک می کشیدند.

چرتکه به هیچ وجه جانشین دقیق کامپیوتر نیست، زیرا محاسبه ی عملی را کسی انجام می داد که با چرتکه کار می کرد و برنامه ی محاسبه را در ذهن خود داشت.

چرتکه در قرون وسطی برای محاسبه ی آسانتر در سراسر اروپا و آسیا استفاده می شد. سپس صفر وارد ریاضیات شد. در جایی که به چرتکه مربوط می شد، موانعی ایجاد شد. در نتیجه ریاضیدان های جدی به سرعت این کمک کودکانه را حقیر شمردند. چرتکه تا قرن ها بعد هم چنان وسیله ی محاسبه بود و هنوز هم نقش مهمی در اقتصاد محلی بخش هایی از آسیا و روسیه ایفا می‌کند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی تورینگ و کامپیوتر اثر پل استراترن  بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشتنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
131.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۲:۵۳
نویسندهپل استراترن
مترجم محمد رضا توکلی صابری
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۱.۷۵ مگابایت
۰۲:۲۲:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی لذت بردم رشته ای من نرم افزار هست و علاقه زیادی به هوش مصنوعی دارم واسه همین دنبال این بودم که ببینم هر چی در مورد آلن تورینگ هست رو بخونم یه مستند تو یوتوب هم هست که پیشنهاد می کنم ببینید

4

من راجع به این دانشمند کلی تحقیق کردم. بنظرم خیلی بده که همچین آدمی ناشناخته بمونه. توصیه میکنم حتما مطالعش کنید.

1

كتاب به اين مهمي با صداي اكرم پريون واقعا رو مخه. كلا آوانامه بايد گوينده كتاب هاي تاريخيشو عوض كنه

5

واقعا مخصوصا برای علاقمندان به کامپیوتر شناخت اسطوره ای مثل آلن تورینگ لازم هست

1

از بعضی جملات و استدلالهای نویسنده کتاب برمیاد که انگار کمی مشکلات روانی داره.

1

واثقا صدای رو مخ رو و احمقانه ای داشت. واقعا متاسفم برای خرید این کتاب.

5

برای منی که به ۵ تا زبان کامپیوتر مسلط ام خیلی جذاب بود

5

کتاب قشنگی بود.

3.3
(10)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تورینگ و کامپیوتر
٪30
تورینگ و کامپیوتر
پل استراترن
آوانامه
3.3
(10)
48,000
٪30
33,600
تومان