0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان های موازی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جهان های موازی

نویسنده:
میچیو کاکو
درباره جهان های موازی

دنیای علم پر از موضوعات جذابی است که افراد زیادی به آن علاقه نشان می‌دهند. کتاب جهان‌های موازی، یکی از کتاب‌هایی است که در این حوزه نوشته شده است. این کتاب با عنوان اصلی «parallel worlds: a journey through creation, higher deminsions and the future of cosmos» در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این کتاب جالب درباره‌ی این سوال حرف می‌زند که جهان ما چگونه شکل گرفته است و سرنوشت کیهان چیست.

این اثر کاکو، در جهان به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و بارها به تجدید چاپ شده است. کتاب جهان‌های موازی در ایران نیز چندین بار ترجمه شده است. یکی از این ترجمه‌ها، به کوشش سارا ایزدیار و علی هادیان است که انتشارات مازیار آن را چاپ و عرضه کرده است. نسخه‌ی صوتی این ترجمه را آوانامه با صدای اکرم پریمون تهیه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. اگر از علاقه‌مندان به شنیدن کتاب حاضر هستید، می‌توانید این کتاب صوتی را در دسته‌بندی کتاب‌های علمی در همین صفحه دانلود کنید و از گوش دادن به لذت ببرید.

موضوع کتاب صوتی جهان‌های موازی چیست؟

کتاب جهان‌های موازی پر از مطالب جالب و خواندنی درباره‌ی کیهان و علم کیهان شناسی است. میچیو کاکو در شروع این کتاب تلاش کرده است تا پیش زمینه‌های مناسبی و با لحن ساده و دوست داشتنی در اختیار خوانندگان بگذارد. او در ادامه درباره‌ی تورم کیهانی و شکل گیری جهان توضیح داده است و در ادامه از مفهوم‌های اصلی کتاب یعنی چند جهانی و جهان‌های موازی صحبت می‌کند، در نهایت به مسائلی مانند جهان‌های کوانتومی، نظریه‌ی اِم (M Theory) و مفاهیم مشابه می‌رسد. او در این کتاب سوالات زیادی را پاسخ داده و همچین پرسش‌های زیادی را در ذهن مخاطبانش، برای تفکر ایجاد کرده است.

میچیو کاکو، فیزیکدان مروج علم

Michio kaku یک فیزیکدان ژاپنی تبار آمریکایی است که بیش آن که فردی دانشگاهی شناخته شود، به‌عنوان یک مورج علم شهرت یافته است. او در سال ۱۹۴۷ در سن خوزه کالیفرنیا به دنیا آمد. او در همان ایالت دوران کودکی و جوانی‌اش را گذراند و از نوجوانی به فیزیک علاقه‌ی زیادی داشت، حتی توانسته بود که یک شتاب‌دهنده‌ی کوچک رومیزی در دوران دبیرستانش بسازد. کاکو به دلیل نمرات عالی‌اش در دانشگاه هاروارد در مقطع کارشناسی تحصیل کرده و دکترایش را از دانشگاه برکلی گرفته است.

او در دوران جنگ ویتنام به‌عنوان نیروی آماده باش ارتش آمریکا بود اما هرگز به جنگ نرفت. او پس از دریافت دکترا به‌عنوان محقق و استاد در دانشگاه‌های مختلفی مشغول به کار شد؛ از جمله می‌توان به دانشگاه پرینستون و نیویورک اشاره کرد. وی تا سال‌های ۱۹۹۰ به طور تمام وقت به عنوان فیزیکدان نظری در زمینه‌ی نظریه‌ی ریسمان و گرانش کوانتومی مشغول پژوهش و تدریس بود و پس از آن، به ترویج علم روی آورد. امروزه این نویسنده آثار علمی، با وجود اینکه بیشتر فعالیتش را به کار ترویج علم و نوشتن کتاب برای عموم مردم اختصاص داده، هنوز هم استاد فیزیک کالج سیتی نیویورک است. گفتنی است که وی در مستندهای زیادی به عنوان کارشناس و حتی مجری حضور یافته و در میان مخاطبان برنامه‌های علمی نیز محبوبیت دارد. از میان کتاب‌های فراوان منتشر شده از او می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

چند دلیل برای شنیدن کتاب جهان‌های موازی

این کتاب را متخصصی نوشته است که در تدوین نظریه‌هایی که در کتاب شرح و بسط داده، نقش داشته است و از این رو به نوعی از چهره‌های اثرگذار و تعیین‌کننده در جهان فیزیک و کیهان‌شناسی نظری به شمار می‌رود. از این جهت، کتاب دارای ارزش بالایی است و می‌توان با اطمینان آن را مطالعه کرد و از آن لذت برد. از سوی دیگر، خواندن این دست مطالب، علیرغم لذت و جذابیتش، سخت و گاه دور از ذهن است، چرا که شهودی نیستند و با منطق زندگی روزانه‌ی ما چندان سر سازگاری ندارد، به همین جهت به نوشته‌هایی با دقت بالا، لحن مناسب و ساده‌سازی درست نیاز است. کتاب حاضر، به واقع چنین شرایطی را دارد و خوانندگان و شنوندگان به سادگی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. از این رو، از دست دادن شنیدن چنین کتابی واقعا کار سختی به نظر می‌آید.

در بخشی از کتاب‌ صوتی جهان‌های موازی می‌شنویم

اما این تصویر نیز خود دچار اشکالاتی است گرانش بیانگر انحنای فضا است بنابراین ممکن است انتظار داشته باشیم، گرانش بتواند به جای اینکه تنها در پوسته سه بعدی وجود داشته باشد، تمام فضای پنج بعدی را اشغال کند. در این حالت زمانی که نیروی گرانش از پوسته سه بعدی خارج شود، رقیق خواهد شد. این امر باعث تضعیف قدرت نیروی گرانش می‌شود. چنین تعبیری باعث تحکیم نظریه می‌شود، زیرا در عمل ما شاهد ضعف قدرت نیروی گرانش هستیم. اما از طرفی این ،تعبیر گرانش را بیش از حد تضعیف می‌کند، با احتساب چنین فرضی قانون عکس مجذور نیوتون به هم می‌ریزد، در حالی که قانون عکس مجذور برای سیارات ستارگان و کهکشان‌ها به‌خوبی کار می‌کند. در هیچ کجای فضا برای گرانش به قانون عکس مکعب برخورد نمی‌کنیم، چراغی را در نظر بگیرید که فضای اتاق را روشن می‌کند. نور به صورت کروی پخش می‌شود، قدرت نور در طول این کره ها با دور شدن از مرکز کم می‌شود، بنابراین اگر شعاع کره را دو برابر کنید، آنگاه همان مقدار نور در کره ای با مساحت چهار برابر پخش خواهد شد. به طور کلی اگر یک چراغ در فضای بعدی داشته باشیم قدرت نور آن متناسب با فاصله به توان ۱- کم می‌شود. به منظور پاسخ به این سوال گروهی از فیزیکدانان شامل حامدارکانی، اس. دیموپولوس و جی. دیوالی پیشنهاد کردند که شاید بعد پنجم نامحدود نبوده و تنها یک میلی متر با ما فاصله دارد...

پیشنهادهایی به دوستداران کتاب صوتی جهان‌های موازی

اگر از کتاب‌های علم برای عامه لذت می‌برید و از طرفداران مباحث علمی و دنیای دانش هستید،‌ پیشنهادهای زیر از مروجان علم و دانشمندان مشهور معاصر نیز می‌تواند برای شما خوانندگان گرامی خواندنی و لذت‌بخش باشد:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۷ گیگابایت
مدت زمان
۱۹:۵۷:۰۰
نویسندهمیچیو کاکو
مترجمعلی هادیان
مترجم دومسارا ایزدیار
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۷ گیگابایت
۱۹:۵۷:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 175 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
74 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
93 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فیلم های زیادی از این فیزیکدان دوست داشتنی دیدم. واقعا عالی هست. توضیح منسجم، واضح و همه‌جانبه مفاهیم و تئوری‌ها در خط داستانی بسیار خوب به همراه خوانش مناسب و ضبط با کیفیت، چیزی فراتر از لذت و غرق شدن در فکر به ارمغان می‌آورد.

5

تاکنون هیچ کتابی با این حد از انسجام و این نیزان از تسلط نویسنده بر مباحثی که مطرح می‌کند؛ ندیده‌ام. کتاب حاضر قطعا یک شاهکار است که پیچیده‌ترین مباحث فیزیکی و هستی‌شناسی را به ساده‌ترین و زیباترین شکل ممکن بیان می‌دارد. نمونه‌ای بی بدیل برای هر فردی که می‌خواهد کتاب علمی یا فلسفی بنویسد. نسخه صوتی کتاب با صدای بسیار زیبا و خوش‌طنین خانم پریمون، جذابیت کتاب را دوچندان کرده است بشدت توصیه به خواندن و شنیدن آن دارم

3

جمع آوری مطالب علمی و نوشتن این کتاب، کار بسیار دشواری هست که فقط یک متخصص فیزیک و علوم نجوم می توند از پس اون بر بیاد. کتاب با تاریخچه ایی از نظریات بنیادین فیزیک و تحول نگرش های علمی پیرامون فیزیک و نجوم و بدنبال آن به بیان دانش امروزی ما از جهان هستی می پردازد. در این میان به بسیاری از فرضیات جنجال برنگیزی اشاره می شود که هنوز به درستی اثبات یا رد نشده اند. اما اگر خواننده اطلاعات پایه ایی از فیزیک و نجوم نداشته باشد، در میانه راه با انبوه ی از تحلیل های فرضیات علمی سردرگم خواهد شد.

5

کتابه بسیار خوبیست از یک پروفسور بسیار بزرگ فیزیک با ملیت آمریکایی_ژاپنی و البته با صدای اکرم پریمون که محشره با خوندن این کتاب و لحن روانش مسائل بسیار پیچیده ی علم رو در قالب یک متن بسیار ساده و روان و با مقداری طنز پردازی می شنوید موفق باشید

5

فکرشا نمیکردم اینقدر مطلب جدید از علم کیهان شناسی یاد بگیرم من حرفه ای نیستم فقط علاقمند به کیهان شناسیم ولی عالی بود و چقدر زیبا خوانش و تهیه شده واقعا در مقابل هزینه بسیار اندکی که میکنید مطالب بسیار پر باری میگیرید . یادتون باشه هر چه بیشتر مطالعه کنید بازم چیزی نمیدونید

5

این کتاب فقط بدرد کسانیکه توی فیزیک کوانتوم و نجوم و ستاره شناسی سر رشته دارن میخوره. من با تمام اشتیاقی که داشتم برای خوندنش خوش بینانه ۲۰ درصدش رو فهمیدم، اینقدر مطالبش سنگینه که اگه چینی نوشته بودن راحتتر متوجه میشدم?? در ضمن خیلی هم ربط زیادی به جهان‌های موازی نداره یه بخش کوتاهی به جهان‌های موازی پرداخته میشه. در کل کتاب خوبیه ولی خیلی تخصصیه.

5

سیدی : کیهان ، نجوم فیزیک و اختر فیزیک ، دنیایی بسیار وسیع ، پیچیده و شگفت آور است. نویسنده دانشمند این کتاب سعی دارد تمامی اینها را به زبانی شیوا توضیح دهد و موفق هم بوده ، مضافا گویش و خوانش بسیار روان و مسلط گوینده ، شوق شنیدن را دوچندان کرده است. در یک کلام عالی و غیر قابل توصیف. توصیه میکنم گوش کنید.

5

نثر فوق العاده و جذاب یکی از بزرگترین فیزیک دانان نظری قرن ۲۱ صدای بسیار زیبا و جادویی اکرم پریمون موسیقی بسیار متناسب از فیلم بین ستاره ای این ترکیب بی نظیره وقتی گوش میدم به این کتاب حس میکنم رو زمین نیستم و تو دارم تو کیهان میچرخم فیدیبو لطفا بیشتر از این نمونه کار ها منتشر کن

5

این کتاب بی نظیر است حداقل یک بار خواندن این کتاب شمارا بر ان میدارد تا دوباره به مطالعه این کتاب بپردازید چیزی که جذابتر میباشد صدای اکرم پریمون و اهنگ زیبای فیلم میان ستاره ای در متن این کتاب میباشد . بسیاری از پرسشهای علم فیزیک به خوبی باز شده و پرداخته شده اند.

5

کتابی بسیار عاااالی به وضوح قوانین واقعی موجود در جهان رو توضیح داده و در نهایت نتیجه گیری بسیااار عالی ای داشته?...خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم و حتما مجددا میخونم، و خوندنش رو به هرکس که عاشق علم هست و دوست داره بدونه که فراتر از جهان ما چی میگذره، توصیه میکنم

نمایش 83 نقد دیگر
4.5
(176)
آموزنده 🦉 (1)
120,000
٪30
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان های موازی
٪30
جهان های موازی
میچیو کاکو
آوانامه
4.5
(176)
آموزنده 🦉 (1)
120,000
٪30
84,000
تومان