0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آینده انسان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آینده انسان

نویسنده:
میچیو کاکو
درباره آینده انسان
- انسان و مخاطرات پیش‌رو: نقطه‌ی عزیمت کتاب مخاطرات پیش‌روی نوع بشر و احتمال نابودی نسل انسان در آینده است. میچیو کاکو کتابش را با یک واقعه‌ی باستانی که انسان را تا مرز نابودی کشاند آغاز می‌کند؛ حدود هفتاد و پنج هزار سال پیش کم‌مانده بود نوع بشر منقرض شود، آتشفشان توبا در اندونزی با فورانی انفجارگونه حجم عظیمی از خاکستر و دوده‌ را وارد جو زمین کرد. بسیار از انسان‌های سیاره بر اثر گاز و خاکستر خفه شدند و زمستان آتشفشانی که از پی فوران آمد، بسیاری دیگر را از پا در آورد. برآورد می‌شود شاید حدود دو هزار نفر از این بلای طبیعی جان به در برده باشند. حال در نظر بگیرید انسان با چه مخاطرات دیگری روبرو خواهد بود، ممکن است سیارکی به زمین برخورد کند یا تغییرات اقلیمی شانس بقای انسان را از بین ببرد. از این رو کتاب آینده‌ی انسان پاسخی به این پرسش است که اگر زمین دیگر زیستگاه مطلوب ما نباشد چه باید بکنیم؟ - تدارک پرواز: میچیو کاکو راه نجات نوع بشر را فتح سیارات دیگر می‌داند، او ابتدا تاریخچه‌ی مختصری از تکامل علم موشک را بررسی می‌کند، سپس با مرور رقابت فضایی دوران جنگ سرد و فتح ماه، راهی را ترسیم می‌کند که انسان باید در آینده برای گسترش تمدن خود در فضا دنبال کند. موشک‌های آینده، ساخت پیشرانه‌ها‌ی عظیم، منابع انرژی برای حرکت با سرعت نور و کشتی‌های فضایی که ابعاد کهکشانی را طی می‌کنند موانع بسیاری را پیش پای انسان و گسترش تمدن در فضا قرار داده‌اند. اما کاکو برای هر کدام یک راه‌حل دارد. البته روی کاغذ! - سفر به ستارگان: به باور بسیاری از کیهان‌شناسان تمدن‌های هوشمند ممکن است در سطوح متفاوتی از توان فناورانه و شناختی قرار داشته باشند، این توان فناورانه به رابطه‌ی آن‌ها با میزان تولید انرژی مربوط است. برای سفر از سیاره‌ی مبدأ به سیاره یا منظومه‌ی دیگر، تمدن‌های هوشمند می‌بایست به دستاوردهای مشخصی در علم فیزیک نائل شوند، مثلاً گرانش را کشف کنند، از الکتریسیته بهره ببرند و خاصیت امواج رادیویی در ارتباطات راه دور را کشف کنند. به همین خاطر تمدن‌های هوشمند را می‌توان با میزان انرژی تولید‌ی‌شان دسته‌بندی کرد. به نظر کاکو ما هنوز به سطح اول تقسیم‌بندی تمدنی کارداشف نرسیده‌ایم. - حیات در جهان هستی: از آن‌جا که تمدن‌های هوشمند با میزان انرژی تولیدی‌شان در تقسیم‌بندی کارداشف دسته‌بندی می‌شوند، ما نیز باید برای فرار از سیاره‌ی رو به زوال‌مان کارهای زیادی انجام دهیم. مثلاً در ابتدا باید بتوانیم انرژی مورد نیازمان را با به کنترل درآوردن ستاره‌ی منظومه‌ی خودمان یعنی خورشید تأمین کنیم، بعد جلوی پیر شدن و مرگ و میر را بگیریم و با استفاده از تکنولوژی، بدن‌های نامیرا بسازیم حالا وقت آن رسیده به جست‌و‌جوی یک سیاره‌ی جدید برویم که پایگاه ما برای رسیدن به دیگر نقاط کهکشان باشد و پس از آن بتوانیم به فراسوی کهکشان راه شیری برویم. نسخه‌ی صوتی کتاب آینده‌ی انسان حاصل همکاری نشر صوتی آوانامه با انتشارات مازیار است که با صدای اکرم پریمون منتشر می‌شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۳۲ گیگابایت
مدت زمان
۱۶:۲۰:۳۳
نویسندهمیچیو کاکو
مترجمجمیل آریایی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۳۲ گیگابایت
۱۶:۲۰:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من قبلاً از این فیزیکدان و دانشمند دوست داشتنی مستندها و فیلم های زیادی دیده بودم ولی تا حالا کتابی ازش مطالعه نکرده بودم. این کتاب صوتی با صدای خانم پریمون بسیار تجربه ی خوبی بود برام. درباره ی محتوای علمیش هم که واقعاً در قالب یک کامنت نمیگنجه. بسیار جذاب مسائل علمی رو بیان میکنه‌ و از این رو برای افراد عامه و صرفاً علاقه مند که درک زیادی هم از علوم فیزیک و هوافضا هم ندارن میتونه مناسب باشه. متقاعد شدم که کتاب های دیگر میچیو کاکو رو هم گوش بدم. شنیدنش رو پیشنهاد میکنم.

4

این کتابو خوندم بنظرم جز برترین کتاب های میچیو کاکو نیست ولی خوندنش خالی از لطف نیست الاخصوص اینکه سطحش خیلی بالا نیست میتونه بنظرم برای آماتور ها خوب باشه

3.5
(4)
111,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آینده انسان
آینده انسان
میچیو کاکو
آوانامه
3.5
(4)
111,000
تومان