0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیزیک ناممکن ها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فیزیک ناممکن ها

نویسنده:
میچیو کاکو
درباره فیزیک ناممکن ها

«آیا می‌شود روزی از درون دیوارها گذشت؟ فضاپیماهایی ساخت که بتوانند تندتر از سرعت نور حرکت کنند؟ افکار دیگران را خواند؟ نامرئی شد؟ اشیا را با قدرت ذهن حرکت داد؟ بدن‌هایمان را فوراً به فضای خارج از جو فرستاد؟ از هنگام کودکی، من همواره شیفته‌ی این پرسش‌ها بوده‌ام.» این جملاتی است که میچیو کاکو نویسنده‌ی کتاب مشهور «جهان‌های موازی»، کتاب فیزیک ناممکن‌ها را با آن آغاز کرده است. این کتاب پر از پاسخ‌های جذاب به سؤالاتی است که ذهن افراد بسیار زیادی را در طول تاریخ به خود مشغول کرده است. فیزیک ناممکن‌ها کتابی است که دریچه‌ای جدید برای ذهنتان می‌گشاید. اگر خواندن این کتاب را آغاز کنید زمین گذاشتنش سخت خواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب فیزیک ناممکن‌ها اثر میچیو کاکو

فیزیک ناممکن‌ها: بررسی علمی دنیای فِیزِرها، میدان‌های نیرو، دور فرستی و سفر در زمان با عنوان اصلی «physics of the impossible: a scientific exploration into the world of phasers, teleportation and time travel» اولین بار سال 2008 منتشر شد. فیزیکدان نظری، میچیو کاکو در این کتاب تلاش کرده است با مفاهیمی که همواره بری عموم جامعه سؤال بوده است فیزیک بنیادی را معرفی کند. او مباحث جالبی از فضا، زمان، لیزر، فنّاوری‌های فوق پیشرفته و چیزهایی از این دست بیان می‌کند و فرد را به سفری اعجاب‌آور می‌برد. سفری که شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است. برایان اپل‌یارد (bryan appleyard) درباره‌ی کاکو گفته است: «کاکو، در محدوده‌ی خودش یک فرد بااستعداد و مؤثر است که می‌تواند ایده‌های بسیار پیچیده را دراماتیزه کند. اگر می‌خواهید پیامدهای حضور یک ابررسانا در اتاق را بفهمید، درباره‌ی تاکیون‌ها و ذراتی که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند بدانید و همزمان در تمام نقاط جهان سفر کنید کتاب او انتخاب بسیار مناسبی است.»

مروری بر فصل‌های کتاب فیزیک ناممکن‌ها

میچیو کاکو فیزیک ناممکن‌ها را با پیشگفتاری آغاز کرده است که در آن از خودش، کودکی‌اش و کنجکاوی‌های زنگی‌اش و تمام سوالاتش سخن گفته است. او در این پیشگفتار ذهن مخاطبش را برای دنیای اعجاب‌آور کتابش آماده می‌کند. میچیو کاکو فیزیک ناممکن‌ها را در سه بخش اصلی و 15 فصل نوشته است که عناوین این فصل‌ها و بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش 1: امکان‌پذیری‌های رده‌ی 1

فصل 1: میدان‌های نیرو

فصل 2: نامریی شدن

فصل 3: فیزرها و ستارگان مرگ

فصل 4: دور فرستی

فصل 5: تله‌پاتی

فصل 6: روان‌جنبانی

فصل 7: روبات‌ها

فصل 8: فرازمینیان و یوفوها

فصل 9: فضا ناوها

فصل 10: پادماده و پاد گیتی‌ها

بخش 2: امکان‌پذیری‌های رده‌ی 2

فصل 11: تندتر از نور

فصل 12: سفر در زمان

فصل 13: گیتی‌های موازی

بخش 3: امکان‌پذیری‌های رده‌ی 3

فصل 14: ماشین‌های حرکت دائمی

فصل 15: پیش‌آگاهی

او در پایان فصل‌های اصلی کتاب پس گفتاری آورده است که در آن درباره‌ی آینده‌ی امکان‌ناپذیری صحبت کرده است. در پایان کتاب نیز بخش‌های یادداشت‌ها، کتاب‌شناسی و نمایه آمده است که برای افرادی که می‌خواهند مطالعات بیشتری داشته باشند و جواب سؤالات خود را پیدا کنند بسیار مفید خواهد بود.

‌درباره‌ی میچیو کاکو نویسنده‌ی کتاب فیزیک ناممکن‌ها

میچیو کاکو فیزیکدان آمریکایی ژاپنی‌تبار متولد سال 1947 در کالیفرنیا است. او در دانشگاه هاروارد فیزیک خواند و مدرک دکترای فیزیک خود را نیز سال 1972 از دانشگاه برکلی دریافت کرد. میچیو کاکو از شاگردان فیزیک‌دان بزرگ قرن بیستم ادوارد تلر (Edward Teller) بوده است. میچیو کاکو پس از پایان تحصیلاتش به‌عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شد و در حال حاضر نیز استاد دانشگاه سیتی کالج نیویورک است.

میچیو کاکو بیشتر به خاطر آثاری که برای عموم مردم نوشته است شناخته‌شده است. او کتاب‌های بسیار معروفی در کارنامه دارد که بیشتر آن‌ها در ایران ترجمه و منتشرشده‌اند. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌‌های «ابر فضا»، «چشم اندازه‌ها، انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم»، «کیهان اینشتین: چگونه دیدگاه آلبرت اینشتین درک ما از فضا و زمان را تغییر داد؟»، «فراسوی اینشتین»، «جهان‌های موازی»، «آینده‌ی ذهن» و «آینده‌ی انسان» را نام برد.

ترجمه‌ی کتاب فیزیک ناممکن‌ها به فارسی

فیزیک ناممکن‌ها ازجمله کتاب‌هایی است که در سراسر جهان با استقبال مواجه شده است. انتشارات مازیار سال 88 این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد تا مخاطب ایرانی نیز بتواند از مطالب آن بهره ببرد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی فیزیک ناممکن‌ها را با ترجمه‌ی رامین رامبد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب فیزیک ناممکن‌ها را خواند؟

فیزیک ناممکن‌ها پر از سؤال‌ها و جواب‌های اعجاب‌انگیزی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. این کتاب شبیه یک سفر علمی جذاب به دنیای ناشناخته‌هاست. فیزیک ناممکن‌ها ذهن‌های کنجکاو را به خیال‌پردازی بیشتر وا‌می‌دارد. چنین کتابی انتخابی خوب برای این است که از عینک یک فیزیکدان با تخیلی قوی به آینده نگاه کنید.

کتاب فیزیک ناممکن‌ها در دسته‌ی کتاب‌های فیزیک- مسائل متفرقه قرار دارد.

کتاب فیزیک ناممکن‌ها مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی فیزیک ناممکن‌ها را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب فیزیک ناممکن‌ها حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع فیزیک- مسائل متفرقه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فیزیک ناممکن‌ها اثر میچیو کاکو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی فیزیک- مسائل متفرقه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
815.۸۹ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۹:۰۶
نویسندهمیچیو کاکو
مترجمرامین رامبد
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۱۵.۸۹ مگابایت
۱۴:۴۹:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 56 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
8 ٪
30 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب هم مثل کتاب جهان‌های موازی از همین نویسنده هوش از سر آدم می‌بره و عقل رو به حیرت وامی‌داره. بسیاری از مفاهیم این کتاب احتمالا فقط برای کسانی که با فیزیک آشنا هستند قابل فهمه اما همون مقدار که دیگران هم می‌تونن ازش سر دربیارن به این کتاب ارزش مطالعه میده. آشنایی با نظریه‌های متنوع در فیزیک بخصوص اونهایی که سعی میکنن به بیگ بنگ و ماقبل بیگ بنگ راه پیدا کنن حقیقتا این فکر دلهره‌آور رو به ذهن میاره که آدمیزاد توی این مجموعه بی‌کران چه وزنی داره و بود و نبودش به کجای کائنات برمیخوره. و اگر خدایی هم وجود داشته باشه که چنین شاهکار مهیب و حیرت‌انگیزی رو خلق کرده باشه سرنوشت این موجودات ناچیز به نام انسان چرا باید براش اهمیت داشته باشه و... از اینها بگذریم. هرقدر توی این کتاب جلوتر می‌رفتم میگفتم خوندن این کتاب چقدر باید کار سختی باشه و خانم پریمون چقدر راحت این کار رو انجام میده. هر کسی نمیتونی این کتاب رو با چنین تسلطی روایت کنه. درود به خانم پریمون. فقط کاش کمی آرومتر میخوندن که مغزمون یه جاهایی از متن عقب نمونه! دم شما گرم

5

این کتاب یکی از شاهکارهای تئوریسین نظریه ریسمان هست که مفاهیم علمی بسیار پیچیده رو در حد بسیار ساده برای فهم عموم نگاشته البته برای درک بهتر این کتاب باید مفاهیم بسیار ابتدایی فیزیک رو هم بدونید ولی لازم نیست که برای درک کتاب حتماً از تحصیلات بالای فیزیکی برخوردار باشید و با اطلاعات اولیه می تونید بهره کافی را از کتاب ببرید این کتاب آینده نگری بسیار علمی و جالب دارد و یکی از پرفروش ترین کتاب‌های علمی است. اگر بخوام این کتاب رو در یک جمله توصیف کنم میگم : این کتاب ، اولین کتاب یک دانشمند در ژانر علمی تخیلی هست.

4

به قول بزرگمهر وزیر انوشیروان: همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند. خلاصه که با این کتاب میفهمیم که هیچ چیز از جهان پیرامون نمیدانیم و بسیاری از دانسته هایمان میتواند غلط و مورد تمسخر ایندگان باشد. کتاب خوبیه در کل پیشنهاد میشه، هر چند بعضی قسمت ها انگار کمی تخصصی میشه و از حوصله خارج میشه ولی اکثر قسمت ها شما رو با دانسته های دنیای اطرافمان از دید فیزیکی اشنا میکنه. البته در بسیاری قسمت ها ادم به فکر میره که واقعیت چیه. در کل ممنون از فیدیبو بابت به اشتراک گذاشتن نسخه صوتیش.

5

تاکنون کتابی با این حد از انسجام و این میزان از تسلط نویسنده بر مباحثی که مطرح می‌کند ندیده‌ام. کتاب یک شاهکار به تمام معناست و یک نمونه بی بدیل برای هر فردی است که می‌خواهد بداند چگونه باید یک کتاب علمی یا فلسفی نوشت...

5

سلام #کتاب_بعدی_من من این کتاب رو به خاطر تحقیقاتم در زمینه آینده پژوهی انتخاب کردم و شنیدم که یکی از بهترین کتابهایی هست که از سفر به آینده و شرح وقایع آینده صحبت می‌کند

5

کتاب خیلی خوبیه البته یکم نسبت به مسائل روز عقب هست که به تاریخ نوشتن کتاب مربوط میشه منتها تونسته در قالب داستانهای علمی تخیلی و فیلم ها مسایل پیچیده فیزیک رو برای کسانی که علم فیزیک ندارند ولی به جور چیزها علاقه دارند توضیح بده کلا کتاب خوبیه

5

دوستان ، برای کسی که چیزی از فیزیک نمیدونه خوبه؟ قابل فهمه؟

5

کتابی بسیار روان و قابل فهم و البته دارای موضوعاتی مشترک با کتاب جهان های موازی. گویش و خوانش بسیار مطلوب خانم پریمون ،مطلوبیت شنیدن این کتاب رو مضاعف کرده. توصیه می کنم گوش بدین. سیدی

5

کتاب خوبیه. ولی کتابهای علمی با متن و تصویر به نظرم بهتره. ای کاش میشد حداقل تصاویر کتابها هم به کتابهای صوتی اضافه کرد.

5

این کتاب یکی از عالیترین کتاب های فیزیک نظری می باشد، نویسنده تقریبا به زبان ساده مسائل پیچیده فیزیک نظری رو توضیح داده

نمایش 20 نقد دیگر
4.2
(56)
108,000
٪30
75,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیزیک ناممکن ها
٪30
فیزیک ناممکن ها
میچیو کاکو
آوانامه
4.2
(56)
108,000
٪30
75,600
تومان