0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معادله خدا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی معادله خدا

نویسنده:
میچیو کاکو
درباره معادله خدا

نویسنده‌ی محبوب علوم امروز

«میچیو کاکو» فیزیک‌دان نظری، آینده‌پژوه و یکی از مشهورترین نویسندگان حوزه‌ی علم است. او با تباری ژاپنی در کالیفرنیا متولد شده. او سال‌هاست که فیزیک نظری تدریس می‌کند و کتاب‌های ارزشمندی را هم در حوزه‌ی مطالعاتش منتشر کرده است. در سال‌های طولانی تحقیق و پژوهش، محور کارهای کاکو فیزیک کوانتوم بوده و مقاله‌های بسیاری در نظریۀ ابرریسمان، ابرگرانش، ابرتقارن و فیزیک هادرون نوشته است و در بسط و تشریح نظریه‌ی مهم ریسمان در فیزیک کوانتوم نقشی اساسی داشته است. «فیزیک ناممکن‌ها»، «هایپر اسپیس: ادیسه‌ای علمی در مسیر جهان‌های موازی، تاب‌های زمانی و بعد دهم»، «جهان‌های موازی: سفری به آفرینش، ابعاد بالاتر و آینده‌ی جهان»، «فیزیک آینده: چگونه علم سرنوشت آدمی و زندگی روزمره‌ی ما را تا سال ۲۱۰۰ رقم خواهد زد»، «آینده‌ی ذهن: کاوش علمی برای درک، تقویت و توانمندسازی ذهن»، «آینده‌ی انسان: زمینی کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین»، «معادله‌ی خدا»، «کیهان اینشتین: چگونه دید آلبرت اینشتین درک ما از فضا و زمان را تغییر داد؟»، «فراتر از اینشتین: جست‌وجو در کیهان برای نظریه‌ی هستی» و «چشم‌اندازها: علم چگونه قرن بیست‌ویکم را متحول خواهد کرد؟» برخی از مهم‌ترین آثار میچیو کاکو هستند. تمرکز او روی موضوعات امروزی علم، همچون جهان‌های موازی، سفرهای میان‌ستاره‌ای و نقش‌های مستقیم علم بر زندگی حال و آینده‌ی مردم، باعث شده توجه‌ مخاطبان قشرهای گسترده‌ای به آثار او جلب شود و کاکو را به یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های حوزه‌ی فیزیک بدل کرده است.


در جست‌وجوی نظریه‌ی همه‌چیز

«معادله‌ی خدا» یکی از جدیدترین آثار میچیو کاکو است. او این کتاب را در سال ۲۰۲۱ و با عنوان فرعی «در جست‌وجوی نظریه‌ی همه‌چیز» منتشر کرد. او در این کتاب از بزرگ‌ترین خواسته‌ی همه‌ی علوم حرف می‌زند. وقتی «اسحاق نیوتن» قانون گرانش را کشف کرد، توانست قوانین حاکم بر آسمان و زمین را با هم متحد کند. پس از آن، فیزیک‌دانان تلاش‌های بسیاری در چهارچوب‌های نظری انجام داده‌اند و حوزه‌ی مطالعات را گسترده‌تر کرده‌اند. اما شاید چالش نهایی دانشمندان، دست‌یابی به ترکیبی از دو نظریه‌های نسبیت و کوانتوم باشد. این دست‌یابی می‌تواند مانند فتح قله‌ای باشد که از فراز آن تمام نیروهای طبیعت در یک معادله‌ی باشکوه ادغام شوند و به این صورت، ژرف‌ترین اسرار هستی نیز گشوده خواهند شد. پیش از مه‌بانگ چه رخ داد؟ آن‌سوی هر سیاه‌چاله چیست؟ آیا جهان‌ها و ابعاد دیگری نیز وجود دارند؟ آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟ ما چرا این‌جاییم؟ میچیو کاکو علاوه‌ی بر ارائه‌ی پاسخ‌هایی به این پرسش‌های اساسی از جدل‌های شدیدی که حول این موضوعات میان دانشمندان وجود دارد نیز سخن می‌گوید؛ بحثی که برندگان نوبل طرفین آن هستند. در این میان، آن‌چه تمرکز کاکو را بیشتر به خود معطوف کرده، درک ما از جهان هستی است و کوشیده روایتی گیرا و قلمی شیوا، معادله‌ی خدا را روایت کند.


جا دادن تمام جهان سحرانگیز روی ورقه‌ای کاغذ

میچیو کاکو «معادله‌ی خدا» را با پیش‌گفتاری تحت عنوان «آشنایی با نظریه‌های نهایی» آغاز کرده. او پس از طرح مسئله، در هفت فصل به بسط نظریه‌هایش می‌پردازد. فصل اول «وحدت: این رؤیای باستانی» بر اساس نظریه‌های دانشمندان بزرگی چون «کپلر»، «گالیله»، «نیوتن»، «فارادی» و «مکسول» بنا شده است. فصل دوم «اینشتین در جست‌وجوی وحدت» نام دارد و همان‌طور که پیداست، از نظریه‌های این دانشمند بزرگ در بیان مباحثی چون تقارن و زیبایی، گرانش به‌عنوان فضای خمیده و خورشیدگرفتگی و گرانش استفاده می‌‎کند. زیر عنوان «دو قطب مخالف» به تقابل جذاب نیوتن و اینشتین می‌پردازد و در پایان فصل هم از جست‌جوی اینشتین برای نظریه‌ی نهایی سخن می‌گوید. فصل سوم «پیدایش مکانیک کوانتومی» از انقلاب کوانتومی، جدول مندلیف، نظریه‌ی دیراک، مناظره‌ی اینشتین و شرودینگر، گربه‌ی شرودینگر، مکانیک کوانتومی و جنگ و مباحث دیگر می‌گوید. فصل چهارم «نظریه‌ی تقریباً همه‌چیز» نام دارد. کاکو در این فصل به بررسی مباحثی چون الکترودینامیک کوانتومی، کاربردهای انقلاب کوانتومی، ماهیت حیات، نیروی هسته‌ای و بوزون هیگز یا ذره‌ی خدا می‌پردازد. فصل پنجم با عنوان «جهان تاریک» حول موضوعات جذابی مثل سیاهچاله، کرم‌چاله، سفر در زمان و چندین موضوع شنیدنی دیگر می‌گردد. کاکو فصل ششم را «پیدایش نظریه‌ی ریسمان» نام گذاشته و از نویدها و مشکل‌های این نظریه سخن گفته است. علاوه بر خود نظریه‌ی ریسمان، ابرتقارن، جهان هولوگرافیک، و ماده‌ی تاریک از مباحث دیگر نویسنده در این فصل هستند. میچیو کاکو در آخرین فصل کتابش یعنی «یافتن معنی در جهان هستی»، فصول پیشین را جمع‌بندی کرده، درباره‌ی اثبات هستی خدا سخن گفته، دیدگاه شخصی‌اش بر این جهان را بیان کرده و درباره‌ی یافتن معنا در جهان نامتناهی به بحث نشسته است.


آثار میچیو کاکو در آوانامه

کتاب صوتی «معادله‌ی خدا» پنجمین اثر از «میچیو کاکو» است که طی همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات مازیار» با ترجمه‌ی «جمیل آریایی» و صدای «محمد ولیان» تهیه و تولید شده است. آوانامه پیش از نیز نسخه‌ی صوتی کتاب‌های «جهان‌های موازی»، «فیزیک ناممکن‌ها»، «فیزیک آینده» و «آینده‌ی انسان» را با خوانش «اکرم پریمون» منتشر کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
366.۲۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۳۰:۱۲
نویسندهمیچیو کاکو
مترجمجمیل آریایی
راویمحمد ولیان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۶.۲۰ کیلوبایت
۰۶:۳۰:۱۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آموزنده 🦉
حال‌خوب‌کن ✨

من که تازه شروعش کردم‌، تا اینجا عالیه ، خیلی هم روان خونده شده، ممنون‌ آوانامه جان

5

کتابش بدک نیست ولی صدای گوینده ش خیلی خفنه

نمایش 1 نقد دیگر
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معادله خدا
معادله خدا
میچیو کاکو
آوانامه
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
77,000
تومان