0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان های موازی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جهان های موازی

سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده کیهان
ناشر:
نشر رمز
درباره جهان های موازی

پیدایش جهان، روند تکامل و پایان آن، یکی از بزرگ‌ترین سؤالات بشر است. بیشتر افراد دست‌کم یک بار این سؤال را از خودشان پرسیده‌اند که جهان چگونه شکل‌گرفته و به کجا می‌رود؟ میچیو کاکو فیزیکدان ژاپنی - آمریکایی یکی از نویسندگانی است که تلاش کرده است در کتاب‌هایش حرف‌های زیادی درباره‌ی این سؤالات بزند. یکی از کتاب‌های پرطرفدار این نویسنده کتاب جهان‌های موازی است که یک سناریوی جالب درباره‌ی کیهان را بیان می‌کند. این کتاب را بخوانید و به روند تکامل جهان بیشتر بیندیشید.

‌درباره‌ی کتاب جهان‌های موازی اثر میچیو کاکو

کتاب جهان‌های موازی با عنوان کامل «جهان‌های موازی: سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده کیهان» اولین‌بار سال ۲۰۰۴ با عنوان اصلی «Parallel worlds: a journey through creation, higher deminsions and the future of the cosmos» منتشر شد. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های علم برای عامه قرار می‌گیرد و تلاش کرده است مفاهیم علمی را به شکلی که برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط ندارند قابل‌استفاده باشد بیان کند.

کتاب جهان‌های موازی با پیشگفتاری آغاز شده است که در آن میچیو کاکو اطلاعاتی درباره‌ی علم کیهان‌شناسی در اختیار کاربران می‌گذارد و درباره‌ی تکامل این دانش در تاریخ صحبت می‌کند. او در پیشگفتار کتاب تلاش می‌کند پیش زمینه‌هایی را در اختیار مخاطب قرار دهد تا بهتر بتوانند با مفاهیم کتاب ارتباط برقرار کنند.

در ادامه میچیو کاکو کتابش را در سه بخش اصلی و دوازده فصل نوشته است. بخش اول کتاب به فصل‌های یک تا چهار را در برمی‌گیرد عالم نام دارد و درباره‌ی کودکی جهان، انفجار بزرگ و تورم صحبت می‌کند. او در ادامه و در بخش دوم کتاب به سراغ «چند جهانی» می‌رود و درباره‌ی گذر زمان، سیاه چاله‌ها  جهان‌های کوانتومی موازی و نظریه‌ی اِم که بخشی از نظریة ریسمان است سخن می‌گوید و در ادامه درباره‌ی مفهومی به نام بعد یازدهم صحبت می‌کند. بخش آخر کتاب «فرار به فضای فوقانی» نام دارد و کاکو در آن مفاهیم جالبی درباره‌ی انواع تکامل، بقای حیات هوشمند و ... مطرح می‌کند و درباره‌ی نظریات فیزیکدانان درباره‌ی پایان عالم هم حرف می‌زند. میچیو کاکو در پایان کتاب واژه نامه‌ی بسیار مفصلی را آورده است که در آن مفاهیم مطرح شده در کتاب را توضیح داده است. به کمک واژه نامه می‌توانید به درک بهتری از مفاهیمی که میچیو کاکو در کتابش مطرح کرده است دست پیدا کنید.

کتاب جهان‌های موازی مدت کوتاهی پس از انتشار، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد و به چندین و چند زبان مختلف ترجمه شد. البته این کتاب منتقدان زیادی هم داشت که مطالب آن را غیرممکن و حتی در مواردی شبه علم دانستند.

‌درباره‌ی میچیو کاکو نویسنده‌ی کتاب جهان‌های موازی

میچیو کاکو (Michio kaku) فیزیکدان نظری و آینده‌پژوه و مروج علم آمریکایی است که سال ۱۹۴۷ در سن خوزه، ایالت کالیفرنیا از پدر و مادری که ریشه‌های ژاپنی داشتند متولد شد. او در کالیفرنیا بزرگ شد و در دبیرستان کابرلی درس خواند. او در همان سال‌ها علاقه‌ی شدید خود به فیزیک را نشان داد و در گاراژ والدینش یک شتاب‌دهنده‌ی الکترونی ۶ کیلووات برای یک نمایشگاه علمی ساخت که البته نتوانست پرتوهای گاما برای ایجاد ضد ماده تولید کند، اما موجب قطعی برق خانه‌ی پدر و مادرش شد. او در دانشگاه هاروارد درس خواند و دکترایش از دانشگاه برکلی دریافت کرد. او در زمان جنگ ویتنام به ارتش آمریکا پیوست اما علی‌رغم آموزش‌هایی که دید هرگز به جبهه اعزام نشد.

میچیو کاکو سال‌ها به‌عنوان محقق و استاد در دانشگاه کارکرده است. او در دانشگاه نیویورک و همچنین مؤسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون فعالیت کرده است و هنوز هم سمت استاد فیزیک نظری در کالج سیتی شهر نیویورک را در اختیار دارد. میچیو کاکو نویسنده‌ی چندین کتاب درسی فیزیک در زمینه‌ی نظریه‌های میدان کوانتومی و نظریه ریسمان است و بیش از ۷۰ مقاله‌ی عملی در مجلات معتبر دنیا مانند فیزیکال ریویو منتشر کرده است. او در سال‌های گذشته بیشتر تمرکزش را روی ترویج علم گذاشته و تعدادی از پرطرفدارترین کتاب‌های علم عامه را نوشته است. «فراسوی اینشتین»، «فیزیک غیرممکن‌ها»، «فیزیک آینده» و «چشم اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم» را نام برد.

ترجمه‌ی کتاب جهان‌های موازی به فارسی

کتاب جهان‌های موازی مانند بسیاری از کتاب‌های میچیو کاکو چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین ترجمه‌ی این کتاب ترجمه‌ی علی هادیان و سارا ایزد بار است که انتشارات مازیار سال ۸۹ با عنوان «جهان‌های موازی، سفری به آفرینش، ابعاد بالاتر و آینده‌ی جهان» منتشر کرد. ترجمه‌ی مینا امیری از این کتاب را هم نشر نیک فرجام منتشر کرده است. یکی دیگر از ترجمه‌های بسیار خوب کتاب جهان‌های موازی ترجمه‌ی «لیلا صفر پور» و «صمد غلامی» است که نشر رمز با عنوان «جهان‌های موازی: سفری به آفرینش، ابعاد بالاتر و آینده کیهان» منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید در همین صفحه از فیدیپو دانلود کنید.

چرا باید کتاب جهان‌های موازی را خواند؟

جهان‌های موازی کتاب جالبی است. این کتاب مطالبی را بیان کرده است که شاید تابه‌حال فکر نکرده باشید. میچیو کاکو، نویسنده‌ی مشهور این کتاب زاویه‌ی دید خاص و جالب خود را در جهان‌های موازی با مخاطب به اشتراک گذاشته و درعین‌حال تلاش کرده است مفاهیم ساده و ابتدایی دانش کیهان‌شناسی را هم به شکلی قاب فهم در اختیار مخاطب بگذارد. این کتاب جذاب را بخوانید و سفری به دنیای فیزیک و کیهان‌شناسی داشته باشید.

‌در بخشی از کتاب جهان‌های موازی می‌خوانیم

 دنیای انسان در قلعه‌ی بلند و دنیای تنها به دلیل جزئی‌ترین حوادث یعنی گلوله‌ی یک آدمکش، جدا می‌شوند. اما، این احتمال نیز وجود دارد که یک دنیای موازی بتواند به واسطه‌ی کوچک‌ترین حادثه‌ی ممکن، یعنی یک حادثه‌ی کوانتومی، مثل اثر یک پرتوی کیهانی، از دنیای ما جدا شده باشد.

در یکی از قسمت‌های سریال تلویزیونی منطقه‌ی شفق، مردی از خواب بیدار می‌شود درحالی‌که همسرش او را نمی‌شناسد. همسر مرد بر سر او فریاد می‌کشد که خانه را ترک کند قبل از اینکه به پلیس تلفن بزند. مردی وقتی سرگردان در شهر پرسه می‌زند متوجه می‌شود که افرادی که عمری دوست او بوده‌اند هم نمی‌‌توانند او را بشناسند، والدین وی ادعا می‌کنند که هرگز قبلاً او را ندیده و اینکه اصلاً پسری نداشته‌اند. او بدون دوست، خانواده یا یک خانه، بی‌هدف در شهر می‌رفت، و سرانجام مثل یک انسان بی‌پناه روی نیمکتی در پارک به خواب رفت. وقتی روز بعد از خواب بیدار شد، خود را راحت در رختخواب کنار همسر خود یافت. اما، وقتی همسرش چرخید، مرد شوکه شد چون‌که دید آن زن همسر او نیست، بلکه یک زن غریبه است که وی قبلاً ندیده است.

آیا چنین داستان‌های نامعقولی وجود دارند؟ شاید. اگر قهرمان داستان منطقه‌ی شفق از مادرش چند سؤال می‌پرسید، شاید برایش روشن می‌شد که مادرش یک سقط جنین داشته و بنابراین هرگز پسری نداشته است. گاهی یک پرتوی کیهانی، یک ذره از فضای بیرونی، می‌تواند به DNA  جنینی آسیب‌زده و تحولی به وجود آورد که در نهایت منجر به یک سقط چنین شود، در چنین حالتی تنها یک حادثه‌ی کوانتومی می‌تواند دو دنیا را از هم جدا کند، یکی دنیایی که شما در آن به‌عنوان یک شهروند معمولی تولیدکننده زندگی می‌کنید، و دیگری دنیایی که دقیقاً همان دنیای شماست با این تفاوت که شما هرگز به دنیا نخواهد آمد.

حرکت بین این دو دنیا در حیطه‌ی قوانین فیزیک است. اما احتمال آن بی‌نهایت کم است یا احتمال وقوع آن از نظر ستاره‌شناسی پایین است. اما همان گونه که می‌بینید، نظریه‌ی کوانتومی تصویر بسیار عجیب‌تر از تصوری که اینشتین از دنیا به ما داد، به ما می‌دهد.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
14.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهمیچیو کاکو
نویسنده دومدابل دی
مترجملیلا صفرپور
مترجم دومصمد غلامی
ناشرنشر رمز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
79,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۴.۰۰ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
15 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

تقریبا میشه گفت اکثر نظریه های مهم و پایه ای فیزیکِ مرتبط با پیدایش جهان، موجودات زنده و پایان حیات رو به زبان واقعا ساده و قابل فهم ارائه میده...اطلاعات قبل و بعد از مطالعه این کتاب، واقعا متفاوته

5

ترجمه‌ی خیلی خوبی داره، بعضی دوستان گفتم غلط نگارشی داره ولی من چیز خاصی ندیدم، از این جهت به نظرم از نسخه صوتیش بهتره که به آدم فرصت فکر کردن میده. در هر صورت من توصیه میکنم و ممنون از مترجمینش

4

ترجمه‌ی این کتاب پر از غلطهای نگارشی و املایی است، بعلاوه ترجمه اصلا روان نیست. با توجه به نوع متن کتاب و نقش مهم جملات در انتقال صحیح مفاهیم، ابدا خرید این کتاب را توصیه نمیکنم.

5

هر چی از این کتاب تعریف کنم کمه، واقعا از خوندنش لذت بردم. ترجمش هم در مقایسه با بقیه ترجمه‌های بهتره. ❤️🔥

5

ترجمه بسیار روان و دقیقه. در مقایسه با ترجمه‌ای که بقیه ناشرین منتشر کردن خیلی خوب ترجمه شده.

2

در برگردان فارسی به محتوی کتاب زبان اصلی امانت دار وفادار نبوده اند، قسمت مقدمه و برخی قسمت های دیگه ی کتاب در ورژن اصلی کاملا متفاوت اند

5

من ۱۲ سالمه خیلی ازش تعریف شنیدم ولی بیشتر دوست دارم خود کتابش رو داشته باشم نمیدونم خوبه یا نه

5

این کتاب pdf یا متنیش عالیتر هست و صوتی با صدای صفاریان پور مجری برنامه های علمی شبکه ۴ که قبلا فعالیت داشت عالیتر میشه.???

4

دوستانی که خواندید ترجمه اش چطور است؟ روان و قابل فهم هست؟

5

این رو تقریبا خوندم یجا نویسنده اشتباه کرد در مورد سیاهچاله و سفیدچاله دریک جهان

نمایش 13 نقد دیگر
3.8
(46)
پربار 🌳 (1)
39,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان های موازی
جهان های موازی
سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده کیهان
نشر رمز
3.8
(46)
پربار 🌳 (1)
39,700
تومان