0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با هاوکینگ
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با هاوکینگ

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با هاوکینگ

«استفان هاوکینگ به دکتر استرنج لاو، شیطان فیلم کلاسیک کوبریک تشبیه شده است. او چیزی فراتر از این شباهت آشکار است. کسانی که با او کارکرده‌اند از شباهت زیاد انرژی فکری سرکوب‌شده‌ی او با استرنج لاو سخن می‌گویند. دکتر استرنج لاو تقلید نامناسبی از قدرت اراده‌ی صرف ولی از نوع پیچیده، دارای احساسات قوی و نقطه‌ضعف انسانی است که هیچ‌چیزی ناتوانی فلج‌کننده‌ی او را کاهش نمی‌دهد» این جملاتی است که پل استراترن مقدمه‌ی کتاب آشنایی با هاوکینگ را با آن آغاز کرده است. کتابی خواندنی و جذاب که این دانشمند بزرگ دنیای فیزیک را به مخاطب معرفی می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با هاوکینگ اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با هاوکینگ کتابی جذاب و خواندنی است که اولین بار تحت عنوان اصلی «blackholes and Hawkung» منتشر شد. این کتاب با مقدمه‌ای درباره‌ی هاوکینگ و شرایط او آغازشده و استیون هاوکینگ با دکتر استرنج لاو مقایسه شده است. در ادامه نیز داستان زندگی و کار او آمده است. استراترن در این کتاب با جزئیات جذابی داستان زندگی هاوکینگ را روی کاغذ آورده است و تلاش کرده تصویر کاملی از او به مخاطب ارائه دهد. در پایان کتاب نیز بخشی تحت عنوان تاریخچه‌ی علم آمده است که مخاطب را به‌خوبی با سیر تحول دانش در طول زمان آشنا می‌کند.

کتاب آشنایی با هاوکینگ برای دانش آموزان مناسب تشخیص داد شده است و ازآنجایی‌که آموزه‌های آن در راستای اهداف کتاب‌های درسی است می‌تواند برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به قلمرو علم در مدارس استفاده شود. این کتاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب آشنایی با هاوکینگ

پل استراترن نویسنده‌ و استاد دانشگاه انگلیسی متولد سال ۱۹۴۰ در لندن است. او در همین شهر بزرگ شد و در کالج ترینیتی درس خواند. پل استراترن پس از پایان تحصیلش با یک ناوگان تجاری دریایی همراه شد و طی مدت دو سال بسیاری از نقاط جهان را گشت.

پل استرارن شخصیتی است که دغدغه‌ی زیادی درباره‌ی دانش و آشتی‌دادن مردم عادی با دنیای علم دارد. او دربار‌ه‌ی دانشمندان و فیلسوفان زیادی مطالب مختلفی نوشته است و آثارش مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرده است. مجموعه کتاب‌های نود دقیقه با فیلسوفان که درباره‌ی فیلسوفان بزرگی همچون اسپینوزا، دکارت، ارسطو، نیچه و دیگران نوشته‌شده است از آثار ارزشمند اوست. از میان کتاب‌های دیگری که او نوشته است می‌توان به آثاری چون «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها»، «تورینگ و کامپیوتر» و «نیوتن و گرانش» اشاره کرد. پل استراترن در حال حاضر استاد ریاضیات و فلسفه در دانشگاه کینگستون است.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با هاوکینگ به فارسی

استفان هاوکینگ ازجمله شخصیت‌هایی است که آثار زیادی دربار‌ه‌ی او نوشته و ترجمه‌شده است. در هر کتاب‌فروشی که پا بگذارید چند عنوان کتاب خواهید دید که نام هاوکینگ روی جلدش نوشته‌شده است. آشنایی با هاوکینگ یکی از همین کتاب‌هاست. انتشارات مازیار این کتاب را با نام «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها» به بازار کتاب ایران ارائه کرد. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با هاوکینگ را با ترجمه‌ی جواد ثابت نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آشنایی با هاوکینگ را خواند؟

استفان هاوکینگ شخصیت بزرگ و متفاوتی است. او کسی است که معنای اراده را برای بشر تغییر داده است. در ذهن کمتری کسی چنین چیزی می‌گنجد که کسی با این شرایط جسمی بتواند این‌همه در دنیای علم پیشرفت کند و آثار مختلف از خود به‌جا بگذارد. استفان هاوکینگ الگویی برای تمام کسانی است که توانایی‌های خود را حدود می‌پندارند. خواندن کتاب آشنایی با هاوکینگ خواننده را ابعاد مختلف زندگی این دانشمند بزرگ آشنا می‌کند و می‌تواند انگیزه‌بخش بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان برای قدم‌گذاشتن به قلمروی دانش باشد. این کتاب جذاب و کوچک را می‌توانید در اتوبوس، مترو و درحالی‌که در اتاق انتظار مطب پزشک نشسته‌اید بخوانید و گذر زمان را از یاد ببرید.

کتاب آشنایی با هاوکینگ در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه‌ی علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با هاوکینگ مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 64 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با هاوکینگ حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت نامه‌ی علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با هاوکینگ اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با هاوکینگ می‌خوانیم

هاوکینگ از کالیفرنیا خوشش می‌آمد و این فرصتی بود تا از تلسکوپ قدرتمند روی کوه ویلسون استفاده کند. هاوکینگ کسی را که می‌خواست او را به شهرک دیسنی ببرد مأیوس می‌کرد. او از مریلین مونرو پوستر بزرگی به دست آورد که یکی از چند پوستری بود که در دفترش در دانشگاه کمبریج به آن‌ها علاقه داشت.

بیماری هاوکینگ شدیدتر شد و او را مجبور به استفاده از ویلچر کرد. صدای او هم به مویه‌کردن که به‌سختی قابل‌فهم بود، تبدیل شد. به‌طوری‌که فقط دوستان نزدیک او می‌توانستند بفهمند چه می‌گوید. هاوکینگ برای سومین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی پدر شد.

هاوکینگ در سن سی‌ودوسالگی جوان‌ترین فردی بود که به عضویت انجمن سلطنتی پذیرفته شد. جوایز و افتخارات دیگر هم به دنبال آن آمد. به نظر همسر همیشه در زحمت او جوایز مانند شکری بود که روی کیکی می‌ریزند؛ اما زندگی با هاوکینگ برای او چندان آسان نبود: فکر نمی‌کنم که بتوانم افکارم را با لرزش آهنگ زندگی که در این خانه با آن روبه‌رو هستم از عمق سیاه‌چاله‌ها تا همه‌ی جوایز چشم‌نواز وفق دهم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
704.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Black holes & hawking
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۰۴.۶۱ کیلوبایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دوستداران استیون هاوکینگ حتما بخوانند

5

عاااالی بود

4.5
(11)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با هاوکینگ
٪50
آشنایی با هاوکینگ
پل استراترن
نشر و تحقیقات ذکر
4.5
(11)
10,000
٪50
5,000
تومان